Yerel Haberler
İstanbul
SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi 30 Eylül 2024 Pazartesi - 12:17:15 SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu toplantısı, 27 Eylül tarihinde İstanbul’da düzenlendi. Toplantıya, SOCAR Başkanı ve SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Rovshan Najaf, Yönetim Kurulu üyeleri ve SOCAR Türkiye İcra Kurulu üyeleri katıldı. SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. Şirketin sürdürülebilir büyüme stratejisi, yenilikçi projeleri ve sektör liderliği vizyonu bağlamında gerçekleşen toplantıda, şirkette yürütülen projeler ve büyüme hedefleri kapsamlı bir şekilde değerlendirildi. SOCAR Türkiye ve grup şirketlerinin faaliyetlerinin detaylı olarak ele alındığı toplantıda, stratejik gelişmeler, perspektifte olan konular ve şirketin geleceğe yönelik hedefleri masaya yatırıldı. Bunun yanı sıra şirketin operasyonel performansı, mali yapısı ve entegre iş modellerinin verimliliği konusunda kapsamlı sunumlar gerçekleştirildi. Toplantıda ayrıca enerji sektöründeki küresel trendler ve şirketin bu trendler ışığında yürüttüğü stratejiler de gündeme alındı. SOCAR Başkanı ve SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Rovshan Najaf, toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin enerji sektöründeki kritik rolüne vurgu yaparak, şirketin bu alandaki yatırımlarının önemine değindi. Şirketin, geleceğe dönük hedefleri, inovasyon ve dijital dönüşümle desteklenmiş büyüme stratejisiyle, sürdürülebilirlik alanındaki öncü ve enerji sektöründeki lider konumunu daha da güçlendirecek projelerle yola devam edeceği ifade edildi.
30 Eylül 2024 Pazartesi - 11:46 Eczacıbaşı Dynavit’e yeni forma sponsoru Eczacıbaşı Dynavit Voleybol Takımı’nın forma tanıtımı ve yeni forma sponsorluk anlaşması gerçekleştirildi. Eczacıbaşı Dynavit, yeni forma sponsorluk anlaşması imzaladı. Gerçekleştirilen basın lansmanıyla duyurulan iş birliği anlaşması gereğince, Eczacıbaşı Dynavit’in maç esnasında giyeceği formaları, maç öncesi ve antrenman kıyafetleri ile seyahatlerinde kullanacakları ürünleri Decathlon sağlayacak. İstanbul Modern Sanatlar Merkezi’nde düzenlenen basın toplantısına Eczacıbaşı Yönetim Kurulu Üyesi Ali Atalık, sponsor firmanın Türkiye CEO’su Philippe Debray, Eczacıbaşı Dynavit takım kaptanları Simge Aköz, Tijana Boskovic, Beyza Arıcı ve Yaprak Erkek katıldı. Bu anlaşmanın sadece sponsorluk anlaşması olarak görülmemesi gerektiğini söyleyen Debray, “Bunu uzun soluklu bir anlaşma olarak görebilirsiniz. Logolarımız bile benziyor. Renklerimizde mavi ve beyaz var. Bu bile birlikte yola çıkmamızda bir işaret olabilir. İki şirket, bu işe sadece iş olarak bakmıyor. İki taraf içinde spor işten ziyade bir tutku gibi” ifadelerini kullandı. Spor dünyasında ve mağazacılık anlamında geniş bir ağa sahip olan bir firma ile sponsorluk imzaladıklarını belirten Ali Atalık da, “Bu yolda bize eşlik eden tüm sponsorlara teşekkür ediyoruz. Kulübümüze ait resmi ürenler mağazalarda satışa sunulacaktır. Amacımız sadece sporcu yetiştirmek değil, değerli rol modeller yetiştirmektir. Yeni başarıla imza atacağız. Sponsorluk anlaşmasının iki tarafa da hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.
SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi
30 Eylül 2024 Pazartesi - 12:17 SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu toplantısı, 27 Eylül tarihinde İstanbul’da düzenlendi. Toplantıya, SOCAR Başkanı ve SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Rovshan Najaf, Yönetim Kurulu üyeleri ve SOCAR Türkiye İcra Kurulu üyeleri katıldı. SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. Şirketin sürdürülebilir büyüme stratejisi, yenilikçi projeleri ve sektör liderliği vizyonu bağlamında gerçekleşen toplantıda, şirkette yürütülen projeler ve büyüme hedefleri kapsamlı bir şekilde değerlendirildi. SOCAR Türkiye ve grup şirketlerinin faaliyetlerinin detaylı olarak ele alındığı toplantıda, stratejik gelişmeler, perspektifte olan konular ve şirketin geleceğe yönelik hedefleri masaya yatırıldı. Bunun yanı sıra şirketin operasyonel performansı, mali yapısı ve entegre iş modellerinin verimliliği konusunda kapsamlı sunumlar gerçekleştirildi. Toplantıda ayrıca enerji sektöründeki küresel trendler ve şirketin bu trendler ışığında yürüttüğü stratejiler de gündeme alındı. SOCAR Başkanı ve SOCAR Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Rovshan Najaf, toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin enerji sektöründeki kritik rolüne vurgu yaparak, şirketin bu alandaki yatırımlarının önemine değindi. Şirketin, geleceğe dönük hedefleri, inovasyon ve dijital dönüşümle desteklenmiş büyüme stratejisiyle, sürdürülebilirlik alanındaki öncü ve enerji sektöründeki lider konumunu daha da güçlendirecek projelerle yola devam edeceği ifade edildi.
Eczacıbaşı Dynavit’e yeni forma sponsoru
30 Eylül 2024 Pazartesi - 11:46 Eczacıbaşı Dynavit’e yeni forma sponsoru Eczacıbaşı Dynavit Voleybol Takımı’nın forma tanıtımı ve yeni forma sponsorluk anlaşması gerçekleştirildi. Eczacıbaşı Dynavit, yeni forma sponsorluk anlaşması imzaladı. Gerçekleştirilen basın lansmanıyla duyurulan iş birliği anlaşması gereğince, Eczacıbaşı Dynavit’in maç esnasında giyeceği formaları, maç öncesi ve antrenman kıyafetleri ile seyahatlerinde kullanacakları ürünleri Decathlon sağlayacak. İstanbul Modern Sanatlar Merkezi’nde düzenlenen basın toplantısına Eczacıbaşı Yönetim Kurulu Üyesi Ali Atalık, sponsor firmanın Türkiye CEO’su Philippe Debray, Eczacıbaşı Dynavit takım kaptanları Simge Aköz, Tijana Boskovic, Beyza Arıcı ve Yaprak Erkek katıldı. Bu anlaşmanın sadece sponsorluk anlaşması olarak görülmemesi gerektiğini söyleyen Debray, “Bunu uzun soluklu bir anlaşma olarak görebilirsiniz. Logolarımız bile benziyor. Renklerimizde mavi ve beyaz var. Bu bile birlikte yola çıkmamızda bir işaret olabilir. İki şirket, bu işe sadece iş olarak bakmıyor. İki taraf içinde spor işten ziyade bir tutku gibi” ifadelerini kullandı. Spor dünyasında ve mağazacılık anlamında geniş bir ağa sahip olan bir firma ile sponsorluk imzaladıklarını belirten Ali Atalık da, “Bu yolda bize eşlik eden tüm sponsorlara teşekkür ediyoruz. Kulübümüze ait resmi ürenler mağazalarda satışa sunulacaktır. Amacımız sadece sporcu yetiştirmek değil, değerli rol modeller yetiştirmektir. Yeni başarıla imza atacağız. Sponsorluk anlaşmasının iki tarafa da hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.
Mahkeme Sohbetleri’nde Türk kimya sektörü konuşuldu
30 Eylül 2024 Pazartesi - 11:24 Mahkeme Sohbetleri’nde Türk kimya sektörü konuşuldu İş dünyasının nabzını yakından tutan Türkiye’de İş Dünyası dergisi, Mahkeme Sohbetleri’nin 14’üncüsünü gerçekleştirdi. Kimya ve kozmetik sektöründen önemli isimlerin katıldığı buluşmada; kimya endüstrisindeki son gelişmeler ve yenilikler ele alınırken birçok alanda olduğu gibi kimyada da markalaşmanın önemine dikkat çekildi. Türkiye, kimya ve kozmetik sektörlerinde hızla büyüyen ve gelişen bir ülke olarak dikkat çekiyor. Kimya sektörü; petrokimya, boya, sentetik elyaf, gübre ve soda gibi geniş bir yelpazeyi kapsarken, kozmetik sektörü ise parfümler, cilt bakım ürünleri gibi çeşitli alt kategorilerde faaliyet gösteriyor. Son yıllarda, Türkiye’nin kozmetik sektörü hem iç pazarda hem de ihracatta önemli bir büyüme kaydediyor. 200’e yakın ülkeye ihracat yapan Türk kozmetik sektörü, özellikle genç nüfusun ve artan kişisel bakım bilincinin etkisiyle hızla büyüyor. Ayrıca organik ve bitkisel ürünlere olan talebin artması, sektördeki çeşitliliği ve yenilikçiliği teşvik ediyor. Türkiye’nin stratejik konumuna bakacak olursak, yüksek kaliteli üretim kapasitesi ve lojistik avantajları, ülkemizi uluslararası pazarlarda rekabetçi bir oyuncu haline getiriyor. Bu dinamik ve yenilikçi sektör hem büyümeye devam ediyor hem de tüketicilere geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Kimya sektörü Mahkeme Sohbetleri’nin gündeminde Böylesine önemli bir sektörde yaşanan gelişmelere ışık tutmak için harekete geçen Türkiye’de İş Dünyası dergisi, bu ayki Mahkeme Sohbetleri’nin odağına ‘Kimya ve Kozmetik’ sektörünü aldı. Konunun uzman isimlerini aynı masa etrafında buluşturan dergi, ihracat başta olmak üzere, sektördeki gelişmelerden, makineleşmenin sektöre olan katkısına kadar birçok önemli konuyu ele aldı. Toplantıda, kimya sektöründe markalaşmanın ihracatta büyük bir önem taşıdığına dikkat çekildi. Kozmetik sektörü açısından ise doğu ve batı kültürünün bakış açılarının farklı olduğuna vurgu yapılarak, “Doğu’da beyazlaşma, batıda bronzlaşma” cümlesinin altı çizildi. 14’üncüsü gerçekleştirilen, Türkiye’de İş Dünyası Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak ve Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz’in moderatörlüğünde düzenlenen Mahkeme Sohbetleri’ne, Akyüz Plastik Yönetim Kurulu Üyesi ve İKMİB eski Başkanı Murat Akyüz, ZBS Boya Genel Müdürü Fatih Ahmetoğlu ve Dermokil Ulusal Zincir Satış ve Planlama Müdürü Şengül Ekincioğlu katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Celal Toprak, Mahkeme Sohbetleri toplantılarının özel bir etkinlik olduğunun altını çizerek, bu buluşmada kimya sektörünü ele aldıklarını dile getirdi. Murat Akyüz’ün uzun yıllar İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği başkanlığını yaptığını söyleyen Toprak, “Kimya sektörünü bizler Murat Akyüz ile tanıdık. Onun başarısıyla birlikte de kimya sektörü ihracatta yükselişe geçti” şeklinde konuştu. Kozmetik sektörünün doğuda daha farklı bir bakış açısına sahip olduğunu söyleyerek sözlerine başlayan Murat Akyüz, “Kozmetikte doğuya doğru gittiğinizde bizim ülkemizdeki tüketim alışkanlıklarının tam tersini görmeye başlıyorsunuz. Bizim ülkemizde daha çok bronzlaştırıcılar ve cildi koyu gösteren tarzda ürünler kullanılırken orada aksine beyazlaştırıcılar ön plana çıkıyor. Avrupa’da ise tam tersi. Ne kadar koyu gözükürseniz estetik olarak daha iyi duruyorsunuz” dedi. “Güney Kore kozmetikte başarı hikayesi yazdı” Özellikle Güney Kore’nin, kozmetik sektöründe son yıllarda çok başarılı olduğunu dile getiren Akyüz, “Kozmetik konusunda Güney Kore gerçekten bir başarı hikayesi yazdı. Öncesinde sadece kullanıcı konumundayken 30 yıl içinde ürünlerin makinesini dahi yapar hale geldiler. Bizim açımızdan bakacak olursak, kil konusunda çok zengin olan ülkemizden de çok büyük cevherler çıkabilir” diyerek Türkiye’nin potansiyeline dikkat çekti. Kimya sektörünün ihracat potansiyelinin yüksek olduğunu kaydeden Akyüz, “Uzun yıllardır ülkemizin ihracatının yüzde 10’un üzerinde potansiyeli olan ve aynı zamanda bunu değerlendiren sektörlerden bir tanesi. Alt yapısı itibarıyla çok büyük bir çeşitlilik içeriyor. Hem petro kimyasallar hem de diğer ara ürünler dediğimiz ambalajlar, kozmetikler, ilaçlar, sabun, gübreler, kauçuklar ve plastikler derken çok büyük bir ürün gamından bahsediyoruz. Aynı zamanda Türkiye’nin katma değer açısından da oldukça fırsatlar içeren özellikle medikal sektörü ve spesifik kimyasallar konusunda bir avantaj sağlayabilecek bir sektör. Ayrıca kimya birçok sektörün de ana girdilerini üretiyor. Bu yönüyle bakıldığı zaman ülkenin yapı taşlarından biri” diyerek kimya endüstrisinin önemine vurgu yaptı. Kimya sektörünün çevreye etkilerinden bahseden Akyüz, şunları söyledi: “Çevreyi kirleten her türlü unsuru ve endüstriyi de temizleyen yine kimya sektörü. Kimya sektörü baktığınız zaman suyun ana yapı taşından tutun bütün bahsettiğimiz doğada bulunan çoğu yapı taşını endüstriyel değere çeviren bir sektör ve zaten bu sektörün önemi en fazla da pandemi döneminde ortaya çıktı. Normalde soluduğumuz oksijeni bile hangi firmalarımız tüplere doldurabilmişse, hangi hastanelerimize servis edebilmişse milyonlarca hayat kurtardı.” Kimya sektöründe sürdürülebilirliğin önemine vurgu yapan Akyüz, “Özellikle plastik sektöründe yaptığımız çalışmalar var. Son dönemlerde karbon ayak izinin ön plana çıkması, sürdürülebilirliğin çok daha fazla konuşulduğu bir dönemde plastik sektöründe geri dönüşümün önemi iyi şekilde anlaşıldı. Diğer taraftan bazı biyolojik ya da tarımsal atıkların plastikler içinde değerlendirilmesi söz konusu. Bu çalışmalar sektörü daha da ön plana çıkarmaya başladı” diyerek plastik sektörünün gelişim içinde olduğuna dikkat çekti. Kimya sektörünün son 20-25 yıldır yükselen bir ivme içerisinde olduğunun altını çizen Kemal Yamankaradeniz, “Kimya birçok alanı içine kapsıyor. İlaç, kozmetik, boya, tekstil ve temizlik kimyasalları var. Yani kimya ana başlığı altında çok fazla sektörü ilgilendiren başlıklar var. Bu anlamda değerlendirdiğimizde özellikle ilaç sektörü pandemi sonrasında ve pandemi döneminde artan ve yükselen bir sektör haline geldi. Ayrıca, gıda takviyeleri anlamında konuşursak, pandemiyle beraber bu alanda büyük gelişmeler var. Özellikle Türkiye bu anlamda fırsatlar ülkesi haline geldi” diyerek Türkiye’nin önemli adımlar attığını vurguladı. “Rekabetçi yapı güçlendirilmeli” Gelişim içinde olan kimya sektörünün ana bileşenlerini yönetenlerin yabancı şirketler olduğunu söyleyen Kemal Yamankaradeniz, “Menşei itibarıyla yabancı ama Türkiye’de faaliyet gösteriyor bu şirketler. Yerli şirketlerimizin de bu konuda çıkarabilecekleri çok önemli edinimler ve çıkarımlar var. Bunların iyi incelenmesi lazım. Gerek patentler anlamında gerek tasarım anlamında gerek marka anlamında bizim yapmamız gereken ev ödevlerimiz var” dedi. Son üç yıllık patent başvuruları hakkında da bilgiler veren Yamankaradeniz, şunları söyledi: “Son üç yılın verilerine baktığımızda kimya sektöründe, özellikle kozmetik alanında, sınai mülkiyet başvurularının benzer seviyelerde seyrettiği gözlemlenmektedir. Ancak patent ve faydalı model başvurularında yabancı firmaların yerli firmalara oranla daha yüksek sayıda başvuru yaptığı dikkat çekiyor. Özellikle yabancı başvuruların yerli başvurulara kıyasla neredeyse beş kat daha fazla olması, sektörümüzün Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerinde gelişim alanları bulunduğuna işaret ediyor. Yerli firmalarımızın Ar-Ge yatırımlarını artırarak küresel gelişmeleri daha yakından takip etmesi, rekabetçi yapıyı güçlendirmek açısından kritik bir role sahiptir.” “Bulaşık temizliği ürünlerinde adımlar atıyoruz” Sektöre 18 yıl önce giriş yaptıklarını söyleyen Şengül Ekincioğlu, “Kurucumuz Ünal Bey aslında bir mobilya üreticisi ve Tiffany adında kurduğu markası ile ihracat yapıyordu. Sonrasında bir yurt dışı gezisinde kendisine Lut Gölü’nün çamurundan kozmetik yapması tavsiye ediliyor. Kendisi Türkiye’ye döndükten sonra araştırmalar yapıyor ve en doğru kil yataklarının kendi topraklarında olduğunu anlıyor. Bunun üzerine çalışmalar yapıp kil hammaddesini kozmetiğe kazandırıyor, tüketicisiyle buluşturuyor. 2006 yılında ise Ezel Kozmetik firmasıyla Dermokil markasını kuruyor” diyerek firmalarının sektöre nasıl giriş yaptığını anlattı. Ekincioğlu, Dermokil’in genel olarak kişisel bakım ürünleri üzerine kurulduğunu ancak bulaşık temizliği konusunda da girişimlerde bulunduklarını söyledi. Ekincioğlu, “Temizlik konusunu bulaşık temizliğine yansıtmak istedik ve Tems markamızla bir bulaşık kapsülü yaptık. Ürünümüzü şu anda sahada tüketicilerimize sunarak raflarda yerimizi aldık. En önemli özelliklerimizden birisi anti malador etkisiyle kötü kokuyu yok ediyoruz. Yani yıkama bittikten sonra artık o kötü kokuyu hissetmiyorsunuz. Bir de ekstradan kireç çözücü ve parlatıcı koymanıza gerek yok” dedi. Yüzde 100 yerli üretim ve marka olarak fabrikalarının Sivas’ta, pazarlama satış ofislerinin İstanbul’da olduğunu belirten Ekincioğlu, Türkiye genelinde yerel ve ulusal zincir kozmetik ve marketlerin hemen hemen hepsinde yaygınlaştıklarının altını çizdi. İhracat olarak da Orta Doğu, Avrupa ve Arap ülkelerinde birçok ülkeye satış yaptıklarını söyleyen Ekincioğlu, “Azerbaycan, Ürdün, Filistin, Irak gibi ülkelerle anlaşma yapıldı ve sevkiyatlarımız devam ediyor, Türkiye olarak da sektörümüz önemli bir konumda. Biz aslında şu anda Çin’deki, Güney Kore’deki makineleri Türkiye’ye getiriyoruz. Yani oradaki trendleri buraya getiriyoruz ve burada kendimiz üretim yapıyoruz. Hatta burada yaptıklarımızı onlara ihraç ediyoruz” dedi. Kimya sektörünün Türkiye’nin lokomotifi olduğunu vurgulayan Fatih Ahmetoğlu, “Kimya Sektörünün boya kısmında biz varız. Bugün Kocaeli, Gebze’de ikinci fabrikamızı açmanın gururunu yaşıyoruz. Umarım ki ülkemizde bizim gibi yerli sermayeyle, katma değer oluşturan, yeni firmalar ve rakiplerimizin olmasını temenni ediyorum. Rekabetin yeni ve kaliteli ürün geliştirmede bize büyük katkısı olacak” diyerek zemin boyası sektöründe yeni firmaların da olması gerektiğine vurgu yaptı. Boyanın icadının M.Ö. 15’inci yüzyıla dayandığını ancak zemin boyası için kullanılan Epoksi boyanınsa 1939 yılında icat edildiğini ve günümüzde özellikle zemin boyası dendiğinde ilk akla gelenin epoksi boya olduğunu söyleyen Ahmetoğlu, “Epoksi boya çeşidinin ZBS Boyanın ürettiği, 60-70 çeşit boyadan sadece bir tanesi ve pahalı bir ürün olduğu için ZBS Boya kullanıcılarının zeminine ve o zeminin karşılaşacağı zorlu şartlara göre zemin boyaları üreterek kullanıcılarına ihtiyacına cevap veren boyalar üretmektedir. Dekoratif grup olarak adlandırılan duvar boyaları sadece kirleniyor ve istenildiği zaman boyanabiliyor veya temizlenebiliyor. Tavan da öyle fakat, zeminler çok zor şartlara maruz kalıyor” diyerek zemin boyasının ekstrem şartlara uzun yıllar boyunca dayanmak zorunda kaldığına dikkat çekti. Ahmetoğlu, “Standart boyayı üretmek kolaydır. Bir kazanın içine reçine, pigment, dolgu ve solvent karıştırırsınız ve bir boya elde edersiniz. Ama zemin boyası öyle değil. Farklı zeminlere hitap edilecek şekilde üretilmeli, diğer boyalarda olmayan birçok özelliği bünyesinde bulundurmalı hem teknik olmalı hem de göze hitap etmeli, renk ve dekoratif olarak şık durup, aynı zamanda izolasyon sağlamalı” dedi. Türkiye’nin kimya sektöründe dünyada ne konumda olduğu hakkında bilgiler veren Ahmetoğlu, şunları söyledi: “Türkiye, Almanya’nın bir adım gerisinde ama hemen ensesinde. Fakat doğudaki diğer ülkelere göre çok ileride. Kimyaya yatırım yaparak, know-how’a yatırım yaparak gelecek yıllarda sadece Orta Doğu’nun değil, dünyanın Almanya’sı biz olabiliriz.” Ağırlıklı olarak iç piyasaya çalıştıklarını ifade eden Ahmetoğlu, “Biz müşteri aramıyoruz. Müşterilerimiz bizi arayıp buluyor. Bizim firmamızda satış pazarlamacı yok. Bir bayi arama ya da herhangi bir müşteri arama gibi derdimiz yok. Reklamın en güzeli de ürünün kendini satması. Uygulanan ürün kendini gösterdiği zaman, kullanıcının komşusu, tanıdığı, müşterisi ‘bu boyayı nereden aldın’ deyip, bize ulaşıyorlar” şeklinde konuştu. Ar-Ge çalışmalarına çok fazla önem verdiklerini dile getiren Ahmetoğlu, “Yeni izolasyon grubu ürünleriyle zemin boyasının dışında Su izolasyonu değil Suya izolasyon dönemini başlatacak olan ürünlerimizin testlerinin tamamlandığını ve önümüzdeki günlerde müşterilerimizin kullanımına sunacağız. Zaten yeni fabrikamızın asıl kuruluş sebebi de yeni Ar-Ge ürünlerimizi çıkartmak üzerine olmuştur” diyerek sözlerini tamamladı.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat: "127 bin kişiye 1 milyar 218 milyon TL, 142 firmaya ise 4 milyar 840 milyon TL ceza kesildi"
30 Eylül 2024 Pazartesi - 11:21 Ticaret Bakanı Ömer Bolat: "127 bin kişiye 1 milyar 218 milyon TL, 142 firmaya ise 4 milyar 840 milyon TL ceza kesildi" Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "Bakanlığımız iç ticaret birimlerince bu yılın ilk 8 ayında 127 bin gerçek ve tüzel kişiye 1 milyar 218 milyon TL, 142 firmaya ise 4 milyar 840 milyon lira idari para cezası kesmiştir" dedi. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, İstanbul’da düzenlenen Balkan Rekabet Platformu Toplantısı’na katıldı. Toplantının açılış konuşmasında Bakan Bolat, fahiş fiyat ve stokçulukla mücadele kapsamında yapılan çalışmalardan bahsetti. "Rekabet Kurumu’nun kartel oluşumu ve rekabet bozucu eylemlere karşı güçlü yetkileri var" Fahiş fiyat ve stokçuluk cezalarının artırıldığını belirten Bakan Bolat, "Ticaret Bakanlığı olarak regülasyon görevimiz kapsamında yaptığımız mevzuat değişikliklerinin yanında denetim görevimizi de hiç ihmal etmeden yapıyoruz. Bu kapsamda, bakanlığımız iç ticaret birimlerince 2023 yılında 55 bin 772 gerçek ve tüzel kişiye 1,5 milyar lira idari para cezası kesilmiştir. Bu yılın ilk 8 ayında ise 127 bin gerçek ve tüzel kişiye 1 milyar 218 milyon TL idari para cezası kesilmiştir. Rekabet Kurumu da rekabeti sınırlayıcı ve piyasa yapısını bozucu faaliyetlere karşı yoğun bir denetimde bulunmaktadır. Rekabet Kurumu’nun; gerek kartel oluşumu ve rekabet bozucu eylemlere gerekse hakim durumu kötüye kullanma çabalarına karşı önleyici yetkileri güçlüdür. Kurumun sektörlere yönelik denetimleri sonucunda 2023 yılında 166 firmaya toplam 2,7 milyar lira idari para cezası kesilmiştir. Kurum, bu yılın ilk 8 ayında ise toplam 142 firmaya 4 milyar 840 milyon lira idari para cezası kesmiştir" dedi. "Ticaret Bakanlığımız ve Rekabet Kurumu adil piyasa oluşumu için görevlerini titizlikle yapmaktadır" Rekabeti sınırlayıcı ve piyasa yapısını bozucu faaliyetleri engellemek için önemli mevzuat değişiklikleri yaptıklarını belirten Bakan Bolat, "Ülkemizde gerek Ticaret Bakanlığımız gerekse bağımsız bir kurul olan Rekabet Kurumu, adil rekabet ve adil piyasa oluşumu için yetkili ve sorumlu kuruluşlardır ve görevlerini titizlikle yapmaktadırlar. Ticaret Bakanlığı olarak bu süreçte adil ve etkin işleyen bir piyasa mekanizmasının tesisi için hem regülasyon hem de denetim anlamında yoğun bir çaba gösterdik. İç ticareti düzenleme anlamında; şirketler hukuku ile perakende ticarete ilişkin mevzuatlarda önemli düzenlemeler yaptık. Bu çerçevede, otomotiv sektörüne yönelik düzenlemeler kapsamında ’Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmeliği’ni yürürlüğe soktuk. Emlak sektörüne yönelik düzenlemeler kapsamında ise EİDS yetki doğrulması uygulamasını 15 Eylül itibarıyla devreye aldık. Sebze ve meyve ticareti ile lisanslı depoculuk alanlarında da bazı mevzuat düzenlemeleri yaptık. Bu süreçte, nihai tüketiciyi koruma anlamında da önemli mevzuat düzenlemeleri yaptık. Bu kapsamda; mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinde, yenilenmiş ürünlerin satışı hakkında yönetmelikte ve iş yeri dışında kurulan sözleşmeler yönetmeliğinde değişiklikler yapılmıştır" şeklinde konuştu. "Balkan Rekabet Platformu ile adil pazarlar oluşturmayı hedeflemekteyiz" Dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojisindeki gelişmelerin, rekabet hukuku alanında ortak standartların geliştirilmesini önemli hale getirdiğini aktaran Bakan Bolat, "Küresel düzeyde rekabet konusunda yürütülecek olan iş birlikleri, karşılıklı anlayış ve dayanışmanın gelişmesini, ortak bir akılla uyuşmazlıkların çözülmesini ve kriz dönemlerinden en az zararla geçilmesini sağlamaya yönelik olmalıdır" dedi. Balkan coğrafyasının önemine değinen Bakan Bolat, sözlerine şöyle devam etti: "Bu coğrafya, günümüzde de dünyanın üretim üssü konumunda olan Asya ile en büyük küresel pazarlar durumunda olan batı dünyası arasında hem siyasi hem de ticaret yolları ve lojistik kanalları bakımından adeta köprü konumundadır. Bu jeostratejik konum, birçok alanda olduğu gibi rekabet düzenlemeleri ve hukuk alanında da bölge ülkeleri arasındaki iş birliğini çok önemli hale getirmektedir. Bölge ülkelerinin birbirleriyle olan ticari ilişkilerinde rekabet hukuku ve kuralları konusunda belli bir standardın oluşması, bölge dışındaki aktörler ile bu alandaki ilişkilerin daha sağlam zeminde yürütülmesine de katkı sağlayacaktır. Dokuz Balkan ülkesi arasında tesis edilen Balkan Rekabet Platformu ile hem bölgesel hem de küresel ekonomi ve rekabet politikalarının gelişimine katkıda bulunmayı ve herkese fayda sağlayacak açık ve adil pazarlar oluşturmayı hedeflemekteyiz."
Türk Telekom uygulamasında kayıtlı kart sayısı 10 milyonu geçti
30 Eylül 2024 Pazartesi - 10:33 Türk Telekom uygulamasında kayıtlı kart sayısı 10 milyonu geçti Türk Telekom uygulaması üzerinden mobil, evde internet, ev telefonu ve Tivibu aboneliklerine yönelik işlemleri gerçekleştirebilen kullanıcılar; fatura ödeme, TL yükleme, kredi kartı ile paket satın alma ve otomatik ödeme talimatı işlemlerini de yine uygulama üzerinden gerçekleştirebiliyor. Haziran itibarıyla son bir yılda Türk Telekom uygulaması ve Online İşlemler web platformu tekil kullanıcı ?sayısı 30 milyona ulaşırken uygulamada kayıtlı kart sayısı yıllık bazda yüzde 35 artarak 10 ?milyonu geçti.? Türkiye’nin önde gelen bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom, müşteri deneyimini odağına alan yaklaşımıyla ihtiyaç ve beklentilere yönelik ürün ve hizmetler geliştirmeye devam ediyor. Türk Telekomluların hayatını kolaylaştıran, güncelleme ve yeniliklerle geliştirilen Türk Telekom uygulamasına ilgi artıyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özden “Türk Telekom olarak Türkiye’nin dijital dönüşümünde öncü rol oynamaya devam ediyoruz. Bu kapsamda müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için mobil uygulamamızı geliştiriyor ve yeniliyoruz. Son 1 yılda uygulamaya kaydedilen kart sayısının yüzde 35 artması müşterilerimizin Türk Telekom uygulamasına olan güvenini ortaya koyuyor. Uygulamayı indiren kullanıcı sayısı verileri de mobil uygulamamızın müşterilerimiz için ne kadar fayda sağladığını gözler önüne seriyor. Müşteri memnuniyetini ön planda ?tutarak geliştirdiğimiz Türk Telekom uygulamasında müşterilerimizin sadece güvenle işlem yapabilmelerine değil ayrıca zamandan tasarruf edebilmelerine de olanak sağlıyoruz” dedi. Türk Telekom uygulamasına kayıtlı kart sayısı son 1 yılda yüzde 35 artarak 10 milyonu geçti Türk Telekom müşterileri uygulama ile mobil, evde internet, ev telefonu ve Tivibu ?aboneliklerine yönelik çok sayıda işlemi yapabiliyorken fatura ödeme, TL yükleme, kredi kartı ile paket satın alma ve otomatik ödeme talimatı işlemlerini de gerçekleştirebiliyor. Haziran itibarıyla son bir yılda Türk Telekom uygulaması ve Online İşlemler web platformu tekil ?kullanıcı ?sayısı 30 milyona ulaşırken uygulamada kayıtlı kart sayısı yıllık bazda yüzde ??35 artarak 10 ?milyonu geçti.? 85 milyon indirilme sayısına ulaşan uygulamada kayıtlı kart sayısı ve kullanıcı sayısının artması bekleniyor. Kullanıcılar, uygulamadaki kayıtlı kartlarıyla; mobil aboneliklerine dair fatura ödeme, paket satın alma ve TL ?yükleme gibi birçok işlemi yapabiliyor?. Ayrıca kullanıcılar kampanya ve taahhüt bilgileri ile tarife ve paket bilgilerini görebilme ve değişiklik yapabilme, ?kalan kullanımlarını sorgulama, fatura detaylarını inceleyebilme, güvenli internet profil değişikliği ?ve yeni abonelik gibi pek çok işlem gerçekleştirebiliyor. Ek olarak mobil, ev interneti, ev telefonu ve Tivibu ürünlerine ait hesapları arasında geçiş sağlayabiliyor. Yapılan açıklamaya göre; Türk Telekom mobil müşterileri uygulamada yer alan Sil Süpür ile GB, dakika ve Muud Premium gibi her hafta yenilenen hediyelerin de dâhil olduğu ?sürprizlerden faydalanıyor. Ayrıca müşteriler yine uygulamada bulunan Bana Özel ve mağaza alanından kullanım ve ihtiyaçlarına yönelik kendilerine sunulan tekliflerle avantajlı kampanya ve paketlere sahip olurken, Bi’ Dünya Fırsat ile popüler ?markalarda indirimler ve ayrıcalıklar elde edebiliyor.