GÜNDEM - 03 Temmuz 2014 Perşembe 09:53

Azerbaycanlı AÖF öğrencisinin başarı öyküsü

A
A
A
Azerbaycanlı AÖF öğrencisinin başarı öyküsü

Azerbaycanlı Ramile Mansuroğlu 4 yıllık açıköğretim fakültesini 3 yılda bitirerek herkese örnek oldu

4 yıllık Anadolu Üniversitesi (AÜ) Açıköğretim Fakültesi (AÖF) Azerbaycan Programları İşletme Bölümü’nü 3 yılda tamamlayan Ramile Mansuroğlu’nun başarısı herkese örnek oluyor.

Bakü’de muhasebe yardımcısı olarak çalışan ve ana dili Rusça olan, Mansuroğlu, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’nin Azerbaycan Programlarında ikinci üniversitesini Türkçe öğrenimle bitirdi. AÖF sayesinde ana dili Rusça’nın yanı sıra kısa sürede Türkçe’ye da hakim olan Mansuroğlu, 4 yıllık programı yüksek not ortalaması ile 3 yılda bitirdi. AÖF eğitimi esnasında iş hayatının yanı sıra bir de çocuk büyüten Mansuroğlu, Açıköğretim sistemini Azerbaycan’a getiren bütün yetkililere teşekkür etti.

Anadolu Üniversitesi’nin 2013-2014 Mezuniyet Töreni’ne katılmak için Eskişehir’e gelen Mansuroğlu, yüksek bir not ortalamasıyla 4 yıllık programı 3 yılda bitirdiğini söyledi.

Açıköğretim sisteminin kendisine çok önemli fırsatlar sunduğuna dikkat çeken Mansuroğlu, “Bu benim ikinci üniversitemdi. İlk üniversitemde öğretmenliği bitirdim ve master da yaptım. Bütün eğitim hayatımı Rusça olarak yaptım. Açıköğretim sistemi bize büyük fırsatlar sunuyor. Ben açıköğretim sisteminde ikinci üniversitemi okurken hem çocuk büyüttüm hem de çalıştım. Eğer örgün olarak okusaydım ve her gün üniversitede derslere gitseydim o zaman bunları yapamazdım. Açıköğretim sistemini Azerbaycan’a kadar getiren ve bu sistemde emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum” dedi.

MANSUROĞLU’NUN EN BÜYÜK HAYALİ, KENDİ OKULUNU AÇMAK
Mezuniyet töreninde binlerce öğrenciyle birlikte kep atmanın heyecanını yaşayan Mansuroğlu, hedeflerini de anlatarak şöyle devam etti:

“Benim hedefim kendi okulumu açmak. Bunun için de İşletme Bölümü’nü seçtim. Açmak istediğim okulda kendi dilim olan Rusça eğitim vermek istiyorum. Ancak Türk eğitimi bana çok yararlı oldu. Türk eğitimini çok seviyorum ve Türk eğitimi bana çok büyük şanslar sunuyor.” 

KADİR ÇETİN
ESKİŞEHİR

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Met helvası yeni tatlarda çeşitlenip lezzetleniyor Eskişehir’de esnaf olan Yücel Büyükşekerci, met helvasında yenilikler yaptıklarını ve yeni tatlar ortaya çıkardıklarını dile getirerek özellikle 3’ncü neslin bu konuda yoğun çalışmalar yaptığını anlattı. Eskişehir’in meşhur tatlarından biri olan met helvası, yerli ve turist vatandaşların gözdesi olmayı sürdürüyor. Sektörün 3’ncü nesli leblebili, Antep fıstıklı ve diğer ürünlerle Eskişehir lezzetini çeşitlendiriyor. Met helvasından yeni tatlar oluşturduklarını söyleyen Büyükşekerci, leblebili helvanın şu an revaçta olduğunu belirtti. 26 yaşındaki torunlarının met helvasına yenilikler getirdiğini dile getiren Büyükşekerci, her ürünün ayrı bir yeniliğinin olduğunu söyledi. "Met helvasını değişik türleriyle tanıtıyoruz" Gelenekselin üstüne biraz bir şeyler katarak met helvasını değişik türleriyle tanıttıklarını aktaran Büyükşekerci, “Yenileştirme yapmak her işte olduğu gibi bizimkinde de çok önemli. Gelenekselin üstüne biraz daha bir şeyler koyarak ilerliyoruz. Lezzeti bozulmadan birçok ürün deniyoruz. İşimizi 3’üncü nesle aktarım yaptık. Torunumuz 26 yaşında met helvasına yeni tatlar getiriyor ve getirmeye de devam ediyor. Örneğin leblebili met helvası sadece bize ait. Leblebili, Antep fıstıklı ve daha nicelerini denemeye devam ediyor. Çorum’a bile leblebili met helvası gönderiyoruz. Onlarda görünce şaşırdıklarını ve beğendiklerini dile getiriyor. Bir diğer yeniliği ise kahvelerin yanına ikram olarak ceviz, ezme haşhaş ve tahin kullanarak yapıyor. Her ürünün ayrı bir yeniliği var, haşhaşı da helvanın içine ilk defa torunumuz kattı. Bu tarz yeniliklerin güzel olduğunu ve başka ürünler kullanarak da met helvasını değerlendirebileceğimizi gördük. İncelemelerini ve patentini de aldık. Torunumuz ve diğer çalışanlarımız met helvasını başka ürünlerle deneyerek, tanıtmaya devam ediyor” dedi.
Şırnak Şırnak’ta 112’ye asılsız ihbarda bulunan 13 kişiye idari para cezası kesildi Şırnak’ta 2024 yılında 174 bin 595 acil çağrıya cevap verildi. Asılsız ihbarda bulunan 13 kişiye idari para cezası kesildi. Şırnak’ta 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin verdikleri eğitimler ile birlikte 2 yılda asılsız çağrılarda bulunanların sayıları düştü. 2022 yılında yüzde 86 asılsız çağrı yapılırken, Acil Çağrı Merkezi personelinin verdikleri eğitimler ve çalışmalar ile birlikte bu oran 2024 yılında yüzde 69’a geriledi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Erhan Tatar, yapılan her asılsız bir ihbar nedeniyle yardıma muhtaç olan başka bir vatandaşa yardım edilemediğini belirtti. 112 Acil Çağrı Merkezi olarak önceliklerinin acil durumlarda yardıma ihtiyacı olan vatandaşlara en hızlı ve koordineli bir şekilde yardım ulaştırmak olduğunu söyleyen Tatar, "Acil durumlarda sadece 112’yi arayarak tüm birimlerimize ulaşabilmek, hem zaman hem de koordinasyon açısından çok önemli. 2022 yılında Şırnak’ta yüzde 86 oranında asılsız çağrı yapıldı, 112 Acil Çağrı Merkezi personelleri tarafından yapılan saha çalışmaları ve verilen eğitimler sonucu bu oran 2024 yılında yüzde 69’a düştü. Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü olarak son 1 yıl içerisinde 174 bin 595 adet acil vakaya tüm birimlerimiz ile koordineli bir şekilde müdahale edilmiştir. 112 acil çağrı hattımızı gereksiz yere meşgul eden vatandaşlarımız oluyor maalesef. 2022 yılında yüzde 86, 2023 yılında yüzde 85 personellerimizin tanıtım ve eğitim faaliyetleri sonucunda 2024 yılında bu oran yüzde 69’a inmiştir" dedi. Asılsız çağrıda bulunanlara idari para cezası kesildi 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne asılsız ihbarda bulunan kişilere idari para cezası kesildiğini kaydeden Tatar, "Vatandaşlarımızdan ricamız bu kadar önemli ve yoğun bir acil çağrı hattı olan 112’yi gereksiz aramamaları. 112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul eden vatandaşlarımıza da idari para cezası uygulanmaktadır. 2024 yılı içerisinde 13 kişiye toplam 25 bin 740 TL idari para cezası uygulanmıştır" ifadelerini kullandı. Asılsız ihbarlar, gerçek ihbarlara engel 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan asılsız ihbarların, yardıma gerçekten muhtaç olan vatandaşların yapacağı gerçek ihbarların önüne geçtiğini belirten Acil Çağrı karşılama personeli Deniz Özdemir ise, "Biz, çağrı karşılama memurlarının temel görevi vatandaşlarımızın verilen vakada ihtiyaç duyduğu birim veya birimlere yönlendirmek. 112’ye düşen ihbarlarda vatandaşlarımızın verdiği vakaya göre sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, orman, AFAD birimlerinden bir tanesi veya gerekli görülürse birden fazlasına olay yerine yönlendirmek üzere çağrıları aktarıyoruz. Çağrı alırken, hangi birimlere ihtiyaç duyulduğunu tespit etmek kadar bizim için aldığımız çağrının asıllımı asılsız mı olduğu çok önem teşkil ediyor. Çünkü, şöyle bir sıkıntı yaşıyoruz. Asılsız vaka aldığımızda gerçek vakalara ulaşamıyoruz. Vatandaşlarıma yardımcı olamıyoruz. Bunun önüne geçmek adına vatandaşlarımız aradığında gereksiz ihbarlarda veya gereksiz aramalarda bulunduklarını tespit ettiklerimizi, sistemimize düşen adreslerini irtibat numaralarını alıp idari para cezası kesmek üzere ilgili birimlere yönlendiriyoruz. Vatandaşlarımızdan 112’yi gereksiz yere meşgul etmemeleri, asılsız ihbarlarda bulunmamaları adına daha önem vererek, duyarlı olarak bizlere yardımcı olmalarını rica ediyoruz" diye konuştu. Eşine kızdı ’kendimi öldüreceğim’ dedi Bir kadının aradığını, eşinin öldüğünden, kaybolduğundan şüphe ettiğini ilettiğini aktaran Özdemir, "Çünkü eşi evi terk etmiş, ’kendimi öldüreceğim’ diye. Biz olay yerine ambulans, emniyet, jandarma, orman, AFAD, itfaiye tüm birimlerimizi arama kurtarma çalışmaları adı altında sahaya yönlendirdik, verilen adrese ve çevresine. Vatandaşı bulduklarında eşine kızıp o cümleleri sarf ettiğini, arabayı ana yolda kenara çekip uyuduğunu tespit ettik" dedi. 112 Acil Çağrı karşılama personeli Ferihan Demirelli ise, acil hastalar için uygun hastane bulmaya ve hastaların en hızlı bir şekilde sevklerini sağlayarak vatandaşların sağlığına kavuşmaları için çaba gösterdiklerini ifade etti.