Yerel Haberler
Kastamonu
25 Kasım 2024 Pazartesi - 19:29 Kastamonu’da "Biyografi Atölyesi" açıldı: İlk dersi Bakan Yardımcısı Yelkenci verdi Milli Eğitim Bakanlığının öncülüğünde pilot il olarak seçilen Kastamonu’da Öğretmen Akademisi’nin ardından açılan Biyografi Akademisi’nin ilk dersini Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci verdi. Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde başlatılan ve 24 pilot ilden birisi olarak seçilen Kastamonu’da, Mart ayında açılışı yapılan Öğretmen Akademisi çatısı altında edebiyat, şehir ve kültür alanında seminerler düzenleniyor. Kastamonu’da son olarak akademilere biyografi ve müzik akademisi de eklendi. Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından tarihi Abdurrahmanpaşa Lisesi’nde düzenlenen törene "Biyografi Akademisi" açıldı. Akademinin ilk dersini Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci verdi. Kastamonu Valisi Meftun Dallı’nın da katıldığı akademide konuşan Bakan Yardımcısı Yelkenci, “Geçen yıl Öğretmen Akademisinin açılışı programında yine öğretmenlerimizle bir araya gelmiştik. Öğretmen akademilerimizin amacını tarif etmiştik. Bu tarifi yaparken de insanı, zamanı aşan mekanlarda belli bir yöntem dahilinde birbiriyle ve her biri koca bir evren olan, koca bir alem olan insanlarla temas ettirmektir demiştik. Geçen yıl Türkiye genelinde 24 şehirde uyguladığımız Öğretmen Akademilerimiz, her bir şehirde kendi özgü yapısına tebarüz etti ve her bir şehirde öğretmenlerimize yönelik olarak ayrı güzellikler doğurdu. Bu güzelliklere şahitlik ederken aklımıza yeni yeni düşünceler geldi elbet. Bunlardan bir tanesi de Osmanlı’da önemli bir gelenek olan Tabakat Geleneği yani bugünkü adıyla Biyografi Geleneği ve bununda en belirgin, en öncü temsilcisi olan Taşköprülüzade Ahmed Efendi aklımıza geldi. Dolayısıyla Türkiye genelinde bir Biyografi Akademisi başlatacaksak bunun yeri mutlaka ve mutlaka Kastamonu olmalıydı. Bu Biyografi Akademisinin ilk dersini verecek olan kişi de Taşköprülüzade Ahmed Efendi’ye daha öncesinde uluslararası arenada çalışmış olan kıymetli, muhterem İhsan Fazlıoğlu hocamız olmalıydı” dedi. Taşköprülüzade Ahmed Efendi’ninŞakaiku’n-Numaniyye isimli kitabına atıfta bulunan Yelkenci, “Şakaiku’n-Numaniyye, gelincik çiçeği demektir. Gelinciklerin her yıl yeniden açmasıyla ölümsüz olduklarını yani gelinciklerin ölümsüzlük çiçeği olarak ifade edilmesi, yeniden açmalarıyla ifade edilmesi, dolayısıyla bu yönüyle baktığımız zaman öğretmenlerimizin yetiştireceği öğrencilerin ülkemize, milletimize ve tüm insanlığa yapacakları katkıyı düşündüğümüzde ve her yıl sizin elinize gelen güzel çocukları yetiştirmenizle bu ölümsüzlüğü benzer bir şekilde ortaya koyduğunuzu, bu ölümsüzlüğü yaşattığınızı düşünecek olursak ne kadar önemli bir meslek icra ettiğimizi de görmüş oluruz. Son bir not ile bitirmek istiyorum. Orhan Şaik Gökyay, Abdurrahmanpaşa Lisesi’nde öğretmenlik yapmıştır. Orhan Şaik Gökyay, ‘Bu Vatan’ şiiriyle bilinen bir şairimizdir ama ‘Destursuz Bağa Girenler’ isminde bir kitabı vardır. Lütfen bunu okuyalım, bu kitap bizlere çok şeyler katacaktır. Tek başına bir akademi gibi düşünebiliriz bu kitabı” diye konuştu. Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş ise, “İnsan, zaman ve mekan ilişkisi içerisinde şehrimizin öncülerini tanımak, aynı zamanda şehrimizin kültürel ve manevi varlıklarını tanımak ve bunları da öğrencilerimize aktarmak amacıyla yine alanında öne çıkmış hocalarımızla öğretmenlerimizi buluşturacağımız Öğretmen Akademilerine geçen yıl başladık, bu yılda inşallah yeni bir yüz ile yeni iki tane daha akademi eklenerek devam ediyoruz. Geçen yıl edebiyat, kültür ve şehir akademisini yaptık, bu yıl ise biyografi ve müzik akademisini de ekledik. İnşallah bu akademilerde öğretmenlerimizin gönüllü katılımlarıyla çok daha güzel dönüşler alacağımıza inanıyoruz. Bizlere bu konuda en büyük desteği veren herkese ayrı ayrı teşekkürlerimizi sunuyorum” şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından İstanbul Medeniyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölüm Başkanı Prof. Dr. İhsan Fazlıoğlu, Biyografi Akademisi adı altında programa katılan öğretmenlere ders anlattı.
25 Kasım 2024 Pazartesi - 19:09 Kastamonu’da "Biyografi Atölyesi" açıldı, ilk dersi Bakan Yardımcısı Yelkenci verdi Milli Eğitim Bakanlığının öncülüğünde pilot il olarak seçilen Kastamonu’da Öğretmen Akademisi’nin ardından açılan Biyografi Akademisi’nin ilk dersini Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Faruk Yelkenci verdi. Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde başlatılan ve 24 pilot ilden birisi olarak seçilen Kastamonu’da, Mart ayında açılışı yapılan Öğretmen Akademisi çatısı altında edebiyat, şehir ve kültür alanında seminerler düzenleniyor. Kastamonu’da son olarak akademilere biyografi ve müzik akademisi de eklendi. Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından tarihi Abdurrahmanpaşa Lisesi’nde düzenlenen törene "Biyografi Akademisi" açıldı. Akademinin ilk dersini Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Faruk Yelkenci verdi. Kastamonu Valisi Meftun Dallı’nın da katıldığı akademide konuşan Bakan Yardımcısı Yelkenci, “Geçen yıl Öğretmen Akademisinin açılışı programında yine öğretmenlerimizle bir araya gelmiştik. Öğretmen akademilerimizin amacını tarif etmiştik. Bu tarifi yaparken de insanı, zamanı aşan mekanlarda belli bir yöntem dahilinde birbiriyle ve her biri koca bir evren olan, koca bir alem olan insanlarla temas ettirmektir demiştik. Geçen yıl Türkiye genelinde 24 şehirde uyguladığımız Öğretmen Akademilerimiz, her bir şehirde kendi özgü yapısına tebarüz etti ve her bir şehirde öğretmenlerimize yönelik olarak ayrı güzellikler doğurdu. Bu güzelliklere şahitlik ederken aklımıza yeni yeni düşünceler geldi elbet. Bunlardan bir tanesi de Osmanlı’da önemli bir gelenek olan Tabakat Geleneği yani bugünkü adıyla Biyografi Geleneği ve bununda en belirgin, en öncü temsilcisi olan Taşköprülüzade Ahmed Efendi aklımıza geldi. Dolayısıyla Türkiye genelinde bir Biyografi Akademisi başlatacaksak bunun yeri mutlaka ve mutlaka Kastamonu olmalıydı. Bu Biyografi Akademisinin ilk dersini verecek olan kişi de Taşköprülüzade Ahmed Efendi’ye daha öncesinde uluslararası arenada çalışmış olan kıymetli, muhterem İhsan Fazlıoğlu hocamız olmalıydı” dedi. Taşköprülüzade Ahmed Efendi’ninŞakaiku’n-Numaniyye isimli kitabına atıfta bulunan Yelkenci, “Şakaiku’n-Numaniyye, gelincik çiçeği demektir. Gelinciklerin her yıl yeniden açmasıyla ölümsüz olduklarını yani gelinciklerin ölümsüzlük çiçeği olarak ifade edilmesi, yeniden açmalarıyla ifade edilmesi, dolayısıyla bu yönüyle baktığımız zaman öğretmenlerimizin yetiştireceği öğrencilerin ülkemize, milletimize ve tüm insanlığa yapacakları katkıyı düşündüğümüzde ve her yıl sizin elinize gelen güzel çocukları yetiştirmenizle bu ölümsüzlüğü benzer bir şekilde ortaya koyduğunuzu, bu ölümsüzlüğü yaşattığınızı düşünecek olursak ne kadar önemli bir meslek icra ettiğimizi de görmüş oluruz. Son bir not ile bitirmek istiyorum. Orhan Şaik Gökyay, Abdurrahmanpaşa Lisesi’nde öğretmenlik yapmıştır. Orhan Şaik Gökyay, ‘Bu Vatan’ şiiriyle bilinen bir şairimizdir ama ‘Destursuz Bağa Girenler’ isminde bir kitabı vardır. Lütfen bunu okuyalım, bu kitap bizlere çok şeyler katacaktır. Tek başına bir akademi gibi düşünebiliriz bu kitabı” diye konuştu. Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş ise, “İnsan, zaman ve mekan ilişkisi içerisinde şehrimizin öncülerini tanımak, aynı zamanda şehrimizin kültürel ve manevi varlıklarını tanımak ve bunları da öğrencilerimize aktarmak amacıyla yine alanında öne çıkmış hocalarımızla öğretmenlerimizi buluşturacağımız Öğretmen Akademilerine geçen yıl başladık, bu yılda inşallah yeni bir yüz ile yeni iki tane daha akademi eklenerek devam ediyoruz. Geçen yıl edebiyat, kültür ve şehir akademisini yaptık, bu yıl ise biyografi ve müzik akademisini de ekledik. İnşallah bu akademilerde öğretmenlerimizin gönüllü katılımlarıyla çok daha güzel dönüşler alacağımıza inanıyoruz. Bizlere bu konuda en büyük desteği veren herkese ayrı ayrı teşekkürlerimizi sunuyorum” şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından İstanbul Medeniyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölüm Başkanı Prof. Dr. İhsan Fazlıoğlu, Biyografi Akademisi adı altında programa katılan öğretmenlere ders anlattı.
Taksici cinayetinde sanığın akli dengesi ile ilgili rapor istenmiş
15 Kasım 2024 Cuma - 11:18 Taksici cinayetinde sanığın akli dengesi ile ilgili rapor istenmiş Kastamonu’nun Araç ilçesinde kayıp olarak aranan ve ormanlık alanda aracından 500 metre uzaklıkta silahla vurulmuş halde ölü bulunan taksiciyi öldüren sanığın yargılanmasına devam edildi. Mahkeme heyeti sanığın akıl sağlığıyla ilgili talep edilen raporun ulaşmaması sebebiyle duruşmayı ileri bir tarihe erteledi. Olay, 23 Nisan’da Kastamonu’nun Araç ilçesinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, kendisinden haber alınamayan taksi şoförü Akif Eymür, taksisi ile birlikte ormanlık alanda silahla vurulmuş vaziyette ölü bulundu. Olayla ilgili yürütülen soruşturma çerçevesinde Kastamonu İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, Araç ilçesinden son olarak ticari taksiye binen ve cinayet şüphelisi olarak yakalanan M.B.’yi gözaltına aldı. Adliyeye sevk edilen şahıs tutuklandı. Cinayet zanlısı M.B. hakkında Kastamonu Ağır Ceza Mahkemesinde “kasten öldürme", "kişinin ölmesinden yararlanarak hırsızlık", "ruhsatsız ateşli silahlarla mermileri satın alma veya taşıma veya bulundurma” suçlarından dava açıldı. Dava Kastamonu Ağır Ceza Mahkemesinde görülmeye devam etti. Sanık SEHBİS’teki sorun sebebiyle duruşmaya katılmadı. Mahkeme heyeti, sanığın akli dengesinin yerinde olup olmadığı ile ilgili istenen raporun kendilerine ulaşmaması sebebiyle duruşmayı ileri bir tarihe erteledi. Mahkeme heyeti, tutuklu sanık M.B.’nin tutukluluğunun devamına karar verdi.
Tarımda verimliliği ve katma değeri arttıracak programının sonuçları belli oldu
14 Kasım 2024 Perşembe - 10:07 Tarımda verimliliği ve katma değeri arttıracak programının sonuçları belli oldu Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı 2024 Yılı Tarımda Verimlilik ve Katma Değerin Artırılması Teknik Destek Programı çerçevesinde başvurusu kabul edilen projelerin değerlendirme süreçleri tamamlanarak desteklenmeye hak kazanan projeler belli oldu. Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) tarafından 29 Nisan’da ilan edilen “2024 Yılı Tarımda Verimlilik ve Katma Değerin Artırılması Teknik Destek Programı” kapsamında başvurusu alınan projelerin değerlendirme süreci sona erdi. Teknik Destek Programı kapsamında başvurusu alınan ve değerlendirme süreçleri sonunda başarılı bulunan projeler, Ajans Genel Sekreterliğince onaylandı. Program çerçevesinde Kastamonu, Çankırı ve Sinop illerinden KUZKA’ya sunulan projeler arasından bir proje başarılı bulunarak desteklenmeye hak kazandı. Desteklenecek proje ile kooperatiflerin sermaye yapılarının güçlenmesi, verimlilik temelinde gelir çeşitliliğinin sağlanması, etkin bir girişimcilik yapısı kazanması, güç ve ortaklık iş birliği altyapısının oluşturulması ve yeni nesil kırsal kalkınma sürecine katkı sağlanması amacıyla yol haritası oluşturularak, birliklerin ve kooperatiflerin kapasite gelişimlerinin sağlanması hedefleniyor. Desteklenmeye hak kazanan projenin başvuru sahibi kurum ile Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı arasında on iş günü içinde sözleşmelerinin imzalanması planlanıyor.
Kastamonu Üniversitesi Rektörü Topal: “Gençlerimizi modern, popüler kültürün insafına terk edemeyiz”
13 Kasım 2024 Çarşamba - 19:07 Kastamonu Üniversitesi Rektörü Topal: “Gençlerimizi modern, popüler kültürün insafına terk edemeyiz” Bu yıl beşincisi düzenlenen Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu’na katılan Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, gençleri modern, popüler kültürün insafına terk edemeyeceklerini belirterek, “Gençlerimizin, sosyal medyanın ve dijital mecraların her türlü melanetin bulunduğu karanlık dehlizlerinde yitip gitmelerine seyirci kalamayız” dedi. “Geçmişten Geleceğe Eğitimin Milli Yolculuğu” temasıyla düzenlenen 5. Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu, Kastamonu Üniversitesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştiriliyor. Milli Eğitim Bakanlığı Bilimsel Toplantılar Yönergesi doğrultusunda organize edilen forum, Kastamonu Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Valiliği ile Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği (EYUDER) iş birliğiyle eğitim dünyasının farklı paydaşlarını bir araya getiriyor. “Günümüzde eğitim, sadece belli bir mekanda sınıfta gerçekleşen bir süreç olmaktan çoktan çıktı” Kastamonu Üniversitesi Hoca Ahmet Yesevi Salonu’nda düzenlenen forumun açılışına katılan Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, “Eğitim sistemimizin temel yapı taşlarını yeniden gözden geçirmek için bir araya gelmekten büyük bir memnuniyet duyuyorum. Eğitim sistemimizde eğitim politikaları, etik, liderlik ve fırsat eşitliği gibi konulardan başlayarak eğitimin her kademesinde nitelik artırımı, teknoloji entegrasyonu ve kültürel değerlerin korunması gibi alanlarda köklü dönüşüm ve yeniliklere ihtiyaç duyduğumuzu birlikte görmekteyiz. Müsaadenizle konuşmamda özel olarak eğitimde değer temelli bir yaklaşımın önemini vurgulamak istiyorum. Günümüzde eğitim, sadece belli bir mekanda sınıfta gerçekleşen bir süreç olmaktan çoktan çıktı. Bugün gelinen noktada, bilgi teknolojilerinin insanlığa sunduğu imkanlarla öğrenmek için herhangi bir fiziki mekana gitmenin zorunlu olmadığını biliyoruz. Artık insanlar sanal ortamlarda dünyadaki bütün bilgilere ulaşabilecek imkânlara sahip. Uzaktan eğitim, eğitim teknolojileri ve yapay zeka gibi araçlar sayesinde eğitim her zaman ve her yerde erişilebilir bir hale geldi. Bugünün dünyasının temel sorunu bilgiye sahip olmamak değil, bilginin değersiz bir ortamda üretilmiş olması kaynaklı sıkıntılar. Maalesef ahlak, vicdan, adalet, saygı gibi ya da insanlar arasında eşitliği, adaleti sağlamak için mücadele etmek gibi temel insani değerlerin üniversite ortamlarında yeterince yer bulamadığını görüyoruz. Dolayısıyla asıl ve mühim esas vazife, sadece bilimsel bilgiyi öğretmek değil, bunun ötesinde değer üretiminin nasıl olabileceğini, değerlerin nasıl toplumları inşa edebileceğini gençlerimize öğretmektir. Bugün itibarıyla insanlığın yaşadığı pek çok insan yapımı felaketin arkasındaki başlıca sebeplerden biri hiç kuşkusuz değerler sisteminden yoksun bilgi üretimidir” dedi. “Dengeyi yeniden inşa etmeden, ne kendi toplumumuzu daha ileriye götürebiliriz ne de insanlığın sorunlarını çözebiliriz” Eğitimin yalnızca bilgi aktarımı değil; aynı zamanda değerleri, kültürel mirası ve ahlaki sorumlulukları gelecek nesillere taşıyan bir köprü olduğunu hatırlayarak yollarına devam etmeleri gerektiğini söyleyen Rektör Topal, “Eğitim politikalarının ve müfredat tasarımlarının felsefi bir temele oturtulması, toplumun ihtiyaçlarına göre güncellenmesi ve mutlak surette değerler ve ahlaki kurallar dikkate alınarak yönetilmesi, sürdürülebilir ve etkili bir eğitim sistemi kurmak adına son derece önem arz ediyor. Bu çerçevede, Selçuklulardan Osmanlılara, Türkistan’dan Balkanlara, Endülüs’e bilim, sanat, kültür, estetik, şiir ve edebiyatta ileriye giden kadim medeniyetlerimizin temel ortak özelliklerinden biri, denge fikridir. İnsan, toplum ve kainat arasındaki dengeyi kurabilen bir bakış açısına sahip olmak, kadim medeniyetimizin önemli bir parçası. Aynı şekilde, bilim ve teknoloji ile kültür ve sanat arasındaki dengeyi sağlamak da bir mecburiyet olarak karşımıza çıkıyor. Bilim ve teknolojinin tek başına geliştiği; ancak kültür ve sanatın geri planda kaldığı hiçbir büyük medeniyeti göremezsiniz. Bizim medeniyetimizin perspektifinden bakıldığında, her ikisinin de var olması şart. Denge üzerine kurulu bir medeniyet fikriyatını destekleyen bu iki temel unsur, birbirini tamamlayıcı vazife görüyor. Bir başka denge ise şahsi fayda ile toplumsal yarar arasındaki dengedir. Nitekim az önce bahsettiğim merkezlerin her biri bu denge üzerine, bir medeniyet inşa etmiştir. Toplumlarımızda insanlar, insani değerleri bir tarafa bırakarak sadece kendi çıkarlarını öne alan bir davranış içerisinde olmamıştır. İnsan yararı ile toplumun faydası arasındaki denge, topluluklarda muazzam bir dayanışma ruhunu, birlik beraberlik ruhunu, hamle ve yükseliş ruhunu ortaya çıkarmıştır. İnsanları sömüren bir eşya olarak gören vahşi kapitalizm bizim toplumlarımızda hiçbir zaman gelişmemiştir. Şükürler olsun ki, insanlar burada eşyaların kulu olmamışlardır. Bir diğer önemli denge ise maddi refah ile manevi derinlik arasındaki dengedir. Maddi refah, insan topluluklarının iyiliğini, güzelliğini ve mutluluğunu sağlamak için gereklidir; fakat bu refah, manevi bir derinlikle bütünleşmediği takdirde dengeyi kuramaz. Maddiyat üzerine kurulu bir anlayış, başkasının çıkarını gözetmeyen bir duruma yol açabilir. Bizim medeniyet değerlerimiz, bu dengenin sağlanmasına dayanır. Dengeyi yeniden inşa etmeden, ne kendi toplumumuzu daha ileriye götürebiliriz ne de insanlığın sorunlarını çözebiliriz” diye konuştu. Bilginin bir hiyerarşi içinde değerlendirilmesi gerektiğini belirten Rektör Topal, “Bizim medeniyetimizde bu hiyerarşinin üç temel basamağı vardır: en alt basamak bilgi, ikincisi hikmet, üçüncüsü ise irfan. Bu hiyerarşiyi göz ardı ederek veya aralarındaki irtibatı keserek sadece ilmi başarılarla toplumsal huzuru sağlamak mümkün değildir. İlim eşyaya, insana ait ve kainata ait bilgilerin hepsini bilmek. Bu bilginin üzerinde tabii ki toplumların gelişmesini inşa edeceğiz ama tek başına bu bilgi yani ‘bilimsel bilgi’ dediğimiz şey yeterli değildir, bunun mutlaka ikinci basamağında, bir üst seviyesinde ‘hikmet’ dediğimiz şeyin ortaya konulması lazım” şeklinde konuştu. “Gençlerimizi modern, popüler kültürün insafına terk edemeyiz” Gençleri modern, popüler kültürün insafına terk edemeyeceklerini söyleyen Rektör Topal, “Üniversitelerimizin kanunda yer alan görevlerini yaparken gençlerimizin fikri tekamülleri ve karakter gelişimlerini de ihmal etmemesi gerekiyor. Tarihini bilen, kendini bilen, öz güvenli nesiller yetiştirdiğimiz ölçüde yarınlarımıza güvenle bakabiliriz. Gençlerimizin iyi eğitim almaları kadar vicdanlı, bilinçli ve sorumluluk duygusuyla donatılmış olmalarını da aynı derecede önemsiyoruz. Özellikle son zamanlarda sıklıkla karşılaştığımız ve millet olarak bizleri endişeye düşüren bazı olumsuz hadiseler konunun ehemmiyetini bizlere tekrar hatırlatıyor. Kimi zaman dijital platformlardan sosyal medyadan yayılan cerahat, kimi zaman sapkın akımlar, kimi zaman uyuşturucu illetinin, kimi zaman alkol belasının, kimi zaman televizyon dizilerinin özendirdiği mafya kültürünün bu acıların yaşanmasında rol oynadığını görüyoruz. Maalesef bu vakaların ekseriyetinde fail de, mağdur da gençlerimizden oluşmakta. Bu tür olumsuz hadiselerin önüne geçecek adımlar atmazsak, birçok ülkenin toplumun karşılaştığı yaşadığı sıkıntılarla bizim de yüzleşmemiz kaçınılmaz. Gençlerimizi modern, popüler kültürün insafına terk edemeyiz. Gençlerimizin, sosyal medyanın ve dijital mecraların her türlü melanetin bulunduğu karanlık dehlizlerinde yitip gitmelerine seyirci kalamayız. Her birimizin bu konuda daha fazla sorumluluk alması, bizlere emanet edilen gençlerimize daha fazla sahip çıkması gerektiğine inanıyorum. Sosyal, sportif ve kültürel faaliyetlerle gençlerimizin milli kimlik inşasına katkı vermemiz gerekiyor” ifadelerini kullandı. “Yeni nesil çağır gerekliliklerine uyum sağlayacak şekilde yetiştirilmeli” Kastamonu Milletvekili Serap Ekmekci ise, milli eğitim politikalarının toplumsal dayanışma ve kalkınmayı güçlendirdiğini belirterek, eğitimdeki dönüşümün geleneksel değerlerle çağdaş ihtiyaçların uyumlu bir şekilde yapılması gerektiğini söyledi. Kastamonu’nun medreselerden Osmanlı ilim merkezi kimliğine ve Cumhuriyet dönemi eğitim kurumlarına kadar köklü bir geçmişe sahip olduğunu belirten Ekmekci, şehrin bu değerleri yaşatmada önemli bir rol oynadığını vurguladı. Ekmekci, yeni neslin çağın gerekliliklerine uyum sağlayacak şekilde yetiştirilmesinin eğitim politikalarının başarısı için kritik olduğunu belirtti. UEDFOR Akademik Koordinatörü Prof. Dr. Temel Çalık da, eğitimdeki önemli rolü vurgulayarak, eğitimdeki gelişim ve yeniliklerin öğretmenlerin yetkinliğiyle doğrudan bağlantılı olduğunu belirtti. EYUDER’in, eğitimdeki iyi uygulamaların paylaşılması, eğitim sorunlarına çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve toplumsal duyarlılıkla çeşitli projeler yürütmesi gerektiğini ifade eden Çalık, ayrıca Türk milletinin bağımsızlık mücadelesi ve Atatürk’ün eğitimdeki öncülüğünü hatırlatarak, eğitimin millî değerlerle uyumlu bir şekilde yeniden düzenlenmesi gerektiğini ve bu amaca yönelik eğitimdeki dönüşümün önemine dikkat çekti. EYUDER-ULEDEF Genel Başkanı Doç. Dr. Adem Çilek de, Türkiye’nin eğitim politikalarının gelişimi üzerine değerlendirmelerde bulunurken, öğretmenlerin ve eğitimcilerin çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde donatılmasının önemine dikkat çekti. Ayrıca Çilek, dernek olarak, eğitimdeki iyi uygulamaların paylaşılması, eğitim sorunlarına çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerini destekleyecek çeşitli faaliyetler düzenleyerek, eğitim sisteminin kalitesini artırmayı hedeflediklerini vurguladı. Forum, eğitim alanındaki yenilikçi projelerin paylaşılması, akademik iş birliklerinin güçlendirilmesi ve milli eğitim politikalarının münazara edilmesi için geniş bir platform sunuyor. Çeşitli oturumlarda eğitimciler, akademisyenler, öğrenciler ve sektör temsilcileri bir araya gelerek, eğitimdeki dönüşüm süreçlerini kapsamlı bir şekilde ele alacak. Forum süresince yapılacak atölye çalışmaları ve sunumlarla, eğitimin farklı yönlerine dair uygulamalı bilgiler sunulacak. Hatay, Edirne, Ankara ve Antalya’dan sonra Kastamonu’da gerçekleştirilen ve 15 Kasım’a kadar devam edecek Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumuna (UEDFOR), Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 105 öğretmen de katılıyor. Foruma Kastamonu Milletvekili Serap Ekmekci, Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği-Uluslararası Eğitim Dernekleri Federasyonu (EYUDER-ULEDEF) Genel Başkanı Doç. Dr. Adem Çilek, Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu (UEDFOR) Akademik Koordinatörü Prof. Dr. Temel Çalık ile akademisyenler, eğitimciler ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı öğretmenler katıldı.