EĞİTİM
24 Kasım 2024 Pazar - 17:17 Eğitim Gücü Sen Genel Başkanı Özat: “Pazartesi itibariyle öğretmenlerin kütüphane memurluğu ile ilgili eylem kararımızı alıyoruz” Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası (Eğitim Gücü Sen) Genel Başkanı Oğuz Özat, 23 Kasım 2024 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği’ni değerlendirdi. Değerlendirmesinde Özat, “1739 sayılı Temel Eğitim Kanunu’nu bilmeyen kişiler bu yönetmeliği yazmış olabilir. Bu yönetmeliği Eğitim Gücü Sen olarak Danıştay’a taşıyoruz. Pazartesi itibariyle de Türkçe ve Edebiyat öğretmenlerinin kütüphane memurluğu ile ilgili eylem kararımızı alıyoruz” dedi. Eğitim Gücü Sen tarafından yapılan yazılı açıklamada görüşlerine yer verilen Özat, 23 Kasım 2024 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın, Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği’nin Resmi Gazete’de yayımlandığını hatırlattı. Öğretmenler Günü’ne bir gün kala yayımlanan yönetmeliğe bakılması gerektiğini savunan Özat, “Sayın Bakan, Edebiyat ve Türkçe öğretmenleri kütüphane memuru olarak görevlendiriliyor. Bu yetmedi mi? Gıda öğretmenlerini kantin işçisi, Beden Eğitimi öğretmenlerini top toplayıcı, Fen Bilgisi öğretmenlerini bahçıvan yapın. Norm fazlası diye hizmetli yapın madem. Bu nasıl bir ayıptır” dedi. Öğretmenlerin, görevlerini icra ederken, asli görevlerinden uzaklaştırılmaları kabul edilemez olduğunu sözlerine ekleyen Özat, “Eğitimcilerimiz, öğrencilerimize rehberlik edip bilgi aşılamak yerine, kütüphane memuru olarak görevlendirilemez. Önceki dönem Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer döneminde kütüphanelerdeki kitap sayısını tekrar kontrol ettirin, okullardaki rakamların çoğu uydurmadır. Bu nasıl bir yönetmelik ki ’10 bin kitap olan okullarda kütüphaneye memur atanacak, atayamazsa, edebiyat ve Türkçe öğretmeni görev yapacak?’ Öğretmenleri kütüphane memuru yapamazsınız, kendinize gelin! 1739 sayılı Temel Eğitim Kanunu’nu bilmeyen kişiler bu yönetmeliği yazmış olabilir. Bu yönetmeliği Eğitim Gücü Sen olarak Danıştay’a taşıyoruz. Pazartesi itibariyle de Türkçe ve Edebiyat öğretmenlerinin kütüphane memurluğu ile ilgili eylem kararımızı alıyoruz. Kütüphane ile ilgilenmek onların görevi değildir. Onlar, öğrencilerimizi yetiştirmek ve geleceğimizi inşa etmek için buradalar! Öğretmenlerimizin ve eğitim çalışanlarımızın haklarını savunmak için kararlılıkla mücadelemize devam edeceğiz” ifadelerine yer verdi.
Sektör profesyonellerini destekleyen ‘Baymak Akademi’den büyüme hamlesi
21 Kasım 2024 Perşembe - 09:47 Sektör profesyonellerini destekleyen ‘Baymak Akademi’den büyüme hamlesi Baymak Akademi, iklimlendirme sektöründeki profesyonellerin donanımlarının artması ve güncel teknolojik gelişmelere uyum sağlamasını hedeflerken, bölge akademileri ile büyümeye odaklandı. İklimlendirme sektörünün önde gelen kuruluşlarından Baymak hem çalışanlarına hem de sektördeki profesyonellere sunduğu eğitim fırsatları ile sektördeki gelişmeleri takip etmenin ve rekabetçi avantaj elde etmenin önemini vurguluyor. Bu misyonla 2018 yılında kurulan Baymak Akademi, hem bireysel hem de kurumsal anlamda nitelikli eğitim programları sunarak, sektördeki kalifiye eleman ihtiyacına çözüm sunuyor. Yapılan açıklamaya göre, enerji verimliliği, iklimlendirme sistemleri, HVAC (Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme) teknolojileri ve benzeri konularda uzmanlaşmış eğitimler veren akademi, sektördeki profesyonellerin güncel bilgilerle donanmasını ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmasını sağlamayı amaçlıyor. Aynı zamanda, çalışanlarının sürekli gelişimini destekleyerek şirket içindeki bilgi seviyesini de yükseltmeyi ilke ediniyor. Sektörde hizmet kalitesinin artmasına katkı sağlıyor BDR Thermea Group bünyesindeki Baymak, bugün İstanbul Tuzla’daki iki üretim tesisinde çevre dostu iklimlendirme cihazları üretiyor. 600’ün üzerinde bayisi, 2 bin 100’den fazla satış ve 300’ün üzerinde yetkili servis noktasıyla 65 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiren şirket, yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştirmeyi öncelikli hedefi olarak kabul ediyor. Bu doğrultuda iklimlendirme sektörünün gelişimine katkı sağlamak adına her geçen gün daha büyük adımlar attıklarını belirten Baymak Genel Müdürü Ülkü Özcan, “Baymak Akademi de bu adımlarımızdan biri. Akademimiz ile sektörümüzdeki vasıflı iş gücü eksikliğine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yılın ilk on ayında, 4 bin 478 sektör profesyoneli, toplamda 496 saatlik eğitim alarak bilgi ve becerilerini geliştirirken, sektördeki hizmet kalitesinin artmasına büyük katkı sağladılar” dedi. Akademi’nin Ankara şubesi açıldı Akademi, sektördeki tüm profesyonellere ulaşabilmek ve gelişimlerine katkı sağlamak için, Türkiye genelindeki stratejik noktalarda da Baymak Bölge Akademileri açmaya başladı. Bunun ilk adımı ise Ankara’da atıldı. Baymak Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Canlı’nın açılışını yaptığı Ankara Baymak Akademi faaliyetine başladı. Sonraki dönemde ise Erzurum, Gaziantep ve İzmir gibi şehirlerde de yeni akademi şubeleri hayata geçirilecek. Akademinin eğitim programları, katılımcıların iş dünyasında karşılaştıkları zorluklara daha etkili çözümler geliştirebilmelerini sağlamak üzere tasarlanmış durumda. Öne çıkan eğitim konuları arasında; ısıtma ve soğutma sistemleri yönetimi, enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik çözümleri, iklimlendirme teknolojileri, ürün ve servis eğitimleri ile yenilikçi teknolojiler ve dijital dönüşüm gibi başlıklar ye alıyor. Geniş bir kitleye hitap ediyor Akademinin sunduğu eğitimlerin, yalnızca şirket çalışanlarına değil, aynı zamanda sektördeki profesyonellere ve bu alanda kariyer yapmak isteyen bireylere de açık olduğunu vurgulayan Özcan, “Eğitimler, teknik ekiplerden yöneticilere kadar geniş bir katılımcı kitlesine hitap ediyor. Ankara’nın ardından diğer şehirlerde de açacağımız akademilerle yeni bir yapılanmaya gidiyoruz. Akademilerimizle, sektördeki eğitim ihtiyacını daha geniş bir kitleye ulaştıracak ve sektöre dair her türlü eğitim programını, meslek lisesi ve üniversite öğrencilerine de sunacağız. Hedefimiz, ulaşabildiğimiz sektör çalışanına, öğrencilere ve ilgili kurumlara ücretsiz eğitimler vererek hem sektörü hem de ülke genelinde profesyonel gelişimini güçlendirmek” şeklinde konuştu.
TDK Başkanı Mert’den ortak alfabe açıklaması
20 Kasım 2024 Çarşamba - 20:25 TDK Başkanı Mert’den ortak alfabe açıklaması Alanya Kaymakamlığı ve Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) iş birliğiyle düzenlenen “Türk Dil Kurumu ve Türk Dünyasında Ortak Alfabe” konulu konferansta Türk Dil Kurumu (TDK) Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, ortak alfabeyi anlattı. Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ), gerçekleştirdiği projeler ve bilimsel çalışmalarla dikkat çekerken düzenlediği konferanslar ve ağırladığı seçkin konuklarla üniversitesini ve bölgesini aydınlatmayı sürdürüyor. Alanya Kaymakamlığı ve ALKÜ iş birliğiyle düzenlenen ALKÜ Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü tarafından yürütülen, “Türk Dil Kurumu ve Türk Dünyasında Ortak Alfabe” konulu konferansta Türk Dil Kurumu (TDK) Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, Türk Dünyası Ortak Alfabe Komisyonu tarafından uzlaşılan 34 harften oluşan “Ortak Türk Alfabesi”nin detaylarını ve nerelerde kullanılacağı anlattı. Yoğun ilginin olduğu ALKÜ Eğitim Fakültesi Başöğretmen Atatürk Konferans Salonu’nda yapılan konferansa Alanya Kaymakamı Dr. Fatih Ürkmezer, Alanya Belediye Başkan Yardımcısı Murat Levent Koçak, ALKÜ Rektörü Prof. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan, ALKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Akın, Alanya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Yazıcı, Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yılmaz, dekanlar, MYO müdürleri, akademisyenler, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı. Konferans ALKÜ TÖMER öğrencilerinden Medina Talaybekkızı, Arif Nihat Asya’nın “Ağıt” adlı şiirini; Madina Tokbergenova Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Türkçe Katında Yaşamak” adlı şiirini seslendirerek başladı. "Alfabe bir işaret sistemidir" Türk dünyası için ortak bir alfabe oluşturmanın tarihsel, kültürel ve dilbilimsel yönlerinin ele alındığı konferans, Türk dünyasının ortak değerlerini ve dil birliğini güçlendirme yolunda atılan önemli bir adım olarak değerlendirildi. Türk Dil Kurumu Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, Türk Dil Kurumu kurulum amacını ve tarihini anlattı. Mustafa Kemal Atatürk’ün dilin millet için önemini bildiği için TDK’yi kurduğuna değinen Mert, “TDK, Atatürk’ün ve milletin kurumudur” dedi. Alfabenin bir işaret sistemi olduğuna dikkat çeken TDK Başkanı Mert, sadece bununla da tanımlamanın doğru olmayacağını vurguladı. Mert, “Türklerde 8. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar devlet düzeyinde alfabe birliğini sağlanmış. 20. yüzyıla geldiğimizde işin içine teknoloji, globalleşme girer. Türkiye hariç, Türk dünyasının büyük bir çoğunluğu 20. yüzyılda Latin alfabesine geçiyor. 1928 yılında Mustafa Kemal Atatürk sayesinde Türkiye de Latin alfabesine geçiyor ve Türk dünyasında alfabe birliği sağlanmış oluyor. Daha sonra Stalin Rusya’sı bu durumu önemser ve çoğu Türk ülkesini Kiril alfabesine geçirmiştir ve alfabe birliğini bozmuştur. 1991 yılında Türk Cumhuriyetlerindeki akademisyenler bir araya gelir ve akademisyen düzeyinde 34 harfli Türk Dünyası alfabesi belirlenir. Bu süreç 2022’ye kadar gelir. Daha sonra Türk Cumhuriyetleri tarafından yeni alfabe yeniden ele alınır. Türk dünyası ortak alfabe komisyonun kurulması kararı çıkar. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Aksakallımız Sayın Binalı Yıldırım bu konunun siyasi ayağını başarılı şekilde yürüttüler ve bugün Türk Dünyası ortak bir alfabede anlaşabildi" dedi. "Bu bir çerçeve alfabesidir ve hiçbir Ülkenin alfabesi değildir" TDK Başkanı Mert, 34 harften oluşan Türk Dünyası Ortak Alfabesi’nin bugün bazı yanlış anlaşılmalarla dile getirildiğini belirtti. Türk alfabesinde bulunan 29 adet harfin değişmeyeceğinin altını çizen Mert, konuyu tüm detaylarıyla şu şekilde anlattı: “Alfabemize bir harf eklemeye veya alfabemizden çıkarmaya ihtiyaç yoktur. Türk Dünyası Ortak Alfabesinde 5 harfin nereden çıktığıyla ilgili yoğun olarak sorular soruluyor. Türk Dünyası ile yapılacak ortak alfabede en büyük başarı bizim kullandığımız 29 harfin ortak alfabede bulunmasıdır. Diğer harfler bizde olmayan onlarda olan fonem değeri taşıyan seslerin işaretleridir. Bu bir çerçeve alfabesidir ve hiçbir ülkenin alfabesi değildir. Yani Türk dünyası tarafından yapılacak resmi işlerde bu alfabe kullanılacak. Türkiye Cumhuriyeti olarak 29 harf ile devam edeceğiz. Diğer Türk Cumhuriyetlerinin kullandığı harfler bizden 1 ile 3 arasında farklı olacak. 34 harfin hepsini kullanan bir dil olmayacak. İşin özeti budur.” Konferans, katılımcıların sorularıyla devam etti. Konferans sonunda soruların cevaplanmasının ardından Medina Talaybekkızı ve Madina Tokbergenova’ya Başkan Mert tarafından teşekkür belgesi verildi. Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgür Kasım Aydemir tarafından Başkan Mert’in dersine giren hocası Prof. Dr. Hacı Ömer Karpuz’un kitabı günün hatırası olarak Başkan Mert’e takdim edildi. Takdimin ardından ALKÜ Rektörü Prof. Dr. Kanan Ahmet Türkdoğan, Başkan Mert’e teşekkür belgesi ve ALKÜ Yerleşkesinde yetiştirilen zeytinlerden elde edilen zeytinyağı hediyesi takdim etti. Alanya Kaymakamı Dr. Fatih Ürkmezer’in de Başkan Mert’e teşekkür plaketi takdim etmesiyle program sona erdi. Rektör Türkdoğan’ı ziyaret etti TDK Başkanı Prof. Dr. Osman Mert, konferans öncesinde Rektör Prof. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan’ı ziyaret etti. Yapılan görüşme sonrasında Başkan Mert, Rektör Türkdoğan’a TDK Türkçe Sözlük’ü hediye etti. Ziyaretin ardından heyet, konferansın yapılacağı salona geçti.
Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı Muş’ta öğrencilerle buluştu
20 Kasım 2024 Çarşamba - 19:51 Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı Muş’ta öğrencilerle buluştu Muş’ta öğrencilerle bir araya gelen Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, “205 Program gerçekleştirdik. Bu gezdiğimiz şehirlerin arasında Muş’un bir ayrıcalığı vardı. Uzaya götürüp gerçekleştirmiş olduğumuz 13 tane deneyden en çok yaşıtlarına ilham veren proje Muşlu öğrencilerin projesiydi” dedi. Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, uzayda denediği "Propolisin Antibakteriyel Etkisi" projesinin hazırlandığı Muş’ta öğrencilerle bir araya geldi. Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri tarafından hazırlanan "Propolisin Antibakteriyel Etkisi" proje uzayda denenen 13 proje arasında yer almıştı. Türkiye’nin ilk uzay yolcusu Alper Gezeravcı, projenin hazırlandığı Muş’ta öğrencilerle bir araya gelerek uzay deneyimini paylaştı. Gezeravcı, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği programda Şehit Yücel Kurtoğlu Güzel Sanatlar Lisesi Konferans Salonu’nda lise öğrencileriyle bir araya geldi. Burada ki programın ardından "Propolisin Antibakteriyel Etkisi" projesinin çıktığı Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerini ziyaret ederek yapmış oldukları çalışmalardan dolayı kendilerini kutladı. Programda açıklama yapan Muş Vali Yardımcısı Mustafa Batuhan Alpboğa, "Alper Gezeravcı kendileri bizlere tecrübelerini aktardı. Bizim için en önemli noktalardan birisi de yaklaşık 200 farklı yeri gezdi, Muş’un ayrı bir önemi olduğunu söyledi. Gerçekleştirilen 13 farklı deneyden biri Muş ilimizden öğrencilerimizle beraber yapmış oldukları deneyi uzay istasyonunda gerçekleştirdi. Bizim için, Muş’umuz için gerçekten gurur verici bir durum. Biz şunu anlıyoruz ki Muş’umuzdan, öğrencilerimizden 13 tane gerçekleştirilen deneylerden bir tanesi burada öğrencilerimiz tarafından gerçekleştirildi. Sizlerde aynı şekilde bunları gerçekleştirebileceğinizin en büyük kanıtı buradaki iki öğrencimiz. Sizlerin de aynı şekilde gerçekleştirebileceğinizi görmüş oluyoruz. Bu yüzden sizlere teşekkür ederim, sizlerin de aynı bu şekilde başarılarının ulaşabileceğinizi temenni ederim” dedi. Gençlere uzay yolculuğu süreci hakkında sunum yapan Gezeravcı, bu misyonun devamını gençlerin getireceğini belirterek, “Türkiye’nin uzay misyonumuzu tamamlanmasının ardından 104. Şehir gezimizde 205. Programını gerçekleştirdik. Bu gezdiğimiz şehirlerin arasında Muş’un bir ayrıcalığı vardı. Uzaya götürüp gerçekleştirmiş olduğumuz 13 tane deneyden en çok yaşıtlarına ilham veren örnekleriyle doğuş noktasıydı burası. Muş Bilim ve Sanat Merkezinde 3 değerli öğrenci kardeşimiz ve iki değerli hocamızın emekleri ile onların propolisin anti bakteriyel özelliğini ortaya koydukları bir deneyi uzaya götürerek uzayda da kullanma imkânı bulduk. Bugün de bu değerli kitleyi yetiştiren saygıdeğer hocalarımıza ve öğrenci kardeşlerimizle buluşma imkanı bulduk” dedi. Büyük emek verdikleri projenin deneyini yapan astronot Gezeravcı’nın Muş’a gelmesinden mutlu olduklarını ifade eden Zeynep Nehir Çamlıca, "Alper Gezeravcı ile daha önce de görüşmüştük ama Muş’ta ağırlamak çok duygu verici oldu bizim için. Muş’ta düşündüğümüz projeyi Alper Gezeravcı sayesinde uzayda denendi. Ve şimdi de Alper Gezeravcı yı Muş’ta ağırlamaktan mutlu ve gururluyuz" şeklinde konuştu. Öğrencilerden Dilşah İmran Avcı ise, “Bu ilk görüşmemiz değildi. Daha önce ki görüşmelerimizde çok heyecan vericiydi. Projemiz sayesinde Alper Gezeravcı yı Muş’ta ağırlamaktan çok mutlu olduk” ifadelerini kullandı. Programda Muş İl Milli Eğitim Müdürü Enver Kıvanç da bir konuşma yaptı. Etkinliğin sonunda, Vali Yardımcısı Alpboğa, Gezeravcı’ya hediye takdim etti.
Bu proje sayesinde özel bireyler iş sahibi olacak
20 Kasım 2024 Çarşamba - 18:40 Bu proje sayesinde özel bireyler iş sahibi olacak Kastamonu Üniversitesi tarafından hazırlanan “Okuldan Çalışma Yaşamına Geçişte Kariyer Temelli Desteklerin Sunulması” projesi sayesinde özel bireyler, aldıkları eğitimler sonrasında istihdam edilecek. Kastamonu Üniversitesi yürütücülüğünde ve Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nden Dr. Öğretim Üyesi Seniha Kurtoğlu tarafından hazırlanan TÜBİTAK 4008 Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı çerçevesinde geliştirilen “Okuldan Çalışma Yaşamına Geçişte Kariyer Temelli Desteklerin Sunulması” projesi özel bireyleri iş hayatına kazandıracak. Uzman Hatice Yalçın görev alırken, rehberlik ve eğitim süreçlerinde Kadir Kesgin, Muharrem Kalyon, Türkan Özdemir, Mehmet Karakulak ve Zeynep Tavil aktif rol üstlendiği projede, ekip özel bireylerin mesleki beceriler kazanmalarını, kariyer farkındalığı edinmelerini ve topluma daha kolay adapte olmalarını destekleyecek çalışmalar gerçekleştirecek. Proje çerçevesinde işverenlerin, özel bireylerin istihdamına yönelik sürdürülebilir modeller ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olması amaçlanıyor. Öğretmenler ve ebeveynler, bireylerin kariyer süreçlerine ilişkin farkındalık kazanacak ve onlara rehberlik edebilecek yetkinliklere ulaşacak. Özel bireyler ise mesleki becerilerini farklı alanlarda uygulama ve iş deneyimi kazanma imkanı bulacak. Tüm bu çalışmaların, bireylerin iş hayatına entegrasyonunu kolaylaştırması ve yerel istihdam alanlarının oluşturulmasına katkı sağlaması hedefleniyor. Projenin, özel bireylerin topluma entegrasyonu ve yaşam kalitesinin artışına önemli katkılar sunması bekleniyor. Projenin açılış toplantısı, Kastamonu Üniversitesi Merkez Spor Salonu Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantının açılışına Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar, proje yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Seniha Kurtoğlu, İhsan Ozanoğlu Özel Eğitim Meslek Okulu Müdürü Kadir Kesgin, Özel Bireyler ve Aileleri Dayanışma Derneği Başkanı Huriye Boyraz ile öğretmenler, uzmanlar, veliler ve özel birey öğrenciler katıldı. “Kastamonu Üniversitesi’nin ortak olduğu proje ile özel birey öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda meslek edinecekler” Törende konuşan Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, Kastamonu Üniversitesi’nin ortak olduğu proje ile özel birey öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda meslek edineceklerini belirterek, “İhsan Ozanoğlu Özel Eğitim Mesleki Okulumuzun TÜBİTAK 4008 çerçevesinde güzel bir etkinlik hazırlandı. Proje çerçevesinde toplumda engelli ya da engelsiz bireylerin hayallerine ve hedeflerine ulaşabilmeleri ve mutlu olmaları bizler için önemlidir. Bizlerde Kastamonu Milli Eğitim Müdürlüğü ailesi olarak özellikle özel bireylerin hem sosyal hem duygusal becerilerinin geliştirilmesi aynı zamanda da bu becerilerini geliştirirken de istihdam edilmelerine yönelik bir takım çalışmalar sergiliyoruz. Burada da Kastamonu Üniversitesi’nin ortak olduğu bir proje ile özel birey öğrencilerimizin sosyal ve duygusal becerilerini geliştirecekler, aynı zamanda da ileriye yönelik hedeflerini geliştirebilecekleri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir meslek edinecekler. Okul bittikten sonraki süreçte de bizler bir iş ile ya da meslek ile meşgul olarak kendi ayakları üzerlerinde rahatlıkla durabilecekler. Bu şekilde de istihdam edilen bireyde aynı zamanda kendi mutluluğuna katkı sunmuş olacak. Akabinde de özel birey kendi ilgi, yetenek ve yetkinliklerini arttırmaya devam edecektir. Biz burada buna benzer projelerde destek veren Kastamonu Üniversitemiz başta olmak üzere diğer sivil toplum kuruluşları ile kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyoruz. Projenin başarıyla sonuçlanacağını umut ediyoruz. Elimizden gelen her türlü desteği de bu ve buna benzer projelere vermeye devam ediyoruz” dedi. “Özel birey çocuklarımız, topluma istihdam yoluyla kazandırılmaları sağlanacaktır” Özel bireylerin topluma istihdam yoluyla kazandırılmalarının sağlanacağını ve projenin buna uygun becerilerin ve sosyal iletişimi oluşturması açısından önem ve değer kazandıracağını söyleyen Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar ise, “Kastamonu Üniversitesi olarak eğitim ve öğretim faaliyetlerimiz bilimsel uğraşlarımız yanında toplumsal sorumluluk ve eğitim sorumluluğu projelerine önem vermekteyiz ve bu konuda uygulamalar yapmaktayız. Bizim geliştirdiğimiz projelerin genellikle TÜBİTAK destekli oluşu hem yaygın etkisinin hem de organizasyon yeteneğinin uygun olması açısından önem arz etmektedir. Kastamonu Üniversitesi’nin bir fakültesi olarak toplumsal katkı ve toplumsal sorumluluk projelerimizin eğitim sorumluluğu başlılığı altında, en geniş paydaşımız olan İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ve ona bağlı okullarda öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle birlikte topluma ulaşacak şekilde gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Bu kapsamda gerçekleştirilen ve fakültemiz özel eğitim bölümü öğretim üyesi arkadaşımızın yürütücüsü olduğu proje, özel bireyli olan çocuklarımızın topluma istihdam yoluyla kazandırılmaları, buna uygun becerilerin ve sosyal iletişimi oluşturması açısından önem ve değer kazanmaktadır. Projenin, iyi bir proje ekibiyle birlikte gerçekleştirilmesi sürecini tamamlayacağını ve amacında belirtilen hedefleri gerçekleştireceğini, akabinde de örnek çalışmalardan bir tanesinin olacağını düşünmekteyiz” diye konuştu. “Katılımcılara proje kapsamında eğitim sunulacaktır” Projenin yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Seniha Kurtoğlu da projenin kapsamı ve hedefleri hakkında bilgi verdi. Kurtoğlu, projenin, özel bireylerin mesleki becerilerini geliştirmeyi ve topluma entegrasyonlarını sağlamayı hedeflediğini belirtti. Proje sürecinde, bireylere rehberlik edecek ve eğitimlerini destekleyecek uzman bir ekiple çalışmalar yürütüleceğini ifade eden Kurtoğlu, işverenlerin de sürdürülebilir istihdam modelleri konusunda bilinçlendirilmesinin planlandığını dile getirdi. Projenin özel bireylere istihdam imkanı sağlayabilecek işverenleri kapsandığını ifade eden Kurtoğlu, “Özel bireylerin toplumda aktif ve bağımsız olarak yaşamalarını destekleyerek kişisel olarak ilerleme göstermelerini sağlamak. Fiziksel, sosyal, duygusal, motor ve iletişim becerilerini destekleyerek sosyal kabullerini arttırmak. Kariyer hazırlığı farkındalık çalışmalarını desteklemek ve bu bireylerin olabildiğince başarılı bir yetişkinlik sürdürmelerine katkı sunmaktır. Projemizin hedef kitlesi; özel bireyler ve onların ebeveynleri, özel eğitim alanında görev yapan öğretmenler, özel bireylere istihdam olanağı sağlayabilecek işverenlerdir. Projenin hedef kitlesi katılımcılarına proje kapsamında eğitim sunulacaktır. İşverenlere istihdam modelleri ve sürdürülebilir istihdam uygulamaları konusunda; öğretmen ve ebeveynlere kariyer farkındalığı ve keşfine ilişkin yapılması gerekenler konusunda ve özel bireylere iş başında mesleğe hazırlık becerileri konusunda katkı sunulacaktır” şeklinde konuştu. “Özel bireylerin okuldan çalışma yaşamına geçişte okulda edindikleri mesleki becerileri gerçek iş yaşamında kullanabilme deneyimi sağlamayı amaçlamaktayız” Kastamonu’nun özel bireylere meslek kazandıran tek okul olduklarını söyleyen İhsan Ozanoğlu Özel Eğitim Meslek Okulu Müdürü Kadir Keskin ise, “Öncelikle okulumuzda ismini yaşatma şerefine nail olduğumuz Çanakkale Türküsü, Köroğlu Türküsü başta olmak üzere birçok eseri TRT repertuarına kazandıran eğitimci, şair, yazar, halk ozanı İhsan Ozanoğlu’nu saygı ve rahmetle anıyorum. Okulumuz hafif düzeyde zihinsel, otizmli ve işitme yetersizliği yaşayan, 72 öğrencisi bulunan, el sanatları, yiyecek içecek hizmetleri ve konaklama hizmetleri atölyeleri ile akademik becerilerinin yanı sıra özel bireylere meslek edindirmeyi amaçlayan ilimizin tek meslek okuluyuz. Ayrıca sportif ve sosyal faaliyetlerle de öğrencilerimizin gelişimine katkı sunulmakta ve 11’inci, 12’nci sınıflara iş yeri deneyimi ve staj uygulamaları ile iş yaşam becerileri kazandırılmaya çalışılmaktadır. Bu proje ile büyük bir kısmı okulumuzdan mezun olan özel bireylerin okuldan çalışma yaşamına geçişte okulda edindikleri mesleki becerileri gerçek iş yaşamında da kullanabilme deneyimi sağlamayı ve işverenlerin çalışma hayatında özel bireylerinde var olabileceği, katkı sunabileceği bazı alanlarda akranlarından daha da faydalı olabileceği yönünde farkındalığı artırmayı amaçlamaktayız. İnşallah bu proje ile somut, gözlemlenebilir, ölçülebilir, pratikte uygulanabilir çıktılar elde edip öncelikle özel bireylere, ailelerine, öğretmenlerine, Kastamonu’muzun istihdam alanına hayırlara vesile olur” ifadelerini kullandı.
Canik’te Zeka Geliştirici Ahşap Akıl ve Strateji Oyunları El Sanatları Sergisi açıldı
20 Kasım 2024 Çarşamba - 16:24 Canik’te Zeka Geliştirici Ahşap Akıl ve Strateji Oyunları El Sanatları Sergisi açıldı Samsun’un Canik Belediyesi tarafından "Zekâ Geliştirici Ahşap Akıl ve Strateji Oyunları El Sanatları Sergisi" açıldı. Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, “Akıl, zeka ve strateji oyunlarıyla çocuklarımızın bilişsel gelişimlerine önemli destekler sunuyoruz" dedi. Canik Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, ilçede çocuklar ve gençler başta olmak üzere her yaş grubundan vatandaşı akıl, zeka ve strateji oyunlarıyla buluşturmaya devam ettiklerini ifade etti. İlçede düzenledikleri Canik Zeka Geliştirici Ahşap Akıl ve Strateji Oyunları El Sanatları Sergisi’nde çocuklar ve ziyaretçilerle bir araya gelen Başkan İbrahim Sandıkçı akıl, zeka ve strateji oyunlarıyla çocukları küçük yaşta tanıştırmanın önemine dikkat çekti. Sergide yer alan tüm oyunların ahşap oyma sanatı ile üretildiğini ve sergideki tüm oyunların doğa dostu ürünlerden oluştuğunu ifade eden Başkan Sandıkçı, “Sergimiz, 7’den 70’e tüm hemşehrilerimizin yoğun ilgisi eşliğinde devam ediyor. Sergimizde geri dönüştürülebilir ahşap ürünlerden yapımını gerçekleştirdiğimiz 35 farklı akıl, zeka ve strateji oyunu yer alıyor. Bu oyunlar ile çocuklarımızın bilişsel gelişimlerine önemli destekler sunuyoruz. Çocuklarımızın problem çözme, öğrenme, anlama, kavrama, mantık yürütme gibi bilişsel özelliklerini daha ileriye taşımalarına katkılar sunuyoruz" diye konuştu. "Eğitimde farkındalık oluşturan projeler ve çalışmalarla öğrencilerimizin yanında olmayı sürdüreceğiz" İlçedeki okullara Canik akıl ve zeka oyunları sınıflarını kazandırdıklarını belirten Başkan Sandıkçı, bu sınıflarda öğrencileri tarihi akıl, zeka ve strateji oyunları eşliğinde eğitimlerle bir araya getirdiklerini ifade ederek, “Öğrencilerimizin akıl, zeka ve strateji oyunlarıyla erken yaşta tanışmaları, onların zihinsel gelişimlerini olgunlaştırmaları ve yeteneklerini keşfetmeleri adına büyük önem arz ediyor. Eğitimde farkındalık oluşturan projeler ve çalışmalarla öğrencilerimizin yanında olmayı sürdüreceğiz. Çocuklarımızı akıl, zekâ ve strateji oyunlarıyla buluşturmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle Canik Belediyesi tarafından gerçekleştirilen Canik Zekâ Geliştirici Ahşap Akıl ve Strateji Oyunları El Sanatları Sergisi, 21 Kasım Perşembe günü sona erecek. Sergiye Canik İlçe Milli Eğitim Müdürü Zahit Köseoğlu, çocuklar ve vatandaşlar katıldı.
Avrasya Üniversitesi’nden 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları gününde anlamlı etkinlik
20 Kasım 2024 Çarşamba - 15:56 Avrasya Üniversitesi’nden 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları gününde anlamlı etkinlik Avrasya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü ve Çocuk Gelişimi Kulübü "Haklarıma Saygılı Ol" temalı konferans günleri düzenliyor. 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Gününde başlayan konferans günlerinin açılış programına Avrasya Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Yavuz Özoran, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Dr. Hüseyin Mollaoğlu, Trabzon İl Emniyet Müdürlüğü Çocuk Şube Md. Vekili Taner Paslı ve Siber Suç ve Soruşturma Araştırma Uzmanı İhsan Tozluyurt katıldı. Programın açılış konuşmasını yapan Avrasya Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Yavuz Özoran, "Unutmamalısınız ki çocuklar küçük hakları olan bireyler değildir. Çocukların büyüklerle eşit hakları vardır. Dünyada kabul edilmiş uluslararası belgelerde çocukların hakları sonradan değil doğdukları andan itibaren verildiği belirtilmiştir. Çocuklar bu haklara evde değil, sokakta, okulda, otobüste, parkta, sinemada ve aklınıza gelebilecek her yerde sahiptir. Çocuklar bu haklara kendi ülkesinde değil, tüm dünyada sahiptir. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün sözüyle tamamlamak istiyorum. Çocukları sağlıklı ve bilgili yetiştirilemeyen uluslar, temeli çürük binalar gibi çabuk yıkılır" dedi. Trabzon Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Dr. Hüseyin Mollaoğlu ise "Çocuk işçiliğinin önlenmesi konusunda bakanlığımız önemli destekler sunmaktadır. Bu noktada Trabzon’da bin beş yüz aileye ekonomik destek programı sunmaktayız. Bu desteklerden yararlanan çocuk sayısı ise yaklaşık üç bin çocuğumuzdur. Burada çocuk işçiliğinden bahsederken şunu da atlamamak gerekiyor. Göçmen çocuklarında eğitime katılması noktasında bakanlığımızın Avrupa Birliği projeleri kapsamında geliştirdiği yabancıların şartlı eğitim programı projesi ile birlikte özellikle Ortahisar Sosyal Hizmetler Müdürlüğümüzün yürüttüğü alan çalışmasında ortaya konan destekler Trabzon’daki göçmen çocuklara yönelik hizmetleri arttırmaktadır. İl müdürlüğü olarak paydaşlarımızla birlikte risk altında olduğunu tespit ettiğimiz çocuklara ve ailelerine yönelik sosyal yardımlar arttırılmakta ve çocukların eğitim hakkının sürdürülebilirliği için projeler yürütülmektedir" diye konuştu.
Altınoluk Meslek Yüksekokulu’nda konferans salonu açıldı
20 Kasım 2024 Çarşamba - 15:13 Altınoluk Meslek Yüksekokulu’nda konferans salonu açıldı Balıkesir’in Edremit ilçesinde Altınoluk Meslek Yüksekokulu’na Balıkesir Galericiler Sitesi Başkanı Cesur Kaygısız’ın desteğiyle kazandırılan konferans salonunun açılışı gerçekleştirildi. Açılış törenine Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş, Edremit Ticaret Odası Başkanı Ahmet Çetin ve Yönetim Kurulu Üyeleri, yüksekokul öğretim elemanları, öğrenciler ve çok sayıda davetli katıldı. Yüksekokul Müdürü Prof. Dr. Selami Selvi, açılış töreninde yaptığı konuşmada, bağışlarıyla konferans salonunun kazandırılmasına büyük katkı sunan Balıkesir Galericiler Sitesi Başkanı Cesur Kaygısız’a teşekkürlerini iletti. Selvi, “Yüksekokulumuza kazandırılan bu konferans salonu, bilimsel etkinliklerin, seminerlerin, söyleşilerin ve fikirlerin bir araya geldiği değerli bir platform olarak hizmet verecektir. Ayrıca, öğretim elemanlarımız ile Edremit halkı arasında bilimsel ve kültürel bir köprü oluşturacağına inanıyorum,” dedi. Prof. Dr. Selvi, salonun planlanmasında emeği geçen Yüksekokul Sekreteri Ersin Kocabıyık’a ve hazırlık sürecinde özverili bir şekilde çalışan idari personele de teşekkür etti. Konferans salonunun açılışıyla Altınoluk Meslek Yüksekokulu’nun bilimsel ve kültürel etkinliklere ev sahipliği yaparak bölge halkına da katkı sağlayacak bir merkez olacağı vurgulandı.