GÜNDEM - 31 Ekim 2024 Perşembe 11:19

İsrail’in Gazze’deki saldırıları sebebiyle 41 kruvaziyer ziyareti iptal edildi, 57 bin 800 yolcu Alanya’ya gelemedi

A
A
A
İsrail’in Gazze’deki saldırıları sebebiyle 41 kruvaziyer ziyareti iptal edildi, 57 bin 800 yolcu Alanya’ya gelemedi

Antalya’nın Alanya ilçesine yaz itibaren gelen yolcu gemilerinin sonuncusu Marella Discovery bugün sabah saatleri itibariyle Alanya iskelesine demir attı.


Alanya’ya 2024 yılı içerisinde toplam 56 adet yolcu gemisinin gelmesi planlanırken, İsrail’in Gazze’ye saldırıları sebebiyle 41 adet yolcu gemisinin seferi iptal edildi. Yolcu gemilerinin işgal sebebiyle iptali ise Alanya ekonomisine zarar verdi. Toplamda 57 bin 800 yolcu kaybı yaşandı. İptaller sebebiyle bu yıl içerisinde gerçekleşen gemi seferi sayısı 15, gelen yolcu sayısı 19 bin 869, gelen personel sayısı ise 9 bin 642 oldu.


Bugün sabah saatleri itibariyle gelen Marella Discovery adlı yolcu gemisi Alanya’ya 7. seferi gerçekleştirdi. Gemide yolcuların İngiliz vatandaşı olduğu, toplamda bin 741 İngiliz yolcu ve 751 personel olduğu biliniyor. Gümrük işlerinin ardından gemiden ayrılan İngiliz turistler, Alanya kalesi ve birçok tarihi yerleri gezdikten sonra akşam saat 17.00’de limandan ayrılıp Rhodos Limanı’na gidecek.



İsrail’in Gazze’deki saldırıları sebebiyle 41 kruvaziyer ziyareti iptal edildi, 57 bin 800 yolcu Alanya’ya gelemedi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya ADARAY, Sakaryalıların yüzünü güldürdü Uzun yıllar sonra oluşturulan alt yapıyla yeniden hizmete başlayan ADARAY, Sakaryalıların yüzünü güldürdü. Adapazarı-Arifiye seferleri, ilk günden bu yana neredeyse tam kapasite yolcuyla yapılıyor. Ulaşımda ilk tercihlerinin ADARAY olduğunu ve isteklerinin yerine getirildiğini ifade eden vatandaşlar, “Yusuf Başkanımız sayesinde ADARAY’a tekrardan kavuştuk. İlk 1 ay ücretsiz olması da memnuniyet verici” dedi. 8 yıl aradan sonra Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar’ın talimatlarıyla alt yapısı yeniden hazırlanan ve son teknoloji vagonlarıyla yeni yüze kavuşan ADARAY, seferlerine başladı. Sakarya’da yıllar sonra trene kavuşmanın mutluluğu yaşanıyor ve özellikle toplu taşıma kullanıcıları, 15 dakikaya son durağa kadar ulaşan trenden memnuniyetini ifade ediyor. İlk-ortaokula ücretsiz, liseye yüzde 54 indirimli hizmet veren ve tam bileti de 15 TL olan ADARAY’ın ilk 1 ay ücretsiz hizmet vermesi de vatandaş tarafından sevinçle karşılandı. Treni tercih eden Sakaryalılar, bu trenin Sakaryalı ulaşım kullanıcıları için bir fırsat niteliğinde olduğunu, birçok kişinin yeniden hizmete alınmasını çok istediğini ve bu isteğin karşılıksız kalmadığını söyledi. Verilen sözü tuttuğu için Başkan Alemdar’a teşekkür eden vatandaşlardan Nazan Karayel, “Çok memnunum. Bütçemize de çok uygun. Çarşı ortasına kadar gidiyoruz. 1 ay ücretsiz olması da çok güzel oldu. Bundan sonra tek tercihim ADARAY olacak” derken Ercan Yılmaz, “Yeniden hizmete girmiş olması için çok memnunuz. Sapanca Kırkpınar’a kadar gitmesi planlanıyormuş. O da çok güzel bir gelişme olacaktır şehrimiz için. Vatandaşlar için önemli bir şans. İlk 1 ay ücretsiz olması da memnuniyet verici” ifadelerine yer verdi. Toplu taşıma yolcusu Murat Çınar ise, “ADARAY’ı çok istiyorduk. Yeniden hizmete girmesinden dolayı çok memnunuz. Sağ olsun Yusuf Başkanımız sayesinde ADARAY’a tekrardan kavuştuk. Yeniden hizmete girmesinde emeği geçenlere teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. İlçe sakinlerinden Hülya Özdemir Batu da, “Arifiye’de ulaşım sorununa çözüm oldu. Yusuf Başkanım söz vermişti ve sözünü tuttu. ADARAY’ın ücretsiz olması, öğrencilere yönelik indirimli olması bizleri çok memnun etti. Başkanımızı vatandaşın ekonomisini düşünen çalışmalardan ötürü tebrik ediyorum” dedi. ADARAY, Adapazarı-Arifiye arasında 7 farklı istasyona yolcu taşıyor. Tren ilk 1 ay tamamen ücretsiz hizmet sunacak.
Sakarya Otobüste fenalaşan yolcu için güzergahını değiştirdi Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nin şoförü, sefer sırasında otobüste fenalaşan kişiyi güzergahını değiştirip hastaneye yetiştirdi. Şoförün, güzergahı hastaneye çevirdiği ve yolcuların fenalaşan yolcuya müdahale ettiği anlar araç içi kamerası tarafından saniye saniye kaydedildi. Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nin şoförü, Kampüs-Terminal arası sefer yaparken araçta fenalaşan bir yolcuyu güzergahı değiştirip Acil Servis’e yetiştirdi. Yolcunun sağlığı için seferber olan sürücüye araçtaki diğer yolcular da destek verdi. Hayat kurtaran seferberlik, araç kamerasına saniye-saniye yansırken sürücü Suat Ertek, “Otobüsle gidebildiğim yere kadar gittim. Böyle anlarda yapılan müdahale bizim için bir görevdir” dedi. Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluk sahibi olan ve fedakarca çalışan şoförleri yürekleri ısıtan bir olayla daha gündeme geldi. Yeni Terminal- Kampüs Hattı olan 29 numaralı otobüste bir yolcu, araç seyir halindeyken fenalaşarak yere yığıldı. Çığlık seslerini duyup konuya müdahale eden Büyükşehir şoförü Suat Ertek, önce aracı park etti ve vatandaşa ilk müdahale bu anlarda yapıldı. Vatandaşın sağlık durumunun ciddi olduğunu gören sürücü, seferin güzergahını Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisi’ne çevirdi. Diğer yolcuları da sakinleştiren, diğer taraftan ise 112’yi arayarak hazırlık için bilgi veren sürücü, soğuk kanlı tavırlarıyla takdir toplarken, fenalaşan yolcu en hızlı şekilde acil servise ulaştırıldı. SEAH’ta tedavi altına alınan ve hızlı şekilde müdahale edilen yolcunun sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi. Yaşanan hayat seferberliği araç kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde şoförün hızlı müdahalesi, vatandaşların fenalaşan kişiyi koruyup tuttuğu anlar ve hastanın fedakarca bir seferberlikle sağlık ekiplerine teslim edilmesi yer aldı. “Bu bizim için bir görevdir” Olay anında soğuk kanlı davranmaya çalıştığını ve insanlık vazifesini yerine getirdiğini belirten şoför Suat Ertek, “29 numaralı Kampüs-Yeni Terminal hattında görev yapıyordum. Seyir halindeyken Atatürk Kapalı Spor Salonu civarında yolcu aniden fenalaşıp çığlık atmaya başladı. Otobüsü durdurup yolcunun yanına giderek durumunu öğrendim. Herkesi sakinleştirip en kısa sürede hastaneye gideceğimizi söyledim. 112’yi arayarak ne yapmam gerektiğini sordum. Otobüs ile gidebileceğim yere kadar gittim. Sağlık personelleri hastaya ilk müdahaleyi yapmak üzere aldılar. Vatandaşlarımızın sağlığı bizler için çok önemli. Hem kurumum adına hem de duyarlı bir vatandaş olarak böyle acil durumlara müdahale bizler için bir görevdir” dedi. “Her şeyden önce insan sağlığı” Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada ise, “Büyükşehir Belediyesi olarak tüm çalışma arkadaşlarımıza her şeyden önce insan sağlığının önemli olduğunu ve bu hassasiyetle çalışmaları gerektiğini her durumda bildiriyoruz. İşini en iyi şekilde yapan, vatandaşımıza karşı duyarlı davranan ve gayret ortaya koyan personelimize teşekkür ediyor, hastamıza şifalar diliyoruz” denildi.
İstanbul Turkcell’e IPRA Golden Awards’tan iki ödül birden Turkcell, halkla ilişkiler alanında dünyanın en prestijli ödül törenlerinden IPRA Golden Awards’ta iki ödül aldı. Turkcell, Döngüsel Atıklar Lansmanı Çocuk Kitabı ve Çadırkent Deprem Bölgesi Çocuk Etkinliği projeleriyle bu özel ödüllerin sahibi oldu. Turkcell, toplumsal sürdürülebilirlik ve çevre alanında çocuklara yönelik iki farklı projesiyle, halkla ilişkiler alanında dünyanın en prestijli ödül törenlerinden IPRA Golden Awards’ta ödüle layık görüldü. Çadırkent Deprem Bölgesi Çocuk Etkinliği projesi Etkinlik Yönetimi kategorisinde, Döngüsel Atıklar Lansmanı Çocuk Kitabı iş birliği projesi ise Çevre kategorisinde ödülün sahibi oldu. Mustafa Alcan: "Ülkemiz ve insanımız için çalışmaya devam edeceğiz" Turkcell Kurumsal İletişim, Medya ve Marka Yönetimi Direktörü Mustafa Alcan, şunları söyledi: “Dünya çapında başarılı halkla ilişkiler çalışmalarına verilen IPRA Golden World Awards gibi prestijli bir organizasyonda bu yıl da ödül almak büyük bir mutluluk. 30’uncu yılımızda, çok önem verdiğimiz çevre ve toplumsal sürdürülebilirlik alanlarında çocukları odağına alan projelerle kazandığımız bu ödüller, sosyal fayda alanında attığımız adımların da bir yansıması. Bu anlamlı projelerde görev alan tüm çalışma arkadaşlarıma ve paydaşlarımıza, kıymetli katkıları için teşekkür ediyorum. Ülkemiz ve insanımız için en iyisini yapmak amacıyla çalışmaya devam edeceğiz.” Gelecek kuşakların çevre konusundaki farkındalığını artırmayı hedefleyen Döngüsel Atıklar Lansmanı Çocuk Kitabı projesi kapsamında, ’Karınca Bacak ile Dev Yaprak’ isimli çocuk kitabı Turkcell tarafından dijitalleştirilerek seslendirildi. Kitabı okuyup, tekno atıklarını TÜBİSAD tarafından yetkilendirilmiş bir kuruluşa veya Turkcell mağazalarındaki tekno atık kutularına getiren çocuklara, ‘Döngüsel Atık Elektronik Sertifikası’ verildi. 50 bin çocuk, 75 bin ebeveyne ulaşıldı Depremden etkilenen vatandaşların yaralarını sarabilmek için ’Gönül Bağı Projeleri’ni hayata geçiren şirketin, bu kapsamda düzenlediği Çadırkent Deprem Bölgesi Çocuk Etkinliği; Hatay, Gaziantep, Kahramanmaraş, Malatya ve Adıyaman’da 20 farklı lokasyonda gerçekleşti. 50 bin çocuk, 75 bin ebeveyn ve ziyaretçiye ulaşıldı. Ailelerin hijyen malzemesi gibi ihtiyaçları karşılanırken, çocuklar da çeşitli etkinlik ve atölyelerle neşeli zaman geçirdi ve moral buldu.