SAĞLIK - 25 Eylül 2024 Çarşamba 09:31

Ayvalık’ta Engel Tanımayan Diş Hekimleri’nden ağız ve diş terapisi

A
A
A
Ayvalık’ta Engel Tanımayan Diş Hekimleri’nden ağız ve diş terapisi

Balıkesir’in Ayvalık ilçesinde, bu yıl 32.’si düzenlenen Engelliler Şenliği çerçevesinde, Türk Kızılay’ı ile Engel Tanımayan Diş Hekimleri Derneği’nin ortak yürüttüğü “Gülümse” projesi hayata geçirildi. Başlatılan proje dâhilinde, Ayvalık’ta 4 gün boyunca yüzlerce engelli ve ihtiyaç sahibine ağız ve diş sağlığı hizmeti sunuluyor.


Türk Kızılay, Engel Tanımayan Diş Hekimleri Derneği ile imzaladığı protokolle engelli bireylere yönelik ağız ve diş sağlığı bilinçlendirme çalışmaları, muayene ve tedavi hizmetlerine ortak oldu. İş birliği çerçevesinde hayata geçirilen “Gülümse” isimli proje, Ayvalık’ta her yaştan yüzlerce engelli ihtiyaç sahibi gönüllü diş hekimlerinden ağız ve diş sağlığı hizmeti veriyor.


4 gün boyunca devam edecek diş sağlığı hizmeti kapsamında Türk Kızılay Balıkesir İl Başkanı Mustafa Burak Kelemençe, Ayvalık Şube Başkanı Mehmet Anıl Okyar, Engel Tanımayan Diş Hekimleri Derneği Başkanı Prof. Dr. Ertuğrul Sabah’ın katılımıyla Ayvalık Belediyesi Özel Çocuklar Eğitim Evi’nde gerçekleştiriliyor.


Başlattıkları proje ile ilgili gazetecilere açıklamalarda bulunan Engel Tanımayan Diş Hekimleri Derneği Başkanı Ertuğrul Sabah, 27-28 yıldan bu yana engellilere yönelik çalışmalar sürdürdüğünü kaydederek, “Türkiye’nin her yerinde bu çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Dernek olarak çalıştığımız yerler; Milli Eğitim Bakanlığı’na ait ya da vakıfları engelli eğitim merkezleri ve benzeri alanlardır” dedi.


1976 yılında fakülteden mezun olduktan sonra eşiyle birlikte yurt dışına çıktığını anlatan Sabah, “Almanya’ya gittik. Çalıştığım kasabada, çocuk ve yetişkin psikiyatri hastanesi vardı. Onlarla birlikte çalışmaya başladım. Almanya’da okul diş hekimleri dışında devletin diş hekimi yoktur. Devlet tüm tedavi hizmetlerini serbest diş hekimlerinden alır. Bana göre de doğrusu budur. Dünya genelinde de uygulama aynıdır. Devlet tedavi hizmetlerinden elini çeker her ülkede. Ama Alman diş hekimleri için engelli çocuklarla çalışmak belki biraz zor oluyordu. Vakit ihtiyaçları vardı. ’Vakit, nakittir’ anlayışına döndükleri için, baktım ben bu çocukları tedavi edebiliyordum. Ben hızlı bir diş hekimiyim. Şefimle de anlaştım. ’Ben bu çocukların hepsini tedavi edeceğim’ dedim. Böyle başladım engelli çocuklara yönelik tedavilerime. 1983 yılında Almanya’daki üniversiteden mezun olduktan sonra Türkiye’ye kesin dönüş yaptım. Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakülteme geri döndüm. Baktım üniversite bahçesinde atıl bir otobüs var. İçinde iki tane tedavi üniversitesi bulunuyordu. Otobüsü belediyenin imkânlarıyla aküsünü, lastiklerini, motorunu tamir ettirdik ve civar köylerle, engelli eğitim merkezlerine gitmeye başladık asistanlarımla birlikte. Baktım ki, bu iş yalnız olmuyor, 2001 yılında 14 arkadaşımla birlikte Ege Ağız ve Diş Sağlığı Derneği isminde bir dernek kurdum. Tedavi ünitelerimiz üçtü, dört oldu. Dörttü, beş oldu. Altı oldu. O zamandan beri Türkiye genelindeki tüm bu merkezleri dolaşıyor ve bu gönüllü tedavilerimizi sürdürüyoruz. Bu güne kadar 150 bin kilometre civarında yol katettik Türkiye genelinde. Ülke genelinde 250 bine yakın merkezde çalıştık. Bugüne kadar 150 bin çocuğumuzda gönüllü diş hekimi arkadaşlarımın emeği vardır. Ağız-Diş sağlığı muayenesi, diş fırçalama eğitimleri, acil diş hekimi tedavileri yani dolgu, çekim, kanal tedavileri gibi hizmetleri ücretsiz olarak veriyoruz. Engelli merkezleri ve diğer merkezlerde kurduğumuz modern bir diş hastanesiyle gönüllü olarak hizmet vermeye çalışıyoruz. Tabi Ayvalık bizim için çok özel bir yer. 27-28 yıldan bu yana Ayvalık’a gelip-gidiyoruz. Bence Ayvalık, Türkiye’de engelliler için en medeni ilçelerden birisidir. Çünkü düşünsenize 32 yıldır Ayvalık’ta bu engelliler şenliği düzenleniyor. Daha önce Türkiye’nin dört bir yanından 2 bin civarında engelli geliyordu bu şenliklere. Bu yıl bu sayı epey düştü. Şu anda yanılmıyorsam 400 kadar bir engelli sayısı mevcut bu şenliklerde. Bu sayı bu yıl biraz düştü ama olsun. Ayvalık sokaklarında bu engelli dostlarımız bir hafta süresince Ayvalık Belediyesi, Zihinsel Engelliler Federasyonu, Türkiye sakatlar Konfederasyonu’nun sağladığı her türlü imkândan faydalanarak gönüllerince tatil yapıyorlar. Biz de ağız ve diş sağlığı konusunda ihtiyacı olan engelli çocuklarımıza yardımcı olmaya çalışıyoruz” diye konuştu.



Belediye Başkanı Ergin memnun


Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin de, ilçede 32.’sini düzenledikleri Engelliler Şenliği programı çerçevesinde Engel Tanımayan Diş Hekimleri Derneği’nin de kendilerine anlamlı bir destek verdiğini söyledi.


Şenliğe yurt genelinden gelen yaklaşık 200 engellinin ağız ve diş tedavilerinin gerçekleştirildiğini aktaran Başkan Ergin, “Bu projenin diğer paydaşı da, Türk Kızılay’ı dır. Engel Tanımayan Diş Hekimleri Derneği ile Türk Kızılay’ının Ayvalık’ta başlattıkları bu proje Türkiye’nin dört bir yanında da sürdürülecektir. Böylesi önemli bir projenin Ayvalık’taki paydaşı olmaktan son derece büyük mutluluk duyuyoruz. İnşallah bu proje Türkiye genelindeki engelliler ve ihtiyaç sahiplerine en iyi hizmeti götürecek, o insanları da gülümsetecektir” diye konuştu.



Proje Hatay ve İzmir’de de sürdürülecek


Türk Kızılay’ı Ayvalık Şube Başkanı Mehmet Anıl Okyar ise, Ayvalık’ta bu yıl 32.’si düzenlenen engelliler şenliğinde Türkiye’nin dört bir yanından gelen engellilerle birlikte olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.


Engel tanımayan doktorlar ve Türk Kızılayı’nın iş birliğinde engellilerle ailelerinin ağız ve diş sağlığı proje hazırladıklarını aktaran Okyar, “Bu projeye Ayvalık’tan start veriyoruz. Buradan Hatay ve İzmir’e giderek aynı çalışmaya devam edeceğiz. Bu proje yıl boyunca sürecek. Bugün başlangıcını Ayvalık’tan yapıyoruz. Hayırlara vesile olmasını diliyorum. Şenlik süresince Engel Tanımayan Diş Hekimleri Derneği ve Ertuğrul Sabah hocamızla birlikte Türk Kızılay’ı olarak bu çalışmaları sürdüreceğiz” diye konuştu.



Ayvalık’ta Engel Tanımayan Diş Hekimleri’nden ağız ve diş terapisi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Vodafone robotik otomasyonlarla kullanıcılarına 300 bin saat kazandırdı Vodafone, iş süreçlerini dijitalleştirmek üzere hayata geçirdiği Robotik Süreç Otomasyonu ile 4 yılda müşterilere de dokunan 265’in üzerinde süreç tasarladı. Müşteri ihtiyacı ve memnuniyeti önceliklendirilerek yapılan otomasyonlardan 300 bin saati doğrudan müşterilere etki etmek üzere toplam 731 bin saatlik süreç yapay zekâ destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleşti. Vodafone, iş süreçlerinde dijitalleşmenin gücünden yararlanmaya devam ediyor. 4 yıl önce Robotik Süreç Otomasyonu projesine başlayan Vodafone, 265’in üzerinde süreç tasarladı. Müşteri ihtiyacı ve memnuniyeti önceliklendirilerek yapılan otomasyonlardan 300 bin saati doğrudan müşterilere etki etmek üzere toplam 731 bin saatlik süreç yapay zekâ destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleşti. Vodafone, Robotik Süreç Otomasyonu ile ürün ve hizmetlerine dair çözüm sürelerini kısaltarak müşteri taleplerini otomasyonla daha hızlı sonuca ulaştırdı. Bu sayede müşterilerine 300 bin saati aşkın zaman tasarrufu sağlamış oldu. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Levent Gemici, şunları söyledi: “Robotik Süreç Otomasyonu ile iş süreçlerimizde tekrarlayan ve kural tabanlı görevleri yapay zekâ desteğiyle manuel süreçten dijital süreçlere taşıyor; hem iş verimliliğini etkileyecek hem de müşteriye dokunan manuel işlerimizi otomatize süreçler haline getiriyoruz. Böylece, müşterilerimiz için daha hızlı, doğru ve yüksek memnuniyet sonuçlu süreçler geliştirmeyi hedefliyoruz. Temel prensibimiz, yapay zekânın gücünden faydalandığımız bu süreçleri seçerken ve iyileştirirken müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak, işlemlerdeki hata payını azaltacak, gerekirse 7/24 çalışarak müşteri ihtiyaçlarına cevap verecek, hızlı uygulanabilen ve değişimlere adapte olabilen süreçleri hayata geçirmek. Robotik Süreç Otomasyonu ile niteliği yüksek işlere daha çok zaman ayrılmasını sağlayabiliyor ve müşteri süreçlerinde hata payını minimumda tutup hızlı aksiyonlar alarak müşteri memnuniyetini daha yukarı taşıyabiliyoruz. Dijitalize ettiğimiz toplam süreç saatleri üzerinden performansımızı takip ediyor ve bu süreçlerin müşteriye dokunup dokunmadığına göre önceliklendirme sağlıyoruz. Şu anda yaptığımız iş süreçlerinin %64’ten fazlası doğrudan müşteriye dokunan, hayatlarını kolaylaştıran ve zamandan tasarruf etmelerini sağlayacak süreçlerden oluşuyor. Robotik Süreç Otomasyonu ile müşterilerimizin, Vodafone ürün ve hizmetlerinde çözüm sürelerini kısaltıyor ve taleplerini daha hızlı sonuçlandırıyoruz. Bu sayede müşterilerimize 300 bin saati aşkın zaman tasarrufu sağlamış olduk. Toplamda da 731 bin saatlik süreci yapay zekâ destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleştirdik.” Müşteri talepleri yapay zekâyla anlamlandırılıyor Şirket, Robotik Süreç Otomasyonu kapsamında metin sınıflandırmasıyla müşteri sorunlarına destek sağlayabiliyor. Müşteri taleplerinin toplandığı ve detaylandırıldığı metinleri yapay zekâyla anlamlandırıp uygun çözüm ekibine yönlendiren şirket, böylece ilgili sorunun doğru ve hızlı bir şekilde adreslenip konunun uzmanlarınca destek verilmesini sağlıyor. Bu proje “Müşteri Hizmetleri” alanında 18. Steve Ödülleri’nde ödüle layık görüldü. Dijitalize edilmiş süreçlerle istemsiz aşımlara çözüm sağlanıyor Şirket, Robotik Süreç Otomasyonu kapsamında müşteri memnuniyeti aşım iade sürecini de otomatikleştirdi. Şirket, müşterilerine kullanımlarıyla ilgili hem SMS hem de dijital kanallar yoluyla bilgi veriyor. Bununla birlikte, müşteriler aşım yaptıklarının farkına sonradan varabiliyor ve istemsiz olan bu aşımlar memnuniyetsizliğe yol açabiliyor. Şirket, bu istemsiz aşımların iadesini bir defaya mahsus iade edip müşterilerinin tekrar bu sorunla karşılaşmaması için durma paketi tanımlıyor. Müşteri talebi ile başlayan bu süreç Robotik Süreç Otomasyonu ile uçtan uca otomatize edilip, müşteri talebine göre özelleştirilerek, fatura harcaması iadesiyle ilgili müşteriye bilgi verilerek hızlı bir şekilde tamamlanıyor. Her çalışanın süreçlerini verimli hale getirebilmesi için otomasyon yetkinliği kazandırılıyor Müşteri odaklı otomasyon projelerinin sürekliliği için tüm Vodafone çalışanlarına süreçleri dijitalize edebilme yeteneği kazandırmak üzere “Herkes için RPA” projesi hayata geçirildi. Bu proje kapsamında çalışanlara kendi iş süreçlerinde özellikle müşteriye dokunan, tekrarlı, zaman alan, hataya açık ve günlük verimliliği artıracak süreçleri kendilerinin otomatize edebileceği şekilde eğitimler verildi. Geçen yıl 20 çalışan bu eğitimleri alarak kendi projesini geliştirdi ve süreçlerini otomatize ederek katma değer sağladı. Eğitimlere bu yıl da devam edilecek.
Adana Limon bahçede 8, market ve pazarda 25 lira Adana’da hasadı devam eden mayer cinsi limon, bahçede 8-10 liradan alıcı bulurken, market ve pazarlarda 15-25 liradan satılıyor. Türkiye’nin en önemli tarım merkezlerinden Adana’da Ağustos ayında başlayan mayer cinsi limonun hasadı sürüyor. Kent genelinde 230 bin dönüm alanda üretimi yapılan limondan 641 bin ton rekolte hedefleniyor. Dönüm başına ise bahçelerden 3-4 ton arasında mayer cinsi limon hasat ediliyor. Binbir emekle toplanan limonlar, önce iç piyasada ardından da Rusya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesine ihraç ediliyor. Mayer cinsi limonun fiyatı bahçede 8-10 lira arasında, market ve pazarlarda ise 15-25 lira arasında alıcı buluyor. “Sıcak hava verimi etkiledi” Hasat sırasında İhlas Haber Ajansı’na konuşan Yüreğir Ziraat Odası Başkanı Mehmet Akın Doğan, “Ağustos ayının başında limon fiyatları çok yükseldiği için hasat yapıldı ve 24 Eylül itibarıyla limonun ihracatı da resmi olarak serbest hale geldi. Bu sene sıcak hava nedeniyle limonun verimi de etkilendi. Geçen sene 951 bin ton limon rekoltesi alırken bu sene 641 bin ton rekolte bekliyoruz” dedi. “Aralık ayına kadar hasat sürecek” Fiyatların çok memnun edici olmadığını aktaran Doğan, “Fiyatlar şu anda bahçede 8-10 lira arasında, market ve pazarlarda ise 15-25 lira arasında alıcı buluyor. Bundan sonra enterdonat cinsi limon çıkacak ve onun da fiyatının 13-16 lira arasında olması bekleniyor. Mayer cinsi limonun hasadı Aralık ayına kadar devam edecek” ifadelerini kulandı. “Hasat 1 ay erken yapıldı” Limon fiyatlarının geçtiğimiz aylarda çok yükseldiğini anlatan Mehmet Akın Doğan, “Geçen sezon yatak limonlar depolarda çürüdü ve depoya limon az girdi. Bu sebepten dolayı fiyatlar çok yükseldi ama şu anda normale döndü. Fiyatları normale döndürmek için hasat 1 ay erken başladı” diye konuştu.