POLİTİKA - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:27

TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

A
A
A
TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı.
TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Meclis Teşkilatını yeniden yapılandıran, çalışanlara yönelik yeni düzenlemeler getiren TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, ’’TBMM Genel Sekreterliği Teşkilatı’’nın adı ’’TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı’’ olarak değişti. TBMM Başkanı’na yardımcı olmak üzere 5 başkan başmüşaviri, 15 başkan müşaviri ile 15 müşavir atanabilecek. Başkan başmüşaviri, başkan müşaviri ve müşavir kadrolarına, her biri kadro unvanının toplam
sayısının yüzde 40’ı oranında, istisnai memuriyet hükümlerine göre açıktan veya naklen atama yapılabilecek. Başkanlık Divanı, siyasi parti gruplarının personel ihtiyacını tespit edecek. Divan, ayrıca dolu kadrolarda derece ve sınıf değişikliği ile boş kadrolarda, sınıf, unvan ve derece değişikliği ile sınıflar arası atama yapabilecek.
Genel sekreter ya da genel sekreter yardımcılığı için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren fakültelerinden veya YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olma ve en az 12 yıl kamu veya özel sektörde çalışma şartı aranacak. Memuriyette ilk defa idari teşkilat kadrolarında başlayacak olanlar, ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar arasından sınavla seçilecek.
TBMM harcamalarının dış denetimi, her yıl Sayıştay tarafından görevlendirilen üç denetçiden oluşan bir komisyonca yalnızca hesaplar ve bunlara ilişkin belgeler esas alınarak yapılacak.
TBMM Genel Sekreterliği Kanunlar ve Kararlar, Bütçe ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri ve Tutanak Müdürlüğünde müdürlük veya müdür yardımcılığı yapmış ya da yapmakta olanlar Yasama ve Denetimden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığına atanabilecek. TBMM Genel Sekreterliğinde uzman unvanlı kadrolarda bulunanlardan, kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğünde görevli olanlar, yasama uzmanı kadrolarına atanabilecek.
15 Ocak 2012 tarihinden önce Meclis kadrosunda bulunun personel, Meclisin mali ve sosyal haklarına ilişkin eski hükümlerden yararlanmaya devam edecek.
İDARİ TEŞKİLATTA ÇALIŞTIRILACAK PERSONEL SINAVLA ALINACAK
İdari teşkilatta toplam kadro sayısının yüzde 20’sini geçmemek üzere, sözleşmeli ve geçici personel de sınavla alınmak koşuluyla çalıştırılabilecek. İdari teşkilat kadrolarında herhangi bir personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmasına ihtiyaç duyulması ve Başkanlık Divanında bu konuda karar alınması halinde, atamaya ilişkin talep, TBMM Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı’na bildirilmek üzere Başkanlığa gönderilecek. Devlet Personel Başkanlığı, personelin atanacağı kurum ve kuruluş
ile kadro görevini tespit edecek. İdari teşkilat personeli, Başkanlık tarafından uluslararası kuruluşlarda görevlendirilebilecek.
DANIŞMANLARA İLİŞKİN DÜZENLEME
TBMM faaliyetleri ile ilgili Meclis Başkanı’na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer kurumların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak 5 TBMM Başkan danışmanı çalıştırılabilecek. Milletvekilleri için 1 danışman, 2. danışman ve ilave bir personel sözleşmeli olarak çalıştırılabilecek.
Her siyasi parti grubunda 10 grup danışmanı, 25 büro görevlisi, partilerin milletvekili sayısının yüzde 10’u oranında ek büro görevlisi; yasama faaliyetlerinde milletvekillerine yardımcı olmak üzere her milletvekili için bir danışman, bir danışman yardımcısı ve ek bir personel sözleşmeli olarak çalışabilecek. Danışmana 83500, ikinci danışmana 73000, diğer personele ise 63000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık sözleşme ücreti ödenecek.
Söz konusu sözleşmeli personel ile ilgili düzenleme, 15 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe girecek. Sınavlarda yasama uzman yardımcılığı için 35, stenograflık için ise 30 yaşını geçmeme şartı aranacak. TBMM Genel Sekreteri de diplomatik pasaport alabilecek.
MECLİS BAŞTABİPLİĞİ, SAĞLIK BAKANLIĞI’NA DEVREDİLECEK
Meclis Baştabipliği, Sağlık Bakanlığı’na devredilecek. Sağlık hizmetleri, TBMM Başkanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokol çerçevesinde, bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastanelerince ve bu hastanelerin TBMM yerleşkesi içinde kuracakları yataklı veya yataksız sağlık birimlerince verilecek. Özel sağlık kurumlarında da sağlık hizmeti alınabilecek.
MECLİSİ, POLİS KORUYACAK
TBMM’nin bütün bina, tesis, eklenti ve arazisinde kolluk ve yönetim hizmetleri, TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenecek. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet, İçişleri Bakanlığı tarafından TBMM Başkanlığı’na tahsis edilecek. Böylece, Meclisin güvenliği yalnızca polis tarafından sağlanacak. Meclisteki Tabur Komutanlığının görev süresi sona erecek. Kanun yürürlüğe girdikten sonra Mecliste görevlendirilecek polis memurları, Meclisin mali haklarından yararlanamayacak.
ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEYENLERE YÜZDE 30 İLE 50 ARASINDA FAZLA İKRAMİYE
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İdari Şube Müdürü, Saray Müdürü ve Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, İşletme, Fabrika ve Personel müdürlükleri unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri sona erecek. Aynı unvanlı bu kişiler, TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilecek. rat kadrolarında herhangi bir personel
TBMM Genel Sekreterlik kadrolarında görev yapanlardan, emekli aylığı bağlanmaya hak kazanan ve bu tarihten itibaren 4 ay içinde emeklilik başvurusunda bulunanlara emekli ikramiyesi; yasanın yayımı tarihi itibariyle yaş haddinden emekliliğine en fazla 3 yıl kalanlara yüzde 30, 3 yıldan çok 6 yıldan az kalanlara yüzde 40, 6 yıldan fazla kalanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek. Bu şekilde emekli olanlardan boşalan toplam kadro sayısının yüzde 40’ı, hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilecek.
Genel Sekreterlikte geçici personel olarak görev yapan ve kanun yürürlüğe girdikten sonra emekli aylığı bağlanmasına hak kazananlara iş sonu tazminatları ise emekli aylığı bağlanmasına hak kazanılan tarihi aşan süresi 10 yıl ve üstü olanlara yüzde 30, 5 ile 10 yıl arasında olanlara yüzde 40, 5 yıldan az olanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek.
İDARİ TEŞKİLATTA 4-C STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARA ÖNCELİK
İdari teşkilata personel alımında 4-C statüsünde çalışanlara öncelik verilecek. Alınacak toplam personelin yüzde 20’si, 4-C’li çalışanlardan olacak. 4-C’li personelin atanmasında, kurum içindeki sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. İdari teşkilatta norm kadro ilke ve standartları uygulanacak. Meclisteki personel sayısı norm kadro sayısına düşünceye kadar personel alınmayacak. Personelde aranacak nitelikler, norm kadro ilke ve standartları dikkate alınarak Başkanlık Divanınca belirlenecek.
TBMM Başkanvekili Meral Akşener, gece saatlerinde teklifin yasalaşmasının ardından birleşimi saat 14.00’de toplanmak üzere kapattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Karacabey Belediyesinden ’kaldırım işgali’ denetimi Karacabey Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri ilçedeki yol ve kaldırım işgalini sonlandırmak için çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. İlçe genelinde ve araç trafiğine kapalı olan yol ve kaldırım işgali yapılan yerlere yönelik denetim çalışmaları sıkılaştırıldı. Karacabey ilçesinde ikamet eden vatandaşların kaldırım ve yol işgaline tepkisi sonucunda, Karacabey Belediyesi Zabıta ekipleri tarafından ’kaldırım işgali’ denetimi sıkılaştırıldı. Denetimlerde, engelli rampalarının önüne park edilen araçlar kaldırılarak araç sahipleri uyarıldı. Ayrıca vatandaşlara kaldırımda yürürken engel teşkil eden işyeri önü reklam tabelaları, duba bulunduran, satışı yapılacak ürünleri sergileyen, işyerleri hakkında tespit tutanağı düzenlenerek esnaf uyarıldı. Karacabey Belediye Başkan Yardımcısı Celal Gürer konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Zabıta Müdürümüz Murat Kuşaklı ve Zabıta müdürlüğümüze bağlı birim ekibi arkadaşlarımızla birlikte yol ve kaldırım işgalinin önüne geçebilmek için ilçe genelinde şikayetlerin artması sonucu çalışmalarımızı başlattık. Denetimlerimizde konuyla ilgili bilinçlendirmeyi artırmak amacıyla Karacabey Belediyesi olarak kaldırım işgaline dikkat çekmek için hazırladığımız el broşürlerinin de dağıtımını gerçekleştirdik. İlçemizde ki vatandaşlara karşı kaldırımların daha güvenli yürüyüş alanları oluşturması gerektiğini ve rahat alışveriş yapabilmeleri için kaldırım üzerindeki yaya geçişini engelleyen ürün ve malzemelerin kaldırılmasının büyük önem taşıdığını vurgulamaya çalıştık. Duyarlı davrandıkları için esnaflarımıza da teşekkür ediyorum. Denetimlerimiz aralıksız devam edecek, kaldırım işgaline de asla müsaade etmeyeceğimizi belirtmek isterim" dedi.
Kırklareli Lüleburgaz’da asansör denetimi: 26 asansör mühürlendi Kırklareli’nin Lüleburgaz ilçesinde belediye ile TMMOB Makine Mühendisleri Odası arasında imzalanan protokol çerçevesinde 2 bin 314 adet asansör denetlendi. Kontrol sonucunda güvensiz olduğu tespit edilmesine rağmen güvenli hale getirilmeyen 26 asansör 2024 yılında mühürlendi. Kırklareli’nin Lüleburgaz ilçesinde belediye ile TMMOB Makine Mühendisleri Odası arasında imzalanan protokol çerçevesinde asansörler düzenli olarak kontrol ve bakımdan geçiriliyor. İlçede denetim kapsamında 2 bin 314 adet asansör kontrol edildi. Kontrollerde güvensiz olduğu tespit edilmesine rağmen güvenli hale getirilmeyen 26 asansör 2024 yılında mühürlenerek hizmetten men edildi. Makine Mühendisleri Odası Teknik Görevlisi Fatih Turan, ayda bir kez asansörlerin bakımın yapılması gerektiğini ifade ederek, “Önce asansörün güvenli olup olmadığı, asansörün etiketinin yeşil, mavi, sarı veya kırmızı olup olmadığına bakıyoruz. Kırmızı etiketi olan asansörler tamamen güvensiz olan asansörler, sarı etiketliler güvensiz, mavi etiketliler hafif kusur, yeşil etiketliler ise güvenli olan asansörler. Vatandaşların asansörü kullanmadan önce etiketin rengine dikkat etmesi gerekiyor. Özellikle sarı ve kırmızı etiketli asansörlerin kesinlikle kullanılmaması gerekiyor. Kırmızı etiketli asansörlerin belirlenen kusurlarının 60 gün içerisinde giderilmesi gerekiyor. Bu kusurlar 60 gün içerisinde giderilmediği takdirde tekrardan gelip kırmızı etiketi yapıştırıyoruz, tebligatımızı düzenleyip raporumuzu oluşturuyoruz, belediyeye bildirerek mühürlenmesini talep ediyoruz. Ayda en az bir kez asansörün bakımın yapılması lazım. Bakımının aksatılmaması lazım. Yılda bir kere olan asansör periyodik kontrol muayenesinin belirlenen tarihlerine dikkat edilip, bize başvurularak yaptırılması gerekiyor” dedi.
Diyarbakır Sebze ve meyvelerdeki zirai ilaçlar erken menopoz riskini artırıyor Diyarbakır’da görev yapan Kadın Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Prof. Dr. Hakan Çoksüer, sebze ve meyveler üzerindeki pestisit denilen zirai ilaç kalıntılarının erken menopoz riskini artırdığını söyledi. Prof. Dr. Hakan Çoksüer, erken menopozun 40 yaş altı kadınlarda son zamanlarda gittikçe artmaya başladığını belirtti. Bu süreçte vücudun gebeliğe sebep olacak yumurta üretimini sağlayamadığını belirten Prof. Dr. Çoksüer, “40 yaş altı kadınlarda son zamanlarda gittikçe artmaya başladı. Bunların sebeplerine baktığımızda ailevi nedenler olabilir, genetik faktörler, çevresel faktörler, aldığı ilaç kullanımı, hava kirliliği, kötü beslenme alışkanlıkları ve özelikle tükettiğimiz sebze meyvelerin üzerinde pestisit dediğimiz tarım ilacı kalıntılarının olması, erken menopoz riskini artırmaktadır. Sebze ve meyveyi tüketirken dikkat etmiyoruz” dedi. Önerilerini sıralayan Çoksüer, şunları kaydetti: “Özelikle meyve ve sebzeleri yıkarken önce durulamak gerekiyor. Daha önceleri sirkeli suda bekletip yıkayarak tüketiyorduk. Fakat son yıllarda yapılan çalışmalarda karbonatlı suyun içerisinde 15 dakika bekletilmesi önerilmektedir. Artık hastalara şunu öneriyoruz; 1 litre suya 1 çay kaşığı karbonat ekleyip 15 dakika beklettikten sonra tüketmelerini öneriyoruz. Bu hastalarda son zamanlarda eksozon tedavisi öneriyoruz. Eksozon tedavisi de göbek kordonundan elde edilen hücrelerin özel ortamda saflaştırılarak elde edilen protein kesecikleridir. Bu protein kesecikleri yumurtalıklara enjekte ediyoruz. Buradaki yumurtalıkların içerisinde hücre yenilenmesi sağlamakta. Eksozon dışında PRP uygulaması da yapılmakta. Hem yumurtalıklara hem de rahmin içerisine eksozon ve PRP aynı anda yapılabilmekte. Diğer bir uygulama akupunktur tedavisi. Çin’de 3 bin yıldan beri uygulanmakta. Yan etkisi olmayan bir tedavi. Hastalarda stresi azaltmakta, hem hormon balansını düzene sokarak yumurtalıkların aktivitesini artırmakta ve aynı zamanda rahim ve yumurtaların güçlenmesini sağlamakta. Diğer bir uygulamamız fitoterapi. Bitkisel bir tedavi. Mutlaka bir fitoterapi uzmanı tarafından verilmesi önerilir. Hastalarımızın bazen sosyal medya üzerinden bu bitkisel ürünleri kullandığını görmekteyiz. Bu, kesinlikle çok yanlış bir uygulama. Herhangi bir tedavi alınırken internet ortamında ezbere ilaç kullanmamak lazım. Kontrolsüz kullanıldığında bu bitkisel ilaçların yan etkileri çok ciddi sonuçlara neden olabilmektedir” diye konuştu. Prof. Dr. Çoksüer, sözlerini şöyle tamamladı: “Erken menopozdan korunmak biraz da bilinçli olmayla alakalıdır. Bütün hastalarımdan ricam bilinçlensinler. Hem gıdalarına dikkat etsinler, sağlıklı doğal gıdalar tüketmek önemli. Hormonlu, hazır, salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş gıdalardan uzak dursunlar.”
Yozgat Şehir Hastanesi’nde jakuzide doğum dönemi Sağlık Bakanlığı’nın normal doğumu teşvik çalışmaları kapsamında, Türkiye’nin ilk Şehir Hastanesi olan Yozgat Şehir Hastanesi’nde jakuzili suda doğum ünitesi hizmete girdi. Anne adayları bu uygulamadan ücretsiz olarak faydalanabilecek. Sağlık Bakanlığı’nın normal doğum oranını artırmaya yönelik farkındalık çalışmaları kapsamında Yozgat Şehir Hastanesi’nde suda doğum ünitesi açıldı. Anne adayları, bu ünite sayesinde jakuzide doğum yaparak doğum sancılarını hafifletme ve daha rahat bir doğum süreci geçirme imkânına kavuştu. Kadın Doğum Hastalıkları uzmanı Op. Dr. Ferhan Sadef, yeni hizmete başlayan ünitenin, normal doğumun teşvik edilmesinde önemli bir rol oynayacağını belirtti. 2018 yılında 9 ilde başlayan ‘Suda Doğum’ uygulaması, Yozgat Şehir Hastanesi’nde de hayata geçirildi. Kadın Doğum Servisi’nde oluşturulan ve hasta kabulüne başlanan suda doğum ünitesinde, anne adayları ücretsiz olarak bu hizmetten faydalanabilecek. Yozgat Şehir Hastanesi’ndeki suda doğum ünitesi, iki oda ve bir banyodan oluşuyor. İlk odada jakuzili doğum ünitesi, refakatçi alanı, doğum egzersizi için plates topu ve matlar yer alırken, ikinci odada doğum sonrası bakım ve destek için gerekli tüm ekipman bulunuyor. Bu ekipmanlar arasında fototerapi cihazı, radyan ısıtıcı, NST cihazı, doğum masası, SDL yatağı, emzirme koltuğu ve bebek beşiği de yer alıyor. Yozgat’ta ilk defa uygulanacak olan suda doğum ünitesini gezen Yozgat Valisi Mehmet Ali Özkan, “Nüfusumuzun yaşlanmasına dair giden, doğru giden bir süreç içerisindeyiz. Bu vesileyle sağlıklı anne, sağlıklı bebek süreci bizler için son derece önemli. Burada şehir hastanemizde de annelerin doğumlarını kolaylaştırmak üzere yeni bir ünitenin açılışını, hizmete alınmasını gerçekleştirdiler. Gerçekten önemli bir konu, burada genel itibariyle tercih edilen ama hepimizin vurguladığı sezaryenle doğumu sağlıklı bir süreç olmadığının vurguladığı şu günlerde, kolay doğum şuna da olmuş kavramını, sürecini Yozgat şehir hastanemizde hayata geçirmiş oldular” dedi. Yozgat Şehir Hastanesi Kadın Doğum Hastalıkları uzmanı Op. Dr. Ferhan Sadef ise Yozgat’ta sezaryen ile doğum oranının yüzde 50’nin üzerinde olduğunu vurguladı. Sadef şöyle konuştu; “Bugün doğal olan normal doğum projesi kapsamında hastanemizin etkinliklerinden, projelerinden biri olan, suya doğum ünitesinin açılışını gerçekleştirdik. Suya doğum özellikle hem annelerin ağrılarını hem endişelerini gidermesi açısından biz çok faydalı ve normal doğum teşvik edici olacağını düşünüyoruz. Ülkemizdeki sezaryen oranları yüzde 50’nin üzerinde ve bunlarda da en büyük etkenlerden biri de anne endişesi, annenin normal doğma karşı olan bilgisizliği ve acemiliği diyebiliriz. Biz hem bu aşağıda açacağımız ebe polikliniği hem de suya doğum ünitesi sayesinde bu sezaryen oranını düşüreceğiz, hem de annelerimizin korkularını, endişelerini azaltacağız. İhtiyaç dahilinde biz sezaryen ile yapıyoruz. Normal doğumdaki toparlanma süreci, bebeğe katkısı daha fazla olmasına rağmen sezaryen da annenin ya da bebeğin sıkıntılı durumunda onu en yakın, en kolay, en sağlıklı şekilde doğumu sonuçlandırmayı sağlıyor. Ama tabii ki normal doğum hem anne hem bebek için en iyi olanı” dedi.