EKONOMİ - 25 Eylül 2024 Çarşamba 11:10

Vodafone robotik otomasyonlarla kullanıcılarına 300 bin saat kazandırdı

A
A
A
Vodafone robotik otomasyonlarla kullanıcılarına 300 bin saat kazandırdı

Vodafone, iş süreçlerini dijitalleştirmek üzere hayata geçirdiği Robotik Süreç Otomasyonu ile 4 yılda müşterilere de dokunan 265’in üzerinde süreç tasarladı. Müşteri ihtiyacı ve memnuniyeti önceliklendirilerek yapılan otomasyonlardan 300 bin saati doğrudan müşterilere etki etmek üzere toplam 731 bin saatlik süreç yapay zekâ destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleşti.


Vodafone, iş süreçlerinde dijitalleşmenin gücünden yararlanmaya devam ediyor. 4 yıl önce Robotik Süreç Otomasyonu projesine başlayan Vodafone, 265’in üzerinde süreç tasarladı. Müşteri ihtiyacı ve memnuniyeti önceliklendirilerek yapılan otomasyonlardan 300 bin saati doğrudan müşterilere etki etmek üzere toplam 731 bin saatlik süreç yapay zekâ destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleşti. Vodafone, Robotik Süreç Otomasyonu ile ürün ve hizmetlerine dair çözüm sürelerini kısaltarak müşteri taleplerini otomasyonla daha hızlı sonuca ulaştırdı. Bu sayede müşterilerine 300 bin saati aşkın zaman tasarrufu sağlamış oldu.


Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Levent Gemici, şunları söyledi: “Robotik Süreç Otomasyonu ile iş süreçlerimizde tekrarlayan ve kural tabanlı görevleri yapay zekâ desteğiyle manuel süreçten dijital süreçlere taşıyor; hem iş verimliliğini etkileyecek hem de müşteriye dokunan manuel işlerimizi otomatize süreçler haline getiriyoruz. Böylece, müşterilerimiz için daha hızlı, doğru ve yüksek memnuniyet sonuçlu süreçler geliştirmeyi hedefliyoruz. Temel prensibimiz, yapay zekânın gücünden faydalandığımız bu süreçleri seçerken ve iyileştirirken müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak, işlemlerdeki hata payını azaltacak, gerekirse 7/24 çalışarak müşteri ihtiyaçlarına cevap verecek, hızlı uygulanabilen ve değişimlere adapte olabilen süreçleri hayata geçirmek. Robotik Süreç Otomasyonu ile niteliği yüksek işlere daha çok zaman ayrılmasını sağlayabiliyor ve müşteri süreçlerinde hata payını minimumda tutup hızlı aksiyonlar alarak müşteri memnuniyetini daha yukarı taşıyabiliyoruz. Dijitalize ettiğimiz toplam süreç saatleri üzerinden performansımızı takip ediyor ve bu süreçlerin müşteriye dokunup dokunmadığına göre önceliklendirme sağlıyoruz. Şu anda yaptığımız iş süreçlerinin %64’ten fazlası doğrudan müşteriye dokunan, hayatlarını kolaylaştıran ve zamandan tasarruf etmelerini sağlayacak süreçlerden oluşuyor. Robotik Süreç Otomasyonu ile müşterilerimizin, Vodafone ürün ve hizmetlerinde çözüm sürelerini kısaltıyor ve taleplerini daha hızlı sonuçlandırıyoruz. Bu sayede müşterilerimize 300 bin saati aşkın zaman tasarrufu sağlamış olduk. Toplamda da 731 bin saatlik süreci yapay zekâ destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleştirdik.”


Müşteri talepleri yapay zekâyla anlamlandırılıyor


Şirket, Robotik Süreç Otomasyonu kapsamında metin sınıflandırmasıyla müşteri sorunlarına destek sağlayabiliyor. Müşteri taleplerinin toplandığı ve detaylandırıldığı metinleri yapay zekâyla anlamlandırıp uygun çözüm ekibine yönlendiren şirket, böylece ilgili sorunun doğru ve hızlı bir şekilde adreslenip konunun uzmanlarınca destek verilmesini sağlıyor. Bu proje “Müşteri Hizmetleri” alanında 18. Steve Ödülleri’nde ödüle layık görüldü.


Dijitalize edilmiş süreçlerle istemsiz aşımlara çözüm sağlanıyor


Şirket, Robotik Süreç Otomasyonu kapsamında müşteri memnuniyeti aşım iade sürecini de otomatikleştirdi. Şirket, müşterilerine kullanımlarıyla ilgili hem SMS hem de dijital kanallar yoluyla bilgi veriyor. Bununla birlikte, müşteriler aşım yaptıklarının farkına sonradan varabiliyor ve istemsiz olan bu aşımlar memnuniyetsizliğe yol açabiliyor. Şirket, bu istemsiz aşımların iadesini bir defaya mahsus iade edip müşterilerinin tekrar bu sorunla karşılaşmaması için durma paketi tanımlıyor. Müşteri talebi ile başlayan bu süreç Robotik Süreç Otomasyonu ile uçtan uca otomatize edilip, müşteri talebine göre özelleştirilerek, fatura harcaması iadesiyle ilgili müşteriye bilgi verilerek hızlı bir şekilde tamamlanıyor.


Her çalışanın süreçlerini verimli hale getirebilmesi için otomasyon yetkinliği kazandırılıyor


Müşteri odaklı otomasyon projelerinin sürekliliği için tüm Vodafone çalışanlarına süreçleri dijitalize edebilme yeteneği kazandırmak üzere “Herkes için RPA” projesi hayata geçirildi. Bu proje kapsamında çalışanlara kendi iş süreçlerinde özellikle müşteriye dokunan, tekrarlı, zaman alan, hataya açık ve günlük verimliliği artıracak süreçleri kendilerinin otomatize edebileceği şekilde eğitimler verildi. Geçen yıl 20 çalışan bu eğitimleri alarak kendi projesini geliştirdi ve süreçlerini otomatize ederek katma değer sağladı. Eğitimlere bu yıl da devam edilecek.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Tarihi Uzunçarşı’da teknik inceleme tamam, 3. Etap projesi bakanlıkta Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, merakla beklenen Uzun Çarşı dönüşüm çalışmalarıyla ilgili son gelişmeleri paylaştı. Bakanlık yetkililerinin tarihi dönüşüm için çarşıdaki teknik incelemesini tamamladığını açıklayan Alemdar, “Tarihi dokuyu ve kültürü muhafaza edecek, estetik bir çalışmayı ortaya koyacağız. 3. Etap dönüşümünü kapsayan projemizi bakanlığımızla paylaştık. Tarihi çarşıda en iyisi, en güzeli olması için titizlikle hareket ediyoruz” dedi. Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, şehrin en eski ticaret merkezlerinden olan Uzun Çarşı’nın dönüşüm çalışmalarıyla ilgili son gelişmeleri paylaştı. Alemdar, bir süre önce Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı ve bakanlık heyetiyle birlikte tarihi çarşıyı gezmiş ve planladıkları dönüşümle ilgili bilgiler aktarmıştı. Daha sonra bakanlık nezdinde çarşı içinde bir inceleme yapılacağı bilgisini paylaşan Başkan Alemdar, şimdi ise incelemenin tamamlandığı ve 3. Etap dönüşüm projelerinin bakanlık tarafıyla paylaşıldığını duyurdu. Çarşının aynı dokuyla modern ve estetik bir hale getirileceğini belirten Alemdar, “Yakın bir zaman önce Kültür ve Turizm Bakan Yardımcımız Gökhan Yazgı ile birlikte Uzun Çarşımızda incelemelerde bulunmuş, bakanlık tarafından gelecek teknik ekibin incelemeler yapması noktasında adımlar atmıştık. Geldiğimiz noktada bakanlığımız tarafından görevlendirilen teknik ekibin incelemeleri tamamlandı” diye konuştu. Proje çalışmalarının devam ettiğini dile getiren Başkan Alemdar, “Gerek Bakanlık yetkililerimiz gerekse Büyükşehir Belediyemiz bu konuda hummalı bir şekilde çalışıyor. Tarihi çarşımızın 3. Etabı için projemizi hazırladık, bakanlığımızla paylaştık. Üzerinin kapatılmasıyla ilgili de teknik çalışmalar, proje hazırlıkları devam ediyor. İnşallah Tarihi Uzunçarşı’nın daha estetik ve kullanışlı bir hale gelmesini sağlayacağız. Tarihi çarşıda en iyi projeyi hayata geçirmek için titizlikle çalışıyoruz. Aynı zamanda alt yapısıyla ilgili de gerekli çalışmaları gerçekleştirecek, esnaf ve vatandaşlarımız için konforlu bir alan oluşturacağız” şeklinde konuştu.
İstanbul Gaziosmanpaşa’da dikkat çeken sergi Gaziosmanpaşa Belediyesi tarafından kadınların sosyal hayatta daha çok olmaları için düzenlenen sergi açıldı. Bin parça ürünün yer aldığı sergide; Gaziosmanpaşalı kadınlar tarafından tamamen geri dönüşüm malzemelerinden üretilen çanta ile bu yıl ilk kez eğitimleri verilen diorama sanatına ait eserler ön plana çıktı. Gaziosmanpaşa Belediyesi tarafından ilçede yaşayan kadınların ürettiği el emeği, göz nuru eserlerin yer aldığı sergi Gaziosmanpaşa Kültür ve Sanat Merkezi’nde açıldı. Programa Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hakan Bahçetepe, eşi Gözde Bahçetepe, belediye yetkilileri ile davetliler katıldı. Bin parça ürünün yer aldığı sergide; patenti belediyeye ait olan emek, beceri ve işçiliği sadece Gaziosmanpaşalı kadınlara ait ve Türkiye’de bir ilk olan, tamamen geri dönüşüm malzemelerinden üretilen çantalar ve diorama sanatına ait eserler ön plana çıktı. Sergide ziyaretçiler; ahşap boyama, porselen boyama, bez bebek, seramik, iğne oyası, mandala, ebru sanatı gibi birçok eseri de inceleme fırsatı bulacak. Sergi alanı 10 gün boyunca ziyarete açık kalacak. “Sosyal hayatın bütün alanlarında kadınlarımızı güçlü tutmak için birçok projeyi hayata geçirmeye çalışıyoruz” Programda konuşan Belediye Başkanı Hakan Bahçetepe, “Göreve geldiğimiz günden bugüne kadar bu farkındalığı çok diri tutmaya çalıştık. Çünkü kadınlarımızın sadece bu alanlarda değil aslında hayatın bütün alanlarında beslemeye, sosyal hayatın bütün alanlarında kadınlarımızı güçlü tutmak için birçok projeyi hayata geçirmeye çalışıyoruz. Gerek büyükşehir belediye başkanımız, gerek Gaziosmanpaşa Belediyesi olarak kadınlarımızı sosyal hayatın güçlü, dinamik onları daha görünür kılan emeklerinin karşılıklarını alabilecekleri fırsatları oluşturmak bütün yerel yönetimlerin başlıca görevlerindedir. Bugün büyük bir emekle ortaya çıkan el emeği, göz nuru eserleri kadınlarımızın eserlerini sizlerle buluşturmaktan ayrıca mutluluk duyuyoruz. Çok heyecanlıyız” dedi.
İstanbul Gaziosmanpaşa’da dikkat çeken sergi Gaziosmanpaşa Belediyesi tarafından kadınların sosyal hayatta daha çok olmaları için düzenlenen sergi açıldı. Bin parça ürünün yer aldığı sergide; Gaziosmanpaşalı kadınlar tarafından tamamen geri dönüşüm malzemelerinden üretilen çanta ile bu yıl ilk kez eğitimleri verilen diorama sanatına ait eserler ön plana çıktı. Gaziosmanpaşa Belediyesi tarafından ilçede yaşayan kadınların ürettiği el emeği, göz nuru eserlerin yer aldığı sergi Gaziosmanpaşa Kültür ve Sanat Merkezi’nde açıldı. Programa Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hakan Bahçetepe, eşi Gözde Bahçetepe, belediye yetkilileri ile davetliler katıldı. Bin parça ürünün yer aldığı sergide; patenti belediyeye ait olan emek, beceri ve işçiliği sadece Gaziosmanpaşalı kadınlara ait ve Türkiye’de bir ilk olan, tamamen geri dönüşüm malzemelerinden üretilen çantalar ve diorama sanatına ait eserler ön plana çıktı. Sergide ziyaretçiler; ahşap boyama, porselen boyama, bez bebek, seramik, iğne oyası, mandala, ebru sanatı gibi birçok eseri de inceleme fırsatı bulacak. Sergi alanı 10 gün boyunca ziyarete açık kalacak. “Sosyal hayatın bütün alanlarında kadınlarımızı güçlü tutmak için birçok projeyi hayata geçirmeye çalışıyoruz” Programda konuşan Belediye Başkanı Hakan Bahçetepe, “Göreve geldiğimiz günden bugüne kadar bu farkındalığı çok diri tutmaya çalıştık. Çünkü kadınlarımızın sadece bu alanlarda değil aslında hayatın bütün alanlarında beslemeye, sosyal hayatın bütün alanlarında kadınlarımızı güçlü tutmak için birçok projeyi hayata geçirmeye çalışıyoruz. Gerek büyükşehir belediye başkanımız, gerek Gaziosmanpaşa Belediyesi olarak kadınlarımızı sosyal hayatın güçlü, dinamik onları daha görünür kılan emeklerinin karşılıklarını alabilecekleri fırsatları oluşturmak bütün yerel yönetimlerin başlıca görevlerindedir. Bugün büyük bir emekle ortaya çıkan el emeği, göz nuru eserleri kadınlarımızın eserlerini sizlerle buluşturmaktan ayrıca mutluluk duyuyoruz. Çok heyecanlıyız” dedi. (DH-RU
Antalya CHP Genel Başkan Yardımcısı Zeybek, İmamoğlu davası hakkında konuştu Antalya’da düzenlenen 14 Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdareleri “İklim Değişikliğinde Su Yönetimi Çalıştayı” programında konuşan CHP Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Zeybek, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu hakkındaki hakaret davasına ilişkin açıklamalarda bulundu. Zeybek, “CHP’li belediyeciliğin başarısından kimse korkmasın, kimse uydur kaydır mahkeme kararlarıyla, yerel yöneticilerimizin siyasetten men edilmesi yönünde sakın ola bir yanlışın içine gitmesin. Bunun Türkiye’ye neden olacağı tahribat, Türk ekonomisine vereceği zarar ve Türkiye’deki yüzyılı aşkın cumhuriyetimize ve demokrasimize uğratacağı hasarın boyutunu kimse kestiremez” dedi. Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde 14 Büyükşehir Belediyesi’nin katılımıyla Su ve Kanalizasyon İdareleri “İklim Değişikliğinde Su Yönetimi Çalıştayı” gerçekleştirildi. Çalıştaya, CHP Yerel Yönetimler ve Dirençli Kentlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Zeybek, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, CHP Antalya Milletvekilleri ve çok sayıda davetli katıldı. Açılış konuşmasını gerçekleştiren CHP Yerel Yönetimler ve Dirençli Kentlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Zeybek, su kanalizasyon idarelerinin en büyük problemlerinden birisinin ülkenin ekonomik durumu olduğuna işaret ederek, şu ifadelere yer verdi: “Su kanalizasyon idarelerimizin en büyük problemlerinden birisi de doğrudan doğruya ülkenin içerisinde bulunduğu ekonomik sıkıntılarla boğuşan vatandaşlarımızın ödedikleri bedellerle hizmetlerini karşılamasıdır. Bugün Türkiye’de 17 bin TL asgari ücretle çalışmaya mahkum edilmiş nüfusun yüzde 50’si, 12 bin 500 TL’lik bir ücretle yaşamaya mahkum edilmiş 16 milyon emeklinin yüzde 80’i, aslında aldıkları hizmetin karşılığı ödedikleri bedelleri de zorlanarak yerine getirmektedir. Türkiye’de su ve kanalizasyon idarelerinin en temel sıkıntısı, maliyetleriyle hizmet bedelleri arasındaki dengenin giderek bozuluyor olmasıdır.” “Türkiye demokrasisi büyük zarar görür” Konuşmasının sonunda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu hakkındaki hakaret davasına ilişkin değerlendirmede bulunan Gökhan Zeybek, şöyle konuştu: “CHP’li belediyeciliğin başarısından kimse korkmasın, kimse uydur kaydır mahkeme kararlarıyla yerel yöneticilerimizin siyasetten men edilmesi yönünde sakın ola bir yanlışın içine gitmesin Bunun Türkiye’ye neden olacağı tahribat, Türk ekonomisine vereceği zarar ve Türkiye’deki yüzyılı aşkın cumhuriyetimize ve demokrasimize uğratacağı hasarın boyutunu kimse kestiremez. O nedenle, siyasette siyasetçinin rakibi siyasetçidir. Belediye başkanlarımızın karşısına onları yenebilecek adaylar çıkarabiliyorsanız çıkarın, onlarla yarıştırın. Belediye başkanlarımızın rakiplerini savcılar hakimler ya da kamu kurumlarının yöneticileri yapmaya kalkışırsanız bundan Türkiye demokrasisi büyük zarar görür.”