GÜNDEM - 02 Temmuz 2024 Salı 09:45

Burulaş’ta dijital dönem başlıyor

A
A
A
Burulaş’ta dijital dönem başlıyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden Burulaş, telefonla verdiği çağrı merkezi hizmetlerinin yüzde 98’ini dijital kanallarla vermeye hazırlanıyor. Günlük bin 500’e yakın birebir canlı görüşmenin gerçekleştiği Burulaş çağrı merkezi, dijital hale dönüşerek hizmetlerini vatandaşa daha hızlı bir şekilde sunacak.


Bursa’da raylı sistem ve otobüslerle şehir içi, BUDO VE BBBUS ile de şehirler arası toplu taşıma hizmeti veren Burulaş, vatandaşa daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmak için dijital dönüşüme ayak uyduruyor. Yüzde 66’sı bilgi edinme, yüzde 16’sı şikayet ve öneri, yüzde 14’ü bilet satışı ve yüzde 3’ü taleplerden oluşan ve günde 1500 civarında birebir canlı görüşmenin gerçekleştirildiği Burulaş çağrı merkezi, hizmetlerinin yüzde 98’ini dijital kanallara taşımaya hazırlanıyor. Daha önce şehir dışında olan çağrı merkezi lokasyonu Bursa’ya taşınırken, Dijital Çağrı Merkezi uygulaması 8 Temmuz’da başlayacak.


Bilet satışından ‘Otobüsün nerede?’ bilgisine, şikayet bildiriminden BursaRay sefer saatlerine kadar birçok konuda istek, talep, satın alma ve şikayetler online kanallar üzerinden yapabilecek. Türkiye’deki ilk örneklerden biri olacak olan uygulamayla, işlemler çok daha hızlı, kolay ve 24 saat erişilebilir hale gelecek. Çağrı Merkezini arayıp otobüsün veya trenin yerini, bilet fiyatını, sefer saatini öğrenmek isteyenler www.bursakart.com.tr, www.burulas.com.tr veya Bursakart mobil uygulamasını kullanarak bilgilere 24 saat ve anlık olarak ulaşabilecek. Şehirlerarası Budo veya Bbbus bileti satın almak isteyenler ise Budo ve Bbbus gişelerini, www.bus.burulas.com.tr, www.budo.burulas.com.tr web sitelerini, BUDO/BBBUS mobil uygulamasını kullanarak veya çevrimiçi platform üzerinden yine 24 saat işlemlerini hızlıca yapabilecek.


Şikâyet, talep ve istekler ise www.burulas.com.tr üzerindeki şikayet öneri formu doldurularak, mail atarak veya sikayetvar.com üzerinden iletilebilecek. Temel ulaşım bilgilerine ise Burulaş web sitesindeki yapay zekâya sahip WhatsApp Chat botuyla yazışarak bir dakikanın bile altındaki bir sürede ulaşılacak. Dijital Çağrı Merkezi’ne bırakılan öneri veya şikayetler arasında sözlü ya da yazılı geri dönüş yapılması gereken noktalarda ise Burulaş çağrı merkezi personeli görev alacak. Başvuruların durumu yolculara cep telefonuna SMS veya WhatsApp kanalından bilgi metni olarak periyodik şekilde iletilecek. Dijitalleşmeyle yılda 9 milyon TL’ye yakın tasarruf sağlanması hedefleniyor.



Burulaş’ta dijital dönem başlıyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sivas Sivas’ta 4 bin yıllık ’apartman’ın yok olmadan turizme kazandırılması bekleniyor Sivas’taki Tödürge köyü sakinleri, köylerinde bulunan binlerce yıllık oyma kaya mağaralarında restorasyon çalışmalarının yapılmasını ve turizme kazandırılmasını istiyor. Sivas’ın Zara ilçesine bağlı Tödürge köyünde 4 bin yıllık geçmişi olduğu düşünülen oyma kaya mağaraları, apartman görünümü ile dikkat çekiyor. Kayaların oyulmasıyla yapılan ve 100’e yakın odanın bulunduğu tarih öncesi yerleşim yerinin barınma ve sığınma amacıyla yapıldığı tahmin ediliyor. 4 bin yıl öncesinden günümüze kalmayı başaran bu mağara çevresel etkilerle yok olma tehlikesi ile karşı karşıya. Sürekli koparak düşen parçalarla gün gün eriyor. Köy sakinleri dünyada eşine az rastlanılabilecek bu yapının korunarak turizme kazandırılmasını istiyor. “Köy halkı olarak mağaraların turizme kazandırılmasını istiyoruz” Mağara çevresinde ışıklandırma ve düzenleme yapılarak turizme kazandırılması gerektiğini vurgulayan köy sakinlerinden Osman Lafçı, “Bu mağaraların tarihinin dört bin yıla dayandığı ve daha öncesinden yerleşim yeri olduğu söyleniyor. Bazı vatandaşlarımızda gelip burada zaman geçiriyor. Bu alan turistler için de cazip hale geldi. Tarihi tam olarak nedir bilen yok. Köy halkı olarak bu alanın daha cazip hale getirilip mağaraların turizme kazandırılmasını istiyoruz. Mağaraların içi çok serin. Dışarısı kaç derece olursa olsun insan üşüyor. Kış aylarında ise durum tam tersi. Dışarısı ne kadar soğuk olursa olsun mağaranın içinde sıcak bir hava oluyor. Ters bir orantı var. Burada yıllar önce bir çalışma olmuştu merdiven ve korumalık yapılmıştı. Fakat zamanla düşen kayalıklar neticesinde zarar görmüş kullanılmaz hale gelmiş. Buraya tekrar bir restorasyon yapılır ve etrafına ışıklandırılmalar yapılırsa çok iyi olur” şeklinde konuştu.
Trabzon Trabzonlu’nun acısında da yanındalar Tabzon Büyükşehir Belediyesi ekiplerince 2024 yılının ilk altı ayında 18 ilçede 5 bin 576 cenaze hizmeti verildi. Trabzon Büyükşehir Belediyesi Mezarlıklar Dairesi Başkanlığı, 7/24 verdiği cenaze hizmetlerinin yanı sıra taziye çadırları da kurarak acı günlerinde vatandaşların yanında oluyor. Şehir içi ve şehir dışına cenaze nakil hizmeti de veren Büyükşehir Belediyesi ekipleri, mezar yeri tahsisi, yıkama, kefenleme, defin ve taziye çadırı kurulumu işlemlerini eksiksiz olarak yürütüyor. Ekipler, cenaze yakını Büyükşehir’e ulaştığı andan itibaren, yapılması gereken tüm işlemleri üstleniyor. 2024 yılının ilk yarısında Büyükşehir Belediyesi’ne ait Merkez, Vakfıkebir ve Arsin gasilhanelerinde bin 175 kadın, bin 321 erkek olmak üzere 2 bin 496 cenaze yıkandı. 50’si havayolu, 292’si kara yolu olmak üzere 342 cenaze il dışına nakil edilirken, şehir içerisinde ise 2 bin 738 cenazenin nakli gerçekleştirildi. Ayrıca, 339 cenazeye defin hizmeti sağlanırken, 654 cenaze yakınına ise talep üzerine taziye çadırı kurulumu hizmeti verildi. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, “Vatandaşlarımızın en zor zamanlarında yanlarında olmak ve acılarını paylaşmak bizim için çok önemlidir. Mezarlıklar Daire Başkanlığımız ve ekiplerimiz büyük bir özveriyle çalışarak mezarlık hizmetlerini ve cenaze nakil işlemlerini 18 ilçemizde eksiksiz bir şekilde yerine getirmek için çaba sarf ediyor. Ekiplerimiz, cenaze yakınlarının talebiyle birlikte harekete geçerek, tüm süreç boyunca gerekli olan her türlü desteği sağlamakta ve bu süreçteki tüm işlemleri titizlikle yerine getirmektedir. Bizim için önemli olan, vatandaşlarımızın acılarını paylaşmak ve yanlarında olmaktır” dedi. Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada, “Belediyemizin taziye çadırları, vatandaşlarımızın acı günlerinde destek olmak amacıyla donatılmış durumdadır. Çadırlarımızda, masa, sandalye, çay kazanı, aydınlatma gibi temel ihtiyaçları karşılayacak ekipmanların yanı sıra; çay, şeker ve ikram malzemeleri bulunmaktadır. Ayrıca, Türk Hava Yolları ile yapılan iş birliği çerçevesinde, il dışına nakil edilecek cenazeler istenilen havalimanına vatandaştan herhangi bir ücret talep edilmeden ücretsiz olarak nakil edilmektedir. Bu hizmet kapsamında cenazeye refakat eden yakınlarına yine THY tarafından özel olarak indirimli bilet hizmeti sunulmaktadır. Bu adımlarımızla, vatandaşlarımızın acılarını bir nebze olsun hafifletmek ve yanlarında olduğumuzu hissettirmek istiyoruz” denildi. Açıklamanın devamında ise, “Ölüm vuku bulunca Alo 188 veya 0530 238 88 02 numaraları telefonlardan bize ulaşabilirsiniz. Bu acı gününüzde size yardımcı olmak için personelimiz 7/24 hizmet veriyor. Çağrı alındığı andan itibaren ekiplerimiz harekete geçiyor. Cenaze en yakın gasilhaneye getirilerek bilgileri kayıt altına alınıp, yıkama ve kefenleme işlemi başlatıyor. Vefat eden kişinin kimlik bilgisi, cenaze namazının kılınacağı caminin ulaşım konumu, defin yeri ve zamanı ile ilgili bilgiler dijital bilgilendirme ekranıyla cenaze yakınlarına iletiliyor. Bu bilgiler aynı zamanda belediyemiz sitesinden de yayınlanarak cenazeye katılmak isteyenlere duyuruluyor. Cenaze yıkama istasyonlarında ayrıca mezar tahtası ve mezar başlık tahtası gibi talepler de imkanlar dahilinde karşılanıyor. Cenaze yakınları tarafından talep edilen yere taziye çadırı yönlendiriliyor. Definin gerçekleşeceği mezar yeri, belediyemiz uhdesinde ise ekiplerimizce hazırlanıyor ve defin işlemi personelimiz tarafından gerçekleştiriliyor. Vatandaşlarımız bilmelidir ki, Trabzon Büyükşehir Belediyesi en acı günlerinde tüm imkânlarıyla yanlarındadır” ifadelerine yer verildi.
Ankara Kadın girişimci 700 bin lira hibeyle 100 büyükbaş kapasiteli besi çiftliği kurdu Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu’ndan (TKKD), IPARD Programı kapsamında 700 bin lira hibe desteği alan kadın girişimci Firdevs Erzurum, 100 büyükbaş kapasiteli besi çiftliği kurdu. Kadın girişimci Firdevs Erzurum, Amasya’da ilkel şartlarda büyükbaş hayvancılık üzerine çalışarak geçimini sürdürmekteydi. Erzurum, proje hazırlayıp Tarım ve Orman Bakanlığının ilgili kuruluşu olan TKDK’ya sunmaya karar verdi. Erzurum, TKDK’dan aldığı IPARD Programı kapsamındaki yüzde 45 hibe desteğiyle 100 büyükbaş hayvan kapasiteli modern bir işletme kurdu. "Tesisimizde 100 baş hayvanımız var" IPARD kapsamında 700 bin lira hibe alan kadın girişimci, toplam 1 milyon 600 bin liralık yatırımı kırsala kazandırdı. Kadın girişimci Erzurum, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, "Aklımızda vardı bu iş. 20 ya da 30 mal düşünüyorduk. TKDK’ya başvurduk ve sağ olsunlar bize yardımcı oldular. 20-30 mal yerine 60 ila 70 mal ile bu projeye girdik. Tesisimizde 100 baş hayvanımız var" dedi. Günlük çalışma rutinini de anlatan Erzurum, “Sabah yemleme ile başlıyoruz. Öğlenleri yemimizi döküyoruz ve süpürme işlemimizi yapıyoruz. Tekrardan akşamüzeri yemleme işlemi ve süpürge işlemi yapıyoruz. Eşim, ben, çocuklarım ve kayınbiraderim sağ olsunlar bu işin içerisindeyiz” ifadesini kullandı. "Devletimiz kadınlara pozitif ayrımcılık tanıyor" Tarım ve Orman Bakanlığı’na da teşekkür eden Firdevs, “Devletimiz kadınlara pozitif ayrımcılık tanıyor. TKDK’da sağ olsun bunu desteliyor. Ben başarabiliyorsam muhakkak ki kadınlarımızda başarabilir. Bizim hayalimiz küçüktü ama büyük bir tesis haline dönüştü. İsterim ki benim gibi yüzlerce kadın olsun” diye konuştu. Türkiye ve Avrupa Birliği (AB) tarafından ortaklaşa finanse edilen IPARD Programı kapsamında; AB standartlarında yatırımların hayata geçirilmesi, kırsaldaki ekonomik faaliyetlerin çeşitlendirilmesi, kırsal nüfusun yaşam kalitesinin yükseltilmesi ve kente göçün önlenmesi amaçlanıyor.