EKONOMİ - 02 Ekim 2024 Çarşamba 09:29

Bu konferansta yurt dışındaki fırsatlar konuşuldu

A
A
A
Bu konferansta yurt dışındaki fırsatlar konuşuldu

İSTANBUL (İHA) – İstanbul’da "Geleceği Şekillendiren Girişimler: Tecrübe, Strateji ve Vizyon" temasıyla düzenlenen etkinlikte, Türk markalarının global pazarlara açılmasının stratejik önemi masaya yatırıldı. MentorX Kurucusu Emre Koca, Türk markalarının yurt dışı pazarlarına açılmasının ülke ekonomisine sağladığı katkıları anlattı.


İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Konferans Salonu’nda "Geleceği Şekillendiren Girişimler: Tecrübe, Strateji ve Vizyon" temasıyla düzenlenen etkinlikte, Türk markalarının global pazarlara açılmasının stratejik önemi masaya yatırıldı. Etkinlikte konuşan MentorX Kurucusu Emre Koca, yurt dışına açılan Türk markalarının sunduğu fırsatları değerlendirerek, bu durumun Türkiye ekonomisine büyük katkılar sağladığını vurguladı.


Etkinlikte İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar, Dr. Öğretim Üyesi Tuğçenur Ekinci Furtana ve Trendyol Satış Yöneticisi Batuhan Kızıl gibi isimler de katılımcılara tecrübelerini aktardı. Konferansta, organik ve paralı trafik, e-ihracat stratejileri, funnel ve CRM sistemleriyle müşteri kazanımı ve sadakat yönetimi gibi konular tartışıldı.



"Türkiye’de 5 dolara mal ettiğiniz bir ürünü, yurt dışında 160 dolara satabiliyorsunuz"


Emre Koca, yaptığı konuşmada özellikle Türk markalarının yurt dışı pazarlarına açılmalarının sunduğu fırsatlara dikkat çekti. Koca, yurt dışında kar marjlarının Türkiye ile kıyasla çok daha yüksek olduğunu vurguladı. Koca, "Türkiye’de 5 dolara mal ettiğiniz bir ürünü, yurt dışında 160 dolara satabiliyorsunuz. Bir müşterimiz Balıkesir’de 5 dolara ürettiği bir ürünü mimarlardan oluşan bir ekiple katma değerli hale getirip 160 dolara Amerika pazarında satabiliyor" dedi. Koca, Türk markalarının global pazarda daha fazla yer almasının ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağını ifade etti.


Koca, markaların yurt dışındaki başarılarının yalnızca ticari bir kazanç olmadığını, aynı zamanda Türkiye’nin uluslararası arenadaki ekonomik gücüne de önemli bir katkı sunduğunu belirtti. Koca, bu süreçte, doğru strateji ve vizyonla hareket eden firmaların, global pazarlarda büyük fırsatlar yakalayabileceklerinin altını çizdi. Konferans boyunca, markaların sürdürülebilir büyüme stratejileri, müşteri sadakati ve dijital dünyada başarılı olmanın yolları gibi konular da detaylı şekilde ele alındı.



Bu konferansta yurt dışındaki fırsatlar konuşuldu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Sürekli patlayan Bodrum’un ana içme suyu hatlarında yenileme başladı Muğla Büyükşehir Belediyesi MUSKİ Genel Müdürlüğü tarafından Bodrum Yarımadası’nda sürekli arızaların meydana geldiği ana içme suyu hatlarının yenileme çalışmaları başladı. İlk olarak Gölköy Mahallesi’nde bulunan Gölköy, Gündoğan, Kızılburun, Dağbelen, Farilya, Yalıkavak, Dirmil, Geriş, Koyunbaba, Erdemil, Gümüşlük, Peksimet, Turgutreis, Bahçelievler, Akçaalan ve Karabağ Mahallerini besleyen içme suyu hattının 600 metrelik kısmının değişimi yapıldı. Arızaların ortadan kalkması ve vatandaşlara kesintisiz olarak su sağlanabilmesi amacıyla yapılan yenileme çalışmasının ardından hatların sorunsuz olarak devreye alınabilmesi bağlantı işlemleri başlatıldı. Çalışma sırasında su alımı durdurulacak ve hattın dolum işlemlerine imalatın tamamlanmasının ardından başlanacaktır. Çalışmanın tamamlanması ile birlikte hat tekrar doldurulmaya başlanacak ve alt kotlardan itibaren su alımına başlanarak kademeli olarak üst kotlara su verilecektir. Su alımının tamamlanması ve hattın tam kapasiteyle devreye alınmasının ardından su kesintisi sona erecek. MUSKİ Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamada, “Bu süreçte depoların dolması ve kesinti süresinin azaltılması amacıyla içme suyu tankerleri ile depolara su takviyesi yapılarak su seviyeleri hızlıca arttırılacak. Vatandaşlarımıza anlayışları için teşekkür eder, çalışmalar süresince su kesintisinden en az düzeyde etkilenmeleri için gerekli tedbirleri almalarını önemle rica ederiz” denildi.