YEREL HABERLER - 20 Şubat 2014 Perşembe 10:44

Kto Başkanı Mahmut Hiçyılmaz İdari Para Cezalarının Artışı İle İlgili Açıklama Yaptı

A
A
A
Kto Başkanı Mahmut Hiçyılmaz İdari Para Cezalarının Artışı İle İlgili Açıklama Yaptı

Kayseri Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Hiçyılmaz, idari para cezalarının artışı hakkında açıklamalarda bulundu. Başkan Hiçyılmaz, şirketlerin ana sözleşmelerinin Türk Ticaret Kanunu’na uyumlu hale getirilme süresi hakkında da uyarı yaptı.
Başkan Hiçyılmaz, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca Türk Ticaret Kanunu'ndaki idari para cezalarının, her yıl yeniden değerleme oranında artırıldığını belirtti.
Başkan Hiçyılmaz, Türk Ticaret Kanunu'nda bazı fiillerin kabahat olarak tanımlandığını ve bu fiillerin işlenmesi halinde de idari para cezaları uygulanmasının öngörüldüğünü kaydetti. Hiçyılmaz, 2014'te tescil ve kayıt için gerçeğe aykırı beyanda bulunanlara 2 bin 240 lira ceza uygulanacağını hatırlattı.
Hiçyılmaz, Anonim ve Limited şirketlerin ana sözleşmelerinin Türk Ticaret Kanunu’na uyumlu hale getirilme süresinin 01 Temmuz 2014 tarihine kadar uzatıldığını vurguladı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara 2024 yılının kelimesi "Kalabalık Yalnızlık" oldu Türk Dil Kurumu (TDK), 2024’ün kelimesini “Kalabalık Yalnızlık” olarak açıkladı. TDK tarafından yapılan anket sonucunda, 2024 yılının kelimesi belli oldu. Ankara Üniversitesi İletişim Araştırmaları ve Uygulama Merkezi (İLAUM) iş birliğiyle, alanında uzman isimlerden oluşan değerlendirme kurulu tarafından "Kalabalık Yalnızlık", "Merhamet", "Yabancılaşma", "Algoritma", "Yozlaşma", "Yapay Zeka" ve "Dijital Yorgunluk" kelimeleri TDK internet sitesinde halk oylamasına sunuldu. Yapılan oylamanın sonucunda en çok oyu alan “Kalabalık Yalnızlık” kelimesi, TDK tarafından 2024’ün kelimesini olarak seçildi. Öte yandan değerlendirme kurulu, "Kalabalık Yalnızlık" kavramının seçilme gerekçesi de açıklandı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: "2024 yılında, insanların kalabalıklar içinde yalnız hissettiklerini gösteren araştırmaların sayısında artış olduğu görülmektedir. Birbirlerinin zıddı gibi duran, teklik ifade eden ‘yalnızlık’ ile çokluk ifade eden ‘kalabalık’ aynı anda var olabilmektedir. Sosyolojik, psikolojik, iletişimsel gerekçelerle açıklanabilen bu durum, bireylerin gündelik yaşamlarında, kurdukları ilişki biçimlerinde kendisini göstermektedir. Araştırmalar, sosyal medya ve dijital teknolojilerin kullanımının artmasıyla insanların kendilerini daha yalnız hissetmeye başladıklarını göstermektedir. Sosyal medya ortamında takipçi, beğeni sayılarının önem kazanması, sözde ‘kalabalık’ bir ortam oluşturulması yalnızlık hissine çözüm gibi algılansa da yalnızlık hissini artıran bir sonuç ortaya çıkarmaktadır."