EĞİTİM
24 Kasım 2024 Pazar - 23:11 Cumhuriyet İlkokulu ‘I’ Şubesi Hakkı Öğretmen’in hakkını ödeyebilmek için bir araya geldi 24 Kasım öğretmenler günü ülke genelinde olduğu gibi Aydın’da da çeşitli etkinliklerle kutlanırken Efeler’de en anlamlı kutlama Cumhuriyet İlkokulu’ndan 2018 yılında mezun olan 4-I sınıfı öğrencileri tarafından gerçekleştirildi. Öğrenciler bir zamanlar disiplini ve derslerdeki ısrarcılığı nedeniyle kıymetini bilmedikleri ilkokul öğretmenleri Hakkı Akbal’ı evinde ziyaret ederek helallik istedi. Ailelerin de katıldığı ziyarette öğrencilerini evinin kapısının önünde gören 35 yıllık öğretmen Hakkı Akbal duygusal anlar yaşadı. Öğretmenlik hayatını 1984 yılında başlayıp Şark görevini tamamladıktan sonra Aydın’da çalışmaya başlayan Hakkı Akbal, 35 yıllık öğretmenlik hayatında yüzlerce öğrenci yetiştirdi. Öğretmenlik hayatının son 16 yılını Aydın Efeler İlçe Merkezi’nde bulunan Gazipaşa İlköğretim Okulu ve Cumhuriyet İlkokulu’nda tamamlayıp öğrencilerini mezun ettikten sonra emekliye ayrılan Hakkı Akbal, emekli olmasına rağmen öğrencilerinin eğitim hayatı ile sürekli yakından ilgilendi. Bugün pek çoğu işadamı, akademisyen, doktor, avukat ve siyasetçi olan Hakkı Akbal’ın telefonları gün boyu susmazken zaman zaman aynı dönem mezun olan öğrenciler toplu halde tele konferans yöntemi ile öğretmenlerine bağlanıp gününü kutladı. “Kıymetini daha iyi öğrendik” Aydın Efeler Cumhuriyet İlkokulu’ndan 2018 yılında mezun olan ‘I’ Şubesi’ndeki öğrenciler bugün kendi bir araya gelip akşam saatlerinde ilkokul öğretmenleri Hakkı Akbal’ın ikametine gidip öğretmenlerin elini öperek günlerini kutladılar. Öğretmenlerinin kıymetini sonradan öğrendiklerini belirten öğrencileri, “İnsan ilkokul öğretmenini unutamıyor. Hakkı Öğretmenimizin kıymetini okul bitince anladık. Gerçekten sağ olsun bizi o kadar iyi yetiştirmiş ki, bunu sonradan fark ettik. Bugün evine gidip elini öperek helallik istedik” diyerek öğretmenlerinin günlerini kutladılar. 35 yıllık meslek hayatında yüzlerce öğrencisi olduğunu ve hepsini de evladı gibi gördüğünü belirten Hakkı Akbal, “Öğretmenlik çok ulvi bir duygu. Her öğrencimi bir fidan gibi özenle yetiştirdim. Bugün emekli oldum ama halen hiçbir zaman öğrencilerimden kopmadım” diye konuştu.
YKS’ye hazırlanan öğrencilere soru bankası seti desteği
21 Kasım 2024 Perşembe - 11:06 YKS’ye hazırlanan öğrencilere soru bankası seti desteği Başiskele’de 12. sınıf öğrencilerine bu yıl da YKS soru bankası seti hediye edildi. Başiskele Belediye Başkanı Yasin Özlü, geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na hazırlanan 12. sınıf öğrencilerine YKS soru bankası seti hediye etti. Bu yıl 4. kez gerçekleştirilen dağıtım töreninde bin 282 öğrenciye kitapları teslim edildi. "Var gücümüzle çalışıyoruz" Özlü, programda yaptığı açıklamada, "Üniversiteye geçiş süreci gençlerimizin hayatında bir dönüm noktası. Bu noktada sizlerin yanında olmak, sizlere rehberlik etmek, sizlere destek olmak da bizim için çok kıymetli. Sizlerin eğitim hayatına destek olmak adına ekibim ve milli eğitim eğitim camiamız var gücümüzle çalışıyoruz. Her şey sizlerin hayata ve geleceğe daha iyi hazırlanması için. İlçemizde çok güzel imkânlar var. Kitaphane, Türkiye Yüzyılı Gençlik Merkezi ve Gençhaneler ders çalışmak ve sınavlara hazırlanmak için sizleri bekliyor olacak. Sizin gelecekte oluşturacağınız başarı hikayelerinin bir parçasında bizim yaptığımız bir hizmetin veya eserin olması bizim için çok kıymetli" dedi. "Bizler, aileleriniz gibi her zaman yanınızda olacağız" Başkan Yasin Özlü, Selçuk Bayraktar’ın başarı hikayesini gençlerle paylaşarak onlara ilham verdi. Özlü, "Teknolojide, bilimde, sanatta, sporda; hangi alanda olursa olsun, yapmak istediğiniz her şeyde en iyisini yapmak için çabalayacağınıza eminim. Bizler, aileleriniz gibi her zaman yanınızda olacağız. Bu ülkeye vereceğiniz en büyük hediye, sizlerin başarıları olacak. Allah biliyor kalbimi; gençlik hizmetleri çalışmalarına bakarken siyasi sonuçlarıyla ilgilenmiyorum. İnsani olarak Türkiye’nin geleceğine ilişkin sonuçlarına nasıl katkı sağlarım? Bir insanın hayatını değiştirme noktasında hikayesinde yer alabilir miyiz? Tek düşüncemiz bu. Bunu bilmenizi istiyorum" diye konuştu.
DİLKOM’da ’Akademisyenlere Yönelik Ses Sağlığı Çalıştayı’ gerçekleştirildi
21 Kasım 2024 Perşembe - 10:51 DİLKOM’da ’Akademisyenlere Yönelik Ses Sağlığı Çalıştayı’ gerçekleştirildi Eskişehir’de 24 Kasım Öğretmenler Günü çerçevesinde, Anadolu Üniversitesi Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (DİLKOM) Prof. Dr. Seyhun Topbaş Seminer Salonu’nda ’Akademisyenlere Yönelik Ses Sağlığı Çalıştayı’ gerçekleştirildi. Çalıştayda ses sağlığı hakkında anatomik ve teorik bilgiler veren DİLKOM Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Eren Balo, ses tellerinin ses sağlığı açısından çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Öğr. Üyesi Balo, yapmış olduğu konuşmada, "Sağlıklı bir ses teli, konuşma esnasında açık bir şekilde birbirine yaklaşır, titreşir ve ses üretmeye başlar. Ses üretimi ile ilgili herhangi bir soruna yani ses bozukluklarına Disfoni diyoruz. Akademisyenler ve öğretmenler, ses bozuklukları açısından risk altında çünkü bizler profesyonel ses kullanıcılarıyız. Kalabalık, kuru havası olan ve kötü akustikli sınıflarda yoğun bir tonda uzun süreyle sesimizi kullanmak durumundayız" dedi. "Sesinizle ilgili sorunlarınız 14 günü aştıysa uzmana görünmeyi unutmayı" Dr. Öğr. Üyesi Balo, konuşmasının devamında, "Disfoni semptomları arasında boğazda ağrı, konuşma esnasında seste kırılmalar, sesin tamamen kaybı gibi durumlar var. Ses tellerinde bir bozukluk varsa öncelikle cerrahi müdahele gerektiren bir durum var mı diye kontrol edildikten sonra dil ve konuşma terapistine gidilmelidir. Günlük yaşamımızda da güne başlarken sesimizi ısıtmak için egzersizler yapmak, konuşurken sesimizin şiddetini ayarlamak, çay ve kahve tüketimini sınırlandırıp su tüketimini artırmak, gün sonunda ses tellerini dinlendirmek ve en önemlisi sigara kullanmamak gibi hususlara dikkat etmeliyiz. Sesinizle ilgili sorunlarınız 14 günü aştıysa mutlaka bir kulak, burun, boğaz hekimine ve dil konuşma terapistine görünmeyi unutmayın" ifadelerini kullandı. Çalıştay, katılımcılarla birlikte uygulamalı olarak ses egzersizlerinin yapılması ve DİLKOM Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Eren Balo’ya hediye takdim edilmesiyle sona erdi. Programa konuşmacı DİLKOM Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Eren Balo’nun yanı sıra DİLKOM Müdürü Prof. Dr. Özlem Diken ve diğer öğretim üyeleri katılım gösterdi.
STSO’dan köy okulu kütüphanesine önemli destek
21 Kasım 2024 Perşembe - 10:27 STSO’dan köy okulu kütüphanesine önemli destek Sivas Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Zeki Özdemir, merkeze bağlı Körtuzla köyünde bulunan ilk ve ortaokula kitap bağışladı. Okul ziyareti esnasında öğrencilerin Anıtkabir’i görmek istediklerini öğrenen Başkan Özdemir, en kısa sürede ziyaretin planlanacağını ifade etti. Sivas Ticaret ve Sanayi Odası (STSO), kentin ekonomik gelişiminin yanı sıra eğitim, öğretim alanlarına da katkı sunmaya devam ediyor. Hazırlanan protokoller ve hayata geçirilen projeler ile adından söz ettiren Sivas TSO, Demirçelik İlk ve Ortaokuluna kitap bağışladı. Sivas Kitap Günleri’nde satın alınan kitapları köy okuluna bağışlayan Sivas Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Zeki Özdemir, Yönetim Kurulu Üyeleri ile birlikte okulu ziyaret ederek okul idarecileri, öğretmenler ve öğrenciler ile bir araya geldi. Sınıfları ziyaret eden Başkan Özdemir, öğrencilerin istek ve taleplerini dinledi. Öğrencilerin Anıtkabir ziyareti hayalini duyan Başkan Zeki Özdemir, en kısa sürede ziyaret için planlama yapılmasını istedi. Öğrenciler istedi, Başkan Özdemir talimat verdi Eğitim ve öğretime çok önem verdiklerini ifade eden Sivas TSO Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Özdemir, “Yine bir eğitim kurumunda, Demirçelik İlk ve Ortaokulu’ndayız. Buranın kütüphanesine destek olmak amaçlı edindiğimiz kitapları buradaki öğrencilerle paylaşmak adına buradayız. Öğrencilerimize kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, onların kişisel ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmak istedik. Geleceğin tüccar ve sanayicisi olan çocuklarımızı ziyaret edip Ticaret ve Sanayi Odası’nın neler yaptığını ve yapacağını onlarla paylaştık. Ziyarette öğrencilerimizden bize ulaşan bir talep oldu. Ankara’da Anıtkabir’i ziyaret etmek istediler. O talebi yerine getirmek için hemen talimat verdim. Biz de çok memnun olduğumuzu, en kısa zamanda bu programı onlar için hazırlayıp yerine getireceğimizin sözünü kendilerine vermiş olduk. Ben okulumuzun bu sıcak havasını görmekten ziyadesiyle memnun oldum. İdarecilerimize teşekkür ediyor, öğrencilerimize de başarılar diliyorum.” ifadelerine yer verdi.
Sektör profesyonellerini destekleyen ‘Baymak Akademi’den büyüme hamlesi
21 Kasım 2024 Perşembe - 09:47 Sektör profesyonellerini destekleyen ‘Baymak Akademi’den büyüme hamlesi Baymak Akademi, iklimlendirme sektöründeki profesyonellerin donanımlarının artması ve güncel teknolojik gelişmelere uyum sağlamasını hedeflerken, bölge akademileri ile büyümeye odaklandı. İklimlendirme sektörünün önde gelen kuruluşlarından Baymak hem çalışanlarına hem de sektördeki profesyonellere sunduğu eğitim fırsatları ile sektördeki gelişmeleri takip etmenin ve rekabetçi avantaj elde etmenin önemini vurguluyor. Bu misyonla 2018 yılında kurulan Baymak Akademi, hem bireysel hem de kurumsal anlamda nitelikli eğitim programları sunarak, sektördeki kalifiye eleman ihtiyacına çözüm sunuyor. Yapılan açıklamaya göre, enerji verimliliği, iklimlendirme sistemleri, HVAC (Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme) teknolojileri ve benzeri konularda uzmanlaşmış eğitimler veren akademi, sektördeki profesyonellerin güncel bilgilerle donanmasını ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmasını sağlamayı amaçlıyor. Aynı zamanda, çalışanlarının sürekli gelişimini destekleyerek şirket içindeki bilgi seviyesini de yükseltmeyi ilke ediniyor. Sektörde hizmet kalitesinin artmasına katkı sağlıyor BDR Thermea Group bünyesindeki Baymak, bugün İstanbul Tuzla’daki iki üretim tesisinde çevre dostu iklimlendirme cihazları üretiyor. 600’ün üzerinde bayisi, 2 bin 100’den fazla satış ve 300’ün üzerinde yetkili servis noktasıyla 65 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiren şirket, yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştirmeyi öncelikli hedefi olarak kabul ediyor. Bu doğrultuda iklimlendirme sektörünün gelişimine katkı sağlamak adına her geçen gün daha büyük adımlar attıklarını belirten Baymak Genel Müdürü Ülkü Özcan, “Baymak Akademi de bu adımlarımızdan biri. Akademimiz ile sektörümüzdeki vasıflı iş gücü eksikliğine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yılın ilk on ayında, 4 bin 478 sektör profesyoneli, toplamda 496 saatlik eğitim alarak bilgi ve becerilerini geliştirirken, sektördeki hizmet kalitesinin artmasına büyük katkı sağladılar” dedi. Akademi’nin Ankara şubesi açıldı Akademi, sektördeki tüm profesyonellere ulaşabilmek ve gelişimlerine katkı sağlamak için, Türkiye genelindeki stratejik noktalarda da Baymak Bölge Akademileri açmaya başladı. Bunun ilk adımı ise Ankara’da atıldı. Baymak Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Canlı’nın açılışını yaptığı Ankara Baymak Akademi faaliyetine başladı. Sonraki dönemde ise Erzurum, Gaziantep ve İzmir gibi şehirlerde de yeni akademi şubeleri hayata geçirilecek. Akademinin eğitim programları, katılımcıların iş dünyasında karşılaştıkları zorluklara daha etkili çözümler geliştirebilmelerini sağlamak üzere tasarlanmış durumda. Öne çıkan eğitim konuları arasında; ısıtma ve soğutma sistemleri yönetimi, enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik çözümleri, iklimlendirme teknolojileri, ürün ve servis eğitimleri ile yenilikçi teknolojiler ve dijital dönüşüm gibi başlıklar ye alıyor. Geniş bir kitleye hitap ediyor Akademinin sunduğu eğitimlerin, yalnızca şirket çalışanlarına değil, aynı zamanda sektördeki profesyonellere ve bu alanda kariyer yapmak isteyen bireylere de açık olduğunu vurgulayan Özcan, “Eğitimler, teknik ekiplerden yöneticilere kadar geniş bir katılımcı kitlesine hitap ediyor. Ankara’nın ardından diğer şehirlerde de açacağımız akademilerle yeni bir yapılanmaya gidiyoruz. Akademilerimizle, sektördeki eğitim ihtiyacını daha geniş bir kitleye ulaştıracak ve sektöre dair her türlü eğitim programını, meslek lisesi ve üniversite öğrencilerine de sunacağız. Hedefimiz, ulaşabildiğimiz sektör çalışanına, öğrencilere ve ilgili kurumlara ücretsiz eğitimler vererek hem sektörü hem de ülke genelinde profesyonel gelişimini güçlendirmek” şeklinde konuştu.
TDK Başkanı Mert’den ortak alfabe açıklaması
20 Kasım 2024 Çarşamba - 20:25 TDK Başkanı Mert’den ortak alfabe açıklaması Alanya Kaymakamlığı ve Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) iş birliğiyle düzenlenen “Türk Dil Kurumu ve Türk Dünyasında Ortak Alfabe” konulu konferansta Türk Dil Kurumu (TDK) Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, ortak alfabeyi anlattı. Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ), gerçekleştirdiği projeler ve bilimsel çalışmalarla dikkat çekerken düzenlediği konferanslar ve ağırladığı seçkin konuklarla üniversitesini ve bölgesini aydınlatmayı sürdürüyor. Alanya Kaymakamlığı ve ALKÜ iş birliğiyle düzenlenen ALKÜ Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü tarafından yürütülen, “Türk Dil Kurumu ve Türk Dünyasında Ortak Alfabe” konulu konferansta Türk Dil Kurumu (TDK) Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, Türk Dünyası Ortak Alfabe Komisyonu tarafından uzlaşılan 34 harften oluşan “Ortak Türk Alfabesi”nin detaylarını ve nerelerde kullanılacağı anlattı. Yoğun ilginin olduğu ALKÜ Eğitim Fakültesi Başöğretmen Atatürk Konferans Salonu’nda yapılan konferansa Alanya Kaymakamı Dr. Fatih Ürkmezer, Alanya Belediye Başkan Yardımcısı Murat Levent Koçak, ALKÜ Rektörü Prof. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan, ALKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Akın, Alanya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Yazıcı, Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yılmaz, dekanlar, MYO müdürleri, akademisyenler, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı. Konferans ALKÜ TÖMER öğrencilerinden Medina Talaybekkızı, Arif Nihat Asya’nın “Ağıt” adlı şiirini; Madina Tokbergenova Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Türkçe Katında Yaşamak” adlı şiirini seslendirerek başladı. "Alfabe bir işaret sistemidir" Türk dünyası için ortak bir alfabe oluşturmanın tarihsel, kültürel ve dilbilimsel yönlerinin ele alındığı konferans, Türk dünyasının ortak değerlerini ve dil birliğini güçlendirme yolunda atılan önemli bir adım olarak değerlendirildi. Türk Dil Kurumu Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, Türk Dil Kurumu kurulum amacını ve tarihini anlattı. Mustafa Kemal Atatürk’ün dilin millet için önemini bildiği için TDK’yi kurduğuna değinen Mert, “TDK, Atatürk’ün ve milletin kurumudur” dedi. Alfabenin bir işaret sistemi olduğuna dikkat çeken TDK Başkanı Mert, sadece bununla da tanımlamanın doğru olmayacağını vurguladı. Mert, “Türklerde 8. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar devlet düzeyinde alfabe birliğini sağlanmış. 20. yüzyıla geldiğimizde işin içine teknoloji, globalleşme girer. Türkiye hariç, Türk dünyasının büyük bir çoğunluğu 20. yüzyılda Latin alfabesine geçiyor. 1928 yılında Mustafa Kemal Atatürk sayesinde Türkiye de Latin alfabesine geçiyor ve Türk dünyasında alfabe birliği sağlanmış oluyor. Daha sonra Stalin Rusya’sı bu durumu önemser ve çoğu Türk ülkesini Kiril alfabesine geçirmiştir ve alfabe birliğini bozmuştur. 1991 yılında Türk Cumhuriyetlerindeki akademisyenler bir araya gelir ve akademisyen düzeyinde 34 harfli Türk Dünyası alfabesi belirlenir. Bu süreç 2022’ye kadar gelir. Daha sonra Türk Cumhuriyetleri tarafından yeni alfabe yeniden ele alınır. Türk dünyası ortak alfabe komisyonun kurulması kararı çıkar. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Aksakallımız Sayın Binalı Yıldırım bu konunun siyasi ayağını başarılı şekilde yürüttüler ve bugün Türk Dünyası ortak bir alfabede anlaşabildi" dedi. "Bu bir çerçeve alfabesidir ve hiçbir Ülkenin alfabesi değildir" TDK Başkanı Mert, 34 harften oluşan Türk Dünyası Ortak Alfabesi’nin bugün bazı yanlış anlaşılmalarla dile getirildiğini belirtti. Türk alfabesinde bulunan 29 adet harfin değişmeyeceğinin altını çizen Mert, konuyu tüm detaylarıyla şu şekilde anlattı: “Alfabemize bir harf eklemeye veya alfabemizden çıkarmaya ihtiyaç yoktur. Türk Dünyası Ortak Alfabesinde 5 harfin nereden çıktığıyla ilgili yoğun olarak sorular soruluyor. Türk Dünyası ile yapılacak ortak alfabede en büyük başarı bizim kullandığımız 29 harfin ortak alfabede bulunmasıdır. Diğer harfler bizde olmayan onlarda olan fonem değeri taşıyan seslerin işaretleridir. Bu bir çerçeve alfabesidir ve hiçbir ülkenin alfabesi değildir. Yani Türk dünyası tarafından yapılacak resmi işlerde bu alfabe kullanılacak. Türkiye Cumhuriyeti olarak 29 harf ile devam edeceğiz. Diğer Türk Cumhuriyetlerinin kullandığı harfler bizden 1 ile 3 arasında farklı olacak. 34 harfin hepsini kullanan bir dil olmayacak. İşin özeti budur.” Konferans, katılımcıların sorularıyla devam etti. Konferans sonunda soruların cevaplanmasının ardından Medina Talaybekkızı ve Madina Tokbergenova’ya Başkan Mert tarafından teşekkür belgesi verildi. Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgür Kasım Aydemir tarafından Başkan Mert’in dersine giren hocası Prof. Dr. Hacı Ömer Karpuz’un kitabı günün hatırası olarak Başkan Mert’e takdim edildi. Takdimin ardından ALKÜ Rektörü Prof. Dr. Kanan Ahmet Türkdoğan, Başkan Mert’e teşekkür belgesi ve ALKÜ Yerleşkesinde yetiştirilen zeytinlerden elde edilen zeytinyağı hediyesi takdim etti. Alanya Kaymakamı Dr. Fatih Ürkmezer’in de Başkan Mert’e teşekkür plaketi takdim etmesiyle program sona erdi. Rektör Türkdoğan’ı ziyaret etti TDK Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, konferans öncesinde Rektör Prof. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan’ı ziyaret etti. Yapılan görüşme sonrasında Başkan Mert, Rektör Türkdoğan’a TDK Türkçe Sözlük’ü hediye etti. Ziyaretin ardından heyet, konferansın yapılacağı salona geçti.
Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı Muş’ta öğrencilerle buluştu
20 Kasım 2024 Çarşamba - 19:51 Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı Muş’ta öğrencilerle buluştu Muş’ta öğrencilerle bir araya gelen Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, “205 Program gerçekleştirdik. Bu gezdiğimiz şehirlerin arasında Muş’un bir ayrıcalığı vardı. Uzaya götürüp gerçekleştirmiş olduğumuz 13 tane deneyden en çok yaşıtlarına ilham veren proje Muşlu öğrencilerin projesiydi” dedi. Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, uzayda denediği "Propolisin Antibakteriyel Etkisi" projesinin hazırlandığı Muş’ta öğrencilerle bir araya geldi. Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri tarafından hazırlanan "Propolisin Antibakteriyel Etkisi" proje uzayda denenen 13 proje arasında yer almıştı. Türkiye’nin ilk uzay yolcusu Alper Gezeravcı, projenin hazırlandığı Muş’ta öğrencilerle bir araya gelerek uzay deneyimini paylaştı. Gezeravcı, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği programda Şehit Yücel Kurtoğlu Güzel Sanatlar Lisesi Konferans Salonu’nda lise öğrencileriyle bir araya geldi. Burada ki programın ardından "Propolisin Antibakteriyel Etkisi" projesinin çıktığı Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerini ziyaret ederek yapmış oldukları çalışmalardan dolayı kendilerini kutladı. Programda açıklama yapan Muş Vali Yardımcısı Mustafa Batuhan Alpboğa, "Alper Gezeravcı kendileri bizlere tecrübelerini aktardı. Bizim için en önemli noktalardan birisi de yaklaşık 200 farklı yeri gezdi, Muş’un ayrı bir önemi olduğunu söyledi. Gerçekleştirilen 13 farklı deneyden biri Muş ilimizden öğrencilerimizle beraber yapmış oldukları deneyi uzay istasyonunda gerçekleştirdi. Bizim için, Muş’umuz için gerçekten gurur verici bir durum. Biz şunu anlıyoruz ki Muş’umuzdan, öğrencilerimizden 13 tane gerçekleştirilen deneylerden bir tanesi burada öğrencilerimiz tarafından gerçekleştirildi. Sizlerde aynı şekilde bunları gerçekleştirebileceğinizin en büyük kanıtı buradaki iki öğrencimiz. Sizlerin de aynı şekilde gerçekleştirebileceğinizi görmüş oluyoruz. Bu yüzden sizlere teşekkür ederim, sizlerin de aynı bu şekilde başarılarının ulaşabileceğinizi temenni ederim” dedi. Gençlere uzay yolculuğu süreci hakkında sunum yapan Gezeravcı, bu misyonun devamını gençlerin getireceğini belirterek, “Türkiye’nin uzay misyonumuzu tamamlanmasının ardından 104. Şehir gezimizde 205. Programını gerçekleştirdik. Bu gezdiğimiz şehirlerin arasında Muş’un bir ayrıcalığı vardı. Uzaya götürüp gerçekleştirmiş olduğumuz 13 tane deneyden en çok yaşıtlarına ilham veren örnekleriyle doğuş noktasıydı burası. Muş Bilim ve Sanat Merkezinde 3 değerli öğrenci kardeşimiz ve iki değerli hocamızın emekleri ile onların propolisin anti bakteriyel özelliğini ortaya koydukları bir deneyi uzaya götürerek uzayda da kullanma imkânı bulduk. Bugün de bu değerli kitleyi yetiştiren saygıdeğer hocalarımıza ve öğrenci kardeşlerimizle buluşma imkanı bulduk” dedi. Büyük emek verdikleri projenin deneyini yapan astronot Gezeravcı’nın Muş’a gelmesinden mutlu olduklarını ifade eden Zeynep Nehir Çamlıca, "Alper Gezeravcı ile daha önce de görüşmüştük ama Muş’ta ağırlamak çok duygu verici oldu bizim için. Muş’ta düşündüğümüz projeyi Alper Gezeravcı sayesinde uzayda denendi. Ve şimdi de Alper Gezeravcı yı Muş’ta ağırlamaktan mutlu ve gururluyuz" şeklinde konuştu. Öğrencilerden Dilşah İmran Avcı ise, “Bu ilk görüşmemiz değildi. Daha önce ki görüşmelerimizde çok heyecan vericiydi. Projemiz sayesinde Alper Gezeravcı yı Muş’ta ağırlamaktan çok mutlu olduk” ifadelerini kullandı. Programda Muş İl Milli Eğitim Müdürü Enver Kıvanç da bir konuşma yaptı. Etkinliğin sonunda, Vali Yardımcısı Alpboğa, Gezeravcı’ya hediye takdim etti.
Bu proje sayesinde özel bireyler iş sahibi olacak
20 Kasım 2024 Çarşamba - 18:40 Bu proje sayesinde özel bireyler iş sahibi olacak Kastamonu Üniversitesi tarafından hazırlanan “Okuldan Çalışma Yaşamına Geçişte Kariyer Temelli Desteklerin Sunulması” projesi sayesinde özel bireyler, aldıkları eğitimler sonrasında istihdam edilecek. Kastamonu Üniversitesi yürütücülüğünde ve Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nden Dr. Öğretim Üyesi Seniha Kurtoğlu tarafından hazırlanan TÜBİTAK 4008 Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı çerçevesinde geliştirilen “Okuldan Çalışma Yaşamına Geçişte Kariyer Temelli Desteklerin Sunulması” projesi özel bireyleri iş hayatına kazandıracak. Uzman Hatice Yalçın görev alırken, rehberlik ve eğitim süreçlerinde Kadir Kesgin, Muharrem Kalyon, Türkan Özdemir, Mehmet Karakulak ve Zeynep Tavil aktif rol üstlendiği projede, ekip özel bireylerin mesleki beceriler kazanmalarını, kariyer farkındalığı edinmelerini ve topluma daha kolay adapte olmalarını destekleyecek çalışmalar gerçekleştirecek. Proje çerçevesinde işverenlerin, özel bireylerin istihdamına yönelik sürdürülebilir modeller ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olması amaçlanıyor. Öğretmenler ve ebeveynler, bireylerin kariyer süreçlerine ilişkin farkındalık kazanacak ve onlara rehberlik edebilecek yetkinliklere ulaşacak. Özel bireyler ise mesleki becerilerini farklı alanlarda uygulama ve iş deneyimi kazanma imkanı bulacak. Tüm bu çalışmaların, bireylerin iş hayatına entegrasyonunu kolaylaştırması ve yerel istihdam alanlarının oluşturulmasına katkı sağlaması hedefleniyor. Projenin, özel bireylerin topluma entegrasyonu ve yaşam kalitesinin artışına önemli katkılar sunması bekleniyor. Projenin açılış toplantısı, Kastamonu Üniversitesi Merkez Spor Salonu Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantının açılışına Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar, proje yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Seniha Kurtoğlu, İhsan Ozanoğlu Özel Eğitim Meslek Okulu Müdürü Kadir Kesgin, Özel Bireyler ve Aileleri Dayanışma Derneği Başkanı Huriye Boyraz ile öğretmenler, uzmanlar, veliler ve özel birey öğrenciler katıldı. “Kastamonu Üniversitesi’nin ortak olduğu proje ile özel birey öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda meslek edinecekler” Törende konuşan Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, Kastamonu Üniversitesi’nin ortak olduğu proje ile özel birey öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda meslek edineceklerini belirterek, “İhsan Ozanoğlu Özel Eğitim Mesleki Okulumuzun TÜBİTAK 4008 çerçevesinde güzel bir etkinlik hazırlandı. Proje çerçevesinde toplumda engelli ya da engelsiz bireylerin hayallerine ve hedeflerine ulaşabilmeleri ve mutlu olmaları bizler için önemlidir. Bizlerde Kastamonu Milli Eğitim Müdürlüğü ailesi olarak özellikle özel bireylerin hem sosyal hem duygusal becerilerinin geliştirilmesi aynı zamanda da bu becerilerini geliştirirken de istihdam edilmelerine yönelik bir takım çalışmalar sergiliyoruz. Burada da Kastamonu Üniversitesi’nin ortak olduğu bir proje ile özel birey öğrencilerimizin sosyal ve duygusal becerilerini geliştirecekler, aynı zamanda da ileriye yönelik hedeflerini geliştirebilecekleri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir meslek edinecekler. Okul bittikten sonraki süreçte de bizler bir iş ile ya da meslek ile meşgul olarak kendi ayakları üzerlerinde rahatlıkla durabilecekler. Bu şekilde de istihdam edilen bireyde aynı zamanda kendi mutluluğuna katkı sunmuş olacak. Akabinde de özel birey kendi ilgi, yetenek ve yetkinliklerini arttırmaya devam edecektir. Biz burada buna benzer projelerde destek veren Kastamonu Üniversitemiz başta olmak üzere diğer sivil toplum kuruluşları ile kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyoruz. Projenin başarıyla sonuçlanacağını umut ediyoruz. Elimizden gelen her türlü desteği de bu ve buna benzer projelere vermeye devam ediyoruz” dedi. “Özel birey çocuklarımız, topluma istihdam yoluyla kazandırılmaları sağlanacaktır” Özel bireylerin topluma istihdam yoluyla kazandırılmalarının sağlanacağını ve projenin buna uygun becerilerin ve sosyal iletişimi oluşturması açısından önem ve değer kazandıracağını söyleyen Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar ise, “Kastamonu Üniversitesi olarak eğitim ve öğretim faaliyetlerimiz bilimsel uğraşlarımız yanında toplumsal sorumluluk ve eğitim sorumluluğu projelerine önem vermekteyiz ve bu konuda uygulamalar yapmaktayız. Bizim geliştirdiğimiz projelerin genellikle TÜBİTAK destekli oluşu hem yaygın etkisinin hem de organizasyon yeteneğinin uygun olması açısından önem arz etmektedir. Kastamonu Üniversitesi’nin bir fakültesi olarak toplumsal katkı ve toplumsal sorumluluk projelerimizin eğitim sorumluluğu başlılığı altında, en geniş paydaşımız olan İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ve ona bağlı okullarda öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle birlikte topluma ulaşacak şekilde gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Bu kapsamda gerçekleştirilen ve fakültemiz özel eğitim bölümü öğretim üyesi arkadaşımızın yürütücüsü olduğu proje, özel bireyli olan çocuklarımızın topluma istihdam yoluyla kazandırılmaları, buna uygun becerilerin ve sosyal iletişimi oluşturması açısından önem ve değer kazanmaktadır. Projenin, iyi bir proje ekibiyle birlikte gerçekleştirilmesi sürecini tamamlayacağını ve amacında belirtilen hedefleri gerçekleştireceğini, akabinde de örnek çalışmalardan bir tanesinin olacağını düşünmekteyiz” diye konuştu. “Katılımcılara proje kapsamında eğitim sunulacaktır” Projenin yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Seniha Kurtoğlu da projenin kapsamı ve hedefleri hakkında bilgi verdi. Kurtoğlu, projenin, özel bireylerin mesleki becerilerini geliştirmeyi ve topluma entegrasyonlarını sağlamayı hedeflediğini belirtti. Proje sürecinde, bireylere rehberlik edecek ve eğitimlerini destekleyecek uzman bir ekiple çalışmalar yürütüleceğini ifade eden Kurtoğlu, işverenlerin de sürdürülebilir istihdam modelleri konusunda bilinçlendirilmesinin planlandığını dile getirdi. Projenin özel bireylere istihdam imkanı sağlayabilecek işverenleri kapsandığını ifade eden Kurtoğlu, “Özel bireylerin toplumda aktif ve bağımsız olarak yaşamalarını destekleyerek kişisel olarak ilerleme göstermelerini sağlamak. Fiziksel, sosyal, duygusal, motor ve iletişim becerilerini destekleyerek sosyal kabullerini arttırmak. Kariyer hazırlığı farkındalık çalışmalarını desteklemek ve bu bireylerin olabildiğince başarılı bir yetişkinlik sürdürmelerine katkı sunmaktır. Projemizin hedef kitlesi; özel bireyler ve onların ebeveynleri, özel eğitim alanında görev yapan öğretmenler, özel bireylere istihdam olanağı sağlayabilecek işverenlerdir. Projenin hedef kitlesi katılımcılarına proje kapsamında eğitim sunulacaktır. İşverenlere istihdam modelleri ve sürdürülebilir istihdam uygulamaları konusunda; öğretmen ve ebeveynlere kariyer farkındalığı ve keşfine ilişkin yapılması gerekenler konusunda ve özel bireylere iş başında mesleğe hazırlık becerileri konusunda katkı sunulacaktır” şeklinde konuştu. “Özel bireylerin okuldan çalışma yaşamına geçişte okulda edindikleri mesleki becerileri gerçek iş yaşamında kullanabilme deneyimi sağlamayı amaçlamaktayız” Kastamonu’nun özel bireylere meslek kazandıran tek okul olduklarını söyleyen İhsan Ozanoğlu Özel Eğitim Meslek Okulu Müdürü Kadir Keskin ise, “Öncelikle okulumuzda ismini yaşatma şerefine nail olduğumuz Çanakkale Türküsü, Köroğlu Türküsü başta olmak üzere birçok eseri TRT repertuarına kazandıran eğitimci, şair, yazar, halk ozanı İhsan Ozanoğlu’nu saygı ve rahmetle anıyorum. Okulumuz hafif düzeyde zihinsel, otizmli ve işitme yetersizliği yaşayan, 72 öğrencisi bulunan, el sanatları, yiyecek içecek hizmetleri ve konaklama hizmetleri atölyeleri ile akademik becerilerinin yanı sıra özel bireylere meslek edindirmeyi amaçlayan ilimizin tek meslek okuluyuz. Ayrıca sportif ve sosyal faaliyetlerle de öğrencilerimizin gelişimine katkı sunulmakta ve 11’inci, 12’nci sınıflara iş yeri deneyimi ve staj uygulamaları ile iş yaşam becerileri kazandırılmaya çalışılmaktadır. Bu proje ile büyük bir kısmı okulumuzdan mezun olan özel bireylerin okuldan çalışma yaşamına geçişte okulda edindikleri mesleki becerileri gerçek iş yaşamında da kullanabilme deneyimi sağlamayı ve işverenlerin çalışma hayatında özel bireylerinde var olabileceği, katkı sunabileceği bazı alanlarda akranlarından daha da faydalı olabileceği yönünde farkındalığı artırmayı amaçlamaktayız. İnşallah bu proje ile somut, gözlemlenebilir, ölçülebilir, pratikte uygulanabilir çıktılar elde edip öncelikle özel bireylere, ailelerine, öğretmenlerine, Kastamonu’muzun istihdam alanına hayırlara vesile olur” ifadelerini kullandı.