Yerel Haberler
Bolu
Bakan Uraloğlu 19 Eylül’ü işaret etti: "Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık"
31 Ağustos 2024 Cumartesi - 18:06 Bakan Uraloğlu 19 Eylül’ü işaret etti: "Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık" Bolu Dağı Tüneli’nde yapılan çalışmaları yerinde inceleyen ve 19 Eylül’de çalışmaların tamamlanmasını hedeflediklerini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık. Toplam 256 metre uzunluğundaki fore kazık imalatlarını bitirdik" dedi. Heyelan riski sebebiyle Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli geçişinde tünel tüpünün 67 metre uzatılması çalışmaları devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tünelde devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Yetkililerden bilgi alan Bakan Uraloğlu, tünel tüpünün uzatılması için kullanılan çelik panelleri birbirlerine monte etti. Bakan Uraloğlu’na Bolu Valisi Erkan Kılıç, Milletvekili Yüksel Coşkunyürek, AK Parti İl Başkanı Suat Güner, İl Genel Meclisi Başkanı Ekrem Çetinkaya eşlik etti. Yapılan çalışmaların 19 Eylül’de tamamlamayı hedeflediklerini söyleyen Uraloğlu, 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladıklarını ifade etti. “19 Eylül’de tamamlamayı hedefliyoruz” 19 Eylül’de çalışmaları bitirmeyi planladıklarını dile getiren Bakan Uraloğlu, "Ankara ile İstanbul’u birbirine bağlayan Anadolu Otoyolu’nun Bolu Dağı Tüneli mevkiinde 2022 yılında meydana gelen heyelanın ardından tünelin her iki tüpünün Kaynaşlı yönünde uzatılmasına karar vermiştik. Bu kapsamda yapılan çalışmaların ilk ayağı olarak İstanbul-Ankara yönündeki ulaşımı sağlayan tüpü 2023 yılı içerisinde 90 metre uzatarak hizmete açtık. Çalışmaların ikinci ayağı kapsamında Ankara-İstanbul yönünde hizmet veren tünel portalının uzatılması çalışmalarına da 31 Temmuz’da başladık. 50 gün sürmesini planladığımız çalışmalarımızı 19 Eylül’de tamamlamayı hedefliyoruz ve çalışmalarımızı planlarımıza uygun bir şekilde başarıyla sürdürüyoruz” diye konuştu. “27 metre ilerleme sağladık” Çalışmaların hangi aşamadığı olduğunu kaydeden Bakan Abdulkadir Uraloğlu, “Şu anda projemiz kapsamında, Tünel portalının betonarme temel imalatlarını tamamladık. Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık. Toplam 256 metre uzunluğundaki fore kazık imalatlarını bitirdik. Yine değişimini planladığımız 4 viyadük genleşme derzinden 3’ünde kaynak işlerini de tamamladık ve betonlarını attık. 4. derzde kaynak çalışmalarına devam ediyoruz. Ayrıca orta refüjdeki 3 bin 500 metrelik beton oto korkulukların 2 bin 800 metresini ve toplam 19 bin 400 metrekare olan viyadükler arası koruma ağının da tamamını yeniledik. Bu çalışmalarımızla birlikte Bolu Tüneli’nin İstanbul yönünde hizmet veren tüpünün 67 metre uzamasını sağlayacağız. Böylece bölgede yaşanabilecek olası heyelanlara karşı ulaşım güvenliğini de maksimum düzeye çıkarmış olacağız” şeklinde konuştu. “Bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçiyoruz” Heyelan riskinin ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçtiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Çalışmalarımız nedeniyle Anadolu Otoyolu’nun Abant ve Kaynaşlı Kavşağı arasındaki 23 kilometrelik kesiminde İstanbul yönündeki trafiği geçici olarak D-100 Devlet Yolu’na aktardık. Dolayısıyla D-100 Karayolu’nun Bolu Dağı kesiminde trafik yoğun seyrediyor. Abant Kavşağı, Elmalık, Bolu Dağı Polisevi, Bakacak, Karanlıkdere, Kaynaşlı kesimlerinde araç yoğunluğu oluşuyor. Ama bu göğüslemek zorunda olduğumuz kısa süreli bir sıkıntı. Bildiğiniz üzere maalesef son yıllarda iklim değişikliğine bağlı olarak mevsim normallerinin çok üstünde yağışlarla karşılaşıyor, sel ve toprak kayması gibi olumsuz etkilere maruz kalıyoruz. Artık, iklim değişikliği ve bunun yol açtığı sorunlar insanlığın ortak meselesi oldu. Hatırlarsanız geçen yıl temmuz ayı içinde yoğun yağışların olumsuz etkilerini Karadeniz Bölgesi’nin neredeyse tamamında yaşadık. O günlerde de dile getirdiğimiz üzere; daha radikal kararlar alarak yaşanabilecek olumsuzlukları en aza indirmek için önlemlerimizi arttıracağız demiştik. Bolu Dağı Tüneli’ndeki bu çalışmalarımızın ardından olası bir yoğun yağış döneminde bu kesimde daha önce yaşadığımız olumsuz durumların hiçbirini yaşamayacağız. Ankara yönünde ulaşım sağlayan tüpün tünel portalının 90 metre ve şu anda çalışmaları devam eden İstanbul yönündeki tünel portalının 67 metre uzatılmasıyla, meydana gelebilecek olası bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçiyoruz” diye konuştu. Ağır taşıtlara geçiş sınırlandırılacak Pazar günleri ağır taşıtların geçişine izin verilmeyeceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, "Şu anda D-100 yolunda yaşanan yoğunluk geçici. Çok kısa süre sonra eylül ayının 19’unda bitmesini planlıyoruz. İnşallah bundan sonra da Bolu Dağı Geçişi’nde bu tür nedenlerden dolayı trafik kesintisi görmeyeceğiz. Mevcut durumda, Bolu Dağı geçişinde özellikle pazar günleri meydana gelen yoğunluğun azaltılması amacıyla 18 ve 25 Ağustos Pazar günleri ağır taşıtların D-100 Devlet Yolu’nu ve Anadolu Otoyolu’nu kullanımlarını sınırlandırmıştık. Bu uygulamaya 1 Eylül 2024 Pazar günü yani yarın da devam edeceğiz. Saat 14.00-23.00 saatleri arasında yapacağımız denetimlerle ağır taşıt trafiğinin Ankara-İstanbul istikametindeki devlet yolunu ve otoyolu kullanmalarını sınırlandıracağız. Sınırlandırma işlemi Ankara tarafında şehrin çıkış noktalarından; Karadeniz tarafında ise Karabük Kavşağı’ndan itibaren yapılacak. Bu süreçte ağır taşıt trafiğini Ankara Beypazarı-Nallıhan-Mudurnu- Akyazı güzergahı üzerinden sağlayacağız. Tabi bu yolu ağır taşıtlar haricindeki tüm araç sürücüleri de alternatif bir güzergâh olarak kullanabilirler. Ankara-İstanbul yönünde Anadolu Otoyolu ve Ankara-Bolu Devlet Yolu’nu tercih eden ağır taşıtlar haricindeki araç sürücüleri ise Bolu Dağı geçişinde D-100 Devlet Yolu’na alternatif olarak; Bolu-Mudurnu-Akyazı aksını tercih edebilirler. Bu noktada sürücülerimizden çalışmalarımız tamamlanana kadar önümüzdeki 19 günlük süreçte seyahat planlarını yaparken bu hususları göz önünde bulundurmalarını istiyoruz. Alternatif güzergahları değerlendirsinler. Elbette can güvenlikleri için çalışma yapılan kesimlerdeki trafik işaret ve işaretçilerine de muhakkak uymalarını bekliyoruz. Bu düşüncelerle Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli’ndeki başarılı çalışmalarından dolayı tüm karayolu çalışma arkadaşlarıma, Bolu Valiliğimize ve emniyet teşkilatımıza teşekkür ediyorum. Çalışmalarımız boyunca bize gerekli hoş görü ve tahammülü gösteren sürücü ve yolcularımıza da özellikle teşekkür ediyorum” dedi.
Bakan Uraloğlu 19 Eylül’ü işaret etti: "Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık"
31 Ağustos 2024 Cumartesi - 18:00 Bakan Uraloğlu 19 Eylül’ü işaret etti: "Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık" Bolu Dağı Tüneli’nde yapılan çalışmaları yerinde inceleyen ve 19 Eylül’de çalışmaların tamamlanmasını hedeflediklerini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık. Toplam 256 metre uzunluğundaki fore kazık imalatlarını bitirdik" dedi. Heyelan riski sebebiyle Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli geçişinde tünel tüpünün 67 metre uzatılması çalışmaları devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tünelde devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Yetkililerden bilgi alan Bakan Uraloğlu, tünel tüpünün uzatılması için kullanılan çelik panelleri birbirlerine monte etti. Bakan Uraloğlu’na Bolu Valisi Erkan Kılıç, Milletvekili Yüksel Coşkunyürek, AK Parti İl Başkanı Suat Güner, İl Genel Meclisi Başkanı Ekrem Çetinkaya eşlik etti. Yapılan çalışmaların 19 Eylül’de tamamlamayı hedeflediklerini söyleyen Uraloğlu, 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladıklarını ifade etti. “19 Eylül’de tamamlamayı hedefliyoruz” 19 Eylül’de çalışmaları bitirmeyi planladıklarını dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Ankara ile İstanbul’u birbirine bağlayan Anadolu Otoyolu’nun Bolu Dağı Tüneli mevkiinde 2022 yılında meydana gelen heyelanın ardından tünelin her iki tüpünün Kaynaşlı yönünde uzatılmasına karar vermiştik. Bu kapsamda yapılan çalışmaların ilk ayağı olarak İstanbul-Ankara yönündeki ulaşımı sağlayan tüpü 2023 yılı içerisinde 90 metre uzatarak hizmete açtık. Çalışmaların ikinci ayağı kapsamında Ankara-İstanbul yönünde hizmet veren tünel portalının uzatılması çalışmalarına da 31 Temmuz’da başladık. 50 gün sürmesini planladığımız çalışmalarımızı 19 Eylül’de tamamlamayı hedefliyoruz ve çalışmalarımızı planlarımıza uygun bir şekilde başarıyla sürdürüyoruz” diye konuştu. “27 metre ilerleme sağladık” Çalışmaların hangi aşamadığı olduğunu kaydeden Bakan Abdulkadir Uraloğlu, “Şu anda projemiz kapsamında, Tünel portalının betonarme temel imalatlarını tamamladık. Tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 27 metre ilerleme sağladık. Toplam 256 metre uzunluğundaki fore kazık imalatlarını bitirdik. Yine değişimini planladığımız 4 viyadük genleşme derzinden 3’ünde kaynak işlerini de tamamladık ve betonlarını attık. 4. derzde kaynak çalışmalarına devam ediyoruz. Ayrıca orta refüjdeki 3 bin 500 metrelik beton oto korkulukların 2 bin 800 metresini ve toplam 19 bin 400 metrekare olan viyadükler arası koruma ağının da tamamını yeniledik. Bu çalışmalarımızla birlikte Bolu Tüneli’nin İstanbul yönünde hizmet veren tüpünün 67 metre uzamasını sağlayacağız. Böylece bölgede yaşanabilecek olası heyelanlara karşı ulaşım güvenliğini de maksimum düzeye çıkarmış olacağız” şeklinde konuştu. “Bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçiyoruz” Heyelan riskinin ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçtiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Çalışmalarımız nedeniyle Anadolu Otoyolu’nun Abant ve Kaynaşlı Kavşağı arasındaki 23 kilometrelik kesiminde İstanbul yönündeki trafiği geçici olarak D-100 Devlet Yolu’na aktardık. Dolayısıyla D-100 Karayolu’nun Bolu Dağı kesiminde trafik yoğun seyrediyor. Abant Kavşağı, Elmalık, Bolu Dağı Polisevi, Bakacak, Karanlıkdere, Kaynaşlı kesimlerinde araç yoğunluğu oluşuyor. Ama bu göğüslemek zorunda olduğumuz kısa süreli bir sıkıntı. Bildiğiniz üzere maalesef son yıllarda iklim değişikliğine bağlı olarak mevsim normallerinin çok üstünde yağışlarla karşılaşıyor, sel ve toprak kayması gibi olumsuz etkilere maruz kalıyoruz. Artık, iklim değişikliği ve bunun yol açtığı sorunlar insanlığın ortak meselesi oldu. Hatırlarsanız geçen yıl temmuz ayı içinde yoğun yağışların olumsuz etkilerini Karadeniz Bölgesi’nin neredeyse tamamında yaşadık. O günlerde de dile getirdiğimiz üzere; daha radikal kararlar alarak yaşanabilecek olumsuzlukları en aza indirmek için önlemlerimizi arttıracağız demiştik. Bolu Dağı Tüneli’ndeki bu çalışmalarımızın ardından olası bir yoğun yağış döneminde bu kesimde daha önce yaşadığımız olumsuz durumların hiçbirini yaşamayacağız. Ankara yönünde ulaşım sağlayan tüpün tünel portalının 90 metre ve şu anda çalışmaları devam eden İstanbul yönündeki tünel portalının 67 metre uzatılmasıyla, meydana gelebilecek olası bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçiyoruz” diye konuştu. Ağır taşıtlara geçiş sınırlandırılacak Pazar günleri ağır taşıtların geçişine izin verilmeyeceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, "Şu anda D-100 yolunda yaşanan yoğunluk geçici. Çok kısa süre sonra eylül ayının 19’unda bitmesini planlıyoruz. İnşallah bundan sonra da Bolu Dağı Geçişi’nde bu tür nedenlerden dolayı trafik kesintisi görmeyeceğiz. Mevcut durumda, Bolu Dağı geçişinde özellikle pazar günleri meydana gelen yoğunluğun azaltılması amacıyla 18 ve 25 Ağustos Pazar günleri ağır taşıtların D-100 Devlet Yolu’nu ve Anadolu Otoyolu’nu kullanımlarını sınırlandırmıştık. Bu uygulamaya 1 Eylül 2024 Pazar günü yani yarın da devam edeceğiz. Saat 14.00-23.00 saatleri arasında yapacağımız denetimlerle ağır taşıt trafiğinin Ankara-İstanbul istikametindeki devlet yolunu ve otoyolu kullanmalarını sınırlandıracağız. Sınırlandırma işlemi Ankara tarafında şehrin çıkış noktalarından; Karadeniz tarafında ise Karabük Kavşağı’ndan itibaren yapılacak. Bu süreçte ağır taşıt trafiğini Ankara Beypazarı-Nallıhan-Mudurnu- Akyazı güzergahı üzerinden sağlayacağız. Tabi bu yolu ağır taşıtlar haricindeki tüm araç sürücüleri de alternatif bir güzergâh olarak kullanabilirler. Ankara-İstanbul yönünde Anadolu Otoyolu ve Ankara-Bolu Devlet Yolu’nu tercih eden ağır taşıtlar haricindeki araç sürücüleri ise Bolu Dağı geçişinde D-100 Devlet Yolu’na alternatif olarak; Bolu-Mudurnu-Akyazı aksını tercih edebilirler. Bu noktada sürücülerimizden çalışmalarımız tamamlanana kadar önümüzdeki 19 günlük süreçte seyahat planlarını yaparken bu hususları göz önünde bulundurmalarını istiyoruz. Alternatif güzergahları değerlendirsinler. Elbette can güvenlikleri için çalışma yapılan kesimlerdeki trafik işaret ve işaretçilerine de muhakkak uymalarını bekliyoruz. Bu düşüncelerle Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli’ndeki başarılı çalışmalarından dolayı tüm karayolu çalışma arkadaşlarıma, Bolu Valiliğimize ve emniyet teşkilatımıza teşekkür ediyorum. Çalışmalarımız boyunca bize gerekli hoş görü ve tahammülü gösteren sürücü ve yolcularımıza da özellikle teşekkür ediyorum” dedi. (EÖ-FK-
65 yıldır mısır kabuklarından sepet ören kadın ev hanımlarına ışık tuttu
31 Ağustos 2024 Cumartesi - 10:43 65 yıldır mısır kabuklarından sepet ören kadın ev hanımlarına ışık tuttu Bolu’da kuru mısır kabuklarından sepet örme kursunda el emeği ürünler ortaya çıkaran kadından aile ekonomilerine katkı sağlıyor. 65 senedir sepet ören Ganimet Akış’ın öğrettiği tekniklerle usta öğreticiler, kursiyerlere eğitim veriyor. Bolu Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Turizm ve Tanıtım Birimi’nin bulunduğu 1859 yılından kalma tarihi Yeşil Konak’ta unutulmaya yüz tutmuş, sepet örme kursu yoğun ilgi görüyor. Atalarından öğrendiği şekliyle 65 senedir sepet ören Ganimet Akış, gelecek nesillere birikimlerini aktarıyor. Ganimet Akış tarafından öğrendikleri tekniklerle usta öğreticiler, kursa katılan ev hanımlarına eğitim veriyor. Ev ekonomisine katkı sağlayan hatta geçimlerini yalnızca sepetlerden elde ettikleri gelirlerle sağlayan kadınlar aynı zamanda kuru mısır kabuklarıyla uğraşırken keyifli vakit geçiriyor. Usta Öğretici Lale Erdemir ve Ganimet Akış’ın öncülüğünde verilen eğitimlerde kamışların kesilmesi, örülmesi ve şekillendirilmesi uygulamaları olarak öğretiliyor. Ürünler kentteki etkinliklerde kurulan pazarlarda, anlaşılan toptancılara ve bireysel müşterilere satılıyor. "Bu sanat unutulmasın" Unutulmaya yüz tutmuş sanatı gelecek nesillere aktarmaya çalıştıklarını ifade eden Usta Öğretici Lale Erdemir, “Bu işi öğrenmek isteyenler halk eğitim merkezimize müracaatta bulundu. Bu yıllardır yapılan bir sanatmış. Bu sanat unutulmasın diye halk eğitim merkezimiz ve belediyemiz destek verdi. Bu kapsamda kurs açtık. Kursumuz çok yoğun ilgi görüyor. Çok güzel üretimler yapıldı. Kişiye özel tasarımlar oldu. Sepette gölden kestiğimiz sazlar var. Sazların üzerine kuruttuğumuz mısır kabuklarıyla dolayarak yapıyoruz. Renklendirmek için kumaş boyası kullanıyoruz. Ayrıca çok güzel dönüşümler yaptık. Kapı süsleri, nihaleler. Hayatın her alanında her şeyi değerlendirdik, kullandık. Herkes ilk önce bakıyor, ’Ne gerek var?’ diyorlar. Olmayacakmış gibi görüyorlar ama sonra yapan herkes çok memnun oluyor. ’Keşke daha önce yapsaydık, hiç düşünmemiştik’ diyenler çok fazla. Herkes çok merak ediyor. Çok ilgi görüyor” dedi. “Hiç bırakmamış ve bütün hayatını böyle idame ettirmiş” 17 kayıtlı ve çok sayıda kayıtsız kursiyerin burada el sanatıyla uğraştığını ve kendilerine geçim kaynağı yarattıklarını ifade eden Erdemir, "Biz normalde geçen sene ekim ayı gibi başladık. Yani toplam bir buçuk senedir kursumuz devam ediyor. Çok fazla ürünümüz yaparak sattık. Elde edilen geliri genelde herkes kendisi kullanıyor. Aile bütçesine katkıda bulunuyorlar. Mesela yaşlı teyzelerimiz vardı. Onlar ailesinin geçimini sağlıyor. ’Bu sepet örücülüğünden hiç parasız kalmadık’ diyorlar. Bütün hayatlarını bununla idame ettirmişler. 65 senedir ören teyzemiz var. Hiç bırakmamış ve bütün hayatını böyle idame ettirmiş” şeklinde konuştu. “Sıfır atık olması dolayısıyla okullardan çok büyük talep oldu” Belediyenin Turizm Tanıtım Ofisi’nde çalışan Neşe Alagöz, "Yaz döneminde mısır yapraklarından ve sazdan sepet yapımı kursu açtık. Yoğun ilgiyle karşılaştık. Yaz dönemi boyunca vatandaşlar kursa geldi. Her gelen ufacık da olsa bir şey yapıp gitti. Burada bu sepeti yapıp aile geçimine katkıda bulunan bir sürü teyzelerimiz var. Sıfır atık olması dolayısıyla okullardan çok büyük talep oldu. Çocuklar buraları gelip gezdiler. Mısırın ve yaprağının nasıl değerlendirildiğini, bir ürünün nasıl sıfır atıkla nasıl yapıldığını gösterdik. Biz mısırın hikâyesini anlattık aslında. Yaz döneminde şehir merkezinde olmasından dolayı da talep fazla oldu" ifadelerini kullandı. “Sepetlere çok ilgi gösterdikleri geri dönüşünü aldık” Sepetlere yoğun ilgi olduğunu ifade eden Neşe Alagöz, “Bolu’muza dışarıdan gelen turistler de sepetlere çok ilgi gösterdi. Hem ekonomiye destek olduk, hem de kadınlarımızın aile bütçelerine katkıda bulunmalarını ya da kendilerini iyi hissetmeleri sağladık. Lale Hocamız unutulmaya yüz tutmuş el sanatlarını bize öğretti. Şu an kursumuz bitmek üzere ama yeni dönemde tekrar açılacak. Herkesin bir hikâyesi var. Bu yaşına kadar hiçbir bir şey üretmemiş ama bu kursla beraber ortaya bir ürün çıkarmış, satmış hiç çalışmamış bir kadının para kazanmasının ona verdiği mutluluğu biz burada gördük. Ne kadar mutlu olduklarını, ne kadar motive bir şekilde evlerine gittiklerini gördük" şeklinde konuştu. 65 yıldır sepet örüyor 65 yıldan bu yana sepet örme işini yapan ve kursta çalışan herkese bu işi öğreten Ganimet Akış, “Hayatımın yüzde 90’ını sepet örme işiyle idame ettirdim. Göründüğü gibi ortada her şey” dedi. Yıllardır bu meslek sayesinde geçimini sağladığını söyleyen Akış, Bolu’da başka kişileri ikna ettiğini söyleyerek, bildiklerini başkalarına aktardığını belirtti.