EKONOMİ - 18 Aralık 2024 Çarşamba 14:18

Renault ticari pazarında atağa geçiyor

A
A
A
Renault ticari pazarında atağa geçiyor

Renault, hafif ticari ürün gamını otomotiv basınının ve tüm Türkiye’nin beğenisine sundu. Marka, yenilenen hafif ticari ürün gamıyla binek otomobil satışlarında olduğu gibi yüksek bir satış hacmi hedefliyor.



Renault, yenilenen hafif ticari ailesini düzenlediği lansman aracılığıyla Türkiye’ye tanıttı. İstanbul’da gerçekleştirilen lansmanda, Renault’nun yeni Kangoo, Master ve Trafic modellerinden oluşan hafif ticari ailesi kendi dünyalarını yansıtan içeriklerle basına tanıtıldı. Hafif ticari ürün gamının hedef kitlesine yönelik olarak; kendi alanlarında yer edinmiş modeller, yaşayan bir pazar alanını yansıtan çiçekçi, pastane, manav, kargo aracı ve inşaat malzemeleri taşıyan bir ticari araç gibi farklı konseptlerde üst yapısı uyarlanmış şekilde basının beğenisine sunuldu. Böylece markanın hafif ticari ürün gamının her bir modelinin geniş kullanımlı ferah yükleme alanı, konforlu iç dizaynı ve sağlam dış gövdesi doğrudan meslek grupları üzerinden uygulamalı olarak gösterilmiş oldu.



Renault, şirket içindeki yeni ticari araç yapılanması ile Avrupa’daki hafif ticari araçlardaki başarısını Türkiye’de de yakalayarak pazardaki konumunu güçlendirmek için önemli bir adım atıyor. Marka, bu atılım doğrultusunda Kangoo, Master ve Trafic modellerinden oluşan yenilenmiş hafif ticari ürün gamını tüm kullanıcılarının beğenisine sunuyor.


MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Renault olarak yıllardır binek otomobillerde Türkiye’nin en çok tercih edilen ilk iki markasından biriyiz. Şimdiyse yeni ticari ürün gamımızla birlikte hafif ticari araçlarda da varlığımızı perçinleyecek ve markamızın başarısını katlayacağız. Yenilenen hafif ticari ailemiz gerçekten çok güçlü. Kangoo, Master ve Trafic ile hedef kitlemize yalnızca yeni ticari modeller değil, aynı zamanda hafif ticari araç alanında yepyeni bir bakış açısı kazandırıyoruz” dedi.



Türkiye’nin, Avrupa’daki ticari araç pazarında en kuvvetli 3 ülkeden biri konumunda olduğunu vurgulayan Çağdaş, "Bu anlamda böyle bir pazarda Renault gibi bir markanın aktif olmaması düşünülemez. Bu alandaki stratejimizi aktife çeviriyoruz. İhtiyaçları birebir dinlemekle sahada pazarlama yaparak müşterilerimize ulaşmaya çalışacağız. Bugüne kadar ticari araçların satışı toplam satışlarımızın yüzde 15’i civarındaydı, bunu 20’li düzeylere çıkarmak istiyoruz" diye konuştu.



Yeni Renault Master Türkiye’ye giriş yapıyor


2025 yılında Kangoo ailesiyle minivan segmentinde ürün gamını tamamen yenileyen marka, şimdi de yeni Master’ı Türkiye pazarına sunarak hafif ticari araçlardaki atılımını sürdürmek istiyor. 1980’den beri 3 jenerasyonuyla Avrupa’da yüksek satış hacmine sahip olan Master, dünya genelinde 3 milyonu aşan satış rakamlarına sahip. Master, başarısını daha da ileri taşımak için bu yıl 4’üncü jenerasyonuyla Türkiye’ye giriş yapıyor.



Yapılan açıklamaya göre, sürgülü yan kapısıyla kolay yükleme imkanı sağlayan Renault Master, bir önceki jenerasyonuna göre 1,3 l/100 km’ye kadar daha düşük yakıt tüketimiyle çok daha ekonomik bir kullanım sağlıyor. Yenilenen direksiyon sistemi çok daha yüksek bir manevra kabiliyeti sunarken, 20 adet gelişmiş sürüş destek sistemi ise daha güvenli bir sürüş olanağı sunuyor. 10.1” OpenR Link multimedya sistemi ise entegre Google hizmetleriyle 50’den fazla Google uygulamasına erişim sağlayabiliyor. Bu anlamda Renault Master, bağlantılı hizmetlere sahip bir ticari model olarak segmentinde öncü bir konum kazanıyor. Master “aerovan” olarak rüzgar tünellerinde tasarlanan modeliyle ticari araçlar dünyasında kendine özgü bir verimlilik sunuyor. IVOTY jürisi tarafından 2025 yılının ticari modeli seçilen yeni Master, Türkiye pazarında kullanıcılara benzersiz bir alternatif sunmayı hedefliyor.


23 Aralık’tan itibaren satışa çıkacak yeni Master’ın, panelvan gövde tipinde 1 milyon 495 bin lira, kamyonet gövde tipinde ise 1 milyon 420 bin liradan başlayan fiyatlarla kullanıcılara sunulacağı duyuruldu.


Markanın ticari ürün gamının popülerleri: Kangoo Multix ve Kangoo Van


1997 yılında pazara sunulan Kangoo; Kangoo Multix, Kangoo Van ve Kangoo E-tech versiyonlarıyla modüler bir araca ihtiyaç duyan aileler ve işletmelerin tüm ihtiyaçlarını karşılama hedefiyle tasarlandı.


Easy-Life çekmece tipi torpido da dahil olmak üzere 49 litrenin üzerinde kolay erişilebilir saklama alanı, 775 litreden 3 bin litreye kadar genişleyebilen sınıfının en hacimlilerinden geniş bagaj alanı, ek alan gereksinimlerine pratik bir çözüm sunan ve alet gerektirmeden kullanılabilen yenilikçi tavan barları, 14 adet yeni sürüş destek sistemi, güçlü ve atletik dış görünümüne ek olarak konforlu iç alanıyla Kangoo Multix; bir ticari araçtan beklenen her türlü beklentiyi fazlasıyla karşılıyor. Otomatik ve manuel vites seçenekleri ve 130 beygirlik güçlü 1.3 TCe motoruyla tüm ihtiyaçlar için ulaşılabilir ve benzersiz bir çözüm olarak piyasada yer alıyor. Kangoo Van ise 3,3 metreküpten 4,9 metreküpe kadar taşıma hacmi sunarken 1.5 Blue dCi motoruyla benzersiz yakıt ekonomisi ve performans vadediyor.


Renault Trafic yeni logosu ve ekipmanlarıyla kullanıcılara sunuluyor


Trafic, yeni Renault marka kimliğiyle birlikte gelen ekipman ve güvenlik donanımları ile öne çıkıyor. Trafic; Trafic Panelvan versiyonuyla segmentinde 6,7 metreküpe kadar taşıma hacmi sunan sınıfının lider araçlarından biri olarak yer alıyor. 2.0 Blue dCi motoruyla yüksek performans sunan model, her kilometrede tasarruf sağlıyor. Trafic Combi ise 5 artı 1 oturma düzeni, otomatik ve manuel vites seçenekleriyle bir ticari aracın hacmini ve taşıma kapasitesini bir binek aracın yolcu taşıma imkanı ile birleştiriyor. Yine Trafic Combi, 8 artı 1 koltuk düzeni ile otomatik vites olarak tercih edilebiliyor. Full LED farları, geniş iç hacmi ve sağlamlığıyla Trafic yüksek manevra ve yük taşımaya aynı anda ihtiyaç duyanlar için verimli bir seçenek olarak ön plana çıkıyor.



Renault ticari pazarında atağa geçiyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Rize Mithat Pala: "Devre arasına güzel gitmek istiyoruz” Trendyol Süper Lig’in 17. haftasında deplasmanda Göztepe ile karşılaşacak olan Çaykur Rizespor’un orta saha oyuncusu Mithat Pala, maçı kazanıp devre arasına güzel gitmek istediklerini söyledi. Trendyol Süper Lig’in 17. haftasında Çaykur Rizespor, 22 Aralık Pazar günü saat 16.00’da Göztepe ile karşı karşıya gelecek. Mehmet Cengiz Tesisleri’nde karşılaşmanın hazırlıklarını sürdüren Çaykur Rizespor’un 24 yaşındaki orta sahası Mithat Pala, antrenman öncesinde basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Göztepe deplasmanından mutlak galibiyetle dönmek istediklerine vurgu yapan Pala, "Aslında çok iyi bir seri yakalamıştık. Çok güzel giden bir serüven vardı. Son 2 haftada istediğimiz sonuçları alamadık. Gaziantep’teki kötü mağlubiyet ve sonrasında Konya’daki puan kaybı. Aslında çok iyi oynadığımız bir Konya maçı, puan kaybı bizi üzdü. Göztepe maçına çok iyi hazırlanıyoruz, onlar da ligin çıkış yapan flaş bir takımı. Biz de onlara iyi hazırlandık. Bu maçtan sonra devre arası oluyor. Bu maçı kazanıp, oradan 3 puanı alıp, devre arasına güzel gitmek istiyoruz” dedi. Vanspor FK ile oynadıkları Ziraat Türkiye Kupası 5. Tur müsabakasında aldıkları 6-0 galibiyetin ardından lige odaklandıklarını kaydeden başarılı futbolcu, “Kupa maçına güzel bir galibiyet, farklı bir sonuç aldık. Tur atladığımız için, gruplara kaldığımız için mutluyuz. Genç arkadaşlarımız, şans alamayan arkadaşlarımız için de iyi bir prova oldu. Lige döndüğümüz zamanda son Konya maçında gerçekten çok üstün oynadığımız, istatistiklerin de yansıttığı, çok güzel geçen bir maç ama sonuca yansımadığı için üzgünüz. Aslında galip gelmemiz gereken ve istatistiklerin bunu gösterdiği bir maçtı. Üzgünüz ama bunu telafi edeceğiz” şeklinde konuştu.
Gaziantep 10. PENTEX Fuarı törenle açıldı 10. PENTEX Penye, Tekstil ve Teknolojileri Fuarı’nın açılış töreni kent protokolünün katılımıyla gerçekleştirildi. Gaziantep Sanayi Odası (GSO) tarafından organize edilen 10. PENTEX Penye, Tekstil ve Teknolojileri Fuarı kapılarını açtı. Yaklaşık 20 bin profesyonel ziyaretçinin ağırlanmasının hedeflendiği fuar 18-21 Aralık 2024 tarihlerinde (4 gün) saat 10:00 ile 19:00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek. Gaziantep Valisi Kemal Çeber açılış töreninde yaptığı konuşmasında, tekstil ve hazır giyim sektörünün halihazırda yaşadığı sorunlara rağmen ülke ekonomisinin lokomotif sektörleri arasında yer aldığını söyledi. Birlik ve beraberlikle, özveriyle aşılamayacak sorunun olmadığını ifade eden Çeber, “Biz güçlü bir ülkeyiz, güçlü bir milletimiz. Birlik ve beraberlik içerisinde üstesinden gelemeyeceğimiz hiçbir zorluk yok. Örneğin 6 Şubat’ta şehrimizi de büyük çapta etkileyen deprem felaketinin altından kalkabilen bir milletiz biz. Bu ülkenin büyük bir potansiyeli var. Her zaman devletimize, milletimize ve kıymetli iş insanlarımıza güveniyoruz. İş dünyamız ve sanayicilerimiz de kendilerine güvendikten sonra tüm sorunların üstesinden geleceğimize inanıyorum" dedi. Sanayi ve ticaret kenti Gaziantep’in her şartta üretim, ihracat ve istihdamını sürdürdüğünü dile getiren GSO Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Ünverdi de, ‘’Fuarlarımız, uluslararası ticarette yaşanan sorunlar ve iç piyasadaki daralma karşısında firmalarımızın yeni pazarlara açılmasına, üretimlerini tanıtmasına ve yenilikleri takip etmelerine imkan sağlamaktadır. Penye ve hazır giyim sektörleri şehrimizin de geçmişten bugüne vazgeçilmez sektörlerinin başında gelmekte olup, sağladığı istihdam ve katma değerle öne çıkmaktadır. 190 ülkeye yıllık 10 milyar doların üzerinde ihracat yapan şehrimizin ihracatında hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün de önemli payı bulunmaktadır’’ ifadelerini kullandı. Ünverdi, “Öncelikle şehrimizde faaliyet gösteren firmalarımız muhtelif bölgelerde dağınık bir yapıya sahiptir. Buna bağlı sektörümüzün olarak atölye bulmakta ve istihdam konusunda sıkıntıları olduğunu biliyoruz. Talep halinde, kuruluş çalışmaları devam eden Şahinbey-Polateli Organize Sanayi Bölgesi’nden sektörümüze yer konusunda planlama yapabileceğimizi de belirtmek istiyorum” şeklinde konuştu. Üreticilerin elini rahatlatacak şekilde girdi maliyetlerinin düşürülmesi, sektörün teşvik edilmesi ve özellikle uygun şartlarda krediye ulaşılabilirliğin sağlanmasının öncelikli beklentileri arasında yer aldığını söyleyen Ünverdi, "Sektör olarak en başta üretimlerimizde katma değeri artırmamız ve markalaşarak fiyatta rekabeti aşmamız gerekiyor. Ar-Ge, inovasyon, moda ve tasarım gibi konularda kendimizi daha da geliştirmek durumundayız. E-ticaret ve e-ihracatta firmalarımız muhakkak olmalılar. Dünyada dijital pazar hızla büyüyor ve biz bunu iyi değerlendirmeliyiz. Bu doğrultuda PENTEX fuarımız gerek alım heyetleri gerekse diğer firmalarımız için önemli iş bağlantıları kurma fırsatı sunuyor’’ ifadelerine yer verdi. Tekstil sektörünün Türkiye’nin lokomotif sektörlerinin başında geldiğini, tarihi geçmişiyle şehrimiz üretimlerinde önemli bir yere sahip olduğunu belirten Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkan Vekili ve GSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Aslansoy ise, "Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü emek yoğun bir iş oluşuyla çalışma hayatına ve kent ekonomimize çok büyük katkılarda bulunmaktadır. Ekonominin belirleyici unsur olduğu ve artık şehirlerin birbiriyle rekabet ettiği bir dünyada sektörlerimizin gelişmesi ve yeniliklere ayak uydurması için atılacak her adım çok değerlidir. Bu sebeple fuarlarımızın önemi daha da artmıştır. Sanayisi, ticareti, gastronomisi ve şehircilik anlayışıyla öne çıkan şehrimizin fuarlarıyla da markalaşması hepimizin ortak hedefi haline gelmiştir. Her fuar şehrimizin tanıtımı ve ticaretine de katkı sağlamaktadır. Bizler de gerek altyapı gerek üstyapı çalışmalarıyla insanımız ve üreticilerimiz için en iyisini yapmak ve en iyi şartları oluşturmak için çalışıyoruz’’ diye konuştu. Fuar hakkında Çocuk giyim, erkek giyim, yan sanayi, penye, tekstil, kumaş, konfeksiyon, yan sanayi üreticilerinin ve derneklerin ürünlerini sergilendiği 10. PENTEX Penye, Tekstil ve Teknolojileri Fuarı’nda Gaziantepli firmaların yanı sıra İstanbul, Mersin, Kilis, Kahramanmaraş, Konya ve Adana illerinden 270 marka ile 80 katılımcı firma yer alıyor.