Yerel Haberler
Osmaniye
Depremzede kızların hedefi 1. Lige yükselip şehrin umudu olmak 05 Ekim 2024 Cumartesi - 11:14:55 Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinden etkilenen Osmaniye’de depremzede kızlardan oluşan Arena Hentbol Spor Kulübü oyuncuların hedefi Kadınlar 1. Ligine yükselip şehrin umudu olmak. Osmaniye’de deprem döneminde antrenör Selçuk Karcı tarafından kurulan ve oyuncularının tamamını depremzede sporcuların oluşturduğu Osmaniye Arena Hentbol Spor Kulübü’nün hedefi 1. Ligine yükselip depremden yıkılan şehre umut olmak. Deprem nedeniyle şehirde oluşan umutsuzluğu kırmak ve gençlere umut ve moral olmak için zor şartlarda idmanlara devam eden takımın bir çok oyuncusu o dönem çadır ve konteyner kentlerden gelerek idman ve maçlarda mücadele verdi. Zor şartlara rağmen mücadele etmekten vazgeçmeyen kızlar geçen sezon ligde başarılı sonuçlar alarak Kadınlar 1. Ligi play-off maçlarında finale kadar yükselerek büyük bir başarıya imza attı. Deprem nedeniyle takımı ligden çekmemi isteyenler oldu ama biz bu çocuklara umut ışığı olmak istedik diyen Arena Hentbol Spor Kulübü Antrenörü Selçuk Karcı, ’’Deprem bölgesi takımıyız ailesini kaybetmiş öğrencilerimiz var. Onların da psikolojik olarak iyi olması için biz devam etmeye kararı aldık. Onlarla da devam ediyoruz, şuan çok güçlü bir ekibimiz var. Depremde çok şeyi kaybettik, kimileri bırak artık olmasın falan dedi ama biz bu çocuklara umut ışığı olmak istedik. Şu an hali hazırda çok gelişmiş sporcularımız var. Milli takımın kamplarına davet edilen öğrencilerimiz var. 2. liginde en iyi takımlarından biriyiz geçen yıl play-off kaldık, finale kadar çıktık, 2 golle maalesef elendik. Bu yıl daha sık hazırlanıyoruz. Osmaniye’nin çocuklarıyla bir transfer harici geri kalan hepsi, Osmaniye’nin çocukları onlarla bu sezon hedefimiz 1. lige çıkmak. Bunu yapabilecek güçte olduğumuzu düşünüyoruz. Elimizden geleni yapıyoruz inşallah. Allah’ın izniyle sezonu şampiyon olarak tamamlayacağız" diye konuştu. Depremin oluşturduğu tüm olumsuzlukları hentbol ile atlattıklarını söyleyen takım kaptanı Pervin Çenet(16), ’’Deprem zamanında biraz antrenmanlarımızda aksaklık oldu ama sporla birlikte bu durumu normalleştirerek antrenmanlarımıza başladık. Aslında hentbol bizim için bir motive kaynağıydı, biran önce de durumu normalleştirebilmek için herkes spora devam etti. Ligin başlamasına kısa bir süre kaldı, elimizden geldiği kadar çalışıyoruz. Hazırlık maçları yapıyoruz. İleride hedefim milli takıma gitmek, onun için bütün takım arkadaşlarımla birlikte sürekli haftanın 5 günü çalışıyoruz’’ dedi. Deprem döneminde kulübün kendilerine destek olduğunu söyleyen Ela Doğantürk(15), ’’Deprem zamanında kulübümüzden büyük destek gördük. Bende kulübümüzün altında daha iyi yerlere geleceğimizi düşünüyorum. İleride hedefim iyi bir hentbolcu olarak milli takımda ülkem için mücadele etmek istiyorum’’ diye konuştu.
04 Ekim 2024 Cuma - 16:06 Anavarza antik kentindeki kale kapısı restorasyonu tepkiye neden oldu Adana’nın Kozan ilçesi ile Osmaniye’nin Kadirli ilçesi sınırları içerisinde bulunan tarihi Anavarza antik kentinde, antik kent ve kalenin batı kapısında yapılan restorasyonun, yapının orijinal hali ile alakası olmadığını belirten Çukurovalı Tarihçi Yazar Cezmi Yurtsever tepki gösterdi. M.Ö. 19 yılında Roma İmparatoru Augustus’un ziyaret etmesiyle anılan , M.S. 2.-3. yüzyılda en parlak dönemini yaşayan , Roma dönemin de Klikya Başkenti unvanını alan Anavarza Antik kenti, adeta geçmişe ışık tutuyor. Tarihi kent; Bizans, Ermeni , Selçuklular ve Osmanlı medeniyetlerine ev sahipliği yapmasıyla da ayrıca önem taşıyor. Antik kent; burçlu sur duvarı, sütunlu yol, hamam ve kilise, tiyatro, amfi tiyatro, stadyum, suyolları, kaya mezarları ile Çukurova bölgesinin en önemli antik kentlerinden birisi konumunda Çukurova’nın Efes’i olarak adlandırılan tarihi Anavarza Antik kentindeki batı kapısı restorasyonuna orijinal haline uygun olmadığı gerekçesiyle Tarihçi Yazar Cezmi Yurtsever’den tepki geldi. Yurtsever kale kapısının 1905 yılında çekilmiş ve henüz ayakta olan halinin orijinal fotoğraflarını göstererek yapılan restorasyon sonrası ortaya çıkan yapının, orijinal yapı ile alakası olmadığını belirtip tarihi dokuya zarar verildiğini belirtti. Tarihçi Yazar Cezmi Yurtsever yaptığı açıklamada "Yakın zamanda Anavarza batı kale kapısında bir restorasyon yapıldı ve ortaya böyle bir eser çıktı. Bu restorasyona bakıldığında Mezopotamya’daki tapınak modeli uygulanmış. Oysaki burası kale kapısı ve Bizans zamanında yapıldı. 1905 yılında Anavarzaya gelen arkeolog Gertrude Bell, kapının fotoğrafını çekti. Bu kale kapısının gerçek görüntüsü ile 2024 yılında yapılan restorasyon sonucunda ortaya çıkan görüntü alakası yok. Bu bir arkeolojik rezalettir. Burada tarihi dokuya müdahale edilmiştir. Adana Valiliği ve Kültür Bakanlığını göreve davet ediyorum" dedi.
Depremzede kızların hedefi  1. Lige yükselip şehrin umudu olmak
05 Ekim 2024 Cumartesi - 11:14 Depremzede kızların hedefi 1. Lige yükselip şehrin umudu olmak Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinden etkilenen Osmaniye’de depremzede kızlardan oluşan Arena Hentbol Spor Kulübü oyuncuların hedefi Kadınlar 1. Ligine yükselip şehrin umudu olmak. Osmaniye’de deprem döneminde antrenör Selçuk Karcı tarafından kurulan ve oyuncularının tamamını depremzede sporcuların oluşturduğu Osmaniye Arena Hentbol Spor Kulübü’nün hedefi 1. Ligine yükselip depremden yıkılan şehre umut olmak. Deprem nedeniyle şehirde oluşan umutsuzluğu kırmak ve gençlere umut ve moral olmak için zor şartlarda idmanlara devam eden takımın bir çok oyuncusu o dönem çadır ve konteyner kentlerden gelerek idman ve maçlarda mücadele verdi. Zor şartlara rağmen mücadele etmekten vazgeçmeyen kızlar geçen sezon ligde başarılı sonuçlar alarak Kadınlar 1. Ligi play-off maçlarında finale kadar yükselerek büyük bir başarıya imza attı. Deprem nedeniyle takımı ligden çekmemi isteyenler oldu ama biz bu çocuklara umut ışığı olmak istedik diyen Arena Hentbol Spor Kulübü Antrenörü Selçuk Karcı, ’’Deprem bölgesi takımıyız ailesini kaybetmiş öğrencilerimiz var. Onların da psikolojik olarak iyi olması için biz devam etmeye kararı aldık. Onlarla da devam ediyoruz, şuan çok güçlü bir ekibimiz var. Depremde çok şeyi kaybettik, kimileri bırak artık olmasın falan dedi ama biz bu çocuklara umut ışığı olmak istedik. Şu an hali hazırda çok gelişmiş sporcularımız var. Milli takımın kamplarına davet edilen öğrencilerimiz var. 2. liginde en iyi takımlarından biriyiz geçen yıl play-off kaldık, finale kadar çıktık, 2 golle maalesef elendik. Bu yıl daha sık hazırlanıyoruz. Osmaniye’nin çocuklarıyla bir transfer harici geri kalan hepsi, Osmaniye’nin çocukları onlarla bu sezon hedefimiz 1. lige çıkmak. Bunu yapabilecek güçte olduğumuzu düşünüyoruz. Elimizden geleni yapıyoruz inşallah. Allah’ın izniyle sezonu şampiyon olarak tamamlayacağız" diye konuştu. Depremin oluşturduğu tüm olumsuzlukları hentbol ile atlattıklarını söyleyen takım kaptanı Pervin Çenet(16), ’’Deprem zamanında biraz antrenmanlarımızda aksaklık oldu ama sporla birlikte bu durumu normalleştirerek antrenmanlarımıza başladık. Aslında hentbol bizim için bir motive kaynağıydı, biran önce de durumu normalleştirebilmek için herkes spora devam etti. Ligin başlamasına kısa bir süre kaldı, elimizden geldiği kadar çalışıyoruz. Hazırlık maçları yapıyoruz. İleride hedefim milli takıma gitmek, onun için bütün takım arkadaşlarımla birlikte sürekli haftanın 5 günü çalışıyoruz’’ dedi. Deprem döneminde kulübün kendilerine destek olduğunu söyleyen Ela Doğantürk(15), ’’Deprem zamanında kulübümüzden büyük destek gördük. Bende kulübümüzün altında daha iyi yerlere geleceğimizi düşünüyorum. İleride hedefim iyi bir hentbolcu olarak milli takımda ülkem için mücadele etmek istiyorum’’ diye konuştu.
Anavarza antik kentindeki kale kapısı restorasyonu tepkiye neden oldu
03 Ekim 2024 Perşembe - 12:10 Papara hesabı açmak için kimlik bilgileri kopyalanan esnaf: "Bizi muhtarlıktan aradılar, gel bir BIM kartı verelim dediler" Osmaniye’de BİM’e ait 500 TL’lik alışveriş kartı verilerek adına Papara hesabı açılan Sait Daşgın, yaşananlara tepki göstererek suçluların cezasını çekmesini istedi. Osmaniye Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde Emniyet Müdürlüğü tarafından düzenlenen operasyonda, bir yardım platformu adı altında BİM’e ait 500 Türk Lirası yüklü kartlarını depremzede vatandaşlara dağıtarak adlarına izinsiz Papara hesabı açılmasıyla ilgili gözaltına alınan 9 kişiden 8’i tutuklanmıştı. Bu olayın mağdurlarından olan birisi de 6 Şubat depremlerinde işyeri yıkılan Sait Daşgın isimli terzi oldu. Prefabrik işyerinde hayata tutunmaya çalışan Daşgın, “Deprem yetmiyormuş gibi bir de başımıza bu geldi” dedi. "Depremden sonra bir de bu geldi vay başımıza halimize" Depremin ardından yaşadıkları dolandırıcılık olayıyla sarsıldıklarını söyleyen Sait Daşgın, “Bizi muhtarlıktan aradılar ve gel bir BIM kartı verelim dediler, biz de sevindik. 500 liralık bir BIM kartı alacağız diye. Muhtarlığa gittik oradaki birkaç tane görevli, kimliğini ver dedi, aldığına dair işlem yapalım dedi. Ben de tuttum, kimliği verdim. Kimlik bilgilerimi falan aldılar. Baktık hepsi dolandırıcıymış, karakola gittim şikayetçi oldum. Rahime Hatun Meydanı’nda 14 numaralı konteynerde terziyim ben, terzinin kazancı ne ki zaten iş yok ayakta zor duruyoruz. Yani bir de bu başımıza gelirse vay halimize zaten büyük bir deprem yaşadık. Sağ olsun devletimiz bize böyle bir imkan sundu konteyneri verdiler. Kira almıyorlar. Allah’a şükürler olsun. Depremden sonra bir de bu geldi vay başımıza halimize” dedi.
Osmaniye itfaiyesinden, kazada yaralı kurtarma ve yangın tatbikatı
02 Ekim 2024 Çarşamba - 13:20 Osmaniye itfaiyesinden, kazada yaralı kurtarma ve yangın tatbikatı Osmaniye Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü tarafından düzenlenen trafik kazasında yaralı kurtarma tatbikatı gerçeği aratmadı. Yangın söndürme çalışması ve itfaiye erlerinin yangın merdiveninden halatla inişleri de öğrenci ve vatandaşlar tarafından ilgiyle takip edildi. 25 Eylül-1 Ekim İtfaiye Haftası dolayısıyla Osmaniye Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü tarafından farkındalık oluşturmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenledi. Ekipler, hafta boyunca okullarda düzenlenen eğitim seminerlerine katılarak öğrencilere itfaiyecilik konularında bilgiler verip, yangın söndürme, kurtarma ve ilk yardım konularında eğitimler verdi. Programların devamında, Fakıuşağı Mahallesi’ndeki İtfaiye Müdürlüğünden çıkış yapan itfaiye araçları, farkındalık oluşturmak adına sirenler çalarak şehir merkezinde tur attı. Devlet Bahçeli Meydanı’ndan Atatürk Caddesi istikametini takip edip Cumhuriyet Meydanı’na kadar devam eden kortej yürüyüşüne Belediye Başkanı İbrahim Çenet, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, Belediye Başkan Yardımcıları, birim müdür ve amirler ile itfaiye erleri, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı. Başkan Çenet, yürüyüş esnasında esnaf ve vatandaşları selamlayıp, itfaiye haftalarını kutladı. Daha sonra, itfaiye ekiplerince gerçekleştirilen kazazede kurtarma tatbikatı ise gerçeğini aratmadı. Senaryo gereği takla atan otomobil içerisinde sıkışan sürücü itfaiye ekiplerinin çalışması sonucu çıkartılarak sağlık ekiplerine teslim edildi. Sedyeyle taşınıp ambulansa alınan yaralı hastaneye sevk edildi. Köpüklü ve kuru tozlu yangın söndürme tatbikatının ardından, iki itfaiye erinin yangın merdiveninden halatlar yardımı ile Türk bayrağı açarak inişleri ilgiyle izlenip, büyük alkış aldı. Başkan İbrahim Çenet, itfaiye erlerinin günlerini kutlayıp başarılı tatbikatlarının dolayı tebrik etti. Başkan Çenet, “Trafik kazası, yangın veya suda boğulma vakası yaşandığında itfaiye ekiplerimiz gece demeden gündüz demeden 7 gün 24 saat Osmaniyeli hemşehrilerimizin emrindeler. İtfaiye ekiplerimizi ayrıca sunmuş oldukları başarılı tatbikattan dolayı tebrik ediyorum. Başarılı çalışmalar diliyorum” dedi.
Balık pişirirken 60 bin TL ödülle aranan kedi ayağına geldi
02 Ekim 2024 Çarşamba - 10:14 Balık pişirirken 60 bin TL ödülle aranan kedi ayağına geldi Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde geçtiğimiz hafta kaybolan ve sahibi tarafından bulana 60 bin TL ödül verileceği duyurulan kediyi, bahçesinde balık pişiren adam buldu. Balığın kokusuna bahçesine gelen kediyi sahibine teslim eden adam 60 bin TL ödülü aldı. Kadirli ilçesinde yaşayan Mehmet Şahbaz’ın "Gece" isimli tekir cinsi kedisi geçtiğimiz hafta kayboldu. Sokak sokak kedisini arayan Mehmet Şahbaz ne yaptıysa kediyi bulamadı. Son olarak sosyal medyada kedinin fotoğrafını paylaşıp, bulan kişiye 60 bin TL ödül vereceğini yazan Mehmet Şahbaz’a kayıp kediyle ilgili sayısız ihbar geldi ancak hiçbirisinden kayıp ’Gece’ çıkmadı. Son olarak ilçeye bağlı Pazar Mahallesi’nde evinin bahçesinde balık pişiren bedensel engelli Ahmet Alişan isimli vatandaşın yanına bir kedi geldi. Kediye yakından bakan Ahmet Alişan, kedinin 60 bin TL ödülle aranan Gece isimli kedi olduğunu fark etti. Kediyi muhafaza altına alan Ahmet Alişan daha sonra durumu sahibine haber verdi. Kedinin bakım ve kontrolleri veteriner kliniğinde yapıldıktan sonra kedinin sahibi vaat ettiği 60 bin TL’yi kediyi bulan Ahmet Alişan’a teslim etti. Kedinin bulunmasından duyduğu memnuniyeti dile getiren Mehmet Şahbaz, "Kedimiz 1 haftadır kayıptı, bulmak bu arkadaşımıza nasip oldu, kendisine kedimizi bulduğu için çok teşekkür ediyorum ve söz verdiğim 60 bin TL’yi kendisine veriyorum" dedi. Kediyi bulup 60 bin TL’yi alan Ahmet Alişan ise, "Evimin bahçesinde balık pişiriyordum. Herhalde balığın kokusuna geldi. Ben de kediyi aldım sahibine haber verdim. Paraya da ihtiyacım vardı iyi oldu" şeklinde konuştu.
Huzurevinde ikinci bahara yelken açtılar
02 Ekim 2024 Çarşamba - 10:04 Huzurevinde ikinci bahara yelken açtılar Osmaniye’de bulunan Özden Huzurevi sakinlerinden 77 yaşındaki Celil Kurt ile 79 yaşındaki Hatice Sağır çifti dünya evine girdi. Çift için huzurevinde düğün töreni ve nikah merasimi gerçekleştirildi. Osmaniye Özden Huzurevi’nde kalan Celil Kurt ve Hatice Sağır çifti hayatlarını birleştirme kararı aldı. Huzurevine 5 ay önce gelen ve 2 ay önce tanışan çiftin nikah töreni huzurevi bahçesinde yapıldı. Nikah töreni öncesi huzur evinde bahçesinde düzenlenen eğlencede ilk danslarını gerçekleştiren çift daha sonra huzurevi sakinleri ve çalışanlarla birlikte oyunlar oynayıp halay çekti.79 yaşında gelinlik giyen Hatice Sağır’ın mutluluğu ve heyecanı gözlerinden okunurken 77 damat Celil Kurt halay çekti. Çiftin nikahını Osmaniye Belediyesi Nikah Memuru Yüksel Demir kıyarken, şahitliğini Vali Dr. Erdinç Yılmaz, 12’nci Komando Tugay ve Garnizon Komutan Vekili Albay Hakan Kocabaş, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Tolga Nacar yaptı. Mutluluktan havaya uçtuğunu söyleyen damat Celil Kurt, “Çay ocağında tanıştık beraber çay içtik. ‘ay önce tanışmıştık evlilik kararını beraber verdik. Bu iş böyle olmayacak kararımızı verdik. Çok mutluyuz uçacağız mutluluktan çok iyi bir şey” diye konuştu. Çifte mutluluklar dileyen Vali Erdinç Yılmaz, "Bugün 1 Ekim Dünya Yaşlılar Günü. Celil Amcamızın ve Hatice Teyzemizin bugünü seçmiş olmaları da ayrıca anlamlı oldu. Celil Amca’mızın da Hatice Teyzemizin de bu ikinci evlilikleri, biz bu evliliklerine şahitlik etmekten çok mutluyuz. Bundan sonra zorluklarla, güçlüklerle birlikte mücadele edecekler. Huzur içinde bir yaşam sürmelerini, evliliklerinin hayırlı olmasını diliyorum" dedi. Vali Yılmaz, konuşmasının ardından çifte, nikah cüzdanını takdim etti.