Yerel Haberler
Muş
23 Eylül 2024 Pazartesi - 15:56 Şehit Piyade Sözleşmeli Er Abakay memleketi Muş’ta toprağa verildi Irak’ın kuzeyindeki Pençe-Kilit Operasyonunda teröristlerle çıkan çatışmada şehit olan Piyade Sözleşmeli Er Maşallah Abakay, memleketi Muş’ta son yolculuğuna uğurlandı. Sungu beldesindeki Merkez Camisi’ne naaşı getirilen şehit Abakay için cenaze namazı, öğle namazının ardından İl Müftüsü İbrahim Halil Demir tarafından kıldırılarak dua edildi. Şehit Abakay’ın naaşı, dualar ve gözyaşları arasında beldedeki mezarlıkta toprağa verildi. Törene katılan Muş Valisi Avni Çakır, Milli Savunma Bakan Yardımcısı Şuay Alpay ve Elazığ 8. Kolordu Komutanı Tümgeneral Tamer Atay, şehidin ailesine Türk bayrağı teslim ederek başsağlığı diledi. Şehidin silah arkadaşlarıyla telefonla görüntülü konuşan Alpay, “Hepimizin başı sağ olsun. Allah hepinizden razı olsun. Rabbim ayağınıza taşa değdirmesin. Bu ülkenin ve milletin başında çok büyük felaketler var. Ama bu alçakların sonunu getireceğiz. Milletimize tuzak kurmak isteyenlere Allah fırsat vermesin. Hepinizi alınlarınızdan öpüyoruz, muhabbetle kucaklıyoruz" dedi. Törene AK Parti Bursa Milletvekili Ali Müfit Aydın, AK Parti Muş Milletvekili Mehmet Emin Şimşek, İl Jandarma Komutanı Albay Yılmaz Kırgel, Cumhuriyet Başsavcısı Hüseyin Kantar, Muş Garnizon Komutanı Albay Ali Osman Sağlam, ilçe kaymakamları, kurum amirleri ve vatandaşlar katıldı.
Vali Çakır: “Spor kulüplerine 7,5 milyon TL destek verdik”
28 Şubat 2024 Çarşamba - 20:31 Vali Çakır: “Spor kulüplerine 7,5 milyon TL destek verdik” Muş’ta bir üst kuşağa terfi etmek için girdikleri sınavlarda başarılı olan sporcular için düzenlenen kuşak törenine katılan Muş Valisi Avni Çakır, “Muş’ta spor kulüplerine yaklaşık 7,5 milyon TL ayni yardım desteğinde bulunduk” dedi. Muş Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü bünyesinde yaklaşık 6 yıldır devam eden karate eğitimleri kapsamında 7-18 yaş aralığındaki yaklaşık 250 sporcu karatede sporcularının derecesini belli eden kuşak heyecanı yaşadı. Muş Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, sporcuları teşvik etmek adına düzenlenen kuşak töreni saygı duruşunda bulunulması ve akabinde istiklal marşının okunması ile başladı. Yeni kapalı spor salonunda gerçekleşen bu törende, sporcuların gösterdiği performanslar izleyenleri büyüledi. Kuşak töreni, hem sporcuların hem de ailelerin yüzlerinde gurur ve mutluluk ifadeleriyle dolu anlara sahne oldu. "Bu manzaraları ilimiz genelinde arttıracağız" Başarılı sporculara kuşaklarını ve sertifikalarını takdim eden Vali Avni Çakır, tüm sporculara başarı dileyerek, “Gençlik ve Spor Müdürlüğümüz kurslarında devam eden birçok alanda kurslarımız var. Karate kursumuzda yaklaşık 250 çocuğumuzun kuşak heyecanına şahitlik ediyoruz. Onlarca branşta yavrularımıza profesyonel antrenörlerimiz eşliğinde hemen hemen her kademede kurslar düzenliyoruz. Bugün de burada karate kursunun kuşak törenindeyiz. Sağlam kafa, sağlam vücutta bulunur şiarına inanıyoruz. Çocuklarımızın hem daha disiplinli yaşaması, hem daha sağlıklı yaşaması, hem zararlı alışkanlıklardan uzak durması, bilgisayar ya da bağımlılık yapıcı diğer uğraşlardan uzak kalıp daha sporla bütünleşik hayatlarının olması noktasında tüm ekip arkadaşlarımızla beraber yoğun bir çaba içerisindeyiz. Bu anlamda Muş’ta da çok böyle ilgisi yüksek bir veli kitlemiz var. Özellikle eline yavrusunu almış spor kıyafetiyle onu kursuna götüren velileri gördükçe çok mutlu oluyorum. Bu manzaraları ilimiz genelinde arttıracağız” dedi. Vali Çakır, konuşmasının devamında Muş’ta spor kulüplerine yaklaşık 7,5 milyon TL ayni yardım desteğinde bulunduklarını hatırlatarak, “Hem okul sporlarında, tüm branşlarda, hem de spor kulüplerinde deplasmanlı liglerde bu Muş bu sene çok ciddi bir ivme kazandı. İnşallah bunu çok daha yukarılara taşıyacağız. Uygun öğrencilerimizin salonlarla buluşturulması için çocuklarımızın spor malzemeleri desteklenmesi gerekir. Bu anlamda biz geçen sene spor kulüplerine yaklaşık 7,5 milyon TL ayni yardım desteğinde bulunduk. Bu sene bu yardımlarımız daha da fazla olacak. Bu konuda tüm sporla uğraşmak isteyen, spor yapmak isteyen çocuklarımızın ihtiyaçlarının tamamını karşılayacağız. Bu konuda hazırlıklarımız var. İnşallah okullar kapanmaya yakın tüm branşlarda destek sağlayacağız” ifadelerini kullandı. Çocukları daha sağlam bir şekilde yarınlara hazırlamak istediklerini söyleyen Vali Çakır “Bunlar güzel sahneler, keyifli uğraşlar. Ben de yıllarca çocuğumu kurslara götürdüm, onu yağmurda, çamurda, sabırla bekledim. Bunlar ileriye dönük çok tatlı hatıralar. Burada da çocuklarımızın heyecanını gördük, hep beraber ortak olduk. Sporun kişiyi böyle biraz ayakların üzerine tutma becerisini yükseltici, paylaşımcı yönlerini hep beraber biliyoruz. Biz çocuklarımız daha disiplinli, daha paylaşımcı, daha böyle fiziken ve ruhen daha sağlam bir şekilde yarınlara hazırlamak istiyoruz ve inanıyoruz ki sporda bütünleşik, sporla geçirme merakı olan çocukların derslerde de mutlaka çok başarılı oluyor. Muş’ta tüm çocuklarımız, yavrularımızı, hepimiz mutlaka sporun bir branşıyla uğraşır hale getireceğiz. Muş zaten kayak, tekvando, karate, güreş gibi belli başlı sporlarda baskın bir üstünlüğümüz var. Tabii bu konuda bizim amacımız sadece burada kurslarda çocuklarımıza antrenman yapması, kuşak yapması değil. Burada yetenekli sporcuları biraz daha keşfedip onların üzerine daha fazla eğilip inşallah onlarla da Türkiye şampiyonu, Avrupa şampiyonu, dünya şampiyonu çıkarmak hedefimiz. Bu anlamda zaten Muş’ta ileriye yönelik umut verici derecelerimiz var. İnşallah bunu çok farklı branşlara da yayacağız ve Muş’un adını sporda da çok farklı yarış kategorilerine hep beraber duyuracağız. Bu konuda azimliyiz, gençlerimize de güveniyoruz, hocalarımıza güveniyoruz” Şeklinde konuştu. Düzenlenen törene Gençlik ve Spor İl Müdürü Mehmet Arif Taşdemir, şube müdürleri, aileler ve sporcular katıldı.
Ailelerin evlat nöbeti devam ediyor
28 Şubat 2024 Çarşamba - 14:27 Ailelerin evlat nöbeti devam ediyor Muş’ta çocuklarının terör örgütü PKK tarafından dağa kaçırılmasından DEM Parti’yi sorumlu tutan aileler, partinin il başkanlığı binası önünde bu hafta da oturma eylemi gerçekleştirdi. Çocuklarına kavuşma umuduyla Diyarbakır annelerinin başlattığı harekete destek veren Muşlu aileler eylemini kararlılıkla sürdürüyor. DEM Parti İl Başkanlığı binası önünde bir araya gelen aileler, "Evlat nöbetindeyiz", "Türk-Kürt kardeştir, HDP kalleştir", "Halkı dolandıran parti", "Anneler direniyor", "Artık yeter yakamızdan düşün" yazılı pankartlar açtı. Anne ve babalar, fotoğraflarını taşıdıkları çocuklarına teslim olmaları çağrısında bulundu. Baba Şemsettin Özcan, 7 yıl önce DEM Parti’nin çocuğunu alıp PKK’ya verdiğini ifade ederek, "Sonuna kadar bu partinin önünde duracağım. Ben burayı terk etmiyorum. Oğlum gel teslim ol. Devlet tarafından bir sıkıntı yok. Bayrağımız birdir. Allah’ımız birdir. Kur’an’ımız birdir. Her şeyimiz birdir. Onlar değil. Onları götürmüşler meclise sokmuşlar. Bunları niye meclise sokuyorlar? Sokmuşlar, Türkiye’yi ikiye bölüyor. Çocuğumu vermeyene kadar burayı terk etmiyorum. Gelip devlete teslim olsun. DEM Parti’ye de oy vermeyin. DEM Parti zaten Müslüman değil. Müslüman olsaydı fakirin çocuklarını okuldan alıp götürmezlerdi. Onların çocukları nerede okuyor. 7 yıldır çocuğum gitmiş. Ben 5 senedir DEM Parti’nin önünde bekliyorum. Bu memlekette Kürt sorunu olsaydı bir Kürt Cumhurbaşkanı Yardımcısı olamazdı. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Kürt" dedi. Bir çocuk dağda kalana kadar eylemi sürdüreceğini ifade eden anne Gülbahar Teker ise "DEM bizim çocukları getirsin. HDP ve PKK’ya oy yok. Bu PKK bizden ne istiyor? Oğlum gel teslim ol. Cezan yok. Ben buradayım. 4 yıldır seni bekliyorum. Devlet bizim yanımızdadır" şeklinde konuştu. Oğluna seslenen Alattin Koçhan da, “teslim ol” çağrısını yenileyerek, "Oğlum gelene kadar burada eylemimi sürdüreceğim. Oğlumu Bursa’dan parti götürdü, Diyarbakır’da üye yapıp dağa gönderdi. 8 yıldır oğlumdan bir haber alamıyorum. Oğlum gel devlete sığın. Annenle seni bekliyoruz. Onlar kendi çocuklarını iyi ülkelerde okuttu. Senin ne beklentin var onlardan. Oğlum neredeysen dön gel. Senin parmağın acırsa yine devlet sarar. Onlardan bir beklentin olmasın. Oğlum gel devlete teslim ol. Baba evladını atmadığı gibi devlet de bir vatandaşını atamaz" ifadelerini kullandı.
Muş’ta "Dağcılık" temalı fotoğraf sergisi büyük beğeni topladı
27 Şubat 2024 Salı - 19:12 Muş’ta "Dağcılık" temalı fotoğraf sergisi büyük beğeni topladı Muş’ta, Türkiye Dağcılık Federasyonu (TDF) tarafından organize edilen "Kış Gelişim Kampı" etkinliği kapsamında, "Dağcılık" temalı bir fotoğraf sergisi düzenlendi. 1071 Malazgirt Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleşen açılış töreniyle ziyarete sunulan sergide, TDF’nin son dört yılda düzenlediği yarışmalarda derece alan fotoğraflar yer aldı. Sergi, doğa tutkunları ve dağcılık severler için güzel görüntüler sunarken, aynı zamanda dağcılığın güzelliklerini ve zorluklarını da yansıttı. Dağcılık sporuna ve doğaya ilgi duyanların bir araya gelmesine imkan sağlayan etkinlik, Muş’un doğal potansiyelini ve dağcılık kültürünü daha geniş kitlelere tanıtmayı amaçlıyor. Muş’ta gerçekleşen bu önemli etkinlikle birlikte, doğa sporları ve dağcılık alanındaki faaliyetlerin artarak devam etmesi bekleniyor. Serginin açılışında konuşan Muş Valisi Avni Çakır, doğa sporlarının çok ilgisini çektiğini ifade ederek, "Doğayla baş başa olmayı çok seven bir insanım. Özellikle de sergiye gelmek istedim. Okul ziyaretlerinde gençlere sürekli doğayla barışık bir yaşamları olmasını tavsiye ediyorum. Konumunuz, mesleğiniz ve ekonomik durumunuz ne olursa olsun mutluluğunun kaynağını ben doğada görüyorum. Doğayla bütünleşik ve rahat olan insanlar şahsen çok daha mutlu ve hayattan çok daha fazla keyif aldıklarını düşünüyorum ve görüyorum. Doğayla iç içe yaşayanların ve dünyayı gezenleri keyifle sosyal medyadan takip ediyorum. Bunlar için çok büyük bütçelere kesinlikle gerek yok. Muş’ta doğa sporlarıyla ilgilenen derneklerimiz var ve bu derneklere üye olun. Bu anlamda Muş son derece bereketli bir coğrafya. Tarihimizin en önemli olaylarının cereyan ettiği bir nokta. Burada fotoğrafı bulunan tüm doğaseverleri tebrik ediyorum" dedi. Dağcılıkla ilgili düzenlenen konferansta katılımcıların merak ettikleri sorular uzmanlar tarafından cevaplandırıldı. Ayrıca, Vali Avni Çakır’ın başkanlığında, kamp alanında bulunan çadır alanları da incelendi. Programa, Türkiye’nin çeşitli illerinden gelen 88 dağcı, 7 antrenör, kurum amirleri, gençlik liderleri ve öğrenciler katıldı.
26 Şubat 2024 Pazartesi - 17:36 Uyuşturucu bağımlılığından kurtulup iş hayatına atılan babanın hikâyesi bağımlılara umut oluyor Muş’ta 17 yıldır uyuşturucu madde bağımlısı olarak yaşayan 34 yaşındaki 5 çocuk babası D.Ş., İstanbul’da gördüğü 123 günlük tedaviyle sağlığına kavuşarak geldiği Muş’ta iş hayatına atıldı. Muş’ta 34 yaşındaki 5 çocuk babası D.Ş., uyuşturucu bağımlılığıyla geçen zorlu 17 yılın ardından sağlığına kavuştu. İstanbul’da aldığı 123 günlük tedavi sonrası ayakları üzerinde yeniden duran genç, Muş’a dönerek iş hayatına atıldı. Uzun yıllar boyunca uyuşturucu madde bağımlılığıyla mücadele eden ve hayatını adeta bir karanlık tünelin içinde geçiren D.Ş., sonunda içinde bulunduğu zorlu döngüden çıkarak iş hayatına atıldı. Mücadelesinde en büyük destekçisinin ailesi olduğunu belirtirken, dinin de kendisine güç verdiğini ifade etti. Yakın çevresinin de desteğiyle istikrarlı bir şekilde iş hayatına adım atan D.Ş., artık uyuşturucu için değil, ailesini geçindirmek için çalışmanın mutluluğunu yaşıyor. D.Ş., yaşadığı deneyimleri paylaşarak gençlere ve bağımlılıkla mücadele eden herkese umut olmayı amaçlıyor. Kendi hikâyesinden yola çıkarak uyuşturucu bağımlılığının insan hayatını nasıl alt üst edebileceğini ve mücadele edenlerin ne kadar güçlü olabileceğini gösterdi. D.Ş., sadece kendi hayatını değil, çevresindekilerin hayatlarını da olumlu yönde etkilemeye devam ederken, hikayesi ise mücadele ve umut dolu bir öykü olarak insanların yüreklerinde iz bırakıyor. Muş Gençliği Uyuşturucu ile Mücadele Derneği Başkanı Alparslan Bingöl, D.Ş.’nin artık uyuşturucu için değil ailesini geçindirmek için çalıştığını ifade ederek, “Muş Gençliği Uyuşturucu ile Mücadele Derneği olarak ilimizde 10 yılı aşkındır bağımlılıkla mücadele etmekteyiz. Şu an 17 yılı madde bağımlığı ile geçen bir kardeşimizin evine misafir olduk. Kardeşimizi bataktan çekip aldık. Hem kardeşimiz, eşi, annesi hem de 5 çocuğu kurtuldu. Bizler bu memleketin genci için üzerimize ne düşüyorsa yapmaya çalışıyoruz. Bizler bu memleketin gencini uyuşturucuya kurban etmek istemiyoruz. Çünkü bizler sahip çıkmazsak sokaklar sahip çıkacak. Muş Gençliği Uyuşturucu Mücadele Derneği olarak gençliğinin hizmetindeyiz, herkesin desteğini bekliyoruz” dedi. İçinde bulunduğu zorlu döngüden çıkarak iş hayatına atıldığını söyleyen D.Ş. ise “Ben 17 yıllık bir uyuşturucu bağımlılığım vardı. Muş Gençliği ve Uyuşturucu İle Mücadele Derneği ile tanıştım. Alparslan Bingöl, beni ilaçsız tedaviye gönderdi. Allah’a şükür gittim tedavimi gördüm. Geldikten sonra hayatımda çok şey değişti. Ben artık aileme ve çocuklarıma babalık yaparak huzur buluyorum. Maneviyatım beni ayakta tutuyor. Gençlere sesleniyorum buradan, Allah rızası için yani bırakmak isteyen varsa bırakabilir. Sadece inanın” şeklinde konuştu.
Bölgesel Amatör Lig: Yeşil Vartospor: 1 - Kayabağlar Belediyesi Gençlikspor: 0
25 Şubat 2024 Pazar - 20:16 Bölgesel Amatör Lig: Yeşil Vartospor: 1 - Kayabağlar Belediyesi Gençlikspor: 0 Bölgesel Amatör Lig (BAL) 1. Grup’ta mücadele eden Yeşil Varto Spor, konuk ettiği Siirt Kayabağlar Belediyesi Gençlikspor’u 1-0 mağlup etti Varto İlçe Stadı’nda Melih Seven’in yönettiği karşılaşmanın ilk yarısı 0-0 bitti. İkinci yarıya hızlı başlayan ev sahibi ekibi, maç boyunca oyunun kontrolünü elinde tuttu. Ev sahibi takım, Barış Arslan’ın 90. dakikada penaltıdan attığı golle durumu 1-0 yaptı. Maçın geri kalan kısmında gol olmayınca ev sahibi takım maçı 1-0 kazanarak 12 puana yükseldi. Öte yandan mücadeleyi Varto Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Musa Ayyıldız da izledi. Karşılaşma sonrası açıklamalarda bulunan Yeşil Vartospor Teknik Direktörü Şemsettin Çiftçi, "Kulübü çok zor şartlarda aldık. İnşallah güzel yerlere gelecek. Çok kaliteli bir ekibimiz var. Bu gün maçı 1-0 aldık puanımız 12’ye yükselttik. İnşallah kaçırdıklarımızı telafi edeceğiz. Hakemlerden yana sıkıntımız var. Allah’ın izni ile bundan sonraki maçımız Mardin’de. Ben şuna inanırım ki hakemler devrede olmasa biz Mardin’de çok müthiş bir maç oynayıp Varto’daki bütün sporseverleri ile Muşta’ki bütün halkı ayağa kaldıracak bir sporla dönmeyi amaçlıyoruz’ dedi. Vartolu sporseverleri sevindirdiklerini dile getiren futbolcu Barış Arslan ise, "Takım olarak çok pozisyonları kaçırdık. Allah’a şükür son dakika ile gelen penaltı ile kazandık. İnşallah bundan sonraki maçlarımız dada Vartoluları sevindireceğiz" dedi.