GENEL - 14 Temmuz 2011 Perşembe 11:50

Gökçeada'ya tarifeli uçak seferleri başladı

A
A
A
Gökçeada'ya tarifeli uçak seferleri başladı

Çanakkale'nin Gökçeada ilçesinde geçen yıl Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla insani amaçlı olarak hizmete sokulan Gökçeada Havaalanı, sivil uçuşlara açıldı.

MURAT CANDAN - AYHAN ÖNCÜ
ÇANAKKALE 

İstanbul'dan saat 08.15'te Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve diğer katılımcılarla birlikte kalkan tarifeli uçak, saat 9.30'da Gökçeada'ya ulaştı. Havaalanında protokol mensupları ve vatandaşlar tarafından alkışlarla ve çiçeklerle karşılanan ilk tarifeli uçağın inmesinin ardından tören düzenlendi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından folklor ekibi bir gösteri sundu. Törende bir konuşma yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Gökçeadalıları uçak seferleri ile buluşturmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, "Gökçeada geçmişte kaderini terk edildi, ulaşılamaz bir ada haline geldi. 

Ülkemizin birçok yerinde olduğu gibi adanın yolu ve suyu yoktu. İletişim hizmetleri doğru dürüst verilemiyordu. Ne yaptık? 'Yolu, suyu, telefonu, interneti olmayan yerleşim yeri kalmayacak' dedik. Türkiye'de bir ulaşım ve iletişim seferberliği başlattık. 'Türkiye bilişimle kalkınacak, bilişimle gelişecek' dedik ve geniş bant internet hizmetini okullarımızdan başlamak üzere yurdun her köşesine yaydık. Bugün artık ulaşılabilen, gelişen bir Türkiye var. 320 bin kilometreyi geçen bölünmüş yol ağımızla 45 milyonunun üzerinde internet kullanıcısı ile ve iç dış hatlarda 103 milyon insanın uçakla seyahat ettiği, havayolunun gerçekten halkın yolu olduğu bir Türkiye var" ifadelerini kullandı.

"BUGÜN 15 MİLYON İNSANIMIZ UÇAKLA TANIŞTI"

Yıldırım, bugün Türkiye'de 15 milyon insanın ilk defa uçakla seyahat etme imkanına kavuştuğunu da belirterek, "10 milyon vatandaşımız 60 liranın üzeninde bir bilet fiyatıyla uçakla seyahat ettiyse bunda şüphesiz havayolunu halkın yolu yapma yönündeki kararlılığımızın katkısı var. 'Milletimiz, insanımız her şeye layıktır' dedik ve bunun için gece gündüz demeden başta Başbakan'ımızın liderliğinde ve iradesinde Anadolu'nun her köşesini hizmetlerle donattık. Gökçeada seferleri hayırlı uğurlu olsun" dedi. 

Türkiye'de 2003 yılında 25 havaalanının çalıştığını da belirten Yıldırım, "Bugün bu sayı 46'ya ulaştı. 25 havaalanından sadece 2 tane şirketimiz uçuş yapıyordu. Bugün 7 şirket, değişik illerimize uçuşlar yapmaya başladı. THY kuruluşu olan Anadolu Jet ve Borajet tek başına 18 noktaya uçuş yapıyor. Şimdi İstanbul-Gökçeada seferlerini de buna kattı. THY ve Bora Jet yetkililerine; Gökçeadalılara bu modern, konforlu, hızlı hizmeti sunmalarından dolayı teşekkür ediyorum" diye konuştu.

"2023 YILINDA TÜRKİYE KENDİ SAVAŞ VE SİVİL UÇAĞINI YAPAN BİR ÜLKE OLACAK"

Yıldırım, Türkiye'de havacılık sektörünün büyük bir gelişim kaydettiğini de belirterek, "2002 sonunda 8,5 milyon vatandaşımız sadece uçakla uçabiliyordu. Bugünkü sayı yurt içinde 51 milyona çıktı. 8,5 milyon neresi, 51 milyon neresi? Havacılıktaki gelişme işte bu kadar çarpıcı. 2010 yılında Türkiye'de havacılık yüzde 20 oranında büyüyerek gelişmeye devam etti. Bu sene de büyümeye devam ediyor. Çünkü artık havayolu halkın yolu oldu. Bu büyüme daha da artacak. Daha önümüzde çok önemli hedefler var. 2023 hedefimiz var. 2023'te 350 milyon insan havayolu ile seyahat edecek. 750 adet orta ve büyük gövdeli uçağa sahip olacağız. 60 milyon kapasiteli en az 1 havaalanımız, 30 milyon kapasiteli en az 2 havaalanımız, 15 milyon kapasiteli en az 3 havaalanımız olacak. Türkiye'nin neresinde olursa olsun, vatandaşlarımız en fazla bir saatlik havayolu seyahati ile mutlaka bir başka havaalanına ulaşmış olacak. Havacılık hedefleri bununla da sınırlı olmayacak. 2023 yılında Türkiye kendi savaş uçağını ve kendi sivil uçağını yapan bir ülke olacak" açıklamasını yaptı.

Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna da Gökçeada-İstanbul arasındaki uçak seferlerinin başlamasının adanın tarihinde bir dönüm noktası olduğunu belirterek, bu konuda emeği geçenlere teşekkür etti. Törende ayrıca; AK Parti Çanakkale milletvekili Mehmet Daniş, Borajet Genel Müdürü Kadir Peker, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ve Belediye Başkanı Yücel Atalay da birer konuşma yaptı.

HAFTADA 2 GÜN SEFER YAPILACAK

İnşasına 15 yıl önce başlanan Gökçeada Havaalanı, geçen yıl ağustos ayında Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımı ile hizmete açılmıştı. Şu an için insani yardım amaçlı uçuşları ağırlayan havaalanına zaman zaman bazı şirketlerin küçük uçakları da iniş yapıyor. Özellikle sörf açısından büyük ilgi gören Gökçeada'ya uçak seferlerinin başlaması ile birlikte turizmin de hareketlenmesinin beklendiği ifade edilirken, seferlerin İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan yapılacağı öğrenildi. Tarifeye göre perşembe günleri İstanbul'dan 08.15'te kalkacak olan uçak, Gökçeada'dan da 09.55'te İstanbul'a uçacak. Cumartesi günü ise 15.30'da Gökçeada'ya gelecek olan uçak, 17.10'da adadan tekrar İstanbul'a havalanacak.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bakan Bolat: “Hedefimiz dünyadaki yabancı yatırımlardaki payımızı 2028’e kadar yüzde 1,5’e çıkarmak” Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Bizim dünyadaki yabancı yatırımlardaki payımız yüzde 0,2’ydi. 2002’de bunu yüzde 1’e ulaştırdık, hedefimiz bunu 2028’e kadar yüzde 1,5’e çıkarmak” dedi. AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş başkanlığında toplanan TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, Ticaret Bakanlığı ve Bakanlığa bağlı kurum ve kuruluşların 2025 yılı bütçesi görüşüldü. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, bütçe görüşmelerinin ardından milletvekillerinin sorularını yanıtladı. Küresel ticaretteki durgunluğa rağmen Türkiye’nin dış ticaret ve cari işlem tablolarının olumlu olduğunu belirten Bolat, ithalatta 27,5 milyar dolarlık, dış ticaret açığımızda ise 35,5 milyar dolarlık bir azalma var olduğunu dile getirdi. Bolat, Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası tarafından ocak-eylül döneminde cari işlemler açığının 5,3 milyar dolar olarak açıklandığını gerilediğini söyleyerek, "Bu rakamlara yaklaşık 57 milyar dolardan geldik. Türkiye, dünya ticaretinden aldığı payı sürekli artırıyor. Mal ihracatından aldığımız payı yüzde 1,08’e, hizmet ihracatından aldığımız payı da yüzde 1,35’e yükselttik. Mal ve hizmet ihracatı olarak toplamda 375 milyar dolara yükseldik bu açıdan da olaya bakabilirsiniz" ifadesini kullandı. “Hedefimiz dünyadaki yabancı yatırımlardaki payımızı 2028’e kadar yüzde 1,5’e çıkarmak” Türkiye’de 1950-1980 arasında 1 milyar dolar, 1980- 2002 arasında 15 milyar dolar, 2003-2024 arasında ise 271 milyar dolar doğrudan yabancı yatırım geldiğini söyleyen Bolat, “Türkiye’deki yabancı yatırımcı sayısı 2002’ye kadar 5 bin 600 iken 83 bin doğrudan yatırımcı geldi. Hukuk olmasa, ekonomide istikrar olmasa, siyasette istikrar olmasa, ülke büyüme kaydetmese yabancı yatırımcı burada kara kaş kara göz için gelmez. Bizim dünyadaki yabancı yatırımlardaki payımız yüzde 0,2’ydi. 2002’de bunu yüzde 1’e ulaştırdık, hedefimiz bunu 2028’e kadar yüzde 1,5’e çıkarmak” şeklinde konuştu. “BRICS’e üyeliğimizin Hindistan’ın veto etmesi gibi bir durum söz konusu değil” Türkiye ile Avrupa Birliği (AB) arasında Gümrük Birliği’nin devam ettiğini hatırlatan Bakan Bolat, Türkiye’nin İslam İşbirliği Teşkilatı, Afrika Birliği, ECOWAS, Türk Devletler Teşkilatı gibi uluslararası kuruluşlara üyeliği, gözlemciliği veya ortak üyeliğinin her zaman var olduğunu, bunun yanı sıra BRICS’e de Türkiye’nin başvuruda bulunduğunu kaydetti. Bolat, "Türkiye’nin Kazan’daki son zirve toplantısında, diğer bazı ülkeler gibi müracaatı incelendi. Ortak üyelik statüsüyle bize cevap verecekleri anlaşılıyor. Üyeliğimizi Hindistan’ın veto etmesi gibi bir durum söz konusu değil. BRICS’in Gayri Safi Milli Hasıla açısından dünyadaki payı yüzde 25 seviyelerinde. Kuruluşa, Afrika, Körfez, Orta Doğu ve Asya’dan başka ülkelerin de katılımları veya ortak üyelikleri söz konusu. Buradaki amacımız hem dış politikada hem dış ekonomik ilişkilerde çok boyutlu, çok katmanlı ilişkileri geliştirmektir” ifadelerine yer veridi. TÜFE’nin son 5 ayda 27,5 puan gerilediğini hatırlatan Bolat, Orta Vadeli Program (OVP) hedefleri doğrultusunda enflasyonu azaltmaya devam edeceklerini kaydetti. “Elektronik ticaret konusunda 6563 sayılı kanun Temmuz 2022’de kanunlaştı” E- ticaret kanununa ilişkin milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Bolat, “Elektronik ticaret konusunda 6563 sayılı kanun Temmuz 2022’de kanunlaştı. Sizler hepiniz oradaydınız. 2022’de bu kanun çıktıktan sonra 60 gün içerisinde bu kanunda net işlem hacmiyle ilgili maddeyi Anayasa Mahkemesi’ne götüren ana muhalefet partisiymiş. Her şey yazıyor kayıtlarda. Anayasa Mahkemesi’ne başvuran imza sahipleri de Anayasa Mahkemesi’nde alabilirsiniz” dedi. “Türkiye’nin e-İhracat’ı yokken 2002’den bu yana hızlandı, bu yıl ise 7 milyar dolara ulaşacak” Elektronik ticaretle ilgili olarak kanunda yer alan bütün maddelerin uygulamaya girdiğini söyleyen Bolat, “Reklam sınırlamaları, kargo şirketi kurmama sınırlamaları, kendi ödeme sistemini kurmama sınırlamaları, sponsorluk sınırlamaları, kendine ait pazar yeri ve marka oluşturamama sınırlamalarının hepsi yürürlüğe girdi. Nitekim bahsettiğiniz Pazar payı zaten düşmeye başladı. Ancak bu konuda geçen 2 buçuk süre zarfında baktığımızda şunu gördük; Anadolu’da mikro ihracatlar noktasında aşağı yukarı 240 bin esnaf ve KOBİ e-İhracat’a başladılar. Türkiye’nin e-İhracat’ı yokken 2002’den bu yana hızlandı, bu yıl ise 7 milyar dolara ulaşacak. Toplam ihracatımızdaki payı da yüzde 3’e ulaşacak” şeklinde konuştu. “2 tane uzak doğu firması e-İthalat olarak hızlı kargo sistemiyle Türkiye’deki firmaları hızla baskılıyor” Bolat, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bu konuda herhangi bir alacak verecek konusu henüz oluşmamıştı. Sene sonunda önümüzdeki nisan ayında net işlem hacimlerine bakılacaktı. Bu noktada ilgili firmalar ve diğerlerinin 30 binden fazla KOBİ’yi sistemden çıkaracakları ve yüzbinlerce insanın da işsiz kalacağı bir tablo da meydana gelmişti. Ayrıca sektör o kadar hızlı ilerliyor ki 2 tane uzak doğu firması Türkiye’de e-İthalat olarak hızlı kargo sistemiyle Türkiye’deki firmaları hızla baskıladığı ve özellikle KOBİ’lerin, esnafların pazar payını alacak bir noktaya gelecekleri görüldü. Bu çerçevede değerlendirme yapılarak daha önceki kanunda olmayan ticaretin içinde e-ticaretin yüzde 20’lik bir sınırlama getirildi.” Bolat, Hal Kanunu’nda değişiklik yapılmasına yönelik çalışmalara ilişkin ise, "Şu an zaten Tarım ve Orman Bakanlığı ve halcilerle görüşmeler yapıyoruz. Değiştireceğimiz konuları belirleyeceğiz, hükümete getireceğiz, onaylandığı durumda da Meclise gelecektir. Bunun dışında fahiş fiyat artışıyla ilgili denetlemeler çok yoğun yapılıyor” bilgilerini aktardı. Kadın kooperatiflerine verilen desteklerin artırılması için çalışacaklarının altını çizen Bolat, kadın kooperatiflerinin, üretime ve ihracata önemli katkılar vermeye başladığını söyledi. "Türkiye, İsrail’i ateşkese zorlayan ülke konumunda" Bakan Bolat, iddiasını ispat etmenin iddia sahibine düştüğüne işaret ederek, "İddia sahibi, eğer Türkiye Cumhuriyeti devletinin ilgili makamlarına, Filistin devletinin makamlarına itibar etmiyorsa yapacak bir şey yok." dedi. “İsrail, almak istediği silahları ABD’den, Avrupa’dan zaten alıyor” Türkiye’nin, Filistin konusunda dünyada en fazla çabalayan, ülke olduğunu vurgulayan Bolat, şu ifadelere yer verdi: "İsrail, almak istediği silahları ABD’den, Avrupa’dan zaten alıyor. Hem de hibe alıyor. Türkiye’de savunma sanayi ürünlerinin ihracatı Milli Savunma Bakanlığının kontrolüne ve iznine tabidir. İçişleri Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğünün iznine tabidir. Özellikle 7 Ekim’de başlayan süreçten sonra bir kere ateşkes oldu. Yaklaşık bir hafta, 10 gün sürdü. Ondan sonra ateşkes çabaları devam etti. Biz ülke olarak onlarla ticareti yüzde 33-34 oranında azalttığımızı defaatle söyledik. Ta ki 9 Nisan’a kadar. ’9 Nisan kararımızdan sonra İsrail ile ticaret yok diyordunuz da şimdi kestiniz.’ Böyle bir ifadeyi siz söylediniz veya sizlerden birileri söyledi. Kayıtlara bakın. 15 Aralık 2023’te TBMM Genel Kurulunda yaptığım konuşmaya da bakabilirsiniz. Böyle bir ifade yoktur. Bizim söylediğimiz, hükümet, Ticaret Bakanlığı ticaret yapmıyor. Biz sadece uygulayıcı Bakanlığıyız, düzenleme yaparız, denetleme yaparız. Bunun dışında kararlar alırız ve nitekim uluslararası şirketler ya da özel şirketlerin ihracat ithalat işlemleri oluyor dedik.” “Ne gemi isimleri doğru ne tarihler doğru” Bolat, üçüncü ülkelerden İsrail’e mal gönderildiği iddialarına ise, bu iddiaların Türkiye’den kaçmış ve Türkiye aleyhine etki ajanlığı yapan çevrelerin yalan dolan haberlerine bakılarak söylendiğini belirtti. Bolat, "Türkiye’den, o bahsettikleri çevrelerden alıp da söyledikleri şey, Türkiye’de Derince Limanı’ndan aşağı yukarı 70-80’in üzerinde geminin petrol yükleyip İsrail’e akaryakıt taşıdığı suçlaması yapıldı. Bunu gördük ve kontrol ettirdik. Ne gemi isimleri doğru ne tarihler doğru. ’Tanker’ yazılıyor ki sanki bunlar petrol taşımış diye. Uçaklar gibi gemiler de bir yere gittikleri zaman yakıtları bittiğinde oradaki yerlerden yakıt tazelerler. Dünyanın bütün gemileri, Türk gemileri de gittikleri yerlerde aynı şeyi yaparlar. Bu tamamen bilgisayar kurgusu bir kağıttır ve bu kağıt ’Derince’den yakıt gönderildi’ olarak sunuldu" diye konuştu. Komisyonda, Ticaret Bakanlığının yanı sıra Rekabet Kurumu ile Helal Akreditasyon Kurumunun 2025 yılı bütçeleri kabul edildi.