ASAYİŞ - 24 Eylül 2024 Salı 14:37

Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

A
A
A
Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

Bursa’da son 4 yılda meydana gelen 6 uçak kazasında 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybederken, 4 kişi de hafif şekilde yaralandı. 4 yılda ard arda yaşanan kazalar sebebiyle Bursa semaları havacıların radarına girerken, en fazla uçuş okulunun bulunduğu Bursa’da Yenişehir ve Yunuseli Havalimanları’nda tedbirlerin yeteri kadar alınıp alınmadığı da konuşulmaya başlandı.

Dün sabah saat 08:00’de Yenişehir Havalanı’nda yaşanan 2 pilotun hayatını kaybettiği uçak kazasıyla ilgili de çeşitli iddialar ortaya atıldı. Hayatını kaybeden pilotların cenazeleri Bursa Adli Tıp Kurumu’nda ailelerine teslim edildi. 10 bin 891 kilometrekare yüzölçümüne sahip; güneyde Uludağ kuzeyde Marmara Denizi ile sınırlı hava sahası bulunan Bursa’da 2021 yılından bu yana 6 ayrı uçak kazası yaşandı. Bu kazalarda 5 pilot ile 1 güzellik uzmanı hayatını kaybederken 4 kişi de hafif yaralandı. Kazalardan ilki 29 Haziran 2021’de yaşandı. Kocaeli Cengiz Topel Havalimanı’ndan 29 Haziran´da havalanan tek motorlu eğitim uçağı, ikmal amacıyla Bursa Yunuseli Havaalanı’na iniş yapmak için yöneldiği sırada motor arızası yaptı. Uçak, havaalanına 500 metre mesafede, meyve bahçesine zorunlu iniş yaptı. Armut ağaçları arasına inen ve hasar gören uçağın pilotu Serkan Ünverdi ve öğrenci Rabia Erdun hafif yaralandı. Yaralanan pilot ve öğrenci Çekirge Devlet Hastanesi’nde kaldırıldı. Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı, uçak kazasının ardından başlattığı soruşturmada suç kastıyla hareket edilmediğini, suç unsurunun oluşmaması ve yaralıların şikayetçi olmaması nedeniyle ’takipsizlik’ kararı verdi.

Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

Evlerin arasına düşen uçağın 2 pilotu öldü

İkinci kaza 25 Nisan 2022’ de Bağlarbaşı Mahallesi Sarıgül Sokakta yaşandı. Yunuseli Havalimanı’ndan kalkan özel havacılık şirketine ait tek motorlu eğitim uçağı 500 metre ileride sokak arasına düştü. Kaza sonucu uçakta pilot Furkan Otkum (29) ve Murat Avşar (32) hayatını kaybetti. Sivil eğitim uçağı olarak kayıtlara geçen UPT kuyruk numaralı Tecnam P2002JF tipi tek motorlu iki kişilik uçağı, havalandıktan kısa bir süre sonra, Yunuseli Havalimanının batı tarafında 500 metre yükseklikte motor emergency uçuş eğitimi yapacağını anons etti. Ancak anormal bir durum oluşunca kalkıştan kısa bir süre sonra diğer piste iniş yapacağını söyledi. Kalkıştan 3-4 dakikalık bir süre sonra uçak Bağlarbaşı Mahallesinde iki evin üzerine düştü. Evlerde ve sokakta hasar meydana gelirken, yaralanan olmadı. YBS firması Bursa’da sivil havacılık eğitimi veriyor. Ağırlığı 750 kilograma kadar olan küçük uçaklar için özel uçuş eğitimi alınabiliyor. Ultralight Pilot Lisansı (UPL lisansı) denilen belgeyi sağlayan bu tarz eğitim kurumlarında, küçük uçaklarla şehir içerisindeki havalimanlarında eğitim uçuşları yapılabiliyor. Düşen UPT kuyruk işaretli İtalyan üretimi uçak da, 600 kilogramlık grupta yer alıyordu.

Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

Ağaçta asılı kaldılar

Üçüncü kaza 17 Ekim 2022’de yaşandı. Bursa’nın Mudanya ilçesinde 2 kişilik uçak motor arızası nedeniyle düştü. Zeytin ağaçlarına düşen uçağın pilotu ve yanında bulunan yolcusu kazadan yara almadan kurtuldu. Hava aracı düştüğü yerden 3 saat sonra kurtarılarak çekiciye yüklendi. Olay, Mudanya ilçesi Aydınpınar köyü mezrasında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Erkan Hoç idaresinde Yunuseli Havalimanı’ndan kalkış yapan iki kişilik uçakta motor arızası yaşadı. Yaşanan arıza nedeniyle pilot Erkan Hoç yanındaki yolcu Gökhan Molla ile uçağı zeytin ağaçlarının üzerine indirmek için harekete geçti. Düşen uçaktaki 2 kişi yara almadan kurtuldu. 380 bin voltluk yüksek gerilim tellerine çarpıp doğalgaz çevrim santralinin bahçesine düştü. 2022 yılı Nisan, Ekim ve Aralık aylarında yaşanan 3 ayrı uçak kazasıyla en fazla uçak kazasının yaşandığı yıl oldu. 4’üncü kaza 1 Aralık 2022’de yaşandı. Bursa’da hava muhalefeti sebebiyle Ovaakça Doğalgaz Çevrim Santrali bahçesine düşen tek motorlu uçakta bulunan Havacılık Derneği Başkanı işadamı pilot 54 yaşındaki Hakan Köksal ile güzellik uzmanı Burcu Sağlam hayatlarını kaybetti. Uçağın düşme anına ilişkin güvenlik kamera görüntülerinde düşen uçağın kanadının Ovakça Doğalgaz Kombine Çevrim Santralindeki yüksek gerilim direği ve teline dokunduğu bu sırada bir patlamanın yaşandığı görüldü. Gerilim hattından çevrim santralinin ürettiği 380 bin voltluk elektriğin geçtiği öğrenildi.

Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

5’inci kaza 5 Ocak 2024’te yaşandı Olay, Bursa’nın Yenişehir ilçesinde saat 16.30 sıralarında Çiçeközü köyü Sırt mevkisinde meydana geldi. Yenişehir Havalimanı’ndan kalktıktan sonra sırayla Yunuseli Havalimanı ve Sivrihisar’a uğrayan eğitim uçağı, Yenişehir Havalimanı’na dönmek için yola çıktı. Havalimanına yaklaştığı esnada kırama uğrayan uçağın pilotu Mehmet Akif Öztürk, boş araziye acil inişe geçti. Araziye inişi esnasında hendeğe takılan uçak, küçük çaplı maddi hasan meydana geldi. İhbar üzerine olay yerine 112 Acil Servis ve jandarma ekipleri intikal etti. Kazayı hafif sıyrıklarla atlatan pilot Mehmet Akif Öztürk, her ihtimale karşı kontrol amaçlı Yenişehir Devlet Hastanesine kaldırıldı. Havacılık camiasını derinden yaralayan 23 Eylül 2024’te Yenişehir Havaalanında yaşanan kazada ise tecrübeli eğitmen pilot Ünal Aster (61) ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı (42) olay yerinde hayatını kaybetti.

Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

Yenişehir Havalimanı’nda saat 08.10 sıralarında tek motorlu eğitim uçağı aprona düştü. Kazada iki pilot da olay yerinde hayatını kaybetti. Fenıx uçuş okuluna ait tek motorlu uçak kazası sonrası bölgeye itfaiye, ambulans ve arama kurturma ekipleri sevk edildi. Kazanın kesin sebebinin bilirkişi raporu ve son kule görüşmelerinden sonra netlik kazanacağı öğrenildi. TC UDI kuyruk işaretli uçağın burun kısmında hasar meydana gelmesi dikkat çekerken, uçak kazasının pilotların "Touch and go" eğitimi yaptıkları sırada yaşandığı iddia edildi.

Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

Kaza anı görüntüleri havacıları şaşırttı

Yenişehir Havaalanı apron kısmında yaşanan kazanın görüntüleri havaalanının güvenlik kameralarına yansıdı. Görüntülerde pist üzerinde alçak uçuş yapan uçağın birden bire sağ tarafa doğru yükselip yan yattığı görüldü. Görüntüleri yorumlayan havacıların bir kısmı kazanın "Touch and go" eğitimi yaptıkları sırada yaşandığını belirtti. "Touch and go" Bir piste inmeyi ve tam olarak durmadan tekrar kalkış yapmayı içerir Genellikle pilot daha sonra havaalanını devre olarak bilinen tanımlanmış bir desende daire çizer ve manevrayı tekrarlar. Bu, kısa sürede birçok inişin uygulanmasına imkan tanır. Uçağın tekerlekleri yere değmezse, buna "alçak geçiş" denir. Hem bir touch-and-go inişi hem de bir alçak geçiş, bir tür go-around’dur. Planlanmamış bir touch-and-go inişi, "reddedilen iniş" veya "balked iniş" olarak da adlandırılır.

Bursa’da 4 yılda 6 uçak düştü, 5 pilot ve 1 güzellik uzmanı hayatını kaybetti

Wake türbülans iddiası

Havacılık uzmanlarına göre şu iddialar gündemde: "Kazayla ilgili bir kaç ihtimal var, ancak bir şey söylemek maalesef doğru değil. Fakat şunun araştırılması gerekiyor, bu inişin hemen öncesinde büyük gövde bir uçak inip kalkmış olabilir. Askeri trafik olan bir alan olduğunu da düşünürsek askeri bir kargo uçağı da kalkmış yada inmiş olabilir. Bu gibi durumlarda uçakların arkasında vortex oluşur yani wake türbülans... Büyük gövde bir uçak inip kalktıktan sonra bir süre iniş kalkışa müsaade edilmez çünkü kalktıktan yada indikten sonra arkasında bıraktığı rüzgar uzun süre vortex olarak olduğu yerde döner. Kule ile pilotun yaptığı görüşmeler önemli. Kazaya neyin sebep olduğunu o konuşmalar çözecektir"

Öte yandan kaza saatlerine yakın zamanda alanda askeri uçuş notamı da bulunduğu iddia ediliyor. Kazayla ilgili bir ihtimal de Windshear (rüzgar makası), rüzgar hızındaki ani değişiklik sebebiyle yönün değişmesi. Ancak havanın puslu ve yumuşak olması sebebiyle bu ihtimal uzmanlara göre çok zayıf. Görüntülerden yola çıkarak kazayı değerlendiren uzmanların bir kısmına göre ise uçakta halat kopması yaşandı. Herhangi bir kontrol yüzeyinin aileron halatlarından biri koptuysa uçak standart manevra limitlerinin üzerine çıkmış, direk yatışa geçmiş olabilir.

4 yılda ard arda yaşanan 6 uçak kazasının ardından Bursa semaları havacıların radarına girerken, neden Bursa’da bu kadar fazla uçak kazası olduğu da merak edilen konular arasına girdi. Uzmanlara göre: en fazla uçuş okulunun bulunduğu Bursa aynı zamanda en fazla Ultra Ligt, PIC, PPL eğitim uçuş trafiğinin olduğu illerin başında geliyor. Bir çok ilden seyrüsefer düzenlendiği için başka ilden seyreden uçaklar da burada kırıma uğrayabiliyor.

Bu kadar çok eğitim uçuşunun yapıldığı bir bölgede eğitimler sivil havacılık tarafından denetleniyor. Pilot adaylarının sağlık sertifikaları tam olmak zorunda. Uçakların uçuşa elverişli ve bakımlarının tam olması mecburi. Bunun haricinde bir durumda ise kule kalkışa izin vermiyor. Bütün bu iddialara rağmen havacıların ortak noktada buluştukları konu "Yanında biz yoktuk ne dersek boş"

Cenazeler yakınlarına teslim edildi

Yenişehir Havaalanında yaşanan kazada hayatlarını kaybeden tecrübeli eğitmen pilot Ünal Aster (61) ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı’nın (42) cenazeleri Bursa Adli Tıp Kurumu Morgunda yapılan otopsinin ardından yakınlarına teslim edildi. Evli ve 1 çocuk babası olduğu öğrenilen Emir Gülal Nalcı’nın cenazesi Ayazağa Mezarlığı’nda defnedildi. Eğitmen pilot olmak için 3 yıldır çalışan Nalcı’nın bir şirkette observer olarak uçtuğu öğrenildi. Nalcı’nın safety pilot olarak görev aldığı bir uçuşunda yine Bursa semalarında acil durum yaşadığı, soğuk kanlılığı sayesinde bu durumu atlattığı, yanında bulunan pilota "arkadaşım gibi Bursa’ya düşecektik" deyip hüzünlendiği öğrenildi. Fenix Aviation uçuş okulunda eğitmen pilot olarak görev yapan Ünal Aster’in cenazesi de eski eşine teslim edildi. Aster için de bugün tören düzenleneceği öğrenildi.

Uğur Uslubaş

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Samsun Türklerde Ahilik Kültürü ve Esnaf Teşkilatı Paneli Samsun’da akademisyenler, bürokratlar ve esnafın katılımıyla "Türklerde Ahilik Kültürü ve Esnaf Teşkilatı Paneli" düzenlendi. Türklerde Ahilik Kültürü ve Esnaf Teşkilatı Paneli, Canik Belediyesi Sezai Karakoç Canik Kültür Merkezinde gerçekleşti. Panelin moderatürlüğünü Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Rıza Karagöz yaptı. Panelde akademisyenler, bürokratlar ve esnaf hakkında kendi alanları hakkında bilgiler verdi. Ahilik ile kapitalizm karşılaştırması Ahilik kavramının yok olmaya yüz tutmasında kapitalizmin büyük önemi olduğunu vurgulayan Samsun Ticaret İl Müdürü Kürşat Turpçu, “Ticaret çok gelişti. Yarın bir gün sınırlar ortadan kalkacak. Paranın tedavülden kalkacağı günlere doğru gidiyoruz. Bugün e-ticaret üzerinden alışveriş yapmayan yoktur. Biz de bakanlık olarak tüketicilerin mağdur olmaması için Anayasamızın 172. Maddesi kapsamında bizlere yüklediği görev ve sorumluluklar çerçevesinde çeşitli adımlar atıp, önlemler alıyoruz, denetimler gerçekleştiriyoruz. Bugün ahilik felsefesine haykırı bir takım uygulamalardan sizleri korumak için birçok önlem alıyoruz. Bunun arka planında asıl yatan şey ise kapitalizmdir. Ahilik ile kapitalizmi karşılaştırdığımızda kapitalist sistem birikimciliği, bireyselciliği, karlılığı, kişisel çıkar ve birikimi, rekabetçiliği, güçlünün kazanmasını, lüks tüketimi, karlılık için üretimi, zengin bireyi, çok uluslu şirketleri ve sermaye birikimini merkezine almıştır. Ahilikte ise paylaşmacılığı, toplumsalcılığı, faydayı, dayanışma ve paylaşımı, iş birliği ve zayıfa destek olmayı merkeze almıştır. Ahilikte zordaki esnafa herkes el verip ayağa kaldırmaya çalışıyor. Bugün ise tam tersine rekabetle onu ortadan nasıl kaldırabilirim bu düşünce hakim” dedi. “Vergi kaçakçısı tahliye oldu, yarım milyondan fazla abone kazandı” Ahiliğin sadece esnafa özel bir kavram olmadığını toplumun her kesiminde Ahilik kavramının olması gerektiğine değinen Samsun Esnaf ve Sanatkar Odaları Birliği Başkanvekili Savaş Kiraz, “Ahilik her ne kadar esnaf ile özdeşleşmiş olsa bile toplumun her kesiminde olması gereken bir anlayıştır. Ahilik doğruya, düzgüne sahip çıkması gerektiren halkla da özdeşmiş olmalı. Örneğin bir esnaf çok ahlaklı, düzgün, terbiyeli, efendi ve tüm ahilik vasıflarını taşıyabilir. Halk olarak bu tür esnafa sahip çıkılması gerekir. Yakın zamanda gündemi bir konu çok meşgul etti. Polat’lar üzerinden güzellik uzmanlığı hikayesi. Kara para aklamasından vergi kaçırılmasına kadar birçok suçun işlendiği iddia edildi. Vergi kaçırılması suçu ise kesin kabul edildi. Bu kişi (Dilan Polat) tahliye olduktan sonra sosyal medya hesaplarında yarım milyondan fazla artış oldu. Ne kadar vahim bir durum. Esnafın Ahiliğini anlatırken, devleti dolandıran kişiye de sosyal medyadan onu takip ederek ona sahip çıkanlar var. Ahilik hem devletin hem halkımızın hem de toplumumuzda olması gereken bir anlayış biçimidir. Esnaf her zaman devlet ve milletinin yanındadır. Samsun’da 40 binden fazla esnaf var. 100 bin kişilik bir camiayı temsil ediyoruz. En büyük sıkıntımız işini yapabilecek kaliteli eleman bulmak. Tornacıda, kuaförde tüm meslek gruplarında aynı sorun var. O nedenle Ahi Evran Haftası’nda mesleklere özendirici de çalışmalar yapılması gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu. “Pabucu dama atılmak deyimi ahilerden gelmektedir” Sıklıkça kullanılan ‘pabucu dama atılmak’ deyiminin tarihsel sürecinden bahseden OMÜ Çarşamba İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Özkan Özer Keskin, “1330’lu yıllarda Anadolu’da ahi zaviyelerin olduğundan bahsedilir. Ahiler gerçek meslek erbapları ve sanat sahipleriydi. Aynı zamanda konuksever ve ahlaklı kişilerdi. Yamak ve kalfalar da o şekilde yetiştiriliyordu. Ahiler, Osmanlı ve Selçuklu döneminde çokça itibar görüyordu. Ahilerin genel görevi ticaret ve esnafın düzenlenmesi denetlenmesidir. Günümüzde sıkça kullanılan ‘pabucu dama atılmak’ diye. Bu deyim ahilerden gelmiştir. Bir ayakkabıcı esnafı eğer işini doğru düzgün yapmazsa ahiler orayı denetlemeye geldiklerinde o esnafın ayakkabısını işyerinin çatısına atar ve bir teşhir ortaya çıkartır. İnsanlar o esnafın damında ayakkabıyı görünce ‘senin pabucun dama atılmış, demek ki senden alışveriş yapmamalıyız’ şeklinde bir yola girerler. Bu da esnafta bir çeki düzen verme, otokontrol mekanizması gerektirir. Esnaf teşkilatında iyileşmeye yön gösterir” şeklinde konuştu. Panelde Prof. Dr. Rıza Karagöz, öğrencilere televizyonda popüler olan aşçı programında yarışmacıların ustalarına nasıl saygı ile baktığını, bundan sonraki süreçte programı usta-çırak ilişkisi gözüyle izlemeleri tavsiyesinde bulunurken, OMÜ Çarşamba İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Tural da ahi kelimesinin kökeni ve Anadolu’ya gelişi ile alakalı bilgiler paylaştı. Samsun Vali Yardımcısı Mehmet Fikret Çavuş’un da katıldığı panel, konuşmalardan sonra soru-cevap kısmının ardından sona erdi.
Zonguldak Kızlarını üniversiteye kayıt için götürürken kazada ölen çift toprağa verildi Zonguldak’tan kızlarının üniversite kaydı için gittikleri Erzurum’da araçlarıyla sulama kanalına düşerek hayatını kaybeden çift toprağa verildi. Karadeniz Ereğli’de yaşayan ve kızlarının üniversite kaydını yaptırmak için Erzurum’a giden Anataca çifti, Erzurum-Erzincan karayolunda geçirdikleri trafik kazasında hayatını kaybetti. Mustafa Anataca (50) ve eşi Birsen Anataca’nın (48) cenazeleri, aile yakınları tarafından Erdemir Hastanesi morgundan alınarak Karadeniz Ereğli’deki Kavaklık Mahallesi Cem Evi’ne getirildi. Burada dualar eşliğinde helallik alınırken, kazadan yaralı olarak kurtulan kızları Dilay Anataca da aile üyeleriyle birlikte taziyeleri kabul etti. Anataca çiftinin cenazesi, kılınan namazın ardından Belen Yeni Mahalle Mezarlığı’nda yan yana defnedildi. Cenaze törenine, çiftin yakınlarının yanı sıra Karadeniz Ereğli Kaymakamı Mehmet Yapıcı, ilçe protokolü, sivil toplum kuruluşları temsilcileri, Erdemir’deki mesai arkadaşları, sendika temsilcileri ve birçok seveni katıldı. Geçen 22 Eylül’de, Erzurum-Erzincan karayolunda meydana gelen kazada, Mustafa Anataca’nın kullandığı 67 ADN 523 plakalı otomobil, önce bariyere, ardından yol kenarındaki bir tabelaya çarparak sulama kanalına devrildi. Mustafa ve eşi Birsen Anataca olay yerinde hayatını kaybederken, kızları Dilay Anataca ise kazadan yüzerek kurtuldu. Ailenin Erzurum’a, Dilay Anataca’nın üniversite kaydını yaptırmak için geldiği öğrenildi.
Samsun Bafra Ovası’nda Çeltik Hasat Şenliği: 165 bin ton rekolte beklentisi Samsun’un Bafra Ovası’nda "10. Çeltik Hasat Şenliği" gerçekleştirilirken, bu sezon 165 bin ton bir rekolte beklendiği açıklandı. Bafra ilçesinde bu yıl 40 mahallede 2 bin 580 üretici 151 bin dekar alanda çeltik üretimi yaptı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından Bafra ilçesi Emenli Mahallesi’nde Çeltik Hasat Şenliği düzenlendi. Şenlikte konuşan AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Çiğdem Karasaslan, “Mayıs ayında suyla tohumun buluşmasına şahitlik etmiştik. Şimdi hasat günündeyiz. Türkiye’nin en önemli değerlerinden birindeyiz şu anda. Samsun’umuz kıymetli tarım arazileriyle, ovalarıyla, tabiat varlığı ve doğa değerleriyle Türkiye’nin gözbebeği desek sanırım az söylemiş oluruz. Hakikaten ülkemiz açısından çok önemli varlığı şu anda bizler idrak ediyoruz. Bu toprağın verimliliği kadar onu işleyen, alın teri döken, emek sarf eden çiftçilerimizin varlığı da bizler için çok kıymetli. Biz hayatın her alanında olduğu gibi sanayide, ticarette, eğitimde, sağlık da olduğu gibi tarımda da her zaman üreticimizin yanındayız. Son dönemde açıklanan yeni modelle birlikte artık çok daha planlı, çok daha programlı, çok daha verimli bir şekilde ürün alabileceğimiz ve bu hesabı da en başından yapabileceğimiz, devletimizin desteklerini maksimum sevide de karşılık bulabileceği yeni bir sürece girmiş bulunuyoruz" dedi. “165 bin ton rekolte bekliyoruz” İl Tarım ve Orman Müdürü İbrahim Sağlam ise yaptığı açıklamada, “İlimizde 2023 yılında yaklaşık 194 bin dekar alanda 157 bin ton gibi bir rekoltemiz mevcut idi. 2024 yılına baktığımızda tahminlerimiz 200 bin dekar alanda 165 bin ton gibi bir rekolte bekliyoruz. Destekleme olarak çiftçilerimize 2023 üretimlerinden dolayı toplam 54 milyon 200 bin lira gibi bir destek vermiştik. 2024 ekimlerinden dolayı da yaklaşık mazotta 300 TL dekara, gübrede 62 TL fark ödemesinde de kilogramda 30 kuruş olmak üzere bir destekleme ödemesi yapacağız. Geçtiğimiz yıla göre bu destek çeşidinde değişiklik yaptık. Daha önce aynıyı olarak destek veriyorduk, şimdi nakdi olarak destekleyeceğiz. Özellikle Bafra Ovamız, İpsala ilçemizden sonra ikinci sırada çeltik üretimi yapmaktadır. Samsun’da, Türkiye üretiminin yüzde 17’sini üretiyoruz. 200 bin dekarın yaklaşık 150 bin dekarı Bafra ilçemizde. Bundan sonra ekim olacak alanlarda çeltik komisyonlarından mutlaka izinlerini alsınlar. Çeltik komisyonundan izin almayanlar desteklerden faydalandırılmayacak. Komisyonlarımızdan izinleri alacak. Buradaki fabrikalarımıza baktığımızda 33 tane çeltik fabrikamız var. Biz bunun 25 tanesine kırsal kalkınma yatırımlarından 15 milyon TL destekleme ödemesi yaptık” diye konuştu. Program Tarladan Sofraya Resim Sergisi’nin gezilmesi ve Bafra pirincinden yapılan pilav ikramının ardından son buldu. Aşırı yağışlar nedeniyle arazisinin hasada elverişli olmaması nedeni ile hasat yapılamadı.