ASAYİŞ - 12 Aralık 2024 Perşembe 08:39

Hatay’da 17 metre derinliğindeki kuyuya düşen köpeği itfaiye kurtardı

A
A
A
Hatay’da 17 metre derinliğindeki kuyuya düşen köpeği itfaiye kurtardı

Hatay’ın Antakya ilçesinde 17 metre derinliğindeki kuyuya düşen yavru köpeği itfaiye kurtardı.


Olay, Antakya ilçesi Esenlik Mahallesi’nde yaşandı. İnşaat çalışmalarının devam ettiği mahallede yavru köpeğin fore kazık (inşaat yüklerini sağlam zemin ile buluşmasını amaçlayan sistem) kuyusuna düştüğü fark edildi. Köpeğin sesini duyan vatandaşlar durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi. İhbar üzerine olay yerine itfaiye ekipleri sevk edildi. Kısa sürede bölgeye gelen itfaiye ekipleri, 17 metre derinliğe sahip kuyuya düşen köpeği kurtardı. Kuyudan kurtarılan köpek, beslenerek doğal yaşam alanına bırakıldı.



Hatay’da 17 metre derinliğindeki kuyuya düşen köpeği itfaiye kurtardı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Asırlık tulumba vatandaşın sıcak su ihtiyacını ücretsiz karşılıyor Eskişehir’de yaklaşık 1 asır önce yapıldığı tahmin edilen ve yer altı termal kaynaklara bağlı olan tulumba, vatandaşların sıcak su kullanım ihtiyacını ücretsiz karşılıyor. Odunpazarı İlçesi İstiklal Mahallesi Asmaaltı Sokak’ta bulunan esnaf, kullanım suyu ihtiyacı için bölgedeki tulumbayı kullanıyor. Yaklaşık 1 asır önce yapıldığı tahmin edilen tulumbadan yer altı termal kaynaklara bağlı olması nedeniyle doğal sıcak su akıyor. Tüketim haricinde çeşitli ihtiyaçlar için kullanılan tulumbanın bakımını ise çevre esnafı üstleniyor. Özellikle soğuk kış günlerinde tulumbadan daha çok faydalanan esnaf, bölgede bir başka muadili olmaması sebebi ile vatandaşların tulumbayı daha duyarlı kullanmasını istiyor. “Bölgemizde bir tek bu tulumba kaldı, onun da bakımını esnaf olarak biz yapıyoruz” Tulumbadan sıkça faydalanan çevre esnafı Nejat Madenoğlu, “Bu tulumba çok eskiden beri var. 1940’lı yıllardan kalma ve 10-15 metre arasında derinlikte sıcak su var, onu bağlamışlar. Suya yapılan tahlilde bir şey çıkmadı. İçilmesinde sakınca yok, ama kumlu çıkıyor, o yüzden arkadaşların içmesini istemiyoruz. Tüketim haricinde çeşitli amaçlarla kullanılıyor. Herkes tulumbadan faydalanıyor. Bölgemizde bir tek bu tulumba kaldı, onun da bakımını esnaf olarak biz yapıyoruz. Para yardımıyla yenisi alıyoruz, tamiratını yapıyoruz. Eski hamamların kaynak depoları burada olduğu için sıcak su akıyor. Birkaç dakika çektiğin zaman sıcaklık elini yakacak dereceye geliyor. Bulaşıklarını yıkayanlar da oluyor ancak, vatandaşın pisliğini buraya gitmesinden şikayetçiyiz. Onları da biz temizlemek zorunda kalıyoruz. Buraya pislik bırakmasınlar, temizlesinler” dedi.
Mersin Mersin Sinema Ofisi öğrencilere yönelik atölye düzenledi Mersin Sinema Ofisi’nin ev sahipliğinde üniversite öğrencilerine yönelik ’Belgesel Film Proje Geliştirme Atölyesi’ düzenlendi. ’Anadolu Üniversiteleri Belgesel Sinema Atölyeleri’ projesi çerçevesinde gerçekleştirilen atölyede öğrenciler, belgesel film yapımı süreçlerinden finansman bulma yöntemlerine kadar birçok konuda detaylı bilgi sahibi oldu. Belgesel Sinemacılar Birliği (BSB) ve Sinema Eseri Sahipleri Meslek Birliği’nin Kültür Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü desteğiyle hayata geçirdiği ’Anadolu Üniversiteleri Belgesel Sinema Atölyeleri’ projesi çerçevesinde 7 şehirde ve 9 üniversitede atölye çalışması yapan ekibin son durağı Mersin oldu. Mersin Sinema Ofisi’nin ev sahipliğinde Mersin Üniversitesi (MEÜ) İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen ’Belgesel Film Proje Geliştirme Atölyesi’nde genç sinemacılara belgesel film yapımı konusunda bilgiler verildi. Atölyeye katılan öğrenciler, uzman ekibin rehberliğinde belgesel film projelerinin nasıl geliştirileceğine dair pratik bilgiler edindi. Atölyede belgesel yapım süreçlerinin her aşaması ele alınarak, öğrencilere finansman bulma yöntemlerine kadar birçok konu derinlemesine anlatıldı. Atölye, genç belgeselcilerin sinematik bakış açılarını geliştirmelerine ve projelerini profesyonel seviyeye taşımalarına da imkan sağladı. "Öğrencilerin fikirleri bir proje paketine dönüştürülecek" Maltepe Üniversitesi Sinema TV Bölüm Başkanı ve BSB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Hakan Aytekin, metropol dışında kalan yerlerde belgesel sinema konusunda destek oluşturma hedefiyle yola çıktıklarını belirterek, "Bunun için de en önemli kaynaklardan biri üniversitelerin iletişim fakültelerinin sinema televizyonla ilgili bölümleri. Dolayısıyla biz hedef grup olarak bunları seçtik. Burada müfredatlarına ek olarak belgesel sinemayı fiilen de yapan insanlar olarak ‘belgesel projesi nasıl hazırlanabilir, hazırlanan projelerde nelere dikkat edilmesi gerekir ve projeler kendilerine finans ya da yapım imkanları bulmak için ne tür ortamlara sunulabilir’ konularında bir atölye düzenliyoruz" dedi. Atölye sonunda öğrencilerin belgesel film fikirlerinin bir proje paketine dönüştürebileceğini aktaran Aytekin, "Proje dosyalarını tamamladıktan sonra gerek yurt içinde gerekse yurt dışında önereceğimiz yerlere proje dosyalarını yollayacaklar. Eğer projeleri herhangi bir imkan bulursa, ki daha önceki yıllarda yaptığımız deneyimler bunun mümkün olduğunu gösteriyor" diye konuştu. "Nitelikli projelerin üretilmesine destek olmayı amaçlıyoruz" Belgesel Sinemacılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Belgesel Yönetmeni Bahriye Kabadayı Dal da, "Atölyenin amacı, belgesel sinema alanında nitelikli projelerin üretilmesine destek olmak. ‘Nasıl bir fikir projeye dönüştürülür, destek almak için nerelere başvurulabilir’ konularında bir eğitim verebilmek amacıyla atölyelere başladık. Mersin, eğitimlerimizin son ayağı. Mersin Üniversitesi öğrencilerinden de fikirlerini proje halinde sunmalarını bekleyeceğiz" dedi. "Atölye hem akademik hem de pratik anlamda çok kıymetli" Görüntü Yönetmeni ve Belgesel Yönetmeni Ozan Turgut ise atölyenin hem akademik hem de pratik anlamda çok kıymetli olduğunu ifade ederek, "Üniversitelerde öğrenciler akademik bilgiye sahip oluyorlar, fakat sahaya çıktıklarında akademik bilginin çok da uygulanabilir olmadığını fark ediyorlar. Bunu daha başında görüp bu deneyimleri aktarmak çok değerli bir hal alıyor. Projenin amacı her atölyeden istediğimiz en az 2-3 film önerisinin çıkması durumunda, bunu hayata geçirebilecek destekleri sağlayabilmek" diye konuştu. "Öğrenciler için bulunmaz bir fırsat" MEÜ İletişim Fakültesi Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü Öğretim Üyesi ve Mersin Sinema Ofisi Danışmanı Doç. Dr. Hakan Erkılıç, "Öğrenciler belgesel film süreçlerini Belgesel Sinemacılar Birliği’nin profesyonel üyelerinden öğreniyorlar. Bu öğrenciler için bulunmaz bir fırsat" ifadelerini kullandı. "Mersin Sinema Ofisi önemli bir taban oluşturuyor" MEÜ İletişim Fakültesi Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü Öğretim Üyesi ve Mersin Sinema Ofisi Danışmanı Prof. Senem Duruel Erkılıç ise, Mersin Sinema Ofisi’nin ev sahipliğinde geçen sene de belgesel sinema atölye çalışması gerçekleştirildiğini hatırlatarak, "Öğrencilerimizin belgesel sinemayı doğrudan üretimde bulunanlardan dinliyor olmaları çok önemli. Farklı sesler duyarak, pratikte bu işin nasıl yapıldığını dinleyerek öğrenmelerinin, öğrencilerin ilerlemesi için çok önemli bir kaynak olduğunu düşünüyorum. Bu projeler, ileride bir takım projeler ortaya çıkması için de önemli bir başlangıç noktası oluyor. Mersin Sinema Ofisi hem öğrenciler hem de kentteki diğer sinema üretiminde bulunacaklar için önemli bir taban oluşturuyor" dedi. Atölyeye katılan öğrenciler memnun MEÜ Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü 4. sınıf öğrencisi Yaren Sena Demirel, "Bu atölyeye katılana kadar belgeselden hep kaçıyordum. Hiç alanım değil gibi geliyordu. Ama iyi ki gelmişim. Çok heyecanlıyım ve daha öğreneceğim şey var" diye konuştu. MEÜ Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü 2. sınıf öğrencisi Mehmet Köksal da, "Atölyenin belgesele başlamak hakkında kafamdaki soruları cevapladığını düşünüyorum" dedi. Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü 2. sınıf öğrencisi İkra İrem Demir, "Atölye bana çok farklı bakış açıları kazandırdı. Değişik alanlarda da çalışabileceğimizi öğrenmiş oldum" diye konuştu.
Bursa Bilinçsiz kozmetik kullanımı sağlığı tehdit ediyor Göz Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Şermin Ünal İpçioğlu, yanlış ve bilinçsiz kozmetik ürün kullanımının göz sağlığı için büyük risk oluşturduğunu kaydetti. Medicana Bursa Hastanesi Göz Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Şermin İpçioğlu, günlük hayatta makyaj yaparken yanlış ve bilinçsiz kozmetik ürün kullanımının ve makyaj hijyenine dikkat edilmemesinin göz sağlığı için büyük risk oluşturduğunu söyledi. Mağazalarda veya ortak kullanım alanlarındaki deneme ürünlerinin de göz sağlığını tehdit edebileceğini belirten İpçioğlu, "Göz enfeksiyonu geçirmekte olan bir kişiye makyaj malzemenizi verirseniz, gözünüz enfeksiyon kapabilir. Her kozmetik ürünü gibi makyaj malzemelerinin de belirli bir kullanım süresi vardır. Makyaj malzemeleri açıldıktan sonra belli bir süre içinde kullanılmalıdır. Bu süre genel olarak 3 ya da 4 ay olarak kabul edilmekle birlikte, makyaj malzemesinin özelliğine göre süre değişebilir. Kullanım süresi dolan malzeme bitmese bile atılmalıdır çünkü süresinden daha fazla kullanılan makyaj malzemelerinin hemen hemen hepsinde bakteri ürediği kanıtlanmıştır" diye konuştu. Makyaj malzemelerinde bulunan etkin ve koruyucu maddelerin alerjik bünyesi olan kişilerde göz alerjisine sebep olabileceğini vurgulayan Op. Dr. İpçioğlu, "Alerjik bir bünyeniz varsa ve birden çok kozmetik ürünü aldıysanız, bunları sırayla denemeli ve alerji yapmadığına emin olduğunuz ürünleri kullanmaya devam etmelisiniz. Kirpik diplerinde göz sınırlarını belirgin hale getirmek için eyeliner veya göz kalemi kullanırken, kirpiklerin göze yakın olan iç kısmına değil, dışına sürmeye dikkat etmelisiniz çünkü kirpiklerin göze yakın olan iç kenarlarında gözyaşına katkıda bulunan meibomean yağ bezleri bulunur. Bu bezler, makyaj yapılırken tıkanırsa gözyaşı kalitesizleşir ve gözde batma, yanma, kızarma gibi rahatsızlıklara sebep olabilir. Hatta göz kapağında arpacık gibi enfeksiyonlar gelişebilir. Rimel, kalem, far gibi göz makyajı ürünlerini uygularken, uygulama yönü gözden dışarıya (uzağa) doğru olmalıdır. Böylece ürünleri sürmek için kullandığınız fırça, kalem gibi araçların saydam tabakaya (kornea) batma ihtimali azalır. Makyaj yaparken bir ürün gözünüze batarsa önce bol suyla yıkamalı, gözde rahatsızlık devam ederse göz hekimine danışılmalıdır" ifadelerini kullandı.
Kayseri Talas’ta 150 hafta ’şeffaf oda’ Talas Belediye Başkanı Mustafa Yalçın tarafından üç yıl önce Türkiye’de bir ilk olarak başlatılan ‘Şeffaf Odada Başkanla Baş Başa’ uygulaması 150. haftasına ulaştı. Başkan Yalçın ve belediye yetkililerinin her hafta çarşamba günü 90 bin nüfusuyla Türkiye’nin en büyük altıncı, Kayseri’nin ise en büyük mahallesi olan Mevlana’da gerçekleştirdiği uygulama bu hafta da yine ilgi odağı oldu. Mevlana Meydan Parkı içinde yer alan Şeffaf Oda’da, 150 hafta boyunca vatandaşların istek ve görüşleri ele alındı çeşitli konulardaki projeleri değerlendirildi. Uygulamayla ilgili kısa bir değerlendirmede bulunan Talas Belediye Başkanı Mustafa Yalçın, “Talaslı hemşehrilerimizin hizmete daha hızlı ulaşmaları adına gerçekleştirmiş olduğumuz Şeffaf Oda’da Başkanlı Baş Başa programının bu hafta 150’ncisi gerçekleştirildi. Böyle önemli bir programı istikrarla, vatandaşın taleplerini dinleyerek, çözüm üreterek devam ettiriyoruz” dedi. “Şehrin başvuru merkezi” Başkan Yalçın, sadece Talas Belediyesi ile ilgili istek ve görüşlerin gelmediğini ifade ederek, “Vatandaşlarımız belediyemiz başta olmak üzere resmi kurumlarla ilgili taleplerini bize iletiyorlar. Burada SGK’dan tutun Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na, Büyükşehir Belediyesi’nden Tük Telekom’a kadar bütün talepleri burada toplayıp yerlerine ulaştırıyoruz. Yani burası şehrin ortak hafızasını oluşturan bir başvuru merkezi oldu” şeklinde konuştu.
İstanbul Şahane Kasım’da en çok tercih edilen ürünler belli oldu MediaMarkt, Şahane Kasım döneminde tüketicilerin en çok satın aldığı ürünleri açıkladı. Tüketiciler her yıl olduğu gibi bu yıl da akıllı telefonlara ilgi gösterirken, Scooter ve Drone da popüler ürünler arasında yer aldı. Satışlar ise bir önceki yılın Kasım ayına oranla yaklaşık yüzde 42 artış gösterdi. Avrupa’nın önde gelen elektronik perakendecilerinden MediaMarkt, Şahane Kasım’ın sonuçlarını açıkladı. MediaMarkt, Şahane Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine oranla satışlarını yaklaşık yüzde 42 oranında artırdı. Yaklaşık 1.5 milyon ziyaretçinin alışveriş yaptığı Şahane Kasım’da İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya oldu. Alışveriş yapanların yüzde 33’ünü 25-35 yaş arası kesim oluştururken yüzde 28’ini 35-45 yaş arası, yüzde 18’ini 45-55 yaş arası, yüzde 14’ünü 18-25 yaş arası ve yüzde 7’sini de 55 yaş üzeri oluşturdu. Akıllı telefonlar zirveyi bu yıl da kaptırmadı Kasım ayı boyunca gerçekleştirilen kampanyalarla tüketicilerin en çok ilgi gösterdiği ürünler açıklandı. Her yıl olduğu gibi bu yıl da tüketicilerin bir numaralı tercihi akıllı telefonlar oldu. Tüketiciler akıllı telefonların en çok 128GB kapasiteye sahip modellerini tercih etti. Tüketicilerin akıllı telefonlardan sonra en çok tercih ettiği kategori temizliğe yönelik elektrikli ürünler oldu. Tüketiciler elektrikli süpürge, ıslak ve kuru temizleme özellikli kablosuz süpürge ve dikey şarjlı süpürgelere ilgi gösterdi. Scooter ve Drone tüketicilerin ilgi odağı oldu Şahane Kasım döneminde tam otomatik kahve makinelerine olan ilgi geçtiğimiz yıllara kıyasla daha yüksek oranda bir artış gösterdi. Saç şekillendiriciler ve kazanlı ütüler ise kadınlar tarafından en çok tercih edilen ürün kategorileri oldu. Geçtiğimiz yıllardan farklı olarak da ise bu yıl ilk kez Scooter ve Drone kategorileri tüketiciler tarafından yoğun ilgi gördü.