DÜNYA - 20 Ağustos 2024 Salı 17:10 | Son Güncelleme : 20 Ağustos 2024 Salı 17:11

İsrail hapishanesinde tutulan 25 Filistinli serbest bırakıldı

A
A
A
İsrail hapishanesinde tutulan 25 Filistinli serbest bırakıldı

İsrail, hapishanede tutulan 2’si kadın 25 Filistinliyi serbest bıraktı.

İsrail’in Gazze Şeridi’ne yönelik saldırıları devam ederken, hapishanede tutulan ikisi kadın 25 Filistinli mahkumun serbest bırakıldığı belirtildi. Yerel kaynaklar tarafından yapılan açıklamada, Gazze Şeridi'nin güneyindeki Kerem Şalom Sınır Kapısı'ndan geçen mahkumların sağlık kontrolleri için Avrupa Hastanesi ve Nasser Hastanesi’ne götürüldüğü belirtildi.

Hastane yetkilileri Filistinlilerin kelepçeli ve gözleri bağlı şekilde şiddetli işkenceye maruz kaldığını ve darp edildiğini belirtti.

İsrail'in 7 Ekim’de Gazze Şeridi'ne yönelik saldırılarının başlamasından bu yana, kara operasyonları sırasında yüzlerce sivil gözaltına aldı ve mahkumlar büyük bir kısmı aylarca, haftalarca veya günlerce gözaltında tutulduktan sonra serbest bırakıldı.

 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bitlis Bitlis’te İlköğretim Haftası kutlamaları Bitlis’te 2024-2025 eğitim öğretim yılı kapsamında ‘İlköğretim Haftası’ kutlama programı düzenlendi. İl Kültür Merkezinde düzenlenen kutlama programı saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Burada konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Bilal Gür, “Eğitim, bir toplumun geleceğini inşa eden en kritik süreçlerden biridir. Türkiye’nin yarınları, eğitimde yapacağımız hamleler ve bu yolda yetiştireceğimiz nesillerle şekillenecektir. Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ün vurguladığı gibi, ‘Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesillerin yetişmesi yalnızca eğitimle mümkündür.’ Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da belirttiği gibi eğitim sürecinin etkinliği sadece bilgi edinmekle sınırlı kalmamalıdır. ‘Oku, düşün, uygula ve neticelendir!’ yaklaşımı, eğitimde başarılı olmanın temelidir. Okuduğunuz bilginin üzerinde düşünmüyor ve onu hayata geçirmiyorsak, bu bilgi anlamını kaybeder. Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılı olan Türkiye Yüzyılı hedefini gerçekleştirmek amacıyla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli düsturuyla çıktığımız bu yolda var gücümüzle çalışmaktayız. Eğitim camiamız, tarihi bir sorumluluğun ve acil bir ihtiyacın bilinciyle eğitim olgusunu kapsayıcı bir perspektifle ele almış ve sistemi kendi özgün değerlerimizi yansıtacak şekilde şekillendirmiştir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, köklerimizden geleceğe uzanan özgün değerlerimizi yansıtarak, erdemli ve donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedefleyen; değer, eylem ve insanlık odaklı bir anlayışla hazırlanmıştır” dedi. Gür’ün konuşmasının ardından öğrenciler tarafından şiirler okunarak çeşitli gösteriler sunuldu. Program, 4ç sınıf öğrencilerinin okula yeni başlayan öğrencilere balon hediye ederek ‘hoş geldin’ demesi ve halk oyunları gösterilerinin ardından son buldu. Programa Bitlis Vali Yardımcısı Kübra Sivaslıoğlu, Bitlis Belediye Başkan Vekili Necmi Menteş, kurum amirleri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler katıldı.
İstanbul Elektronik cihazların hasar yönetiminde dijital hizmet Türkiye genelindeki MediaMarkt mağazalarından elektronik cihaz satın alırken, teminatları BNP Paribas Cardif Türkiye tarafından sunulan ‘Cihaz Koruma Sigortası’ çözümünden faydalananlar, artık herhangi bir hasar durumunda BNP Paribas Cardif Türkiye Müşteri İlişkileri Merkezi’ne ulaşma ihtiyacı duymadan, cihazlarıyla ilgili tüm başvurularını ve cihazlarının hasar durum takiplerini BNP Paribas Cardif Türkiye’nin kurumsal web sitesi üzerinden 7-24 anlık olarak gerçekleştirebilecekler. Değişen dünyanın sigortacısı BNP Paribas Cardif Türkiye, iş ortaklarının ihtiyaçlarına uygun dijital kanal yatırımlarını sürdürüyor. Hasar anında 7-24 ulaşılabilirlik hedefiyle hareket eden firma, son olarak iş ortağı MediaMarkt’la gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında, müşterilerinin hasar başvurusu ve süreç takibini kolaylaştıran önemli bir dijital geliştirmeyi devreye aldı. Değişen dünyanın hızla değişen koşullarına adapte olarak, iş ortakları ile olan süreçlerini dijitale taşıdıklarını belirten BNP Paribas Cardif Türkiye İş Ortaklıkları Genel Müdür Yardımcısı Uğur Kırçal, son olarak gerçekleştirdikleri dijital geliştirme ile MediaMarkt kanalındaki müşterileri için fark oluşturan bir dijital deneyim yolculuğu tasarladıklarını vurguladı. Yapılan açıklamaya göre, bu dijital geliştirme ile BNP Paribas Cardif Türkiye’nin MediaMarkt kanalındaki müşterileri için fark oluşturan bir dijital deneyim yolculuğu tasarlandı. MediaMarkt kanalıyla elektronik cihaz satın alırken Cihaz Koruma Sigortası çözümümüzden faydalanan BNP Paribas Cardif Türkiye müşterileri, Müşteri İlişkileri Merkezi’ne alternatif olarak, firmanın bnpparibascardif.com.tr/ adresli kurumsal web sitesi üzerinden 7-24 hasar kaydı açabilecekler. Yeni yapının devreye alınmasıyla BNP Paribas Cardif Türkiye müşterileri, hasar kaydı sonrasında cihazlarının hasar durum takiplerini ve son durumunu da Müşteri İlişkileri Merkezini aramaya gerek kalmadan, kurumsal web sitesi üzerinden anlık olarak görüntüleyebilecekler.
İstanbul Tarihçi İlber Ortaylı Beyoğlu’nda düzenlenen “Avrupa Miras Günleri”ne konuk oldu Tarihçi yazar Prof. Dr. İlber Ortaylı, Beyoğlu Belediyesi öncülüğünde düzenlenen Beyoğlu Avrupa Miras Günleri’ne konuk oldu. Şebnem Yiğit moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Türkiye’nin İlk Belediyesi: 6. Daire” konulu söyleşide, Beyoğlu Belediyesi Başkanlık Binası 6. Dairenin hikayesini ve belleğini anlatan Prof. Dr. İlber Ortaylı Beyoğlu’ndaki kültürel mirasın ve değerlerin korunması gerektiğine de dikkat çekti. Beyoğlu Belediyesi, bu yıl “Rotalar, Ağlar ve Bağlantıların Mirası” temasıyla düzenlenen Avrupa Miras Günleri kapsamında Beyoğlu’nun tüm kültürel paydaşlarını bir araya getirdi. Beyoğlu Avrupa Miras Günleri’nin en önemli konuklarından birisi de Tarihçi yazar İlber Ortaylı oldu. Şebnem Yiğit moderatörlüğünde gerçekleştirilen söyleşide İlber Ortaylı, Beyoğlu Belediyesi Başkanlık Binası 6. Dairenin tarihi hakkında bilgi verdi. “Hala nostaljik taraflarımızı tatmin edebileceğimiz bir Beyoğlu’nda yaşıyoruz” Beyoğlu’ndaki kültürel değerlerin ve mirasın korunması gerektiği hakkında bilgi veren Prof. Dr. Ortaylı, “Her biri bizim için bir milli mirastır. Korunması gerekir. Coğrafyamız için önemlidir. Hala nostaljik ve estetik taraflarımızı tatmin edebileceğimiz bir Beyoğlu’nda yaşıyoruz” ifadelerini kullandı. Öte yandan Beyoğlu Belediye Binası’nın korunması gerektiğini söyleyen Ortaylı, “Bu binadan sonra da binalar yapıldı. Ama hiçbiri bunun kadar manidar değildir. Hakikaten dikkat edilecek bir yer” dedi. Söyleşiye Beyoğlu Belediye Başkanı İnan Güney de katıldı. Beyoğlu’nun kültürel mirası hakkında bilgi veren Başkan Güney, “Beyoğlu yürüdüğümüz zaman bir açık hava müzesi gibi. Her meydanın bir hatırası var. Her binanın geçmişten gelen bizim de taşımamız gereken bir kimliği var. Binlerce atılmış adım var, bir hayat hikayesi var. Beyoğlu bu tarihi mirasıyla geçmişten bize bir emanet. Dolayısıyla Beyoğlu’nu bizim de çocuklarımıza taşıyacağımız bir miras olarak görüyoruz. İçerisinde bulunduğumuz binada geleceğe taşımamız gereken geçmişten gelen bir miras. Az önce söylediğimiz gibi 1857 yılında Türkiye’nin ilk modern belediyesi 6. Daire-i Belediye olarak kurulmuş. Bugün Beyoğlu Belediyesi olarak hizmet vermeye devam ediyor” şeklinde konuştu. “Amacımız Beyoğlu’nu uluslararası düzeyde olması gereken yere taşımak” Amaçlarının Beyoğlu’nu uluslararası düzeyde olması gereken yere ulaştırmak olduğunu söyleyen Güney, “’Rotalar ağlar ve Bağlantılar’ temasıyla Avrupa Miras Günleri’ne ev sahipliği yapıyoruz. Burada amacımız Beyoğlu’ndaki tarihi kültürel değerleri, mirası, hafıza mekanları ve binaları tekrar hatırlatmak, tekrar insanların önüne çıkarabilmek ve mümkünse UNESCO tarihi kentler listesine Beyoğlu’ndaki binaları ve Beyoğlu’nu ilçe olarak aldırabilmek Beyoğlu’nu uluslararası düzeyde olması gereken yere taşımak” dedi. Gerçekleştirilen programın son bölümünde ise katılımcılar İlber Ortaylı’ya sorularını yöneltti. Program karşılıklı soru cevapların ardından son buldu.
İstanbul Hepsiburada ilk 6 ayı güçlü sonuçlarla kapadı Güçlü büyümesini 2024’te de sürdüren Hepsiburada, ilk 6 ayda 66 milyon sipariş adediyle satış hacmini yüzde 105 oranında büyüttü. Son 12 ayda müşteri başına düşen sipariş sıklığı da ortalama 10,6 adet ile e-ticaret platformu tarihinde ilk kez çift haneye yükseldi. Böylece müşteri başına yıllık ortalama sipariş adedi son 3 yılda 2,5 katın üzerinde artmış oldu. E-ticaret platformu Hepsiburada, yılın ilk yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. İlk 3 aylık dönemde ortaya koyduğu başarılı performansı ikinci çeyrekte de devam ettiren e-ticaret platformu, toplam satış hacmi büyümesi, sipariş adedi, sipariş sıklığı, platform üzerinden satışa sunulan ürün çeşitliliği gibi çok sayıda metrikte güçlü sonuçlara imza attı. İlk yarıda toplam satış hacmi yüzde 105 arttı Enflasyondan arındırılmamış verilere göre ilk yarıda toplam satış hacmini geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 105’lik bir artışla 68,3 milyar TL’ye yükselten Hepsiburada’nın faiz, amortisman ve vergi öncesi kârının (FAVÖK) toplam satış hacmine oranı ise geçen yılın aynı dönemine göre 1 puan artışla yüzde 2,4 olarak gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi uygulanmış sonuçlara göre ise, şirketin ilk yarı yıldaki satış hacmi artışı yüzde 22, FAVÖK’ün satış hacmine oranı ise yüzde 1 oldu. Operasyonel nakit akışı 1,3 milyar TL’nin üzerine çıktı Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, küresel ve yerel ölçekteki ekonomik zorluklara rağmen, yılın ilk yarısını son derece başarılı sonuçlarla tamamladıklarının altını çizerken, “Operasyonel mükemmelliğe ve müşteri memnuniyetine olan bağlılığımızı, bu başarılı sonuçlardaki kilit unsur olarak görüyoruz. Bu süreçte, tüm operasyonel süreçlerimizi yüksek teknoloji odağıyla geliştirirken, sağlıklı bilanço önceliklendirmemizi de sürdürdük. Bu doğrultuda, bir yandan gelir kaynaklarımızı çeşitlendirme yaklaşımımıza ağırlık verirken bir yandan da nakit disiplinimizi korumaya devam ettik. Yılın ilk yarısında operasyonel nakit akışımızı 1,3 milyar TL’nin üzerine taşırken, serbest nakit akışımız da 472 milyon TL ile yarı yıl bazında halka arzdan bu yana en yüksek seviyeye ulaştı” ifadelerini kullandı. E-ticaret platformunun müşteri odaklı yaklaşımının tüketiciler nezdinde büyük karşılık bulduğunu ve bu güvenin siparişlere de yansıdığını dile getiren Nilhan Onal Gökçetekin, “36,7 milyon adedi ikinci çeyrekte olmak üzere, ilk yarıyı toplam 66 milyonun üzerinde sipariş adediyle tamamladık. Bu hem çeyrek hem de yarı yıl bazında, Hepsiburada tarihinin en yüksek satış adetlerine ulaştığımızı gösteriyor. Bununla birlikte, son 12 aylık verilere göre hesaplanan müşteri başına düşen sipariş sıklığı adedimiz de 10,6 ile Hepsiburada tarihinde ilk kez çift haneye yükseldi. Platformumuz üzerinden yapılan alışveriş sıklığının son 3 yılda 2,5 katına ulaştığını görüyoruz” şeklinde konuştu. Yapay zeka odaklı yatırımlarda üç haneli büyüme Nilhan Onal Gökçetekin şöyle devam etti: “E-ticareti Türkiye’de başlatan ve geliştiren şirket olarak, sektörde öncü ve örnek olma gibi bir misyonumuz olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda, küresel eğilimleri sadece takip etmekle kalmıyor; bunlara ilişkin en iyi uygulamaları Türkiye’ye taşıyıp sektöre ışık tutuyoruz. Hem ana markamızda hem de HepsiJet, Hepsipay ve HepsiAd gibi markalarımızda yaptığımız yoğun yapay zeka odaklı yatırımlarımız da bu yaklaşımımızın en somut örnekleri. Bu şirketlerimiz, bugün geldikleri noktada sadece platformumuza bir operasyonel güç katmıyor; aynı zamanda sektörde de yeni bir müşteri deneyimi anlayışının önünü açıyor ve hizmet sundukları iş ortaklarına da değer katıyor. Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren HepsiJet’in, ikinci çeyrek itibarıyla, platform dışı müşterilerinin hacmi yüzde 100’lük bir artış gösterdi. Dış müşteriler toplam HepsiJet taşıma hacminin yüzde 36’sını oluşturdu. Dijital cüzdan ve “tek tıkla ödeme” çözümü sunan fintech şirketimiz Hepsipay ise 31 Ağustos 2024 itibarıyla 16,7 milyon kullanıcıya ulaştı. 2023 yılı itibarıyla Türkiye’deki e-ticaret oyuncularına da tek tıkla hızlı ve güvenli alışveriş hizmet sunmaya başlayan Hepsipay, 50 perakende şirketine de ödeme çözümleri sunuyor. Hepsipay ile ödeme hacmi, 2024’ün ikinci çeyreğinde, ilk 3 aya göre 2,8 kat büyüdü.” Aktif satıcı sayısı 101 bin oldu, ürün sayısı 264 milyona yükseldi Tüketicilere güvenilir ve kaliteli ürünleri en uygun fiyata sunma misyonu doğrultusunda, bir yandan platformdaki ürün adedini artırmayı sürdüren Hepsiburada, bir yandan da ticareti dijitalleştirerek esnaf ve KOBİ’lerin e-ticaretle büyümesine yardımcı oldu. Bu alanlarda ortaya koyduğu kapsayıcı çalışmaların da katkısıyla, Hepsiburada’da yer alan aktif satıcı sayısı 101 bin olurken platformda satılan ürün adedi ise yüzde 36 artışla 264 milyonu aştı. Türkiye’de geliştirilen ve hayata geçirilen ilk üyelik bazlı sadakat programı olma özelliği taşıyan ‘Hepsiburada Premium’ 12 Ağustos itibarıyla, 3 milyon müşteriye ulaştı. Hepsiburada Premium kullanmaya başlayan müşterilerin Premium’lu olmadan önceki döneme kıyasla sipariş sıklığının yüzde 36 arttığı gözlendi. HepsiJet, 2024’ün ikinci çeyreğinde Hepsiburada satıcılı siparişlerin yüzde 82’sini Türkiye’nin dört bir yanına ertesi gün teslim etti.
İzmir 4. İzmir Uluslararası Film ve Müzik Festivali 30 Ekim’de başlıyor İzmir Uluslararası Film ve Müzik Festivali, bu yıl dördüncü kez 30 Ekim-3 Kasım tarihleri arasında düzenleniyor. Festivalin ulusal yarışma bölümüne katılmak isteyen yapımcıların özgün müziğe sahip 2023-24 yapımı uzun metrajlı kurmaca ya da belgesel filmlerini 20 Eylül’e kadar göndermeleri gerekiyor. İzmir Uluslararası Film ve Müzik Festivali’nin dördüncüsü bu yıl 30 Ekim-3 Kasım tarihleri arasında düzenleniyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı desteği ve Kültürlerarası Sanat Derneği iş birliği ile düzenlediği festival bu yıl Bakanlığın “İzmir Kültür Yolu Festivali” kapsamında yapılacak. Festival çerçevesinde geçen yıl olduğu gibi ulusal ve uluslararası yarışmalar ile yarışma dışı bölümler yer alacak. 2023-24 yapımı uzun metrajlı kurmaca ya da belgesel filmlerin katılacağı ulusal ve uluslararası yarışmaların yanı sıra yılın en iyi dizi film müziklerinin bestecileri de ödüllendirilecek. Kristal Flamingo verilecek Ulusal Yarışmada En İyi Film ve Yönetmeni, Jüri Özel Ödülü, En İyi Oyuncu, En İyi Besteci, En İyi Film Şarkısı, En İyi Ses Tasarımı ödüllerini, Uluslararası Yarışmada En İyi Film, Jüri Özel Ödülü ve En İyi Film Müziği ödüllerini kazananlar ile TV Dizi Müziği Ödüllerinde iki kategoride -açık kanallar ve dijital platformlarda gösterilen yapımlar-- En İyi Dizi Film Jenerik Müziği ve En İyi Dizi Şarkısı ödüllerini kazananlara “Kristal Flamingo” ödülleri takdim edilecek. 20 Eylül’e kadar göndermeleri gerekiyor Direktörlüğünü Vecdi Sayar’ın yaptığı festivalde yarışmaların yanı sıra jüri üyelerinin filmlerinin gösterileceği “Özel Gösterimler”, Onur Ödüllerini ve Kültürlerarası Sanat Başarı Ödülünü kazanan besteci ve yönetmenlerin filmleri ile “Anılarına”, “Avrupa’nın Doğu ile Buluşması”, “Müzik ve Yaşam” ve “Sinema Sinemacılara Bakıyor” bölümleri yer alıyor. İstinyePark Renk Sinemaları, Fransız Kültür Merkezi ve İzmir Sanat’taki tüm film gösterimler ve söyleşilere katılım ücretsiz olacak. İzmir Uluslararası Film ve Müzik Festivali Ulusal Yarışma bölümüne katılmak isteyen yapımcıların özgün müziğe sahip 2023-24 yapımı uzun metrajlı kurmaca ya da belgesel filmlerinin izleme kopyasını 20 Eylül 2024 tarihine kadar intercultural.turkey@gmail.com adresine göndermeleri talep ediliyor.