GÜNDEM - 27 Haziran 2021 Pazar 09:10

Kars’ta tarlalarda açan 'sarı çiçekler' görsel şölen sundu

A
A
A
Kars’ta tarlalarda açan 'sarı çiçekler' görsel şölen sundu

Kars’ta tarlalarda açan sarı çiçekler görsel şölen sundu. Sarı çiçeklerle kaplanan tarlalar ve araziler, yeşilin birbirinden güzel tonlarıyla bütünleşip adeta renk cümbüşüyle görenleri büyüledi.

Kars’ın Arpaçay ilçesine bağlı Doğruyol köyünde tarlaları adeta bir çarşaf gibi örten sarı çiçekler, kartpostallık görüntüler ortaya çıkardı.

“Bir renk şöleni sunuyor”

Kars’ın güzelliğiyle insanları büyülediğini ifade eden vatandaşlar, “Şu anda bir çiçek tarlasının içerisindeyim. Muhteşem bir görüntü var. Sarı çiçekler açmış, doğanının bize bahşettiği güzellik, bir renk şöleni sunuyor. İnsanın ruhunu dinlendiriyor. Tabi ki Kars’tayız, Kars’ta böyle yerler çok ama burası nadide bir yer, bir tarla, çiçek tarlası, harika bir görüntü var. Müthiş derecede insanın enerjisini alıyor. Bu kısıtlı günlerde koronanın verdiği stresi azalttı diyebilirim” dedi.

Kars’ta tarlalarda açan 'sarı çiçekler' görsel şölen sundu

Arpaçay’a bağlı Doğruyol köyündeki tarlalarda açan sarı çiçekler güzelliğiyle dikkati çekiyor. Sarı çiçeklerle kaplanan tarlalar ve araziler, yeşilin birbirinden güzel tonlarıyla bütünleşip adeta renk cümbüşüne dönüştü. Tarlaları bir çarşaf gibi örten sarı çiçekler, kartpostallık görüntüler ortaya çıkardı.

Işık Çapanoğlu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Hakkari Vali Yardımcısı Berber: “Cami, dinimiz İslam’ın kurumsallaşmış temel değerlerinden biridir” Hakkari Vali Yardımcısı Furkan Berber, Camiler ve Din Görevlileri Haftası etkinlikleri çerçevesinde düzenlenen “Cami Çocuk Buluşması’na katılarak, “Cami, dinimiz İslam’ın kurumsallaşmış temel değerlerinden biridir” dedi. Camiler ve Din Görevlileri Haftası münasebetiyle İl Müftülüğü tarafından “Cami Çocuk Buluşması” programı düzenlendi. Merkez Ulu Camii’nde düzenlenen program Kur’an-ı Kerim tilaveti ile başladı. Programda konuşan Vali Yardımcısı Berber, “Cami, dinimiz İslam’ın kurumsallaşmış temel değerlerinden biridir. İslam medeniyetinde bir mekan ikamet yeri olarak düşünüldüğünde oraya önce cami inşa edilir. Ondan sonra etrafına hanlar, hamamlar ve evler yapılır. Müslüman toplumun hayat merkezinde camiler vardır. Kıymetli çocuklar, camilere gelmeye devam edin. Orada gördüklerinizi dikkatlice inceleyin ve yakınlarınıza anlatın. İmanın ve İslam’ın şartlarını öğrenin ve yaşayın. Camide adaletli olmayı, koşuyu gözetmeyi, anne-babaya iyi davranmayı, doğru olmayı, yalandan kaçınmayı, insan haklarına riayet etmeyi ve kul hakkına girmemeyi öğrendiğimiz için, Allah katında yükselmemizin en büyük mekanı camilerdir" dedi. İl Müftüsü Hüseyin Okuş ise “Değerli çocuklar, Rabbim bahtınızı ve tahtınızı güzel eylesin. Bereketli ve uzun ömürler versin. Peygamber Efendimiz buyuruyor ki ‘Allah’ın yeryüzünde en çok sevdiği mekanlar cami ve mescitlerdir.’ Camiler minare ve kubbeleriyle kültürümüzü süsleyen en güzel mabetlerdir. Allah’a ve Peygamberine inandıktan sonra onun ilke ve prensiplerini öğrenip yaşadığımız mekanların başında cami ve mescitler gelir. Peygamber Efendimiz Mekke’den Medine’ye hicret ederken ilk olarak Kuba’ya mescit inşa etmiştir. Dolaysıyla cami ve mescit kültürümüz, Peygamber Efendimiz döneminden bu yana devam etmekte olup dünya var oldukça devam edecektir" şeklinde konuştu. Programa din görevlileri ve kalabalık bir çocuk grubu katıldı.
Bursa Hayat Hastanesi’nden meme kanseri farkındalığı Özel Bursa Hayat Hastanesi, ‘1-31 Ekim Meme Kanser Farkındalık Ayı’ kapsamında Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin’in gerçekleştirdiği sunumla, kadın muhtarlar ve kadın basın mensuplarına bilgilendirme toplantısı düzenledi. Özel Hayat Hastanesi’nde yapılan organizasyonda Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin, meme kanserinde erken teşhisin önemi ve etkilerine yönelik bilgilerini paylaştı. Programın açılış konuşmasını yapan Özel Hayat Hastanesi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Başhekimi Uzm. Dr. Fatih Özkul, sadece sağlık hizmeti veren bir kuruluş olmadıklarını aynı zamanda toplumsal sorumluluklarının da bulunduğunu belirterek meme kanseri gibi toplumu ilgilendiren konularda farkındalık oluşturmaya çalıştıklarını söyledi. “Toplumsal sorumluluğumuzun farkındayız” Meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çeken Başhekim Uzm. Dr. Fatih Özkul, “Topluma yön veren kadınlarımızın sağlıklarına dikkat etmeleri gerekiyor. Bu tarz toplantılarla meme kanserinin önlenebilir olduğunun bir kez daha bilincine varıp, çevremizdeki bir kişiye dahi yardımımız olursa mutlu olacağız” dedi. Başhekim Uzm. Dr. Fatih Özkul, katkılarından dolayı Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin’e ve katılan tüm kadın konuklara teşekkür ederek sözlerini tamamladı. Özel Bursa Hayat Hastanesi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Koordinatörü Betül Kabalar ise kurum olarak meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çekerek, kadına dokunan her çalışmada öncü olmaya devam edeceklerini ifade etti. Meme kanserinde erken teşhis farkındalığını her zaman hatırlatacaklarını da aktaran Betül Kabalar, “Önce kendimiz sonra etrafımızdaki tüm kadınlar için elimizden geleni yapmalıyız. Erken tanının önemine değinmeye bu etkinliklerle devam edeceğiz” diye konuştu. “En sık görülen kanser türü” Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin ise meme kanserine yönelik “Erken Tanı, Hayat Kurtarır” konulu bir sunum gerçekleştirdi. Meme kanserinin kadınlarda en çok görülen kanser türü olduğunu hatırlatan Op. Dr. Servet Yetgin, “Her 8 kadından 1’i, meme kanseri riski taşıyor. Her yıl 2 milyon kişi meme kanseri olurken bu oran ülkemizde 20 ile 28 bin işi arasında değişiyor. Bu hastalığı toplum olarak hepimiz ciddiye almalı, gereken önlemleri almalıyız” dedi. Meme kanserinde risk faktörlerinden de bahseden Op. Dr. Servet Yetgin kadın olmanın en önemli risk faktörü olduğuna , genetik özellikler, obezite, alkol ve sigara kullanımının risk doğurduğuna işaret etti. Her kadının kendi kendine meme muayenesi yapmasının önemine de dikkat çeken Op. Dr. Servet Yetgin, periyodik olarak yapılan muayenelerin erken teşhis konusunda oldukça faydalı olduğunu söyledi. Programın sonunda Op. Dr. Servet Yetgin, kadın konukların sorularını cevapladı.
İstanbul Acun Ilıcalı: "Sorularıma odaklanıp somut cevaplar vermenizi bekliyorum" Fenerbahçe Asbaşkanı Acun Ilıcalı, Galatasaray İkinci Başkanı Metin Öztürk’ün açıklamalarına cevap vererek, "Sorularıma odaklanıp somut cevaplar vermenizi bekliyorum" dedi. Fenerbahçe Asbaşkanı Acun Ilıcalı, Galatasaray İkinci Başkanı Metin Öztürk’ün açıklamalarına cevap verdi. Ilıcalı, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı: "Dün sözlerime başlarken ’Konuşacağım her şey somut olacak, bir iddia, gri alan üzerinde konuşma yapmayacağım. Kimse de laf kalabalığı yapmasın, konuşmayı başka yerlere çekmesin, kinimi kusacağım diye bize saldırmasın’ dedim. Ancak ne yazık ki kalemşörler tam olarak laf kalabalığı çerçevesinde, topyekün cevap yetiştirme çabası içerisindeler. Az önce aklınca bana mesaj vermeye çalışan Metin Öztürk de yine laf kalabalığıyla konuyu dağıtmaya çalışıyor. Özellikle eski başkanımızın seçim kazanma hırsıyla yaptığı, yargıya taşıdığım mesnetsiz ve çirkin iftiralar üzerinden bana saldırmaya çalışanlar komik duruma düşüyorlar. Alakasız konular odağında beni karalama ve olayı sulandırma çabasında olanlara somut cevap vereceğim, TV8’de yayınlanan bahis reklamı, Hollandalı servis sağlayıcıdan gelen, sinyali dışarıdan alınan, kanalımızın anlaşması olmayan ve hiçbir bedel almadığımız bir reklamdı. Bunu kamuoyuna açıkladık, bu gerçek herkes tarafından biliniyor. Şimdi bana laf yetiştirmeye çalışan sözcüler ve Metin Öztürk, size yaptığınız alakasız gündemi bir yana bırakıp gerçeklere yönelik 4 somut soru sorup somut cevaplar bekliyorum: 1 - Ben hiçbir illegal bahis şirketi ile görüşmedim, anlaşmadım, herhangi bir para da almadım. Siz illegal bahis şirketi ile görüştünüz mü? Anlaştınız mı? Sponsorluğundan para aldınız mı? 2 - Eğer illegal bahis şirketinden para aldıysanız bu para illegal bir para olmuyor mu? Bu durum haksız rekabet yapmıyor mu? 3 - Geçen sezon transfer ettiğiniz futbolcuların maaşlarını doğru bildirdiniz mi? Bildirmediğinizi tüm Türkiye biliyor. Siz yalanlayabiliyor musunuz? 4 - Bu durum haksız rekabet olmuyor mu? İki durumda harcama limitlerinde size haksız avantaj sağlamıyor mu? Konuyu bambaşka yerlere dağıtıp bana saldırınca zor durumda ve suçlu görünüyorsunuz. Bu net sorularıma odaklanıp somut cevaplar vermenizi bekliyorum."
Ankara TEDAŞ’ın Elektrik Arıza İhbar Uygulaması ile 1 buçuk milyona yakın ihbar alındı Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş (TEDAŞ) Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen ’Elektrik Arıza İhbar Uygulaması’ndan bugüne kadar 1 buçuk milyona yakın ihbar alındı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş (TEDAŞ) Genel Müdürlüğü tarafından, geliştirilen ve kullanımına sunulduğu günden bu yana yoğun ilgi gösterilen ‘Elektrik Arıza İhbar Uygulaması’ bugüne kadar 520 bin kullanıcı tarafından indirilirken, söz konusu uygulama üzerinden 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde 1 buçuk milyona yakın ihbar alındı. Bırakılan ihbarların tümü uygulama sayesinde çözüme kavuşturuldu. Sorunların hızlı bir şekilde çözülmesi amaçlanıyor İlk olarak 2019 yılında vatandaşların kullanımına sunulan uygulamanın ilk versiyonu sadece sokak aydınlatma arıza ihbarlarına yönelik hizmet veriyorken, 2023 yılında yapılan geliştirmeyle Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına dönüştürüldü. Yapılan bu geliştirme ile uygulamaya sokak aydınlatma arızaları dışında; ‘elektrik kesintisi ve elektrik arızalarına ilişkin ihbarların yapılması bırakılması sağlanırken, kullanıcıların yapmış olduğu ihbara ilişkin geri bildirim bırakması ve sonuçlanan ihbarların silinmesi gibi yenilikler eklendi. Türkiye’ye özel şirketler tarafından yürütülen elektrik dağıtım hizmetlerinin kesintisiz bir şekilde vatandaşlara sunulması amaçlanan uygulamayla elektrik dağıtımında karşılaşabilecek sorunların çözümünde kamunun da bu tür mekanizmalar üretmesinin önünün açılması da hedeflendi. “İhbarlar otomatik konum alma özelliği sayesinde dağıtım şirketlerine iletilerek çözüme kavuşturuluyor” Uygulama üzerinden bildirilen ihbarlar otomatik konum alma özelliği sayesinde TEDAŞ’la birlikte aynı anda ilgili dağıtım şirketlerine iletilerek çözüme kavuşturuluyor. İhbarlarda yer alan, arıza ya da kesintilere müdahale işlemleri TEDAŞ tarafından da ayrıca takip ediliyor. Kullanıcıların ihbar olarak bıraktığı arızaların elektrik dağıtım şirketi tarafından mevzuatta belirtilen, en erken 24 saat ile en geç 144 saat içerisinde çözüme kavuşturuluyor.