EĞİTİM - 03 Temmuz 2024 Çarşamba 09:18

Genç girişimcilere 3 boyutlu tasarım eğitimi

A
A
A
Genç girişimcilere 3 boyutlu tasarım eğitimi

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından kurulan B-CUBE Akıllı Şehircilik ve İnovasyon Merkezi, genç girişimci adaylarını hem kentin büyüme sürecine dâhil edecek hem de yerel girişimciliği geliştirecek olan ‘3 boyutlu tasarım eğitimleri’ne ev sahipliği yapıyor.


Girişimci adayı gençlere ve girişimcilere hizmet veren B-CUBE Akıllı Şehircilik ve İnovasyon Merkezi’nde, akıllı şehircilik alanında sürdürülebilir insan kaynağının yetiştirilmesi için çalışmalar sürüyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve ICMPD ve TC Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonuyla yürütülen ENHANCER Projesi’nin Ortak Kullanım Tesisleri Hibe programından yaklaşık 240 bin Euro’luk hibe desteği almayı başardı. Projeyle, genç girişimci adayları Bursa’nın sosyo-ekonomik büyüme sürecine dâhil edilerek yerel girişimciliğin geliştirilmesi amaçlanıyor. Proje sonunda istihdam fırsatlarının artırılması için girişimci adaylarının etkileşimde bulunabileceği ‘Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi’ oluşturulması, girişimcilik yeteneklerinin bu merkezde arttırılması hedefleniyor. Proje kapsamında seçilen 30 kişiye 21 hafta boyunca 3 boyutlu tasarım eğitimleri veriliyor. Girişimci adayları hiçbir ücret ödemeden gelişmiş görselleştirme yeteneği, oyun geliştirme, VR/AR uygulamaları, prototipleme konularında tasarım yapmayı öğrenme fırsatı buluyor. Katılımcılar, kendi iş fikirlerini geliştirecek eğitimler alarak iş modeli ve müşteri doğrulama, pazar ve rakip araştırması, zaman yönetimi, tasarım odaklı düşünme, yenilenebilir enerji ve girişimcilik konularında kendilerini geliştirme fırsatı buluyor.


Proje kapsamında Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi Müdür Yardımcısı Nihal Yıldırım tarafından ‘Girişimcilik Ekosistemi’, Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi FSMH ve Ticarileştirme Koordinatörü Sevcan Kalender tarafından ‘Fikri ve Sinai Haklar’, Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi Girişimcilik ve Şirketleşme Koordinatörü Yarenur Türe tarafından ‘İş modeli ve müşteri doğrulama, pazar ve rakip araştırması’ konularında eğitimler verildi.


Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Proje Geliştirme Uzmanı Nursema Çiftçi, eğitim programlarının ortak girişimcilik ve inovasyon merkezi projesi kapsamında yapıldığını anlattı. Genç girişimci adaylarının Bursa’nın sosyal ve ekonomik büyüme sürecine katılmasını ve yerel girişimciliğin geliştirilmesini amaçladıklarını söyleyen Çiftçi, “Proje sonunda istihdam fırsatlarının arttırılmasını amaçlıyoruz. Genç girişimci adaylarının birbirleriyle iletişim kurabilecekleri bir merkez tesis etmeyi hedefliyoruz. Bu merkezle girişimcilik yetenekleri de arttırılacak. Katılımcılara inovasyon ve teknoloji sektörlerini içeren konularda kapasite arttırma eğitimleri verildi. Katılımcılar hiçbir ücret ödemeden 21 hafta boyunca 3 boyutlu tasarım eğitimleri aldı. Yaptıkları animasyon, tasarım, oyun içeriklerini sunma imkânı buldular. Böylece ürün prototiplerini geliştirdiler ve tanıttılar. Projemizle girişimcilik ekosistemi tanıtıldı” dedi.



Genç girişimcilere 3 boyutlu tasarım eğitimi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Maç gününde kebap siparişleri hem Türkiye hem Avusturya’da şinitzeli geride bıraktı Türkiye’nin Avusturya’yı 2-1 mağlup ettiği maç akşamında rekabet, sadece futbol sahasında değil, yemek siparişlerinde de etkisini gösterdi. Yemeksepeti’nin çatı şirketi Delivery Hero’nun Avusturya’daki iştiraki foodora’da kebap siparişleri, şinitzel siparişlerini geride bıraktı. Türkiye’de hızlı ticaretin önde gelen markalarından Yemeksepeti, Türkiye A Milli Futbol Takımı’nın çeyrek finale kaldığı maç gecesi istatistiklerini açıkladı. Bu maç gecesi, sadece futbol sahasında değil, yemek siparişlerinde de ilginç trendlerin yaşandığı bir gece olarak hafızalarda yerini aldı. Türk mutfağının zaferi, futbol heyecanı ile birleşerek, unutulmaz bir geceye damgasını vurdu. Taraftarlar hem sahada hem de mutfakta galibiyeti kutladı. Avusturya’da da Kebap, şinitzeli geçti Futboldaki rekabet yemek siparişlerine de yansıdı. Yemeksepeti’nin çatı şirketi Delivery Hero’nun Avusturya’daki iştiraki olan Foodora platformunda Türkiye-Avusturya maçının olduğu gün verilen yemek siparişlerinde ezeli rekabetin sonucunda kebap siparişleri, şinitzeli geride bıraktı. Avusturya’da yaşayan Türklerin yanı sıra, Avusturyalı futbolseverler de bu özel geceyi kebapla taçlandırdı. Şinitzelin tahtını sallayan kebap, maç heyecanı yaşayan Avusturyalıları da etkisi altına alarak, siparişlerde zirveye oturdu. Türkiye’de şinitzel siparişleri maç günü düştü Öte yandan, Türkiye-Avusturya maçının oynandığı 2 Temmuz günü kebap siparişlerinde artış gözlenirken, Avusturya’nın ünlü lezzeti şinitzel siparişlerinde düşüş yaşandı. Bu durum, Türk taraftarlarının galibiyet coşkusunu daha çok yerel tatlarla kutladığını gösterdi. Türkiye’de yemeğin lideri döner oldu Türkiye’nin Avusturya’ya karşı 2-1’lik galibiyet kazandığı tarihi akşamda, Türkiye’de Yemeksepeti üzerinden yapılan siparişlerde döner başı çekti. Futbol coşkusunun zirve yaptığı bu özel gecede, döner siparişlerinin oranı dikkat çekerken, hamburger ve pizza siparişleri de bu lezzeti takip etti. Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden kebap ve diğer geleneksel lezzetler de yoğun ilgi gördü. Buna ek olarak, tavuk yemekleri de sıklıkla tercih edildi.