Yerel Haberler
Karabük
30 Nisan 2024 Salı - 15:45 Değirmenci: “Geçim sıkıntısının gölgesinde 1 Mayıs’ı kutlamak istemiyoruz” HAK-İŞ Konfederasyonu Genel Başkan Yardımcısı ve Özçelik-İş Sendikası Genel Başkanı Yunus Değirmenci, “1 Mayıs Emek ve Dayanışma Gününü, emekçiler olarak geçim sıkıntısının gölgesinde, hayat pahalılığı girdabında, düşük ücret çaresizliğinde kutlamak istemiyoruz” dedi. Genel Başkan Değirmenci, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü dolayısıyla yazılı bir basın açıklaması yaptı. HAK-İŞ ve bağlı sendikalar olarak her yıl 1 Mayıs’ı Türkiye’nin belirlenen bir ilinde yapıldığını ve bu yıl İzmit-Kocaeli’de meydanlarda olacaklarını hatırlatan Değirmenci, “HAK-İŞ olarak bu yıl 1 Mayıs’ı coşkuyla, barış ve kardeşlik türküleriyle kutlayacağız. Filistinli işçilerle dayanışma duygularımızı da dile getireceğiz. Ülkemizdeki çalışma hayatı içerisinde emekçiler adına çözülmeyi bekleyen pek çok sorun, karşılamasını istediğimiz birçok talebimiz var. HAK-İŞ’in öncülüğünde sanayi şehri olan İzmit-Kocaeli’de başta işçiler olmak üzere tüm çalışanların taleplerini yüksek sesle dile getireceğiz. İşçi-emekçilerin sermaye sahipleri karşısından sahipsiz olmadığını göstereceğiz” ifadelerini kullandı. “Haklı beklentilerimizin karşılanmasını istiyoruz” Ailesinin rızkını kazanan, fabrikasının bacasını tüttüren, ülkesinin kalkınıp, büyümesine alın ve akıl teri ile emekçilerin büyük bir katkı sunduğunu belirten Genel Başkan Değirmenci, “Emeğin ve emekçinin gür sesi HAK-İŞ ve Özçelik-İş olarak, meydanlardan; emekçilerin aileleriyle birlikte insan onuruna yakışır bir ücret alabilmesi talebimizi ifade edeceğiz. Vergi adaletsizliğine, maaşlardaki vergi dilimi uygulamasında emekçilerin maruz kaldığı haksızlığa dikkat çekeceğiz. İş kazası ve meslek hastalıklarının önüne geçecek uygulamaların hayata geçirilmesini isteyeceğiz. Tüm emekçilerin aldıkları ücretlerin enflasyon canavarına yenik düşmemesi için gerekli tedbirlerin devreye sokulmasını isteyeceğiz. Sendikalaşmanın önündeki engellerin kaldırılmasını, sendikal hak ve özgürlüklerin artırılması yönündeki haklı talebimizi haykıracağız. Bu ve buna benzer çalışma hayatı ve sendikal yaşam içerisindeki tüm sorunları bir kez daha dile getirip, çözüm önerileri sunarak, emekçiler adına hak arayışı içeren yapıcı 1 Mayıs kutlaması yapılmasını sağlayacağız.” dedi. Değirmenci, Tüm emekçileri 1 Mayıs’ta İzmit-Kocaeli’de dayanışma içerisinde bir ve beraber olmaya da davet ederek açıklamasını sonlandırdı.
30 Nisan 2024 Salı - 15:25 Milletvekilleri Akay ve Keskinkılıç’tan Almanya çıkarması CHP Karabük Milletvekili Cevdet ve AK Parti Karabük Milletvekili Ali Keskinkılıç, Almanya’da bir dizi ziyaretlerde bulundu. Almanya’nın Gelsenkirchen şehrinde bulunan Karabük Yenice Kültür ve Yardımlaşma Derneği tarafından düzenlenen geceye katılan CHP Karabük Milletvekili Cevdet Akay ve AK Parti Karabük Milletvekili, Almanya’da hizmet veren iş insanlarını da ziyaret etti. İş adamı Abdullah Ören ile birlikte Almanya nın Gelsenkirchen kentinde kozmetik ve sağlık ürünleri sektöründe faaliyet gösteren Köktürk firması sahibi Erdal Köktürk’ü ziyaret eden Milletvekilleri Akay ve Kekinkılıç, firmanın çalışmaları ve Türkiye’deki yatırımları hakkında görüş alışverişinde bulundu. Yenice Belediye Başkanı Sertaş Karakaş’ın da hazır bulunduğu ziyarette firma sahibi Erdal Köktürk, firması hakkında bilgiler üretimin Türkiye’de olduğunu ve dünyanın bir çok ülkesine ihracat yaptıklarını söyleyerek, “ Bizler aynı bölgenin insanlarıyız. Eşim Yeniceli ve Yenice ilçesinde de gerekli olanakların yer tahsisi olması durumunda istihdam noktasında ilçeye fabrika kurabiliriz. Bu noktada ülkemize hizmet etmek bize onur verir. Bu noktada yatırımlarımız Türkiye’de” dedi. Milletvekilleri Keskinkılıç ve Akay, ilçeye yapılacak yatırım noktasında her türlü desteğe hazır olduklarını ifade ederek, bölgenin gelişmesi ve kalkınması anlamında özellikle Avrupa’daki iş insanların yatırımlarına sıcak baktıklarını belirterek, Türkiye’ye davet etti.
İŞKUR Müdürü Sarıçam iş birliği ziyaretlerini sürdürüyor
29 Nisan 2024 Pazartesi - 17:32 İŞKUR Müdürü Sarıçam iş birliği ziyaretlerini sürdürüyor Karabük İŞKUR İl Müdürü Ferhat Sarıçam, istihdama katkı sunmak ve destekleri yerinde anlatmak amacıyla ziyaretlerini sürdürüyor. Yenice ilçesinde gerçekleştirdiği ziyarette iş gücü piyasasına yönelik teşvik ve desteklerin paylaşılması amacıyla iş arayan ve işveren arasında köprü vazifesi gören İŞKUR ile iş birliğinin artırılması için istişarelerde bulunan Sarıçam, istihdamı arttırmaya ve korumaya yönelik verilen teşvikler hakkında ilgili firma sahiplerine bilgilendirmelerde bulundu. Firmaların üretim süreçleri ve istihdam olanakları hakkında da bilgi alan Sarıçam, “İlk ilçe ziyaretimizi Eskipazarımıza ve orada faaliyet gösteren firmalara yaptık. Şimdi Karabükümüze ekonomik gelişimine katkı sağlayan Yenicemize ve burada faaliyet gösteren işletmeleri yerinde ziyaret ederek yapalım dedik. Programlarımız çerçevesinde tüm ilçe ve işverenlerimizi ziyaret edeceğiz” dedi. “İŞKUR olarak biz sahada olmayı önemsiyoruz” diyen Sarıçam, “Gittiğimiz yerlerde de istişare yapıyoruz. İşgücü piyasasını hareketlendirme adına, kurumumuz hizmetlerini daha etkin ve verimli yürütme adına çalışmalarda bulunuyoruz. Bu çerçevede İŞKUR olarak işe yerleştirme hizmetlerimizi, aktif işgücü programlarımızı ve işbaşı eğitim programlarımız anlatıyoruz. Bu sayede işverenlerimizin ihtiyaç duyduğu işgücüne gerçek ve doğru işsiz vatandaşlarımızı bizden talebi olan işlere yerleştirmeye çalışıyoruz. Ziyaretlerimiz çerçevesinde kurum ve ilgileri arasında inşallah işgücü açısından daha hareketli bir ilişki ve iletişim kanallarını daha etkin ve verimli konuma getirmeye, ilimiz açısından oldukça önemli görüyoruz ve önemsiyoruz” ifadelerini kullandı.
Antikalarla dolu iş yeri görenleri 100 yıl öncesine götürüyor
28 Nisan 2024 Pazar - 12:20 Antikalarla dolu iş yeri görenleri 100 yıl öncesine götürüyor Karabük’te antika eşyalar ile donatılan iş yeri müşterilerine 100 yıl öncesine yolculuk yaptırıyor. UNESCO Dünya Miras Listesinde yer alan Karabük’ün Safranbolu ilçesindeki yaşayan Hasan Boynueğrioğlu’nun, bir dönem çalıştığı butik otelde antika merakı başladı. Bu merakını yaklaşık 11 yıldır antika toplayarak gidermeye çalışan Boynueğrioğlu, malzemeleri 2013 yılında açtığı kafede sergilemeye başladı. Eski vitrin, fincan takımları, radyolar, dikiş makineleri, daktilolar, duvar saatleri, fotoğraf makineleri, harman makinesi gibi birçok eşyalarla donatılan iş yeri gelen müşterilerini 100 yıl öncesine götürüyor. İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine konuşan işletmeci Hasan Boynueğrioğlu, "Aga keyf kafemizi 2013 yılında kurduk. Şu anda yiyecek içecek sektöründe hizmet vermekteyiz. Burayı açmadan önce otelcilikle ilgileniyordum. Butik otelde en üst düzey sorumluydum. Oradan antika merakım vardı" dedi. Süreç boyunca antika biriktirdiğini ve sergilediğini ifade eden Boynueğrioğlu, iş yerinde antika dikiş makineleri, bavullar çeyiz sandıklarız fincan takımları, saatler, fotoğraf makineleri, hesap makineleri, daktilolar, komodin gardırop, vitrinler ve harman makinesi bulunduğunu söyledi. Müşterileri 100 yıllık harman makinesi karşılıyor Harman makinesinin 100 yıl önce kullanıldığına dikkat çeken Boynueğrioğlu, "Müşterilerin harman makinesinin başında fotoğraf çektirmeleri, daha çok hoşlarına gidiyor. Yani onu da bulduk ve getirdik. Eskiyi yaşatmayı seviyoruz. Yani müşterilerimiz çok hoşuna gidiyor, ilgi gösteriyor. Onlar da burada geçmişi yaşattığımızı hissedince onlar da kendi elindeki eşyalara sahip çıkmayı düşünüyorlar. Onlar da keyif alıyor" diye konuştu. Boynueğrioğlu, iş yerine gelen müşterilerinin de kullanmadıkları eski parçaları getirerek kendisine teslim ettiğini ve geldiklerinde kendi antika malzemelerini sergilendiğini görünce mutlu olduklarını aktardı. "Biz zaten işimize aşığız" diyen Boynueğrioğlu, "Antikaya da aşığız. Bu işi daha üst seviyelere çıkmayı düşünüyoruz. Antika ve kafecilik sektöründe de öyle. Manevi olarak biz zaten sevdiğimiz için bu işi yapıyoruz, yani zorluk da çekmiyoruz. Yaşamayı da seviyoruz. Yani sevdiğimiz için biz maddiyatı ön planda tutmuyoruz" ifadelerini kullandı. İlk defa antika dolu bir kafeye gittiğini anlatan Onur Altındağ da gördükleri karşısında zamanda geçmişe yolculuk yaptığını söyledi. Büyüklerinden dinlediği hikayelerin başrollerindeki eserleri işyerinde gördüğünü ifade eden Altındağ, "Antikalarla karşılaştıktan sonra beni biraz geçmişe götürdü. Geçmişte atalarımızın, annelerimizin, babalarımızın kullandığı dikiş makinaları, radyolar burada. Hele ki teknoloji o zaman bu kadar gelişmiş değildi. Dolayısıyla insanlar haberleri, günlük gelişmeleri, radyolardan saat başı yayınlar ile dinliyormuş. Büyüklerimizden bu hikayeleri dinlerdik. Tabii onları burada görmek bizi geçmişe götürdü” dedi. Antikalarla dolu bir işletmenin insana huzur verdiğini kaydeden Altındağ, "Gerçekten güzel bir mekan oluşturmuşlar, ortaya koymuşlar. Emek verilmiş, üzerinde çalışılmış, düşünülmüş. Biz de memnun olduk, mutlu olduk" şeklinde konuştu.
28 Nisan 2024 Pazar - 12:09 Antikalarla dolu iş yeri görenleri 100 yıl öncesine götürüyor Karabük’te antika eşyalar ile donatılan iş yeri müşterilerine 100 yıl öncesine yolculuk yaptırıyor. UNESCO Dünya Miras Listesinde yer alan Karabük’ün Safranbolu ilçesindeki yaşayan Hasan Boynueğrioğlu’nun, bir dönem çalıştığı butik otelde antika merakı başladı. Bu merakını yaklaşık 11 yıldır antika toplayarak gidermeye çalışan Boynueğrioğlu, malzemeleri 2013 yılında açtığı kafede sergilemeye başladı. İşyerinin her bir köşesine yerleştirdiği antikalar ise müşterilerin büyük ilgisini çekiyor. Eski vitrin, fincan takımları, radyolar, dikiş makineleri, daktilolar, duvar saatleri, fotoğraf makineleri, harman makinesi gibi birçok eşyalarla donatılan iş yeri gelen müşterilerini 100 yıl öncesine götürüyor. İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine konuşan işletmeci Hasan Boynueğrioğlu, "Aga keyf kafemizi 2013 yılında kurduk. Şu anda yiyecek içecek sektöründe hizmet vermekteyiz. Burayı açmadan önce otelcilikle ilgileniyordum. Butik otelde en üst düzey sorumluydum. Oradan antika merakım vardı" dedi. Süreç boyunca antika biriktirdiğini ve sergilediğini ifade eden Boynueğrioğlu, iş yerinde antika dikiş makineleri, bavullar çeyiz sandıklarız fincan takımları, saatler, fotoğraf makineleri, hesap makineleri, daktilolar, komodin gardırop, vitrinler ve harman makinesi bulunduğunu söyledi. Müşterileri 100 yıllık harman makinesi karşılıyor Harman makinesinin 100 yıl önce kullanıldığına dikkat çeken Boynueğrioğlu, "Müşterilerin harman makinesinin başında fotoğraf çektirmeleri, daha çok hoşlarına gidiyor. Yani onu da bulduk ve getirdik. Eskiyi yaşatmayı seviyoruz. Yani müşterilerimiz çok hoşuna gidiyor, ilgi gösteriyor. Onlar da burada geçmişi yaşattığımızı hissedince onlar da kendi elindeki eşyalara sahip çıkmayı düşünüyorlar. Onlar da keyif alıyor" diye konuştu. Boynueğrioğlu, iş yerine gelen müşterilerinin de kullanmadıkları eski parçaları getirerek kendisine teslim ettiğini ve geldiklerinde kendi antika malzemelerini sergilendiğini görünce mutlu olduklarını aktardı. "Biz zaten işimize aşığız" diyen Boynueğrioğlu, "Antikaya da aşığız. Bu işi daha üst seviyelere çıkmayı düşünüyoruz. Antika ve kafecilik sektöründe de öyle. Manevi olarak biz zaten sevdiğimiz için bu işi yapıyoruz, yani zorluk da çekmiyoruz. Yaşamayı da seviyoruz. Yani sevdiğimiz için biz maddiyatı ön planda tutmuyoruz" ifadelerini kullandı. İlk defa antika dolu bir kafeye gittiğini anlatan Onur Altındağ da gördükleri karşısında zamanda geçmişe yolculuk yaptığını söyledi. Büyüklerinden dinlediği hikayelerin başrollerindeki eserleri işyerinde gördüğünü ifade eden Altındağ, "Antikalarla karşılaştıktan sonra beni biraz geçmişe götürdü. Geçmişte atalarımızın, annelerimizin, babalarımızın kullandığı dikiş makinaları, radyolar burada. Hele ki teknoloji o zaman bu kadar gelişmiş değildi. Dolayısıyla insanlar haberleri, günlük gelişmeleri, radyolardan saat başı yayınlar ile dinliyormuş. Büyüklerimizden bu hikayeleri dinlerdik. Tabii onları burada görmek bizi geçmişe götürdü” dedi. Antikalarla dolu bir işletmenin insana huzur verdiğini kaydeden Altındağ, "Gerçekten güzel bir mekan oluşturmuşlar, ortaya koymuşlar. Emek verilmiş, üzerinde çalışılmış, düşünülmüş. Biz de memnun olduk, mutlu olduk" şeklinde konuştu.