SAĞLIK - 18 Aralık 2024 Çarşamba 10:34

Manisa’da ilk defa çocuk hastaya deri nakli uygulandı

A
A
A
Manisa’da ilk defa çocuk hastaya deri nakli uygulandı

Manisa’nın Yunusemre ilçesindeki Merkezefendi Devlet Hastanesinde sıcak su yanığıyla gelen 17 yaşındaki hastaya, Manisa’da bir ilk olarak deri nakli yapıldı.


Manisa’nın Yunusemre ilçesinde sağlık hizmeti sunan Merkezefendi Devlet Hastanesinde bir ilk gerçekleştirildi. Sıcak su yanığıyla gelen 17 yaşındaki hastaya, Manisa’da deri nakli yapıldı. Çocuk Cerrahi hekimleri Dr. Gökçen Aksoy Hüvez ve Dr. Bilal Arıkbaşı tarafından yapılan operasyon başarılı geçti. Hastanın sağ uyluğundan alınıp sağ ayak sırtına konulan deri nakli Manisa’da bir ilk olarak gerçekleştirildi.


Konuyla ilgili açıklamada bulunan Çocuk Cerrahi Uzmanı Dr. Gökçen Aksoy Hüvez, “Yanıklar; derinin sıcaklık, kimyasal maddeler, elektrik veya radyasyon gibi nedenlerle hasar görmesi sonucu, yalnızca fiziksel değil, aynı zamanda psikolojik ve sosyal etkiler oluşturan ciddi yaralanmalardır. Bu hasar, cildin koruyucu bariyerini bozarak enfeksiyon riskini artırır ve vücut bütünlüğünü etkiler. Deri nakli (greftleme), sağlıklı bir bölgeden alınan derinin hasarlı alana nakledilmesiyle cilt fonksiyonlarını geri kazandırır ve estetik görünümü iyileştirir. Özellikle çocuklarda yaşam kalitesini artırmada kritik bir öneme sahiptir. Doğru planlama ve modern cerrahi teknikler sayesinde, yanık tedavisinde çok daha etkili sonuçlar alıyoruz. Hastanemizde 17 yaşındaki çocuk hastaya yapılan ameliyat Manisa’da ilk olup başarılı bir şekilde gerçekleşti.” şeklinde konuştu.



Manisa’da ilk defa çocuk hastaya deri nakli uygulandı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Ataşehir’de dönüşüm seferberliği: İBB ve Kiptaş ile işbirliği protokolleri imzalandı İSTANBUL (İHA) Deprem riskine karşı mücadele kapsamında; İBB, KİPTAŞ ve Ataşehir Belediyesi arasında imzalanan protokoller sayesinde, Ataşehir’deki riskli yapı stokunun tespit edilmesi ve riskli yapıların dönüşümü daha da hızlanacak. İmza töreninde konuşan Ataşehir Belediye Başkan Onursal Adıgüzel dönüşüm seferberliği kapsamında yapılan iş birliğinin önemine dikkat çekerek, “Daha güvenli, daha dayanıklı, daha modern bir Ataşehir hedefiyle çıktığımız bu yolda çalışmalarımızı kararlılıkla yürüteceğiz” dedi. Beklenen büyük İstanbul depremi öncesinde, daha fazla vatandaşın depreme dayanıklı konutlara ulaşabilmeleri için İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleriyle iş birliğini sürdürüyor. Bu kapsamda İBB’nin “Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Dairesi” ile Şehircilik Grubu şirketlerinden “KİPTAŞ”, ilçe belediyeleriyle iş birliği protokolleri imzalamaya devam ediyor. “Hızlı tarama” ve “İstanbul Yenileniyor” projeleriyle kentsel dönüşüm projelerinin planlı ve süratli bir biçimde gerçekleştirilmesine yönelik iş birliği protokolleri daha önce Şişli, Üsküdar, Kartal, Küçükçekmece, Çatalca, Avcılar ve Bakırköy belediyeleriyle imzalanmıştı. Ardından da Ataşehir Belediyesi ile imzalanan protokol sayesinde, riskli yapılarını KİPTAŞ ile dönüştürmek isteyen Ataşehirli vatandaşların da süreçleri hızlanacak. “Vatandaşların depreme dayanıklı konutlara ulaşması amaçlanıyor” Protokol kapsamında; Temmuz 2021’de hayata geçirilen ve İstanbul’un depreme hazırlığı açısından başarılı sonuçlar elde edilen “İstanbul Yenileniyor” sistemiyle deprem bilincinin ve farkındalığın artırılması, paydaşlar arasında koordinasyonun sağlanması, ilçe belediyelerinin kentsel dönüşüm alanında kendi altyapılarını oluşturmalarına destek verilmesi amaçlanıyor. Ayrıca, İstanbul’un her bir ilçesinde tekil yapılardan sitelere kadar tüm riskli yapıların dönüşümünün gerçekleştirilmesi hedeflenerek, daha fazla vatandaşın depreme dayanıklı konutlara ulaşması amaçlanıyor. Proje alanlarında borçlanma bedeli oluşmuşsa, dar gelirli vatandaşlar ve emeklilerin İBB Kentsel Dönüşüm Mali Destek Paketi’nden yararlanmaları için ilgili süreç de İBB’nin ilgili birimleri tarafından yürütülecek. “Hızlı Tarama Testi İBB ve Ataşehir Belediyesi iş birliğiyle geliştirilecek” Aynı zamanda İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ataşehir Belediyesi arasında imzalanan hızlı tarama ve binaların incelenmesine yönelik ortak hizmet protokolü sayesinde, riskli yapı stokunun tespit edilmesi ve dönüşüm süreçlerinin başlaması hızlanacak. Bu kapsamda; Ataşehir Belediye Başkanı Onursal Adıgüzel ile İBB Genel Sekreter Yardımcısı Gürkan Akgün’ün katılımıyla “hızlı tarama ile binaların incelenmesine yönelik ortak hizmet protokolü” imzalandı. Ayrıca, Başkan Onursal Adıgüzel ile İBB Şehircilik Grubu ve KİPTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kurt da, “İstanbul Yenileniyor” sistemi kapsamındaki protokole imza attılar. “İş birliğinin ve dayanışmanın gücüne inanıyoruz” Protokol imza töreninde konuşan Ataşehir Belediye Başkanı Onursal Adıgüzel, “Daha güvenli, daha dayanıklı, daha modern bir Ataşehir hedefiyle çıktığımız bu yolda çalışmalarımızı kararlılıkla yürütüyoruz. Hepimizin bildiği gibi İstanbul’un büyük bir deprem kuşağında yer aldığı gerçeği, bizlere büyük bir sorumluluk yüklüyor. Geçmişte yaşadığımız depremler, güvenli yapılar inşa etmenin ne kadar hayati bir öneme sahip olduğunu hepimize bir kez daha hatırlattı. Bu süreçte de, Ataşehir’in imar sorunlarının çözümü noktasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile yürüttüğümüz iş birliğinin ve dayanışmanın gücüne inanıyoruz” açıklamasında bulundu. Ataşehir’in 12 mahallesinde yıllardır süregelen imar sorununu çözmek için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile önemli bir süreci girdiklerini belirten Başkan Onursal Adıgüzel, “Türkiye’nin en önemli problemlerinden biri şehirlerimizi deprem riskine karşı hazır hale getirmektir. Biz de Ataşehir Belediyesi olarak, bu konuda neler yapabileceğimizi sık sık konuşuyoruz. 17 mahallemizde toplantılar yaptık, birinci gündemimizde yine deprem meselesi vardı, depreme hazırlıklı olma noktasında neler yapabileceğimiz vardı. 6 Şubat’ta yaşadığımız deprem, tekrardan gündemimizi bu noktaya çevirmemizi sağladı. İlçemizdeki yapıların yüzde 60’ı 1999 depreminden önce inşa edildi. Deprem gerçeğini göz ardı etmeden çalışmalarımızı büyük bir hızla sürdürmemiz gerekiyor” dedi. “Kentsel dönüşüm projelerinin bir an önce hayata geçirilmesi zorunlu” Ataşehir’in genç bir ilçe olsa da, yılların yıprattığı yapı stokuna sahip mahalleler bulunduğunu dile getiren Başkan Adıgüzel, “Bu durum, özellikle kentsel dönüşüm projelerinin bir an önce hayata geçirilmesini zorunlu kılıyor. Bugün, İstanbul Büyükşehir Belediyemiz ve KİPTAŞ ile gerçekleştireceğimiz protokol, işte tam da bu ihtiyaca yönelik attığımız somut bir adımdır. Bugün attığımız bu imzalar, Ataşehir’in, İstanbul’un ve geleceğimizin daha güvenli bir hale gelmesi için büyük önem arz ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ekrem İmamoğlu’na ve KİPTAŞ ekibine, Ataşehir’deki bu dönüşüm sürecine verdikleri destek için yürekten teşekkür ediyorum” sözlerini kullandı. “Amacımız; daha güvenli, dayanıklı ve modern bir Ataşehir’i hayata geçirmek” Başkan Onursal Adıgüzel konuşmasına şöyle devam etti: “Bu meselede Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ekrem İmamoğlu’nun çok önemli ve kararlı bir bakış açısı var. Gerekli teşviklerle dönüşümün hızlandırılması için elinden geleni yapmaya çalışıyor. Bu kapsamda KİPTAŞ ve Büyükşehir Belediyemizle birlikte yeni süreci tasarlamak için bugün bu protokolleri hayata geçiriyor olacağız. Tabii ki amacımız; Ataşehir’de sürdürülebilirdir kentsel dönüşüm sürecini hayata geçirmek, sosyal dokunun bozulmamasını sağlamak ve yaşam kalitesini de arttırmak. Bunların hepsini bir arada hayata geçirirsek Ataşehir’in daha da güzelleşeceğini, daha başarılı bir dönüşüm sürecini hayata geçirebileceğimizi düşünüyorum. Bizim amacımız; daha güvenli, daha dayanıklı ve daha modern bir Ataşehir’i hayata geçirmek. İstanbul’un dayanıklılık ve dönüşüm hikayesin de Ataşehir’in de başarılı bir noktada yer almasını sağlamak. Bu çalışmalarda katkılarından dolayı; Büyükşehir Belediye Başkanımız Ekrem İmamoğlu’na, Büyükşehir Belediyesi yöneticilerimize, çalışma arkadaşlarıma ve emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum”. “Dönüşüm sürecini daha da hızlandıracağız” Toplantıda konuşan KİPTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kurt, “’İstanbul Yenileniyor’ projemiz kapsamında çok ciddi de başvuru aldık. Şu anda İstanbul genelinde yaklaşık 1.8 milyondan fazla insanımızı kapsayan, 500 binden fazla yapıyı içine alan bir başvuru aldık. Deprem hazırlıklarını deprem yaşanmadan önce yapmamız gerekiyor. Bu kapsamda Büyükşehir Belediyemizin Temmuz ayında geçen bir destek paketi var. Özellikle dar gelirli yurttaşlarımıza inşaat maliyetleri üzerinden yüzde 65’lere varan oranlarda desteklerde bulunacağız. Temmuz ayında geçen destek paketiyle ve ilçe belediyeleriyle imzaladığımız bu protokoller sayesinde dönüşüm sürecini daha da hızlandıracağız” açıklamasında bulundu. “Dar gelirli vatandaşlarımıza, önemli desteklerimiz olacak” İBB Genel Sekreter Yardımcısı Gürkan Akgün ise yaptığı konuşmada şunları söyledi: “KİPTAŞ güvencesi ile birlikte vatandaşlarımız gönül rahatlığıyla dönüşüm projesine katılım sağlayarak, evlerini yenileyebilecekler. Burada özellikle dar gelirli vatandaşlarımıza, önemli desteklerimiz olacak. Hızlı taramada en kötü çıkan binalara Bakanlığın verdiği kira yardımının üzerine kira yardım desteği de sağlıyoruz. Ataşehir’de bugün imza altına alacağımız bu protokollerin tüm Ataşehir halkına sağlıklı ve güvenceli konutlarda yaşamak adına hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum, emeği geçenlere teşekkür ediyorum”. Toplantıya; İBB ve KİPTAŞ yetkileri, Ataşehir Belediye Başkan Yardımcıları ve birim müdürleri ile muhtarlar, STK ve Kent Konseyi temsilcileri, ilçe meclis üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
İstanbul Renault ticari pazarında atağa geçiyor Renault, hafif ticari ürün gamını otomotiv basınının ve tüm Türkiye’nin beğenisine sundu. Marka, yenilenen hafif ticari ürün gamıyla binek otomobil satışlarında olduğu gibi yüksek bir satış hacmi hedefliyor. Renault, yenilenen hafif ticari ailesini düzenlediği lansman aracılığıyla Türkiye’ye tanıttı. İstanbul’da gerçekleştirilen lansmanda, Renault’nun yeni Kangoo, Master ve Trafic modellerinden oluşan hafif ticari ailesi kendi dünyalarını yansıtan içeriklerle basına tanıtıldı. Hafif ticari ürün gamının hedef kitlesine yönelik olarak; kendi alanlarında yer edinmiş modeller, yaşayan bir pazar alanını yansıtan çiçekçi, pastane, manav, kargo aracı ve inşaat malzemeleri taşıyan bir ticari araç gibi farklı konseptlerde üst yapısı uyarlanmış şekilde basının beğenisine sunuldu. Böylece markanın hafif ticari ürün gamının her bir modelinin geniş kullanımlı ferah yükleme alanı, konforlu iç dizaynı ve sağlam dış gövdesi doğrudan meslek grupları üzerinden uygulamalı olarak gösterilmiş oldu. Renault, şirket içindeki yeni ticari araç yapılanması ile Avrupa’daki hafif ticari araçlardaki başarısını Türkiye’de de yakalayarak pazardaki konumunu güçlendirmek için önemli bir adım atıyor. Marka, bu atılım doğrultusunda Kangoo, Master ve Trafic modellerinden oluşan yenilenmiş hafif ticari ürün gamını tüm kullanıcılarının beğenisine sunuyor. MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Renault olarak yıllardır binek otomobillerde Türkiye’nin en çok tercih edilen ilk iki markasından biriyiz. Şimdiyse yeni ticari ürün gamımızla birlikte hafif ticari araçlarda da varlığımızı perçinleyecek ve markamızın başarısını katlayacağız. Yenilenen hafif ticari ailemiz gerçekten çok güçlü. Kangoo, Master ve Trafic ile hedef kitlemize yalnızca yeni ticari modeller değil, aynı zamanda hafif ticari araç alanında yepyeni bir bakış açısı kazandırıyoruz” dedi. Türkiye’nin, Avrupa’daki ticari araç pazarında en kuvvetli 3 ülkeden biri konumunda olduğunu vurgulayan Çağdaş, "Bu anlamda böyle bir pazarda Renault gibi bir markanın aktif olmaması düşünülemez. Bu alandaki stratejimizi aktife çeviriyoruz. İhtiyaçları birebir dinlemekle sahada pazarlama yaparak müşterilerimize ulaşmaya çalışacağız. Bugüne kadar ticari araçların satışı toplam satışlarımızın yüzde 15’i civarındaydı, bunu 20’li düzeylere çıkarmak istiyoruz" diye konuştu. Yeni Renault Master Türkiye’ye giriş yapıyor 2025 yılında Kangoo ailesiyle minivan segmentinde ürün gamını tamamen yenileyen marka, şimdi de yeni Master’ı Türkiye pazarına sunarak hafif ticari araçlardaki atılımını sürdürmek istiyor. 1980’den beri 3 jenerasyonuyla Avrupa’da yüksek satış hacmine sahip olan Master, dünya genelinde 3 milyonu aşan satış rakamlarına sahip. Master, başarısını daha da ileri taşımak için bu yıl 4’üncü jenerasyonuyla Türkiye’ye giriş yapıyor. Yapılan açıklamaya göre, sürgülü yan kapısıyla kolay yükleme imkanı sağlayan Renault Master, bir önceki jenerasyonuna göre 1,3 l/100 km’ye kadar daha düşük yakıt tüketimiyle çok daha ekonomik bir kullanım sağlıyor. Yenilenen direksiyon sistemi çok daha yüksek bir manevra kabiliyeti sunarken, 20 adet gelişmiş sürüş destek sistemi ise daha güvenli bir sürüş olanağı sunuyor. 10.1” OpenR Link multimedya sistemi ise entegre Google hizmetleriyle 50’den fazla Google uygulamasına erişim sağlayabiliyor. Bu anlamda Renault Master, bağlantılı hizmetlere sahip bir ticari model olarak segmentinde öncü bir konum kazanıyor. Master “aerovan” olarak rüzgar tünellerinde tasarlanan modeliyle ticari araçlar dünyasında kendine özgü bir verimlilik sunuyor. IVOTY jürisi tarafından 2025 yılının ticari modeli seçilen yeni Master, Türkiye pazarında kullanıcılara benzersiz bir alternatif sunmayı hedefliyor. 23 Aralık’tan itibaren satışa çıkacak yeni Master’ın, panelvan gövde tipinde 1 milyon 495 bin lira, kamyonet gövde tipinde ise 1 milyon 420 bin liradan başlayan fiyatlarla kullanıcılara sunulacağı duyuruldu. Markanın ticari ürün gamının popülerleri: Kangoo Multix ve Kangoo Van 1997 yılında pazara sunulan Kangoo; Kangoo Multix, Kangoo Van ve Kangoo E-tech versiyonlarıyla modüler bir araca ihtiyaç duyan aileler ve işletmelerin tüm ihtiyaçlarını karşılama hedefiyle tasarlandı. Easy-Life çekmece tipi torpido da dahil olmak üzere 49 litrenin üzerinde kolay erişilebilir saklama alanı, 775 litreden 3 bin litreye kadar genişleyebilen sınıfının en hacimlilerinden geniş bagaj alanı, ek alan gereksinimlerine pratik bir çözüm sunan ve alet gerektirmeden kullanılabilen yenilikçi tavan barları, 14 adet yeni sürüş destek sistemi, güçlü ve atletik dış görünümüne ek olarak konforlu iç alanıyla Kangoo Multix; bir ticari araçtan beklenen her türlü beklentiyi fazlasıyla karşılıyor. Otomatik ve manuel vites seçenekleri ve 130 beygirlik güçlü 1.3 TCe motoruyla tüm ihtiyaçlar için ulaşılabilir ve benzersiz bir çözüm olarak piyasada yer alıyor. Kangoo Van ise 3,3 metreküpten 4,9 metreküpe kadar taşıma hacmi sunarken 1.5 Blue dCi motoruyla benzersiz yakıt ekonomisi ve performans vadediyor. Renault Trafic yeni logosu ve ekipmanlarıyla kullanıcılara sunuluyor Trafic, yeni Renault marka kimliğiyle birlikte gelen ekipman ve güvenlik donanımları ile öne çıkıyor. Trafic; Trafic Panelvan versiyonuyla segmentinde 6,7 metreküpe kadar taşıma hacmi sunan sınıfının lider araçlarından biri olarak yer alıyor. 2.0 Blue dCi motoruyla yüksek performans sunan model, her kilometrede tasarruf sağlıyor. Trafic Combi ise 5 artı 1 oturma düzeni, otomatik ve manuel vites seçenekleriyle bir ticari aracın hacmini ve taşıma kapasitesini bir binek aracın yolcu taşıma imkanı ile birleştiriyor. Yine Trafic Combi, 8 artı 1 koltuk düzeni ile otomatik vites olarak tercih edilebiliyor. Full LED farları, geniş iç hacmi ve sağlamlığıyla Trafic yüksek manevra ve yük taşımaya aynı anda ihtiyaç duyanlar için verimli bir seçenek olarak ön plana çıkıyor.