EĞİTİM - 31 Ekim 2024 Perşembe 10:17

Yakın Doğu Üniversitesi, eğitim kalitesinde dünyada 6’ncı sırada yer aldı

A
A
A
Yakın Doğu Üniversitesi, eğitim kalitesinde dünyada 6’ncı sırada yer aldı

Yakın Doğu Üniversitesi, Times Higher Education’ın (THE) güncellediği “2024 Dünya Üniversiteleri Etki Sıralaması”nda eğitim kalitesinde dünyada 6’ncı sırada yer aldı. Sanat ve toplumsal mirasın gelişmesine öncülük yaptığı çalışmalarıyla bölgesine, toplumuna ve dünyaya en fazla katkı sunan üniversitelerin sıralandığı “Sürdürülebilir şehir ve toplumlar” kategorisinde ise dünyanın en etkili 8’inci üniversitesi oldu.


Times Higher Education’ın haziran ayında açıkladığı “2024 Dünya Üniversiteleri Etki Sıralaması”nın sonuçlarını yeniden değerlendirmesi ile Yakın Doğu Üniversitesi, dünyanın en etkili üniversiteleri arasında bir bant yükselerek 201-300 bandına yerleşti. Güncellenen sıralamada, dünyanın en etkili ilk 300 üniversitesi arasında gösterilen Yakın Doğu Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs’ın en etkili üniversitesi olarak Türkiye’de de 4’ncü sırada gösterildi.


Bütün dünyada yükseköğretim alanında takip edilen en önemli derecelendirme kuruluşlarından Londra merkezli Times Higher Education’ın yayımladığı “2024 Dünya Üniversiteleri Etki Sıralaması”, dünya üniversitelerinin Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (Sustainable Development Goals-SDG) katkılarını değerlendiriyor.



Yakın Doğu Üniversitesi, eğitim kalitesinde dünya genelinde 6’ncı sırada


Yakın Doğu Üniversitesi; Times Higher Education’ın 125 ülkenin üniversitelerini değerlendirdiği sıralamada, iki kategoride dünyanın en etkili ilk 10 üniversitesi arasında gösterildi, dört kategoride ise dünyanın en etkili ilk 50 üniversitesi arasında yer aldı.


Eğitim kalitesinde dünyada 6’ncı sırada yer alan Yakın Doğu Üniversitesi; sanat ve toplumsal mirasın gelişmesine öncülük yaptığı çalışmalarıyla bölgesine, toplumuna ve dünyaya en fazla katkı sunan üniversitelerin sıralandığı “Sürdürülebilir şehir ve toplumlar” kategorisinde ise dünyanın en etkili 8’inci üniversitesi oldu. “Hedefler için ortaklıklar” kategorisinde 45’inci sırada yer alırken “Cinsiyet eşitliği” kategorisinde ise dünya genelinde en etkili 46’ncı üniversitesi oldu. Sağlık ve refah” kategorisinde ise dünya genelinde ilk 200’de yer aldı.



Prof. Dr. İrfan Suat Günsel: “Üniversitemiz, sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle fark oluşturuyor”


Yakın Doğu Üniversitesi’nin dünyanın en saygın üniversiteleri arasında yer almasından dolayı gurur duyduklarını söyleyen Yakın Doğu Oluşumu Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. İrfan Suat Günsel, “Üniversitemiz, sadece Kuzey Kıbrıs ve Türkiye’de değil, dünya genelinde sürdürülebilir kalkınma hedeflerine sunduğu katkılarla fark oluşturuyor” dedi. Günsel, “Eğitim kalitesi’ ve ‘Sürdürülebilir şehir ve toplumlar’ kategorilerinde dünyanın en etkili 10 üniversitesi arasında yer almak, öğrenci ve akademisyenlerimizin emeği, öngörüsü ve bağlılığı sayesinde mümkün oldu. Eğitim kalitemizi sürekli geliştirerek daha iyi bir dünya inşa etme yolunda ilerlemeye kararlıyız” ifadesini kullandı.


“Yakın Doğu Üniversitesi olarak, eğitimde kaliteyi her zaman öncelikli hedefimiz olarak tutacak ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine olan katkılarımızı artırmaya devam edeceğiz” diyen Prof. Dr. Günsel, bu başarıda emeği olan Yakın Doğu Üniversitesi’nin tüm bileşenlerine teşekkür etti.



“Üniversitemizin elde ettiği konum, bizlere daha büyük sorumluluklar yüklemekte”


Times Higher Education’ın açıkladığı sonuçların Yakın Doğu Üniversitesi’nin akademik başarılarının dünya ölçeğinde sürdürülebilir bir etki oluşturduğunun tescillediğini vurgulayan Yakın Doğu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Şanlıdağ, “Üniversitemizin bu başarısı, eğitimde fırsat eşitliği ve toplumsal gelişimi hedefleyen projelerimizi daha da ileriye taşımamıza ilham veriyor. Akademik kadromuza ve öğrencilerimize bu başarıya katkılarından ötürü teşekkür ederim” dedi.


Prof. Dr. Şanlıdağ, “Üniversitemizin bu önemli sıralamada elde ettiği konum, bizlere daha büyük sorumluluklar yüklemekte ve gelecekte daha da büyük başarılara imza atmak için motivasyon sağlamaktadır” ifadesini kullandı.



Yakın Doğu Üniversitesi, eğitim kalitesinde dünyada 6’ncı sırada yer aldı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Üzümlü’ye yerleştirilen Ahıska Türkleri huzur içinde yaşıyor Erzincan’ın Üzümlü ilçesinde yaşayan Ahıska Türkleri, aradan yıllar geçmesine rağmen sürgün edilişlerini unutamıyor. Vatanlarından 80 yıl önce sürgün edilen Ahıska Türkleri, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla 2015 yılında Türkiye’ye getirilerek Erzincan’ın Üzümlü ilçesine yerleştirildi. Üzümlü’de Ahıska Türkü aileler, sürgün yıllarının ardından vatan toprağında huzurla yaşamlarını sürdürüyor. Sovyetler Birliği tarafından 14 Kasım 1944’te Gürcistan’ın Ahıska bölgesinden sürgün edilen Ahıska Türkleri, yıllarca devam eden sürgünün ardından Türkiye’de olmanın mutluluğunu yaşıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın talimatıyla 2015 yılında Ukrayna’dan getirilerek yerleştirildikleri Üzümlü’de yeni bir hayata başlayan Ahıska Türkleri, 80 yıl önceki acı dolu günleri ve zorlukları hafızalarından silemiyor. “Türk milleti ve Cumhurbaşkanımız bize sahip çıktı” Sürgün yıllarında çok acılar çektiklerini anlatan Dünya Ahıska Türkleri Birliği (DATÜB) Genel Başkanı Ziyatdin Kassanov, kendilerine kucak açan Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a minnet duyduklarını söyledi. Ziyatdin Kassanov, “Ahıskalılar için bu sene çok önemli bir senedir. 1944’te sürüldük, bu sene 80. yıl dönümü olacak. Gerçekten biz Türk toplumu olarak çok eziyet çektik ve üç kere sürgüne uğradık. 2015’ten bu yana Ahıska Türkleri için yeni bir sayfa ve dönem açıldı. Bu dönemin mimarı da Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’dır. 2015’te müracaat ettik, Ukrayna’da sayısı 4 bine yakın Ahıska Türkleri yurtsuz ve evsiz kaldı. Cumhurbaşkanımız hemen karar verdi ve onların hepsini Türkiye’ye getirdik. Türk milleti ve Cumhurbaşkanımız bizi bırakmadı ve dar günümüzde sahip çıktılar. Bizleri bu güzel yurdumuza, Türkiye’mize getirerek Erzincan’a yerleştirdiler. Ahıska Türkleri bundan sonra azap, eziyet görmesin. Erzincan daimi yurt olsun. Bizim amacımız Türkiye’miz güçlü olsun. Allah Cumhurbaşkanımızı ve Türk milletini korusun” dedi. Öte yandan Ahıska sürgünün 80. yılı münasebetiyle Üzümlü’de anma programı düzenlendi. Düzenlenen programa Kaymakam Mehmet Erdem Akbulut, Erzincan Belediye Başkanı Bekir Aksun, ilçe protokolü ve Ahıskalı vatandaşlar katıldı. Kaymakam Akbulut, tarihe kara bir leke olarak geçen sürgünde hayatını kaybeden Ahıska Türklerini saygı ve rahmetle yad etti.
Bayburt MEB, ebeveynlere "Maarif Modeli" okulları açıyor Milli Eğitim Bakanlığınca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde ebeveyn rolünün önemine vurgu yapmak ve ailelerin eğitim süreçlerine daha fazla dâhil olmasını sağlamak amacıyla "Maarif Modeli Ebeveyn Okulu" kursları açılacak. Yeni müfredatla getirilen ve öğrenciyi akademik, zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" modeli kapsamında ebeveynlere de eğitim verilecek. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, çocukların bütüncül gelişiminde ailenin en önemli etkenlerden biri olduğunu gösteren araştırma sonuçlarından hareketle halk eğitimi merkezlerindeki "Aile Okulları" kapsamına Maarif Modeli Ebeveyn Okulu kurs programını da dâhil etti. Öğrenci velilerinin katılabileceği kursların programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", "Türk sosyal hayatında aile", "ailece nitelikli zaman", "ailede kültürel zenginlik", "çocuğun başarısında aile", "sosyal etkinliklere katılımın ve çevre bilincinin aile ve çocuk üzerindeki etkisi", "hane içi dijital eğitim" ve "akran ve arkadaşlık ilişkileri" olmak üzere 8 konudan oluşuyor. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı halk eğitimi merkezlerinde, yüz yüze uygulanacak ve ücretsiz düzenlenecek kurslar; 32 ders saati olarak planlandı. Kurslar, Maarif Modeli formatörleri tarafından verilecek. Velilere çocukları ile yapabilecekleri etkinlikler hazırlandı Kurslar için alan uzmanlarınca çocukların bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal iyi olma durumunu ve sosyal yönlerini geliştirecek; doğal ortamda, aileleriyle, arkadaşlarıyla uyum içinde nitelikli zaman geçirmelerini sağlayacak oyun ve etkinlikler hazırlandı. Velilerin öneri niteliğindeki bu etkinlikleri kursun ardından çocuklarıyla da gerçekleştirmesi beklenecek. Kurslarda, Millî Eğitim Bakanlığınca okul ile aile iş birliğini güçlendirmek amacıyla çekilen "Ailem" dizisinden de bölümler izletilecek. Kurslara katılmak isteyen tüm öğrenci velileri, "e-yaygin.meb.gov.tr" üzerinden ya da şahsen başvuru yapabilecek. Beceriler çerçevesine yönelik veli rolleri anlatılacak "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" konulu derslerde modelin felsefesi hakkında bilgiler aktarılacak, yeni öğretim programlarının beceriler çerçevesine yönelik yapısı ile velilerin rolü anlatılacak. Ayrıca modelin eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana, erdemli insandan ise nihai hedef olan yaşanabilir çevrede, aile ve toplum ile huzurlu insana ulaşmayı amaçlayan yapısı aktarılacak. Kurslarda, çocuğun akademik başarıları ve sosyal ve duygusal becerilerden oluşan bütüncül gelişiminde ailenin rolüne ilişkin bilgiler de aktarılacak. Modelin uygulanmasında veliye düşen görev ve sorumluluklar detaylandırılacak. "Türk sosyal hayatında aile" dersleri "Türk sosyal hayatında aile" başlıklı derslerde ise toplumsal bir kurum olarak aile, tarihsel süreçte Türk aile yapısı, Türk aile yapısındaki değişim ve dönüşüm, Türk aile yapısının karşılaştığı güncel sorunlar, mahalle kültürü ve komşuluk ilişkileri aktarılacak. Çocukla nitelikli zaman geçirmenin önemi vurgulanacak "Ailece nitelikli zaman" başlıklı derslerde de çocukla nitelikli zaman geçirmek, oyunun aile içi iletişimdeki yeri, oyunun çocuk gelişimine etkisi ile oyun ve etkinlikler anlatılacak. "Ailede kültürel zenginlik" başlıklı derslerde de kitap okuma alışkanlığı kazandırmada, çocukların kültürel ve sanatsal yönlerini güçlendirmede ailenin görev ve sorumlulukları ile kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılımın önemine ilişkin içerikler sunulacak. Çocuğun başarısında ailenin önemine vurgu "Çocuğun başarısında aile" başlıklı derslerde rol model olarak aile tiplerine vurgu yapılacak, "sosyal ekinliklere katılımın ve çevre bilincinin aile ve çocuk üzerindeki etkisi" başlıklı derslerdeki başlıklar ise örneklerle anlatılacak. Dijital ortamların çocuklar üzerindeki etkisi ele alınacak Kurslarda, dijital ortamların çocuklar üzerindeki etkisine vurgu yapmak üzere "hane içi dijital eğitim" başlıklı ayrı bir program oluşturuldu. Bu kapsamda, ailelere bilinçli ve güvenli teknoloji kullanımındaki rolleri anlatılacak. Dijital ortamların çocuklar üzerindeki etkileri ile dijital bağımlılık ve bağımlılığı önleme yollarına ilişkin bilgiler verilecek. Akran ve arkadaşlık ilişkileri de anlatılacak "Akran ve arkadaşlık ilişkileri" konulu derslerde de akran gruplarının olumlu ve olumsuz işlevleri, akran ilişkilerini iyileştirme ve geliştirme yolları ile özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların velilerine yönelik eğitimler verilecek.