SPOR - 30 Haziran 2024 Pazar 11:23

Mersin’de çocuklar ’Sporbüs’ ile sporla buluşuyor

A
A
A
Mersin’de çocuklar ’Sporbüs’ ile sporla buluşuyor

Mersin Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesinin ‘Sporbüs’ projesi kapsamında, özellikle kırsal mahallelerdeki çocuklar spor etkinlikleriyle buluşmaya devam ediliyor.


Büyükşehir Belediyesinin, Cumhuriyetin 100. yılında ‘Yüzde 100 Cumhuriyet Yüzde 100 Spor’ sloganıyla başlattığı ‘Sporbüs’ projesiyle çocuklara spor branşları tanıtılırken, parkur yarışları da düzenleniyor. Çocuklar gün boyu hareket etmenin yanı sıra hem bireysel hem de takım sporlarını deneyimliyor.



“13 ilçemizde yaz boyunca etkinliklerimiz devam edecek”


Mersin Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanlığından Kubilay Yorulmaz, "‘Yüzde 100 Cumhuriyet, Yüzde 100 Spor’ sloganıyla yola çıktığımız Sporbüs Projesinde, kentimizin bütün kırsal kesimlerindeki çocukları sporla tanıştırıyoruz. Bununla alakalı spor çeşitliliği ve temel spor eğitimi veriyoruz. İlçeler de dâhil olmak üzere bütün kırsal kesimlerdeki etkinliklerimiz devam edecek” dedi. Çocukların çok mutlu olduklarını gözlemlediklerinden söz eden Yorulmaz, “Birçoğu bu sporların hiçbiri ile daha önce tanışmadı ve çok olumlu dönüşler aldık. Biz de yaptığımız işten mutluluk duyuyoruz. İlçelerimizdeki kırsal alanlarda Sporbüs Projemiz devam edecek” diye konuştu.



“Çocuklarımız mutlu, aileleri mutlu, bizler de mutluyuz”


Değirmençay Mahalle Muhtarı Rıdvan Işık, Sporbüs Projesinin çok güzel olduğundan söz ederek, etkinliğin çok heyecanlı geçtiğini dile getirdi. Işık, “Mersin Büyükşehir Belediyemize ne kadar teşekkür etsek azdır. Böylesine güzel bir projeye imza attıkları için onur duyuyoruz. Çocuklarımız mutlu, aileleri mutlu, bizler de mutluyuz” dedi. Projenin mahallelerine ilk kez geldiğini söyleyen Işık, “Böyle bir etkinlik burada ilk defa oluyor ve çok da güzel oldu. Çocuklarımız aşırı mutlular, çok iyi bir netice elde ettiğimizi düşünüyoruz” diyerek, mahallelerine Sporbüs Projesinin daha sonra da gelmesini istediklerini ifade etti.



Çocuklar ‘Sporbüs’ ile doyasıya eğlendi


Çocuklardan Elif Sude Ay ise parkur yapıp, basket attıklarını ve etkinliğin güzel ve eğlenceli geçtiğini ifade ederek, “Buraya köydeki bütün çocuklar geldi. Sporbüs’ün daha sık gelmesini isterim. Ben yaz tatilini geçirmek için köye geldim ve tatil için güzel bir aktivite oldu. Mersin Büyükşehir Belediyesine çok teşekkür ederim” dedi.



Mersin’de çocuklar ’Sporbüs’ ile sporla buluşuyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Burulaş’ta dijital dönem başlıyor Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden Burulaş, telefonla verdiği çağrı merkezi hizmetlerinin yüzde 98’ini dijital kanallarla vermeye hazırlanıyor. Günlük bin 500’e yakın birebir canlı görüşmenin gerçekleştiği Burulaş çağrı merkezi, dijital hale dönüşerek hizmetlerini vatandaşa daha hızlı bir şekilde sunacak. Bursa’da raylı sistem ve otobüslerle şehir içi, BUDO VE BBBUS ile de şehirler arası toplu taşıma hizmeti veren Burulaş, vatandaşa daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmak için dijital dönüşüme ayak uyduruyor. Yüzde 66’sı bilgi edinme, yüzde 16’sı şikayet ve öneri, yüzde 14’ü bilet satışı ve yüzde 3’ü taleplerden oluşan ve günde 1500 civarında birebir canlı görüşmenin gerçekleştirildiği Burulaş çağrı merkezi, hizmetlerinin yüzde 98’ini dijital kanallara taşımaya hazırlanıyor. Daha önce şehir dışında olan çağrı merkezi lokasyonu Bursa’ya taşınırken, Dijital Çağrı Merkezi uygulaması 8 Temmuz’da başlayacak. Bilet satışından ‘Otobüsün nerede?’ bilgisine, şikayet bildiriminden BursaRay sefer saatlerine kadar birçok konuda istek, talep, satın alma ve şikayetler online kanallar üzerinden yapabilecek. Türkiye’deki ilk örneklerden biri olacak olan uygulamayla, işlemler çok daha hızlı, kolay ve 24 saat erişilebilir hale gelecek. Çağrı Merkezini arayıp otobüsün veya trenin yerini, bilet fiyatını, sefer saatini öğrenmek isteyenler www.bursakart.com.tr, www.burulas.com.tr veya Bursakart mobil uygulamasını kullanarak bilgilere 24 saat ve anlık olarak ulaşabilecek. Şehirlerarası Budo veya Bbbus bileti satın almak isteyenler ise Budo ve Bbbus gişelerini, www.bus.burulas.com.tr, www.budo.burulas.com.tr web sitelerini, BUDO/BBBUS mobil uygulamasını kullanarak veya çevrimiçi platform üzerinden yine 24 saat işlemlerini hızlıca yapabilecek. Şikâyet, talep ve istekler ise www.burulas.com.tr üzerindeki şikayet öneri formu doldurularak, mail atarak veya sikayetvar.com üzerinden iletilebilecek. Temel ulaşım bilgilerine ise Burulaş web sitesindeki yapay zekâya sahip WhatsApp Chat botuyla yazışarak bir dakikanın bile altındaki bir sürede ulaşılacak. Dijital Çağrı Merkezi’ne bırakılan öneri veya şikayetler arasında sözlü ya da yazılı geri dönüş yapılması gereken noktalarda ise Burulaş çağrı merkezi personeli görev alacak. Başvuruların durumu yolculara cep telefonuna SMS veya WhatsApp kanalından bilgi metni olarak periyodik şekilde iletilecek. Dijitalleşmeyle yılda 9 milyon TL’ye yakın tasarruf sağlanması hedefleniyor.