Yerel Haberler
Bayburt
18 Kasım 2024 Pazartesi - 00:22 Kış ayları öncesinde saç dökülmesine dikkat Soğuk kış aylarında takılan bere ve şapkalar ile saçlar daha fazla yıpranırken, uzmanlar saç dökülmelerine karşı saç kökünü havalandırmanın ve bakımın önemine dikkat çekiyor. Doğu Karadeniz’de gece ve sabah saatlerinde soğuk hava etkisini gösterirken uzmanlar az bir süre kalan kış ayları öncesinde saç bakımına dikkat çekti. Özellikle şapka ve bere gibi aksesuarlar soğuktan korumak için önem taşırken, kafada uzun süre bulundurulması durumunda saç köklerine ve saçlara zarar verebiliyor. Bu nedenlerle saç dökülmeleri kış aylarında ciddi oranlara ulaşırken, uzmanlar soğuk havalarda saç bakımının önemine dikkat çekiyor. “Mevsim geçişlerinde daha çok artıyor” Saçların kuruyup nemsiz kaldığını ifade eden uzmanlar şu bilgilere yer verdi: “Saç dökülmesi genetik olan, hormon bozukluğundan ve vitamin eksikliğinden olan bir şey. Tabi ki mevsim geçişlerinde bunlar daha çok artıyor. Bunun sebeplerin arasında; bere takılması, saçların kuruması, yıpranması ve insanların saçlarına bakım yaptırmaması yer alıyor. Normalde bir insanın saçı yüzde 50 dökülecekse, mevsim geçişlerinde bu oran yüzde 80’e ulaşabiliyor. Bu da özellikle saçların kuru ve nemsiz olmasından kaynaklanıyor. Saçın bir ‘ph’ oranı var. Bu saçın asitlik oranı. Burada ph cetveline göre rakamın 4,5 ila 5,5 arası olması lazım. Bu oran 7,5 ila 8,5 oranlarına çıktığında saçlar, yıpranmalara ve kopmalara maruz kalıyor. Bu oranın bu kadar yükselmemesi için saçlara keratin bakımı, keratin botoks bakımı, nem bakımı uygulanabilir ve bu sorunlar engellenebilir. Vatandaşlar, mevsim geçişlerinde bere kullandıkları için de saçlarının yıpranmasına ve kopmasına sebep olabiliyorlar. İnsanlarımız saç kestirmeyi, saçı yıkatmayı saç bakımı sanıyorlar. Aslında böyle bir şey yok. Gün içinde 3 öğün nasıl karnımız acıkıyorsa saçımızın da karnı acıkıyor. Bunun protein bakımı, nem bakımı, yıkaması gibi birçok kısmı var. Genellikle vatandaşlar evlerinde sülfatlı, silikonlu, parabenli şampuanlar kullandıkları için bu konuda sorun yaşayabiliyorlar. Genellikle her şampuanın içinde sülfat ve paraben var. Bu da saçın kurumasına sebep oluyor. Vatandaşlarımız sülfatsız ve parabensiz şampuanlar kullandıklarında saçlarının daha az kurumasını sağlarlar dökülmesini azaltabilirler.”
Uzlaştırma Bürosuna 2023 yılında gelen 600 dosyanın 570’ı çözüme kavuşturuldu
31 Aralık 2023 Pazar - 13:30 Uzlaştırma Bürosuna 2023 yılında gelen 600 dosyanın 570’ı çözüme kavuşturuldu Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosuna 2023 yılında gelen 600 dosyanın 570’ı yapılan çalışmalar neticesinde çözüme kavuşturuldu, yaklaşık 300 dosya ise Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin özverili çalışmalarıyla mahkemeye intikal ettirilmeden taraflar arasında anlaşma sağlanarak çözüldü. Çözüme kavuşan dosyaların birçoğu olumlu sonuçlanırken, bir kısmına da iddianame hazırlandı. Uzlaştırma bürosu personelleri, yıl boyunca şüpheli ve müşteki arasında uzlaşmaya varmak adına yoğun mesai harcayarak 570 dosyada sonuca varmayı başardılar. Öncelikle zarara uğramış kişilerin zararlarını gidermek adına çalışma yürüten uzlaştırmacılar, çocuk evlerinde kalan çocukların her türlü ihtiyaçlarının karşılanması, fidan dikimi, okulların boyanması, vakıflara para bağışında bulunulması, SMA’lı çocuklara bağış yapılması gibi toplum yararına olan işlerde de müşteki ve şüpheli arasında orta yolu bularak taraflar arasındaki sorunları giderdiler. Yıl boyunca yaptıkları çalışmalardan bahseden uzlaştırmacı Elif Mumcu, uzlaşma sağladığı hakaret dosyasında, okullara spor malzemesi almak şartıyla tarafların uzlaştığını belirtti. Bir diğer uzlaştırmacı Osman Hanoğlu, ’hakaret-tehdit’ dosyasının SMA hastası çocuğa bağış yapılması şartıyla kapatıldığını bildirdi. Uzlaşmaya varmak için ellerinden geleni yaptıklarını bildiren Hasan Balın isimli uzlaştırma bürosu personeli ise, yıl boyunca sayısız dosya için yoğun mesai harcadıklarını vurgulayarak, "Çok çaba harcadığımız anlar oluyor, sırf taraflar uzlaşsın da dosya mahkemeye intikal etmesin istiyoruz. Bu şekilde yoğun tempoyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz, kamu yararı gözeten önemli birçok dosyayı nihayete erdirdik" ifadelerini kullandı. Kamu yararını gözeten, toplum yararı sağlama hedefleri doğrultusunda hareket eden Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosunda görevli uzlaştırmacılar, 2024 yılında da özverili bir şekilde çalışma yürüteceklerinin altını çizerek, yeni yılın hayırlı olması temennisinde bulundular.
Bayburt Belediyesince 2023 yılında birçok proje hayata geçirildi
31 Aralık 2023 Pazar - 12:19 Bayburt Belediyesince 2023 yılında birçok proje hayata geçirildi Bayburt Belediyesi tarafından 2023 yılında birçok proje tamamlanarak Bayburtluların hizmetine sunuldu. Bayburt Belediyesince 2023 yılında tamamlanan projeler şu şekilde açıklandı: “Günden güne değişen, gelişen ve yükselen bir Bayburt için durmadan, yorulmadan, aşkla çalışıyoruz. Dede Korkut Hikayelerinde adı geçen kahramanlardan biri olan ve kabri Bayburt’un Erenli Köyünde bulunan Bamsı Beyrek’in adını taşıyan seyir terası projesi tamamlandı. Duduzar Dağı eteklerinde belediyemiz tarafından 300 metrekare alana sahip bir seyir terası ile 500 metrekare alana sahip bir kır kahvesi inşa edildi. Proje kapsamında; 300 metrekare Seyir Terası, 500 metrekare Kır Kahvesi, Doğa Sporları Parkuru, 7 km Doğa Yürüyüşü Parkuru ve 500 metre Zepline Macera Parkı’nın yer aldığı komplike bir yapıya sahip oldu. Belediye Başkanımız Hükmü Pekmezci, 2022 Yılı Kent Başkan Ödülleri kapsamında; belediyemiz tarafından yapımı tamamlanan "Bamsı Beyrek Seyir Terası ve Zipline Projesi” ile İl Belediyeleri bazında Kentsel Tasarım Kategorisinde ödüle layık görüldü. 2023 şehrimizde projeler ve yatırımlarla geçti. Yılların sorunu çözülüyor. İçme Suyu Taşımaya son. Yaklaşık 230 Milyon TL maliyetli tesis tamamlandığında günlük 15 bin metreküp su arıtacak ve yüksek kalitedeki içme suyunu vatandaşlarımızla buluşturacak. Belediyemizin Kızıl Elma Projesi olan İçme Suyu Sertlik Giderme Tesisinin yapımı süratle devam ediyor.”
Başkan Pekmezci MÜS-DER’in genel kuruluna katıldı
31 Aralık 2023 Pazar - 11:48 Başkan Pekmezci MÜS-DER’in genel kuruluna katıldı Belediye Başkanı Hükmü Pekmezci, Bayburt Müslüman Dilendirmezler Cemiyeti’nin 4. Olağan Genel Kurulu’na katıldı. Bayburt Öğretmen Evi’nde gerçekleşen genel kurulda konuşan Başkan Pekmezci, Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde Bayburt Kaymakamı Tunalı Hilmi Bey öncülüğünde kurulan Bayburt Müslüman Dilendirmezler Cemiyeti’nin yüzyıl aradan sonra tekrar yeniden hayat bulmasının Bayburt için bir gurur vesilesi olduğunu belirterek, “Biz, geçmişimizi geleceğe taşıdığımız zaman millet olarak milli ve manevi değerlerimizle yarınlara umut olacak çalışmaları yaparken bundan da gurur duymalıyız” dedi. MÜS-DER’in bir Bayburt patentiyle kurulması ve dünyanın dört bir tarafında mazlumlara el uzatmasından mutluluk duyduğunu ifade eden Başkan Pekmezci, “Bugün burada bir hayrın yarışı ile ilgili, arkadaşlarımızın bugüne kadar gerçekleştirdiği hizmetlerle ilgili güzel çalışmaları dinledik. Bir Bayburtlu olarak bundan büyük mutluluk duyduğumu ifade etmek istiyorum. MÜS-DER bir Bayburt patentiyle kurulmuş ve dünyanın dört bir tarafında mazlumlara el uzatarak bizlerin gurur kaynağı olmuştur ve Bayburt’un bir markası halindedir. Arkadaşlarımız çeşitli ülkelerde ülkemizin bayrağıyla ilimizle ilgili çalışmalar yaparken büyük bir mutluluk duyduk. Ben inanıyorum ki, bugüne kadar MÜS-DER’in yaptığı çalışmaları, bundan sonraki görevi devralacak olan arkadaşlarımız da aynı inanç ve aynı gayretle yapacaklardır. Peygamberimizin hadisinde buyurduğu gibi ‘Veren El Alan Elden Üstündür’ düsturuyla hareket eden MÜS-DER’in temel prensibi olarak ortaya koyduğu duyguları taşımaktan mutluluk duyuyoruz. Bugüne kadar bu hizmetleri yürüten başkan Adil Kacır ve tüm yöneticilerini tebrik ediyorum. Bundan sora görev alacak olan arkadaşlara başarılar diliyorum" diye konuştu. Konuşmaların ardından Müs-Der Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini devreden Adil Kacır ve Müs-Der yeni Yönetim Kurulu Başkanı Zülküf Kocabey tarafından Belediye Başkanı Hükmü Pekmezci’ye Bayburt Müslüman Dilendirmezler Cemiyeti Nizamnamesi’nin yer aldığı levha hediye edildi.
Başkan Yöney 2023 yılını değerlendirdi 2024 yılının yeniliklerini açıkladı
30 Aralık 2023 Cumartesi - 10:28 Başkan Yöney 2023 yılını değerlendirdi 2024 yılının yeniliklerini açıkladı Bayburt Esnaf ve Sanatkârlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Halil İbrahim Yöney, 2023 yılının değerlendirmesini yaptı. Yöney, 2023 yılında 138 yeni ortak edinerek, kooperatif ortak sayısını bin 200’e çıkardıklarını söyledi. Kooperatifin bölgenin en önemli kooperatiflerinden biri olduğunu belirten Yöney, kooperatiflere tanınan kredi üst limitlerinde en üst limit olan 650 bin lirayı Bayburt esnafına kullandırttıklarını ifade etti. Yöney, bu anlamda kredi geri dönüşlerindeki sıkıntının minimum seviyede olduğunu vurgulayarak, Bayburt esnafına teşekkür etti. 2022 yılında 414 ortağa toplamda 119 milyon 864 bin lira kredi verildiğini açıklayan Yöney, 2023 yılında ise toplamda 440 esnafa 160 milyon lira kredi sağladıklarının altını çizdi. "2024 yılına yeniliklerle giriyoruz" Başkan Yöney, 2024 yılına kooperatif olarak yenilikler yaparak girdiklerini bildirerek, kredi değerlendirmelerindeki yeni uygulamalar hakkında şu ifadeleri kullandı: “2024 yılında Bayburt esnafına kolaylık yapmak adına yenilikler yaparak giriyoruz. Bu anlamda önceden ipotek alarak kullandırdığımız bazı miktarları sadece kefil almak kaydıyla kullandıracağız. 100 bin lirayı bir kefil ile, 200 bin lirayı iki kefil ile vereceğiz. 200 bin liranın üzerindeki kredileri ise, miktarı karşılayacak orandaki ipotek ile sağlayacağız. Yine son aşamaya gelinen bir çalışmamız var. Çok yakında araç rehinlerinde noter uygulamasını kaldıracağız, bu işi bizzat genel merkezimizin verdiği yetkiyle bizler kooperatiflerimizde gerçekleştireceğiz. Bunun yanı sıra kooperatifimizden esnaf olup kredi alabilmek için vergi levhasının açılışının üzerinden en az 6 ay geçmek zorundaydı. Yozgat Milletvekilimiz ve Genel Başkanımız Abdulkadir Akgül’ün meclisteki yoğun çalışmaları sonrası elde ettiğimiz yeni bir uygulamayla bu şart şoför esnafında kaldırıldı. Bundan böyle 1 günlük vergi levhası bulunan şoför esnafı kredi çekme hakkını elde edecek. Tüm bu yeniliklerin esnafımıza hayırlı olmasını diliyor, 2024 yılının sağlık, mutluluk, huzur ve bereket getirmesini temenni ediyorum.”
112’ye gelen çağrılar pes dedirtti: “Alkollü vatandaş mezarlıktan arayarak "Etrafımda bir sürü ölü var"
29 Aralık 2023 Cuma - 09:58 112’ye gelen çağrılar pes dedirtti: “Alkollü vatandaş mezarlıktan arayarak "Etrafımda bir sürü ölü var" Bayburt 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrılar hem güldürdü, hem de pes dedirtti. Acil durumu olan vatandaşlara yardımcı olabilmek ve hayat kurmak için gece gündüz telefon başında zamanla yarışan 112 Acil Çağrı Merkezi personellerine gelen çağrılar hayretler içerisinde bırakıyor. Her gün binlerce çağrıya cevap vererek acil vakalarda hayat kurtarıcı rol üstlenen Bayburt 112 Acil Çağrı Merkezi, 2023 yılında sayısız ihbar telefonu aldı. Gelen çağrıların yüzde 67’si asılsız olup, yüzde 33’ü acil çağrı olarak kayıtlara geçti. Değişik istek ve taleplerle telefonları meşgul eden vatandaşların pes dedirten aramalarına her gün bir yenisi eklenirken, birbirinden ilginç çağrılar, merkezin gereksiz meşgul olmasına neden oluyor. Duyarsız vatandaşların hatları meşgul etmesi, yardım bekleyen vatandaşlara yardım elinin uzatılmasına ayrıca engel oluyor. Geçtiğimiz günlerde alkollü vatandaşın 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayarak çevresinde bir sürü ölü olduğunu söylemesi üzerine 112 Çağrı Merkezi personelleri harekete geçmiş, vatandaşa yardımcı olabilmek için seferber olmuşlardı. Mezarlıktan arayan vatandaşın alkollü olduğunu anlayan personeller, vatandaşa gerekli uyarılarda bulunduktan sonra çağrıyı sonlandırdılar. Bu ve bunun gibi çağrılarla merkezin meşgul edildiğini söyleyen 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Burhan Yıldızoğlu, telefonları gereksiz yere meşgul eden vatandaşlara duyarlı olmaları çağrısında bulunarak, çağrıların kaydedildiğini, kaydedilen çağrılarla suç duyurusunda bulunduğunun altını çizdi. Acil çağrı olmayan asılsız çağrıların asılsız çağrı oranını yükselttiğini söyleyen Yıldızoğlu, "Bize gelen çağrıların 33’ü acil çağrı olup, yüzde 67’si asılsız veya bilgi amaçlı çağrı olarak kayıtlara geçti. Acil çağrı olmayan asılsız çağrılarda vatandaşlar merkezimizi arayarak hastane randevusu oluşturmaya çalışıyorlar. Hatalı park şikayeti olan insanlar yine merkezimizi gereksiz yere meşgul ederek, durumu şikayet ediyorlar. Bu gibi talep ve istekler asılsız çağrı oranımızı bir hayli yükseltiyor" dedi. Lokantayı aramış gibi davranıp 112’den sipariş verilmeye çalışıldı Lokantayı aramış gibi davranarak 112’yi arayan vatandaşın yemek siparişi vermeye çalıştığı, Filistin için kan bağışında bulunmak isteyen vatandaşların çağrılarıyla karşılaşıldığını belirten Yıldızoğlu, "Garip çağrılarla hemen hemen her gün karşılaşıyoruz. Mezarlıktan arayan bir vatandaş, etrafında ölülerin fazla olduğunu söyledi. Duruma müdahale etmek isteyen personellerimiz şahsın alkollü olduğunu anladıktan sonra gerekli uyarılarda bulunup çağrıyı sonlandırdılar. Filistin için Kızılay’ın kan bağışı toplayıp toplamadığı soruldu. Bu çağrılar hatlarımızı gereksiz yere meşgul ediyor, vatandaşların acil vakalarına yardımcı olmamızı engelliyor" diyerek konuştu. Sakatlanan futbolcunun sağlık durumunu sormak için 112’yi meşgul ettiler Ara verilen Süper Lig maçlarının ne zaman başlayacağını merak eden bir başka duyarsız vatandaş 112’yi arayarak lig maçlarının tarihini sordu. Sakatlanan futbolcunun sağlık durumunu öğrenmek isteyen vatandaş ise, hatları meşgul ederek merakını gidermeye çalıştı, çağrı merkezi personellerini oyaladı. Rusya-Ukrayna savaşına katılmak isteyen vatandaşın 112’yi arayarak Genelkurmay Başkanıyla görüşmek istediğini söyleyen Yıldızoğlu, "Lig maçlarına ne kadar ara verildiğini öğrenmek isteyenler yine merkezimizi arıyor. Bu çağrılar Kabahatler Kanununa göre değerlendirilmekte, asılsız ve kasıt amacı güden çağrılarda işlem yapılmaktadır. Tekrarı halinde savcılığa suç duyurusunda bulunulduğunu buradan hatırlatmak istiyorum" şeklinde konuştu. Asılsız çağrılarla merkezi meşgul eden, asılsız ihbarlarda bulunan vatandaşları duyarlı olmaya davet eden Yıldızoğlu, idari para cezası uygulanacağını, çağrıların devam etmesi halinde de kaydedilen çağrı kayıtlarıyla savcılığa suç duyurusunda bulunulacağını hatırlattı. Yıldızoğlu, bir vatandaşın 2 yıl boyunca sürekli merkezi arayarak, hatları meşgul etmesi üzerine vatandaş hakkında suç duyurusunda bulunulduğunu, hakkında cezai işlem uygulandığını da söyledi. En sık gelen gereksiz çağrılar genelde çocuklar tarafından yapılıyor. Yaşlı vatandaşların 182’yi arayacağına 112’yi araması da sıklıkla karşılaşılan durumlar arasında yer alıyor.
112’ye gelen çağrılar pes dedirtti: “Alkollü vatandaş mezarlıktan arayarak "Etrafımda bir sürü ölü var"
29 Aralık 2023 Cuma - 09:51 112’ye gelen çağrılar pes dedirtti: “Alkollü vatandaş mezarlıktan arayarak "Etrafımda bir sürü ölü var" Bayburt 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrılar hem güldürdü, hem de pes dedirtti. Acil durumu olan vatandaşlara yardımcı olabilmek ve hayat kurmak için gece gündüz telefon başında zamanla yarışan 112 Acil Çağrı Merkezi personellerine gelen çağrılar hayretler içerisinde bırakıyor. Her gün binlerce çağrıya cevap vererek acil vakalarda hayat kurtarıcı rol üstlenen Bayburt 112 Acil Çağrı Merkezi, 2023 yılında sayısız ihbar telefonu aldı. Gelen çağrıların yüzde 67’si asılsız olup, yüzde 33’ü acil çağrı olarak kayıtlara geçti. Değişik istek ve taleplerle telefonları meşgul eden vatandaşların pes dedirten aramalarına her gün bir yenisi eklenirken, birbirinden ilginç çağrılar, merkezin gereksiz meşgul olmasına neden oluyor. Duyarsız vatandaşların hatları meşgul etmesi, yardım bekleyen vatandaşlara yardım elinin uzatılmasına ayrıca engel oluyor. Geçtiğimiz günlerde alkollü vatandaşın 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayarak çevresinde bir sürü ölü olduğunu söylemesi üzerine 112 Çağrı Merkezi personelleri harekete geçmiş, vatandaşa yardımcı olabilmek için seferber olmuşlardı. Mezarlıktan arayan vatandaşın alkollü olduğunu anlayan personeller, vatandaşa gerekli uyarılarda bulunduktan sonra çağrıyı sonlandırdılar. Bu ve bunun gibi çağrılarla merkezin meşgul edildiğini söyleyen 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Burhan Yıldızoğlu, telefonları gereksiz yere meşgul eden vatandaşlara duyarlı olmaları çağrısında bulunarak, çağrıların kaydedildiğini, kaydedilen çağrılarla suç duyurusunda bulunduğunun altını çizdi. Acil çağrı olmayan asılsız çağrıların asılsız çağrı oranını yükselttiğini söyleyen Yıldızoğlu, "Bize gelen çağrıların 33’ü acil çağrı olup, yüzde 67’si asılsız veya bilgi amaçlı çağrı olarak kayıtlara geçti. Acil çağrı olmayan asılsız çağrılarda vatandaşlar merkezimizi arayarak hastane randevusu oluşturmaya çalışıyorlar. Hatalı park şikayeti olan insanlar yine merkezimizi gereksiz yere meşgul ederek, durumu şikayet ediyorlar. Bu gibi talep ve istekler asılsız çağrı oranımızı bir hayli yükseltiyor" dedi. Lokantayı aramış gibi davranıp 112’den sipariş verilmeye çalışıldı Lokantayı aramış gibi davranarak 112’yi arayan vatandaşın yemek siparişi vermeye çalıştığı, Filistin için kan bağışında bulunmak isteyen vatandaşların çağrılarıyla karşılaşıldığını belirten Yıldızoğlu, "Garip çağrılarla hemen hemen her gün karşılaşıyoruz. Mezarlıktan arayan bir vatandaş, etrafında ölülerin fazla olduğunu söyledi. Duruma müdahale etmek isteyen personellerimiz şahsın alkollü olduğunu anladıktan sonra gerekli uyarılarda bulunup çağrıyı sonlandırdılar. Filistin için Kızılay’ın kan bağışı toplayıp toplamadığı soruldu. Bu çağrılar hatlarımızı gereksiz yere meşgul ediyor, vatandaşların acil vakalarına yardımcı olmamızı engelliyor" diyerek konuştu. Sakatlanan futbolcunun sağlık durumunu sormak için 112’yi meşgul ettiler Ara verilen Süper Lig maçlarının ne zaman başlayacağını merak eden bir başka duyarsız vatandaş 112’yi arayarak lig maçlarının tarihini sordu. Sakatlanan futbolcunun sağlık durumunu öğrenmek isteyen vatandaş ise, hatları meşgul ederek merakını gidermeye çalıştı, çağrı merkezi personellerini oyaladı. Rusya-Ukrayna savaşına katılmak isteyen vatandaşın 112’yi arayarak Genelkurmay Başkanıyla görüşmek istediğini söyleyen Yıldızoğlu, "Lig maçlarına ne kadar ara verildiğini öğrenmek isteyenler yine merkezimizi arıyor. Bu çağrılar Kabahatler Kanununa göre değerlendirilmekte, asılsız ve kasıt amacı güden çağrılarda işlem yapılmaktadır. Tekrarı halinde savcılığa suç duyurusunda bulunulduğunu buradan hatırlatmak istiyorum" şeklinde konuştu. Asılsız çağrılarla merkezi meşgul eden, asılsız ihbarlarda bulunan vatandaşları duyarlı olmaya davet eden Yıldızoğlu, idari para cezası uygulanacağını, çağrıların devam etmesi halinde de kaydedilen çağrı kayıtlarıyla savcılığa suç duyurusunda bulunulacağını hatırlattı. Yıldızoğlu, bir vatandaşın 2 yıl boyunca sürekli merkezi arayarak, hatları meşgul etmesi üzerine vatandaş hakkında suç duyurusunda bulunulduğunu, hakkında cezai işlem uygulandığını da söyledi. En sık gelen gereksiz çağrılar genelde çocuklar tarafından yapılıyor. Yaşlı vatandaşların 182’yi arayacağına 112’yi araması da sıklıkla karşılaşılan durumlar arasında yer alıyor.
Anneye gösterilen vefa güvercinlerle kurulan dostluk yüzlerde tebessüm oluşturdu
29 Aralık 2023 Cuma - 09:41 Anneye gösterilen vefa güvercinlerle kurulan dostluk yüzlerde tebessüm oluşturdu Bayburt’ta yaşayan Orhan İbiş isimli vatandaşın güvercinlerle kurduğu dostluk yürekleri ısıtırken, güvercinleri her gün beslemeye gelen İbiş’in duyarlı davranışı adeta insanlık ölmemiş dedirtiyor. Zahit mahallesinde bulunan baba evinden ayrılarak, başka bir mahalleden aldığı apartman dairesine yerleşen 68 yaşındaki Orhan İbiş, 92 yaşındaki annesi Sahibe İbiş’in her gün eski mahallesindeki evine gitme isteğini yerine getiriyor. Düzenli olarak her gün annesini eski mahallesine getiren İbiş, buradaki iki güvercine de yem bırakıp, kuşlara gözü gibi bakıyor. Her ikindi vaktinde doğup büyüdüğü mahalleye giden İbiş’i, bu iki güvercin de sürekli aynı saatte bekliyor. Emekli belediye çalışanı İbiş’in vefa kokan davranışını takip eden komşusu Baki Tosun, bu manzarayla her gün karşı karşıya kaldığını belirterek, olayı hayretle takip ettiğini söyledi. İkindi vaktinde annesinin eve gelme isteğini yerine getiren komşusu Orhan İbiş’in iki güvercinle kurduğu dostluğa imrenerek bakan Tosun, "Bu manzarayı gördükten sonra, hani dünya iyilerin sayesinde dönüyor derler ya, ben de öyle diyebiliyorum" dedi. Orhan İbiş’in her gün annesi ile ikindi çayını baba evinde içtiklerini söyleyen Tosun, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda ise şu ifadelere yer verdi: "Orhan abimiz iki yabani güvercinle özel bir dostluk kurmuş, güvercinler her gün ikindi vakti onu bekliyor. O da her gün hiç üşenmeden hem büyük bir hürmet göstererek baktığı yaşlı annesi Sahibe teyzeyi evlerini ziyarete getiriyor, hem de güvercinlere yem veriyor, onlara zaman ayırıyor. Hani dünya iyilerin sayesinde dönüyor derler ya, bence de öyle. İyiler ve iyiliklerin çoğalması dileğiyle."