EĞİTİM
17 Kasım 2024 Pazar - 15:07 Malatya’da öğrencilere ödüllü deneme sınavı Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından, semt konakları ve eğitim merkezlerinde eğitim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik “Ödüllü Deneme Sınavı” gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı Yaygın Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından düzenlenen sınav, dezavantajlı bölgelerde yaşayan öğrencilere yönelik eğitim destekleri kapsamında yapıldı. Öğrencilere okul derslerine takviye kursları, sınav hazırlıkları ve etüt çalışmalarıyla destek sağlayan belediye, her ay düzenli olarak yapılan deneme sınavlarıyla da öğrencilerin akademik gelişimlerini ölçmeyi hedefliyor. Öğrencilere tarihi mekan gezisi ve sinema ödülü Kernek Külliyesi, Özalper, Salköprü, Melekbaba ve Yeşiltepe semt konakları ile Şehit Ramazan Sarıkaya Eğitim Merkezi’nde yapılan sınav, yoğun bir katılımla gerçekleşti. Sınavda başarılı olan her eğitim merkezinden ilk 5’e giren toplam 120 öğrenci için özel bir ödül programı düzenlenecek. Başarılı öğrenciler, 23 Kasım Cumartesi günü Malatya’nın tarihi mekânlarına düzenlenecek geziye katılacak. Gezi sonrası öğrenciler, öğle yemeği eşliğinde bir araya gelecek ve ödüllerini “Vahşi Robot” adlı animasyon filmini sinemada izleyerek taçlandıracaklar. Eğitim ve sosyal etkinlik bir arada Malatya Büyükşehir Belediyesi, eğitimle sosyal etkinlikleri bir araya getirerek öğrencilerin hem akademik hem de kültürel gelişimine katkı sunmayı amaçlıyor. Dezavantajlı bölgelerde yaşayan öğrencilere fırsat eşitliği sağlamayı hedefleyen bu çalışmalar, hem öğrencilerden hem de velilerden büyük takdir topluyor.
17 Kasım 2024 Pazar - 13:03 Eğitim Gücü-Sen Genel Başkanı Oğuz Özat: “Mülakata giren 60 bin öğretmenin tamamının sıralaması değişmiştir” Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası (Eğitim Gücü-Sen) Genel Başkanı Oğuz Özat, “Mülakata giren 60 bin öğretmenin tamamının sıralaması değişmiştir” dedi. Eğitim Gücü-Sen Genel Başkanı Oğuz Özat, öğretmen atama mülakat sonuçlarının açıklanmasını değerlendirdi. Sonuçların açıklanmasıyla birlikte birçok öğretmenin mağduriyet yaşadığını savunan Özat, “Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 60 bin kişi içinde sadece bin 100 kişinin sıralamasının değiştiğini ifade etmiş. Biz bunu hatalı bir cümle veya bir dil sürçmesi olarak ya da yanlış bilgilendirme olarak algılıyoruz. Galiba 20 bin kontenjan içinde kontenjan dışına çıkarılan sayıyı ifade etti diye düşünüyoruz. Çünkü böyle bir cümle ne istatistik ne matematik ne başka bir bilimle açıklanamaz. Mülakata giren 60 bin öğretmenin tamamının sıralaması değişmiştir. Bunun yanında, 20 bin kontenjanına giren öğretmenlerin tamamının sıralaması değişmiştir. ’45 dakika branş bazında komisyonlarla mülakat yapacağız’ dedikten sonra bunu uygulayamadı ve sadece 3 soruyla mülakata giren 60 bin öğretmenin sıralaması değişti. Üstelik soruları tam yapanlar kontenjan dışında kaldı, 2 soru yapanlar dereceye alındı. Ve bugün açıklamalarla kamuoyu yanıltılmaya çalışılıyor” diye konuştu. "Mülakat nedeniyle mağdur olmuşlardır, sıralamaları geriye düşmüştür" Konuya ilişkin bazı siyasi parti temsilcileri ve bürokratlarla görüştüğünü de bildiren Özat, “20 bin öğretmen tercih yapacak, içerisinde derece yapmış ama mülakatta geriye düştüğü için istemediği yerlere gidecek. Hatta özel durumları nedeniyle yaptığı tercihlere mülakatta geriye düştüğü için gidemeyecek mağdur binlerce öğretmen olacak. Yani mağduriyet sadece kontenjan dışına çıkanlarda değil, sıralaması geriye düşüp kontenjanlarda olanlarda da büyük sayıdadır. Bugün için bu arkadaşlar kontenjanda olduklarına dua edip sevinirken, 4 yıl boyunca istemedikleri yere gidecekler veya gidemeyecekler. Çünkü mülakat nedeniyle mağdur olmuşlardır, sıralamaları geriye düşmüştür. Mağduriyet sadece bu bin 100 kontenjan dışına çıkan değil, kontenjanda kalıp da sıralamada geriye düşen ve tercih avantajı kaybeden tahmini en az 10 bin kişidir. Bu arkadaşların da idari ve hukuki itiraz hakkı vardır ve mağdur olmuşlardır” dedi.
KBÜ’de "Danışma Kurulu ve Paydaş” toplantısı
22 Ekim 2024 Salı - 10:18 KBÜ’de "Danışma Kurulu ve Paydaş” toplantısı Karabük Üniversitesi (KBÜ) İş Güvenliği ve Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından paydaşlarında katılımı ile “Danışma Kurulu ve Paydaş” toplantısı düzenledi. “İş sağlığı ve güvenliği bir medeniyet inşası projesidir, insanlıktır ve insan hakkıdır” mottosuyla gerçekleştirilen toplantıya KBÜ Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yavuz Sun, İş Güvenliği ve Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Prof. Dr. Bilge Demir, Müdür Yardımcıları Doç. Dr. Mehmet Nuri Yıldırım ve Dr. Öğretim Üyesi Hasan Eker’in yanı sıra, Karabük’teki iş güvenliği alanında faaliyet gösteren Beyaz Baret ve Hayat OSGB temsilcileri, Karabük İŞKUR yetkilileri ve teknoloji transfer ofisinden yüksek mühendis Yılmaz Olcay katıldı. Toplantıda kısa, orta ve uzun vadeli hedefler değerlendirildi. İş hayatının iş sağlığı ve güvenliği açısından problemlerini sanayi ve üniversiteler ile belirleyip, ortak projeler geliştirerek bu sorunları ortadan kaldırma adına yapılabilecek çalışmalar ve atılacak adımların görüşüldüğü toplantıda ulusal ve uluslararası proje hedefleri üzerinde görüş alışverişinde bulunuldu. Toplantı sonunda, KBÜ İş Güvenliği ve Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi olarak bir ulusal ve bir uluslararası proje hedefi belirlendi. Merkezin internet sayfasının, kurumsal yapı ve AR-GE laboratuvarlarını içeren planlanan konseptle kurulması konusunda mutabakata varıldı. Karabük ilindeki ilk ve ortaokullara yönelik projeler geliştirileceği ve sektöre yönelik kapsamlı çalışmalar yapılacağı belirtildi. Karabük Üniversitesi ve ildeki İSG profesyonellerinden proje ekipleri oluşturulması kararlaştırıldı. Toplantıya katılanlar, oluşturulan sinerjinin başarı için önemli bir başlangıç olacağını ifade etti. Bir ay sonra yapılacak ikinci toplantıda, ulusal bir proje ve bir Erasmus projesi hedefi belirlenerek Proje Danışmanı Yılmaz Olcay’ın sektöre yönelik proje hazırlama eğitimi vermesi planlandı. Ayrıca, ilerleyen süreçlerde Karabük ili kamu ve özel sektör temsilcileri ile daha geniş katılımlı toplantılarının düzenlenmesi planlandı.
Bu üniversitenin öğrenci sayısı 50 ilin nüfusunda daha fazla
22 Ekim 2024 Salı - 10:15 Bu üniversitenin öğrenci sayısı 50 ilin nüfusunda daha fazla Erzurum’un sosyal, ekonomik ve kültürel yaşamında önemli bir yeri olan Atatürk Üniversitesi, sahip olduğu yaklaşık 651 bin 842 öğrenci ile Türkiye’deki 50 ilden daha fazla bir nüfusa sahip. Mustafa Kemal Atatürk,1 Kasım 1937 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclis’inde yasama yılını açış konuşmasında Doğu Anadolu’da büyük bir üniversite kurmanın gereğini ifade ederek, bu husustaki çalışmaları başlatma talimatı vermişti. Uzun ve meşakkatli bir sürecin ardından Atatürk Üniversitesi’nin kuruluşuna dair tasarı 31.5.1957’de 6990 sayı ile Büyük Millet Meclisi’nde kanunlaştı ve Resmi Gazetede yayımlanarak 7.6.1957 tarihinde yürürlüğe girdi. Böylece Atatürk Üniversitesi 7 Haziran 1957 tarihinde resmen kurulmuş oldu. Aradan geçen 67 yılda; 756 bin 200 mezun veren Atatürk Üniversitesi, Erzurum’un sosyal, ekonomik ve kültürel yaşamına da önemli katkılar yapmaya devam ediyor. 50 ilin nüfusunda daha fazla öğrencisi var Türkiye’nin en eski ve köklü eğitim kurumlarından birisi olan, bölgedeki bir çok üniversitenin kuruluşuna önayak olan, binlerce akademisyen yetiştiren Atatürk Üniversitesi, sahip olduğu öğrenci sayısıyla dikkatleri çekiyor. Ülkemizde öğrenci sayısı açısından Anadolu Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi ilk üçte bulunuyor. Türkiye’deki 50 ilin nüfusunda daha fazla öğrenciye sahip olan Atatürk Üniversitesi’nde; açık öğretim ikinci öğretim, örgün öğretim ve uzaktan eğitimde kayıtlı öğrenci sayısı 651 bin 842 ’ya ulaştı. Açık öğretimde 583 bin 880, ikinci öğretimde 6 bin 936, örgün öğretimde 58 bin 690 ve uzaktan eğitimde 2 bin 36 öğrencisi olan Atatürk Üniversitesi’ne bu yıl 156 bin 388 öğrenci kayıt yaptırdı. 2024’te 61 bin 545 mezun verdi Kapılarına eğitime açtığı 1958 yılından bu yana, 67 yılda 1 bin 711 bin 118 kişinin kayıt yaptırdığı Atatürk Üniversitesi, 756 bin 200 öğrenci mezun oldu. 96 uyruktan 11 bin 917 uluslararası öğrencisi olan üniversitede 2023-2024 eğitim döneminde 61 bin 545 öğrenci mezun oldu. Atatürk Üniversitesi’nde kayıtlı öğrencilere bakıldığında; 456 bin 684 ön lisans, 183 bin 461 lisans, 9 bin 125yüksek lisans, 53 sanatta yeterlik ve 2 bin 5197 doktora öğrencisinin olduğu görülüyor. Atatürk Üniversitesi’nden hem mezun olan hem de kayıt yaptıran öğrencilerin sayısına bakıldığında kızların sayısal olarak önde olduğu ortaya çıktı. 23 fakülte, 8 enstitü, 14 yüksekokul-konservatuvar, 2 bin 646 akademisyen ve 2 bin 245 idari personeli olan Atatürk Üniversitesi’nde; bu güne kadar 30 bin 29 makale, 922 kitap, 2 bin 879 sanatsal faaliyet, 893 ödül ve 25 bin 761 tebliğ yayınlandı.
EÜ’de yabancı uyruklu öğrencilere yönelik oryantasyon programı düzenlendi
22 Ekim 2024 Salı - 09:48 EÜ’de yabancı uyruklu öğrencilere yönelik oryantasyon programı düzenlendi Ege Üniversitesi (EÜ) Türk Dünyası Araştırmaları Enstitüsü’nün Türkçe Öğretim Birimi (TÖBİR) tarafından yeni başlayan yabancı uyruklu öğrencilere yönelik oryantasyon programı düzenlendi. Türk Dünyası Araştırmaları Enstitüsü Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen etkinliğe Enstitü Müdürü Prof. Dr. Nadim Macit, TÖBİR Program Koordinatörü Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Atıf Akgün, akademisyenler ve farklı ülkelerden gelen öğrenciler katıldı. TÖBİR’in pek çok ülkeden öğrenci kabul ettiğini söyleyen Enstitü Müdürü Prof. Dr. Nadim Macit, “TÖBİR, 1986 yılından bu yana faaliyette olan, Türkiye’nin en köklü Türkçe öğretim birimidir. Yeni eğitim yılında da tüm sınıflarında ‘tam doluluk’ oranıyla dünyanın 30 farklı ülkesinden 221 öğrenciyle eğitime başladık. Öğrencilerin geldiği ülkelere bakıldığında; Amerika, Brezilya, Kore, Çin, Polonya, Rusya, Meksika gibi uzak coğrafyalara kadar uzanıyoruz. Afrika, Ortadoğu, Balkanlar ve Orta Asya ülkelerinden çok sayıda öğrenciye sahibiz” dedi. TÖBİR’de eğitim kalitesinin geliştirilmesi noktasında her yıl büyük emek verdiklerini, bu değişime “öncesi” ve “sonrası” şeklinde özellikle öğrencilerin şahit olduğunu ifade eden Prof. Dr. Nadim Macit, yeni eğitim yılı öncesinde de büyük bir yenilenme hamlesiyle TÖBİR’deki 9 dersliğin son teknolojiye sahip akıllı tahtalarla ve ergonomik yeni tasarım sıralarla donatıldığını ifade etti. Prof. Dr. Macit, “TÖBİR’in uzun yıllara dayalı eğitim tecrübesi fiziki anlamda da en yeni imkânlarla destekleniyor. Şehrimize gelen uluslararası öğrencilerin dil öğrenimlerinde ilk tercihinin Ege Üniversitesi TÖBİR olması bunun kanıtıdır. Son 3 yıldır birimimizde devlet kurumlarımızdan burs alan öğrenci sayısı artarak devam ediyor. Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Türkiye burslusu öğrenci sayısı bu yıl en büyük artışı göstererek geçen yıla oranla yüzde 50 artış gösterdi.” diye konuştu. “TÖBİR üniversitemizin dünyaya açılan penceresi” TÖBİR Koordinatörü Doç. Dr. Atıf Akgün ise “Ege Üniversitesinin, yükseköğretim alanında uluslararası ölçekte bir cazibe merkezi haline gelmesinde büyük katkısı olan TÖBİR, yeni eğitim öğretim döneminde güçlü akademik kadrosunun yanında altyapı donanımı, güçlü fiziki koşulları ile uluslararası arenada dil ve kültürümüzü tanıtmaya ve yaşatmaya devam ediyor. TÖBİR, sahip olduğu uluslararası öğrenci potansiyeli ile üniversitemizin dünyaya açılan penceresidir. 2023-2024 eğitim-öğretim yılında öğrenci odaklı 61 faaliyet gerçekleştirdik. Bu doğrultuda üniversitemizin uluslararasılaşma ve öğrenci odaklılık hedeflerine uygun olarak yeni eğitim yılında da birim faaliyetlerini artırmaya devam edeceğiz.” dedi. Öğrencilere seslenen Doç. Dr. Akgün, “Çok büyük bir ailenin ferdi oldunuz. Otuz beş yılık bir birim olan, Türkiye’deki en iyi Türkçe öğretim merkezlerinden birindesiniz. Tam akreditasyona sahip, güçlü altyapısı ve donanımıyla en köklü üniversitelerinden biri olan Ege Üniversitesinde eğitim alacaksınız. Türkiye’nin üç büyük şehirlerinden biri olan İzmir’in imkânlarını doyasıya yaşamanızı istiyoruz. Biz, hocalarımızla birlikte her zaman sizin yanında olacağız. Sizinle gönül dili Türkçe ile konuşacağız. Sizleri çok seviyoruz. Güzel bir eğitim dönemi geçirmenizi diliyorum” diye konuştu. Geçen yıl TÖBİR’de eğitim gören ve yeni öğrencilerle deneyimlerini paylaşan Cezayirli öğrenci Chahra Khoms, “Hocalarınızla etkinlikler yapıp öğretici oyunlar oynayacaksınız, çok zevkli ve faydalı olacak. Başarı için ödevlerinizi ihmal etmeyin, hata yapmaktan korkmayın, arkadaşlarınız arasında sürekli Türkçe dilinin pratiğini yapın, topluma adapte olmaya çalışın” dedi. Bir başka TÖBİR mezunu Gineli Niagasso Issiaga ise, “En iyi dil öğretmenlerine sahip olduğumuza inanıyorum. TÖBİR, Ege Üniversitesindeki üniversite müfredatımızın açılış kapısını oluşturuyor. İnanın ki öğrenmede hem yol gösterici hem de aile olan öğretmenlerle birlikte olmaktan daha güzel bir şey yoktur. Buraya geldiğimde çoğunuz gibi Türkçe bilmiyordum. Ancak içimdeki cesaret, azim ve titizlik, bu süreci daha iyi atlatmamı sağladı. Türkiye, sosyal ve akademik yaşam için en iyi koşulları sunan ülkelerden birisi. Hepinize iyi şanlar diliyorum” diye konuştu. Program, Enstitü Bahçesinde ve sınıflarda gerçekleştirilen atölye etkinlikleri, Kazak ve Türkmen öğrencilerin dans gösterileri ve yemek ikramları ile gün boyu devam etti.
İzmir’den Hollanda’ya eğitim köprüsü
22 Ekim 2024 Salı - 09:23 İzmir’den Hollanda’ya eğitim köprüsü Öğrencilerine yeni kariyer fırsatları oluşturmak amacıyla dünyadaki sayılı üniversitelerin yer aldığı IBSEN yaz okulu programına üye olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi, 3 öğrencisine Hollanda deneyimi yaşattı. Öğrenciler Kerem Kavruk, Nihan Karaküçük ve Ali Erdoğan Olguner, Hollanda’nın Den Haag şehrinde bulunan Lahey Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nde iki hafta süreyle eğitim aldı. İş dünyasındaki en yeni teknikleri öğrenen, yaklaşık 15 ülkeden çok sayıda öğrenci ve öğretim görevlisiyle tanışan, uluslararası alanda çevre edinen gençler, unutulmaz bir deneyim yaşadı. Yeni kültürlerle buluşmanın ve arkadaşlıklar edinmenin mutluluğunu yaşayan öğrenciler, yabancı dillerini de daha üst seviyeye taşıdı. Yaz okulunda eğitim alan İEÜ İşletme Bölümü 3’üncü sınıf öğrencisi Nihan Karaküçük, ilk kez tek başına yurt dışına çıktığını belirterek, kendini daha özgüvenli ve açık fikirli hissettiğini söyledi. Karaküçük, “Hollanda’da aldığım eğitimin, hem ileride meslek hayatıma büyük katkı sağlayacağını hem de bakış açımı geliştirdiğini düşünüyorum. Her gün grup çalışması yaparak sunum hazırladığımız bu iki haftalık süreç, gerçekten zorlu ama harika bir deneyimdi. İlk günlerde biraz zorlansam da alıştıktan sonra ‘İyi ki buradayım’ dedim” ifadelerini kullandı. Yaz okulunun özellikle kültürler arası etkileşim ve uluslararası iş dünyasının tecrübelerini edinmeleri anlamında kendilerine büyük katkı sağladığını söyleyen 3’üncü sınıf Ekonomi bölümü öğrencisi Kerem Kavruk ise, “İki hafta süren programın içeriğini, iş hayatında ve sektörde kullanılan yeni teknikler oluşturdu. Yaz okulundaki hocaların tamamı, okulda çalışan akademisyenler değildi. Bazıları özel şirketlerde görev yapan tecrübeli iş insanlarıydı. Bu kişiler, yeni teknikleri iş hayatlarında nasıl kullandıklarını anlattı. Hatta bu teknikleri bize de öğrettiler ve denettiler. Yaz okulu, bize kültürel anlamda da çok güzel şeyler kattı. Orada Koreli de vardı, Çekyalı ve Fransız da. Yaz okulu sayesinde hem kültür alışverişi yaptık hem de farklı ülkelerden tecrübeli birçok iş insanının deneyimlerinden faydalanmış olduk” dedi. "En iyi teknikleri gördük" 4’üncü sınıf İşletme bölümü öğrencisi Ali Erdoğan Olguner, Hollanda programının yabancı dili ilerletmek açısından kendisine çok şey kattığını söyleyerek, “Yaz okulu sayesinde İngilizcemi daha da ilerlettim. Ayrıca birçok farklı kültür tanıdık. Yaz okulunda her biri farklı sektörlerden, uluslararası tecrübeye sahip konuşmacıların deneyimlerini dinlemek, bizim açımızdan faydalı oldu. Yeni bir şey öğrendiğimizde, sonraki derste hemen bunun bir uygulaması oluyordu. Grup çalışması yapıyorduk ve öğrendiklerimizi pratiğe dökme şansı buluyorduk. Bizlere, farklı teknikleri hemen deneyip uygulama fırsatı verildi. Ayrıca, bize farklı bölgeler verdiler. Atandığımız semtlerin yerel halklarıyla, bölgenin sorunlarıyla ilgili röportajlar yaptık ve proje kapsamında onlara da çözümler üretmeye çalıştık. Diğer yandan şehir de çok güzeldi. Okul bir günü geziye ayırıp bize Amsterdam’ı gezdirdi. Bizim açımızdan oldukça keyifliydi” diye konuştu. "Uluslararası alanda etkiliyiz" İEÜ İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Burcu Güneri Çangarlı de Almanya, Çek Cumhuriyeti, Güney Kore, Kanada, ABD, Finlandiya, Hollanda, Fransa ve İtalya gibi birçok ülkeden üniversitenin IBSEN adlı yaz okulu ağına üye olduğuna dikkat çekerek, “Fakülte olarak uluslararası alandaki iş birliklerini çok önemsiyor, öğrencilerimize sunduğumuz fırsatları geliştirmek için çalışıyoruz. Sadece nitelikli eğitim vermekle yetinmiyor, öğrencilerimizin uluslararası alana açılmasını sağlayacak adımlar atıyoruz. Öğrencilerimzie çok güveniyor, onların dünyanın her noktasında başarılı olacağına inanıyoruz. IBSEN’de yer almak da uluslararası alanda attığımız adımlara yönelik çok güzel bir örnek. Öğrencilerimiz, Hollanda’ya giderek iki haftalık oldukça yararlı ve başarılı bir süreç geçirdi. Kendilerini tebrik ediyorum” ifadelerini kullandı.
Kütahyalı öğrenci robot yarışmasında dünya şampiyonu oldu
21 Ekim 2024 Pazartesi - 22:03 Kütahyalı öğrenci robot yarışmasında dünya şampiyonu oldu Kütahya Nafi Güral Fen Lisesi öğrencisi Doruk Cengiz, Erzurum’da düzenlenen 16. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Uluslararası Robot Yarışması dron kategorisinde dünya şampiyonu oldu. Erzurum’da düzenlenen 16. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Uluslararası Robot Yarışması, 4 gün boyunca nefes kesen mücadelelere sahne oldu. Yarışmaya katılan genç yetenekler projeleriyle göz doldururken, Kütahya Nafi Güral Fen Lisesi öğrencileri de çeşitli kategorilerde elde ettikleri başarılarla büyük bir gurur yaşattı. Dron kategorisinde Doruk Cengiz ve Burak Alp Köken, rakiplerini geride bırakarak yarışmanın dikkat çeken isimlerinden oldu. Doruk Cengiz, en iyi dereceyi elde ederek dünya şampiyonu oldu. Çizgi İzleyen Robot kategorisinde ise Ahmet Mert Tekin ve Yunus Kaya, zorlu parkurda gösterdikleri yüksek performansla takdir topladı. Mini Sumo kategorisinde Ali Asaf Barut ve Ebubekir Katade Tüzüner, 360 takımın yarıştığı bu zorlu kategoride robotlarını başarıyla yönlendirerek ilk 20’ye girmeyi başardı. Bu büyük organizasyonda öğrencilerin elde ettiği başarıların onların teknolojiye olan ilgilerinin ve yeteneklerinin ne denli yüksek olduğunu bir kez daha gösterdiğini söyleyen Okul Müdürü Murat Fazıl Akkoç, “Robot teknolojisi alanındaki bu başarıları, gelecekte de daha büyük başarılara imza atacaklarının bir göstergesi. Başarılarıyla bizleri gururlandıran tüm öğrencilerimizi, onları yetiştiren ailelerini, öğretmenlerimiz Onur Mert Sarıkaya ve Perdane Kara’yı tebrik ediyor, daha nice yarışmalarda başarılar diliyoruz” dedi.
FÜ’de başarılı akademisyenler ödüllendirildi
21 Ekim 2024 Pazartesi - 17:00 FÜ’de başarılı akademisyenler ödüllendirildi Fırat Üniversitesi’nde (FÜ) başarılı akademisyenler, Rektör Fahrettin Göktaş tarafından ödüllendirildi. Stanford Üniversitesi tarafından hazırlanan ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları’ listesinde, FÜ’den 46 bilim insanı ‘son yıl’ kategorisinde, 41 bilim insanı ise ‘kariyer boyu’ kategorisinde yer almıştı. Bu kapsamda FÜ Rektörü Prof. Dr. Fahrettin Göktaş, dünyanın en etkili bilim insanları listesine her iki kategoride giren akademisyenlerle bir araya gelerek teşekkür belgesi verdi. Araştırma Üniversitesi olmalarında bilim adamlarının çok büyük bir başarısı olduğunu belirten Rektör Göktaş, “Bunu her platformda dillendiriyoruz. Sizlerin yayınları, o yayınlara olan atıflar, projeleriniz bunların hepsi değerlendiriliyor. En büyük katkı sizsiniz. Üniversite yönetimi olarak bizim yaptığımız tek şey sizin bu başarılarınızı doğru bir şekilde oraya yansıtmak” dedi. Göktaş, “Stanford Üniversitesi tarafından hazırlanan ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları’ listesinde yer alarak hem ‘son yıl’ hem de ‘kariyer boyu’ kategorilerinde bu başarıyı elde eden 46 ve 41 bilim insanımız, üniversitemizi ve ülkemizi uluslararası arenada en iyi şekilde temsil etmiştir. Bu başarılar, yalnızca bireysel kariyerlerinizin değil, aynı zamanda bilim dünyasına olan katkılarınızın da birer göstergesidir. FÜ olarak her zaman akademik çalışmalarınızı desteklemekten ve bilimsel ilerlemenin bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz. Sizlerin çabaları, üniversitemizi bir bilim merkezi haline getirme yolunda attığımız adımların en somut örnekleridir. Ülkemizin bilimsel kalkınmasına katkıda bulunarak, sadece üniversitemize değil, toplumumuza da örnek oluyorsunuz. Üniversitemizin başarısında ve bilim dünyasında kalıcı izler bıraktığınız için sizlere yürekten teşekkür ediyor, başarılarınızın artarak devam etmesini temenni ediyorum” diye konuştu.
Eskişehir’de okul kantinlerine hijyen eğitimi
21 Ekim 2024 Pazartesi - 16:59 Eskişehir’de okul kantinlerine hijyen eğitimi Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğü iş birliğiyle, Ahi Evran Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde hijyen eğitimi düzenlendi. Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğü iş birliğiyle, 19 Ekim tarihinde Ahi Evran Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Konferans Salonu’nda Resmi ve özel eğitim kurumlarında faaliyet gösteren kantin, yemekhane, kafeterya, büfe ve çay ocağı gibi gıda işletmelerinde çalışan personellere yönelik olarak çocukların okullarda daha sağlıklı ve hijyenik ortamlarda güvenilir gıdaya ulaşabilmesi amacıyla hijyen eğitimi düzenlendi. Söz konusu eğitimde, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nde görevli Gıda Mühendisi Zuhal Ünal Canbaz, Veteriner Hekim Dr. Hatice Olcay ve Gıda Mühendisi Ece Dergi ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görevli Sağlık Hizmetleri Sorumlusu Vijdan Yurter ve İl Sağlık Müdürlüğü’nde görevli Ebe Filiz Sönmez “Okul Kantinlerine Dair Özel Hijyen Kuralları Yönetmeliği” kapsamında sunumlarını gerçekleştirdi. Gerçekleştirilen eğitim programında, resmi ve özel eğitim kurumlarındaki kantin, yemekhane, kafeterya, büfe ve çay ocağı gibi gıda işletmelerinde görev yapan 60 personele hijyen kuralları hakkında bilgi verildi. Eğitime katılan 60 personele, 3 kurum müdürü tarafından imzalanan onaylı Katılım Belgeleri düzenlenecek.