Yerel Haberler
Van
22 Kasım 2024 Cuma - 13:58 Muradiye’de ‘Hafızlar Hatıra Ormanı’ oluşturuldu VAN (İHA) – Van’ın Muradiye Kaymakamı Melih Aydoğan, Hayırseverler Yatılı Kız Kur’an Kursunun hafızlık öğrencileriyle birlikte fidan dikimi yaptı. Kaymakam Melih Aydoğan, hafızlık öğrencileriyle birlikte çevre bilincini geliştirmek, ağaçlandırma çalışmalarına katkı sağlamak ve hafızlık eğitimine yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla fidan dikimi yaparak ‘Hafızlar Hatıra Ormanı’ oluşturdu. Fidan dikimi sonrası açıklamalarda bulunan Kaymakam Aydoğan, Baraj mevkiinde hatıra ormanı oluşturmak amacıyla fidan dikimi etkinliği gerçekleştirdiklerini belirterek, “Diyanet İşleri Başkanlığının her yatılı Kur’an kursunda bir hatıra ormanı oluşturma projesi kapsamında düzenlenen etkinlik, ilçemizde anlamlı bir iz bırakacak. Etkinlik kapsamında, hafızlık kursundan mezun olan ve hafız olan kızlarımız, burada diktikleri fidanların yetişmesiyle ilçemize kalıcı bir hatıra bırakacak” dedi. Müftülük yetkilileri de, bu hatıra ormanının ileride büyüyerek tam anlamıyla bir ormana dönüşeceğini ve geleceğe miras kalacağını söylediler. Kur’an kursu öğrencilerinden Eylül Aral ise Kaymakam Aydoğan ile birlikte hatıra ormanına fidan diktiklerini belirterek, “Kendimize ait bir fidana sahip olmak bizim için çok anlamlıydı. Bu nedenle kaymakamımıza teşekkür ediyoruz” diye konuştu. Hafızlık öğrencisi Zeynep Gümüş de, etkinliğin kendileri için çok anlamlı olduğunu belirterek, “Bugün kaymakamlığımızın düzenlediği fidan dikimi etkinliğindeyiz. Peygamber Efendimizin ‘Kıyamet günü geleceğini bilseniz bile bir fidan dikin’ hadis-i şerifine uyarak bu güzel etkinliği gerçekleştirdik. Çok mutluyuz, emeği geçenlere teşekkür ederiz” şeklinde konuştu.
Van’da uzaktan hasta değerlendirme dönemi başladı
21 Kasım 2024 Perşembe - 10:23 Van’da uzaktan hasta değerlendirme dönemi başladı Van’ın Özalp ilçesinde, sağlık alanında önemli bir yenilik olarak kabul edilen ‘Uzaktan Hasta Değerlendirme Sistemi’ hizmete girdi. Van’da ilk kez Özalp Devlet Hastanesi’nde uygulanmaya başlayan bu sistem sayesinde hastalar, yüz yüze muayeneye gerek kalmadan uzman doktorlarla çevrim içi görüşme imkânı buluyor. Sistem, özellikle kış aylarında ulaşım zorluğu çeken ve hareket kısıtlılığı yaşayan vatandaşlar için büyük bir kolaylık sunuyor. Böylece hastalar, sağlık hizmetine daha hızlı ve kolay bir şekilde erişebiliyor. Hastane yetkilileri, sistemin ilk aşamada belirli branşlarda hizmet verdiğini ve ilerleyen süreçte daha fazla branşı kapsayacak şekilde genişletileceğini belirtti. Sistemi kullanmak isteyen vatandaşlar, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden kolayca randevu oluşturabiliyor. Konuya ilişkin açıklama yapan Özalp Devlet Hastanesi Başhekimi Uzman Dr. Feyyaz Kaya, sistemin hem doktor hem de hastalar için zaman tasarrufu sağladığını belirtti. Başhekim Dr. Kaya, “Sistem, MHRS altyapısı gibi çalışıyor. Doktor ve hasta çevrim içi olarak sesli görüşebiliyor, mesajlaşabiliyor. Bu uygulama ile evde bakım hizmeti alanlar, hastaneye gelme imkânı olmayanlar veya raporlu ilaçlarını yenilemek isteyen hastalar büyük kolaylık yaşayacak. Ayrıca, sistemin hastane üzerindeki yoğunluğu da azaltacağını düşünüyoruz. Herkese sağlıklı günler dilerim” dedi. “Şu ana kadar 17 hastamız randevu aldı” Sistemin işleyişine ilişkin bilgi veren İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Berat Furkan Çayır, uzaktan değerlendirme sürecinin hasta ve doktor için büyük kolaylık sağladığını belirterek, “Hastanın şikayetlerini çevrim içi ortamda dinliyoruz. E-reçete sistemiyle ilaçlarını doğrudan yazıyoruz ve hasta, eczaneden ilaçlarını kolayca temin edebiliyor. Gerekli durumlarda hastayı hastaneye davet ediyoruz. Özalp gibi ulaşımı zor olan bölgelerde bu sistem büyük kolaylık sağlayacaktır. Sistemimiz, 15 Ağustos 2024 tarihinde aktif hale geldi ve şu ana kadar 17 hastamız randevu aldı” diye konuştu.
Van’daki market iki aylık kârını Filistin’e bağışlıyor
20 Kasım 2024 Çarşamba - 11:30 Van’daki market iki aylık kârını Filistin’e bağışlıyor Van’da bir yerel market, Filistin’e destek için örnek bir dayanışma sergileyerek kasım ve aralık ayındaki tüm kârını Gazze’deki mağdurlara bağışlama kararı aldı. İsrail’in 7 Ekim 2023’ten bu yana Gazze Şeridi’ne düzenlediği saldırılarda, büyük kısmı çocuk olmak üzere binlerce kişi yaşamını yitirdi. Bu saldırılara tepki olarak, İsrail’e doğrudan ya da dolaylı destek veren firmaların ürünlerine yönelik boykot kampanyaları başlatıldı. Van’daki bir market de bu kapsamda, 7 Ekim’den itibaren boykot listesinde yer alan ürünleri raflarından kaldırdı. Bununla yetinmeyen market yetkilileri, kasım ve aralık ayındaki tüm kârlarını Filistin’e bağışlama kararı alarak duyarlı bir adım daha attı. Market yetkilileri, boykot kampanyasının yanı sıra yerel halkın desteğiyle anlamlı bir dayanışma örneği sergilendiğini belirtti. Gazze’deki zor durumdaki insanlara yardım eli uzatmak için başlatılan bu kampanya ise takdir topladı. “Boykot ürünlerini raflardan kaldırdık” Konuya ilişkin konuşan AVM sahibi Faruk Tasan, boykot edilen ürünleri satmama yönündeki duruşlarının yanı sıra, bu kampanyanın halktan büyük destek gördüğünü belirtti. 2023’ten itibaren İsrail ve destekçilerine ait ürünleri raflardan kaldırdıklarını ifade eden Tasan, “Buna rağmen cirolarımızda bir büyüme var. ‘Bu ürünlerini çıkarmayın cirolarınız düşer’ diyenler çok oldu. Ancak cirolarımızda yüzde 95’lik bir büyüme mevcut. Biz hem boykot ürünlerinden kurtulmuş olduk ve yerel ürünlere de destek vermiş olduk. Yerli ürünlerin tercih edilmesi sayesinde ülkemizin cari açığının azalmasını da vesile olacaktır” dedi. “En yüksek ciromuzu yaptık” Yönetim olarak aldıkları kararla iki aylık kârı Filistin’e bağışlayacaklarını açıklayan Tasan, “Halkımız bu kampanyaya büyük destek veriyor. Kasım ayının ilk haftasında, 2024 yılına dair en yüksek ciromuzu yaptık. Bu, halkın duyarlılığı ve dayanışmasının bir göstergesidir. Boykot kararımıza destek olan vatandaşlarımıza teşekkür ediyoruz” diye konuştu. Tasan, yerli ürünlerin tercih edilmesiyle hem yerel ekonominin desteklendiğini hem de toplumun ortak değerlerine sahip çıkıldığını kaydetti.
Van Büyükşehir Belediyesi’ne ’otobüs seferi’ tepkisi
20 Kasım 2024 Çarşamba - 08:59 Van Büyükşehir Belediyesi’ne ’otobüs seferi’ tepkisi Van’ın Edremit ilçesinde Memur-Sen TOKİ’de otobüs seferlerinin yetersiz olduğunu belirten vatandaşlar, Van Büyükşehir Belediyesi’nden soruna çözüm bulunmasını istedi. Edremit ilçesine bağlı Kavurma Mahallesi’nde yer alan Memur-Sen TOKİ sakinlerinin ulaşım sıkıntısı gün geçtikçe büyüyor. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde dolup taşan otobüsler, vatandaşların hayatını olumsuz etkiliyor. Ulaşım sıkıntısı nedeniyle zor anlar yaşadıklarını belirten vatandaşlar, Van Büyükşehir Belediyesinden soruna çözüm bulunmasını istediler. Yaşanan sıkıntı ile ilgili İHA muhabirine konuşan Sabri Çalım isimli vatandaş, şehir merkezinin en yoğun mahallelerinden birinde yaşadıklarını ifade ederek, “Memur-Sen TOKİ kurulduğu zaman yarım saatte bir araçlar gelip gidiyordu. Daha sonra 45 dakikaya, sonra bir saate çıkarıldı. Şimdi de 1 saat 13 dakikada bir otobüs gelip gidiyor. Bu nedenle insanlar üst üste yığılıyor. Geçen gün imza toplayıp vermemize rağmen bir sonuç alamadık. Şu anda mağduriyet yaşıyoruz. Sadece otobüs saatlerinde değil, yol sıkıntısı da yaşıyoruz. Bize rampalı yol verdiler ama özellikle kış mevsiminde o rampalı yolda araçların gidip gelmesi çok zor. Acilen alt tarafta bir yol verilmesi lazım. Otobüslerin de en az yarım saatte bir verilmesi lazım. Ayrıca bu otobüslerin 27 koltuğu var ama 45 kişi biniyor. İki otobüsümüz de küçük. Araçlar tıklım tıklım olduğu için yoldaki insanları alamıyorlar. Saatlerin düzenlenmesini ve büyük otobüs verilmesini istiyoruz” dedi. Asya Atlas isimli öğrenci ise, özellikle okul çıkışlarında çok sıkıntı yaşadıklarına vurgu yaparak, “Saat 07.00’de okula gidiyorum, saat 17.00’de okuldan çıkıyoruz. Ancak otobüsler o saatlerde dolu olduğu için bazen otobüse binmediğimiz oluyor. Saatlerce otobüs bekliyoruz. Bu çok kötü. Otobüs sayısının fazlalaştırılmasını, büyük otobüs verilmesini ve saatlerin düzeltilmesini istiyoruz” ifadelerini kullandı. 12 yıldır Memur-Sen TOKİ’de oturduğunu belirten Cemil Can Erdem de, “Özellikle son zamanlarda mesai giriş ve çıkışlarında ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Çoğu zaman otobüse binemiyoruz ya da bindiğimiz zaman da ayakta ve çok sıkışık bir şekilde gitmek zorunda kalıyoruz. 20-25 dakikada gelen bir otobüs, bazen bir veya bir buçuk saatte varamıyor. Günde 2, 2-5 saatimiz yolda geçiyor. Ben 08.00 ila 17.00 saatleri arası ve sürekli ayakta çalışıyorum. Dolayısıyla yoruluyorum. Her iki otobüsümüz de çok küçük ve yetmiyor. Daha büyük bir otobüs verilebilir ve saatler düzeltilebilir. Biz buna bir çözüm bulunmasını istiyoruz” diye konuştu.