POLİTİKA - 30 Mart 2024 Cumartesi 12:49

Bakan Abdulkadir Uraloğlu: “Millete hizmet yolunda tamam yok; devam”

A
A
A
Bakan Abdulkadir Uraloğlu: “Millete hizmet yolunda tamam yok; devam”

Ulaştırma ve Altyapı Abdulkadir Uraloğlu, “Millete hizmet yolunda tamam yok. Devam. Ne gerekiyorsa gücümüz neye yetiyorsa bize hangi görev tevdi ediliyorsa, bir görev tevdi edilmese de Allah rızası için bu vatanın evlatlarına biz hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi.


31 Mart Mahalli İdareler Seçim çalışmaları kapsamında memleketi Trabzon’da gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Araklı ilçesinde düzenlenen mitinge katıldı. Mitingde AK Parti Araklı Belediye Başkanı adayı Hüseyin Avni Coşkun Çebi’ye destek isteyen Bakan Uraloğlu, yaptığı konuşmada, Allah rızası için bu vatanın evlatlarına hizmet etmeye devam edeceklerini söyledi. Bakan Uraloğlu, “Şimdi Recep Çebi kardeşimiz dedi ki ben 15 yıl görev yaptım tamam. Millete hizmet yolunda tamam yok. Devam. Ne gerekiyorsa gücümüz neye yetiyorsa bize hangi görev tevdi ediliyorsa, bir görev tevdi edilmese de Allah rızası için bu vatanın evlatlarına biz hizmet etmeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.



“Araklı-Bayburt karayolunun 10 kilometresinin ihalesini yaptık”


Araklı-Bayburt yolunda kalan kısımların ihalesinin yapılarak bitirileceğini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Birçok iş yaptık. Şimdi hemen tünelden çıkarken o günkü şartlarda o hemen viyadükler yaptık. Orayı biz normal dolgu ile geçecektik o zaman ben Karayolları Bölge Müdür yardımcısıydım. Araklılar dedi ki bizim plajımız burasıdır. Sahilimiz burasıdır buraya onu yapamazsınız. Burayı viyadükle geçeceksiniz. Biz de viyadükle geçtik. Ne kadar doğru iş yaptığımızı da bugün görüyoruz gerçekten. Onun için sizin ısrarınıza da teşekkür ediyoruz. Şimdi biliyorum Bayburt yolunu bekliyorsunuz. 90 kilometrelik bir yoldan bahsediyoruz. 4 kilometrenin üzerinde bir tüneli yaptık, trafiği açtık. Geri kalan 45 kilometreyi de bitirdik. Araklı’da il başkanımızdan vekillerimize kadar, belediye başkanı ‘bu yola devam edeceğiz’ dediler. Biz de ilk etapta Araklı’ya en yakın olan 7 kilometreyi bitirmiştik. Geri kalan 10 kilometrenin de ihalesini yaptık. Şimdi 2024 yılındayız, 2025 yılında inşallah o 10 kilometreyi bitiriyoruz. Ondan sonra 25, 26, 27, 28 geri kalan 35 kilometresini de tamamının ihalesini yapacağız ve yolumuza devam edeceğiz. Nihayetinde 90 kilometreyi Allah’ın izniyle bitireceğiz. Zorlu bir coğrafya biliyoruz. Ama Araklı bunu hak ediyor ve bizde gereğini Allah’ın izniyle yapacağız” diye konuştu.



“Yüzde 85 güzel bir hedef; Allah’ın izniyle sizden onu bekliyoruz”


Seçimde Araklı için hedefi yüzde 85 olarak belirleyen Bakan Uraloğu, “Yeşilyurt Grup yolu biz Araklı belediyemiz ile gerek karayollarından gerekse büyükşehirde oraya da destek vererek katkı sağladık. Epey bir kısmını yaptık. Geri kalan kısmını da yapacağız. Hayırlı uğurlu olsun değerli hemşerilerim. Şimdi değerli hemşerilerim, burada sizin isteklerinizi dinledik. Sizin taleplerinizi aldık gerçekten. Onların da biz gereğini yapma noktasında olacağız. O zaman benimde sizden isteğim var. Bakın siz Cumhurbaşkanımıza yüzde 85’in üzerinde oy verdiniz. Şimdi cumhurbaşkanımız yarın akşam Araklı’da ne oldu diye soracak. Ona ne diyelim? Yüzde 85 güzel bir hedef. Allah’ın izniyle sizden onu bekliyoruz. İlçe başkanımız kendi rekorumuzu kıracağız diyor. Cumhur ittifakı olarak MHP ve AK Parti inşallah sizin güzel haberlerini bekliyorum” ifadelerini kullandı.



Bakan Abdulkadir Uraloğlu: “Millete hizmet yolunda tamam yok; devam”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kahramanmaraş Kahramanmaraş’ta ağır hasarlı binaların yıkım oranı yüzde 98 Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremler sonrası ağır hasarlı binaların yıkım oranı yüzde 98 seviyelerine ulaştı. Kahramanmaraş merkezli depremlerinin ardından il genelinde ağır hasar alan binalarda yıkım çalışmaları büyük ölçüde tamamlandı. Kentte toplam 35 bin 972 ağır hasarlı bina tespit edilmişti. Şuana kadar bu binaların yüzde 98’nin yıkımının gerçekleştirildiği bildirildi. Depremin etkisiyle Kahramanmaraş genelinde toplamda 53 bin 945 bina hasar görmüş; bunlardan 7 bin 491’i “Yıkık”, 4 bin 434’ü “Acil Yıkılacak”, 6 bin 48’i ise “Orta Hasarlı” olarak rapor edilmişti. Çalışmalar, hem güvenlik hem de yeniden yapılanma sürecinin hızlanması açısından titizlikle yürütülüyor. Enkaz kaldırma işlemlerinin tamamlandığı alanlarda yeni konut projeleri ve altyapı çalışmalarının başlayacağı bildirildi. Depremden etkilenen vatandaşlar ise hızla güvenli yaşam alanlarına geçmek için çalışmaların bir an önce tamamlanmasını bekliyor. Yetkililer, hasarlı yapıların tamamen yıkılmasının ardından kentin yeniden inşa sürecine geçileceğini belirtti. Trabzon Caddesi esnafından Mutlu Bulut, “Çarşıda olduğumuz gördüğümüz kadarıyla neredeyse ağır hasarlı binaların yıkımı tamamlanmak üzere. Bizler de kısmet olursa iş yerlerimize geçeceğiz. Tez zamanda toparlanırız” dedi.
Karabük Eskipazar Sarı Traverten Taşı coğrafi işaretle tescillendi Karabük Valisi Mustafa Yavuz, Anıtkabir’in inşaatında kaplama taşı olarak kullanılan ve en yoğun kaya türü olan Eskipazar Sarı Traverten Taşı’nın coğrafi işaretle tescillendiğini duyurdu. Yavuz, açıklamada, valilik koordinasyonunda başlattıkları coğrafi işaretli ürünlerin sayısını artırma seferberliği bünyesinde Karabük Ticaret ve Sanayi Odası (KTSO) tarafından yapılan başvurunun onaylandığını ifade ederek şunları söyledi: "Bu önemli başarı, Karabük’ümüzün zengin doğal kaynaklarını ve kültürel değerlerini koruma ve tanıtma yolunda atılmış değerli bir adımdır. Bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyor, çalışmanın Karabük’ümüze hayırlı olmasını diliyorum." Karabük’ün coğrafi işaretler bakımından zengin potansiyele sahip olduğunu belirten KTSO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Çapraz da, Anıtkabir’in inşaatında kaplama taşı olarak kullanılan en yoğun kaya türünün Eskipazar Sarı Traverten Taşı olduğunu aktardı. Çapraz, "Eskipazar taş ocaklarından getirilen sarı travertenler, Aslanlı yol kenarındaki duvarlarda, Şeref Holü’ne çıkan merdivenlerin sağında ve solundaki zafer kabartmalarında, bütün şeref holü dış duvarları ile tören meydanını çevreleyen kolonlarda kullanılmıştır. Bunun yanı sıra travertenin kaplama taşı olarak kullanıldığı bir diğer önemli yapı da III. Türkiye Büyük Millet Meclisi binalarıdır. III. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde E Blok (Başkanlık) dışındaki tüm bloklar Eskipazar Sarı Traverten Taşı ile kaplanmıştır” ifadelerini kullandı.
Karabük KBÜ’lü akademisyenin belgeseli bir ödül daha aldı Karabük Üniversitesi’nin “Bir Orkestranın İzinde” belgeseli, 35. Ankara Film Festivali’nde Vehbi Koç Ankara Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Özel Ödülü’nü almaya hak kazandı. Yönetmenliğini Karabük Üniversitesi Safranbolu Türker İnanoğlu İletişim Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Musa Ak’ın, KBÜ Doktora öğrencisi Öğr. Gör. Hasan Basri Özdemir’le yaptığı "Bir Orkestranın İzinde" adlı belgeseline bir ödül daha geldi. 35. Ankara Film Festivali’ne katılan Ak ve Özdemir, "Bir Orkestranın İzinde" adlı belgesel ile Vehbi Koç Ankara Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Özel Ödülü’nü de almaya hak kazandı. Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı ev sahipliğinde, Şinasi Sahnesi’nde yapılan gala ve ödül töreninde, Musa Ak ve Hasan Basri Özdemir’e ödülü Koç Üniversitesi VEKAM Direktörü Prof.Dr. Filiz Yenişehirlioğlu takdim etti. Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, "Safranbolu Türker İnanoğlu İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Musa Ak ve değerli ekibini elde ettikleri başarılı sonuçlardan ötürü tebrik ediyor, bu başarılarının daha da artarak devam etmesini diliyorum. Akademisyenlerimizin elde ettikleri ulusal ve uluslararası başarılar, üniversitemiz için büyük bir gurur kaynağıdır” dedi. "Bir Orkestranın İzinde" belgeseli geçen ay Yalova Belgesel Film Festivali’nde de Ulusal Uzun Metraj Belgesel Film Yarışması’nda ‘En İyi Film’ ödülünü almaya hak kazanmıştı.
Karabük KBÜ’lü öğrencilerin TUSAŞ başarısı Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin “Talaşlı İmalat Parçalarında Malzeme Haddeleme Yönüne Bağlı Olarak Residual Stress’lerin Azaltımı ve NC Program Optimizasyonu” başlıklı projesi, TUSAŞ Lift-Up Programı bünyesinde yürütülmeye hak kazandı. Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü öğrencileri, yenilikçi projeleriyle ulusal çapta önemli bir başarıya imza attı. Öğrenciler Utku Kaan Zabun, Eray Örskaya ve Burak Cesuroğlu tarafından, Makine Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okan Ünal’ın danışmanlığında geliştirilen “Talaşlı İmalat Parçalarında Malzeme Haddeleme Yönüne Bağlı Olarak Residual Stress’lerin Azaltımı ve NC Program Optimizasyonu” başlıklı proje, TUSAŞ Lift-Up Sanayi Odaklı Lisans Bitirme Projeleri Programı bünyesinde kabul edildi. Talaşlı imalat süreçlerinde ortaya çıkan ve parça kalitesini etkileyen residual stress seviyelerini düşürmeye yönelik yenilikçi bir çözüm sunan projede malzeme haddeleme yönünün residual stress üzerindeki etkisi araştırılarak, talaşlı imalat işlemlerinde NC programlarının optimize edilmesi hedefleniyor. Bu sayede, üretim sürecinde kalite ve dayanıklılık artarken, maliyet ve üretim süresi azalıyor. Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okan Ünal, “Her sene TUSAŞ, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine yönelik çok sayıda proje çağrısına çıkmakta. Bu proje çağrılarına 100’den fazla üniversitede yaklaşık olarak 500-600’den fazla öğrenci başvurmakta. Bizim öğrenci arkadaşlarımız da bu proje çağrılarından bir tanesine kabul aldılar ve bir sene boyunca TUSAŞ ile beraber Karabük Üniversitesi olarak bu projenin yürütülmesinde yer alacaklar. Proje havacılık alanında kritik malzemelerin ömürlerinin arttırılmasına yönelik kapsamlı bir proje. O nedenle Karabük Üniversitesi olarak TUSAŞ’ın bu çağrılarında yer almamızdan dolayı biz çok mutluyuz. Aynı zamanda bu LIFT-UP projesi Karabük Üniversitesinde ilk olma hüviyeti taşıyor” dedi. Makine Mühendisliği Bölümü öğrencisi Utkukaan Zabun, TUSAŞ’ın düzenlediği sanayi bazlı bitirme projesi programında ekip olarak yer aldıkları için mutluluk duyduklarını belirtti. “Havacılıkta önemli ölçüde kullanılan alüminyum parçaların üzerinde talaşlı imalatlar sonrası Residual Stress, yani kalıntı birikimleri oluşuyor” diyen Zabun, “Kalıntı streslerin giderilebilmesi ve azaltılması için de yenilikçi NC programlama optimizasyonları ve halef işlemler uygulanacaktır. Kalıntı stres gerilimlerinin kontrol edilmesi, parça maliyeti avantajı, parça ömrü havacılıktaki güvenlik konularında önemli bir kritik noktaya sahiptir” ifadelerini kullandı.