EKONOMİ - 23 Eylül 2022 Cuma 15:02

Çankırı’da trafiğe kayıtlı araç sayısı 56 bin 953 oldu

A
A
A
Çankırı’da trafiğe kayıtlı araç sayısı 56 bin 953 oldu

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan verilere göre, Ağustos ayı sonu itibari ile Çankırı’da trafiğe kayıtlı araç sayısı 56 bin 953 oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan verilere göre, Ağustos ayı sonu itibari ile Çankırı’da trafiğe kayıtlı araç sayısı 56 bin 953 oldu.


Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Başkanlığı tarafından "Motorlu Kara Taşıtları", verileri açıklandı. Açıklanan verilere göre, Çankırı’da Ağustos ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı araç sayısı 56 bin 953’e ulaştı. Trafiğe kayıtlı araçların yüzde 39,8’ini otomobil, yüzde 27,3’ünü traktör, yüzde 15,1’ini kamyonet, yüzde 11,7’sini motosiklet, yüzde 3,5’ini kamyon, yüzde 1,2’sini minibüs, yüzde 0,8’ini otobüs, yüzde 0,5’ini ise özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kocaeli Körfez’in 5 yıllık yol haritası belirlendi Körfez Belediyesi’nin ekim ayı meclis toplantısında 5 yıllık stratejik plan görüşüldü. Oy birliğiyle kabul edilen planla ilgili konuşan Başkan Şener Söğüt, "İlçemize değer katacak 5 yıllık yol haritamızı birlikte belirledik" dedi. Körfez Belediyesi’nin ekim ayı meclis toplantısında 2025-2029 yıllını kapsayan Stratejik Plan görüşüldü. Muhalefetin de destek verdiği plan oy birliğiyle kabul edildi. Başkan Şener Söğüt, "Önümüzdeki 5 yılı kapsayacak bir stratejik plan oluşturduk. Tüm paydaşlarımızla görüştük, önerilerini ve taleplerini alarak yol haritamızı belirledik. Katılımcı bir plan oldu. Tabi eksiklikler mutlaka çıkabilir bunları da zaman içerisinde revize ederek yol haritamıza ekleyeceğiz. Toplumun tüm dinamiklerinin görüş-fikirleri önemlidir. Biz de bu planı hazırlarken buna dikkat ettik. Bugün oy birliğiyle geçiyor olması da ayrıca güzel oldu. Bu ne kadar katılımcı ve her fikre açık olduğumuzun da göstergesi. Bu planda üst politika, kalkınma planları, Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve yerel afet risk azaltma planı gibi belgeleri inceleyerek 5 ana amaç, 31 hedef ve 120 performans göstergesi belirledik. Sürdürülebilir Çevre - Kentsel Gelişim ve Dirençli Şehir - Kırsal Kalkınma ve Toplumsal Düzen - Kültür, Sosyal ve Gençlik Hizmetleri - Genel Yönetim ve Kamu Düzeni gibi kapsamlı bir yol haritası belirledik. Bu planın hazırlanmasında emeği geçen ilgili müdürlerimize, çalışma arkadaşlarımıza ve meclis üyelerimize teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.
Gaziantep SANKO Üniversitesi Hastanesi’nin “Akreditasyon Belgesi” gururu SANKO Üniversitesi Hastanesi Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı’na (TÜSEB) bağlı, Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü (TÜSKA) tarafından akredite edilerek, Akreditasyon Belgesi aldı. SANKO Üniversitesi Hastanesi Anadolu Toplantı Salonu’nda TÜSKA Başkanı Prof. Dr. Figen Çizmeci Şenel’in katılımıyla belge takdim töreni yapıldı. SANKO Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Güner Dağlı, “Yoğun ve büyük çaba sonunda hastanemizin akredite olmasının gururunu yaşıyoruz” dedi. Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Beslenme ve Diyetetik ile Hemşirelik Bölümlerinin de akredite olduğunu hatırlatan Prof. Dr. Dağlı, “Tıp Fakültemiz de akreditasyon çalışmalarını sürdürüyor. Üniversite olarak akreditasyon hazırlıklarına başladık. Başarılarımızı belgelendirmeye devam edeceğiz. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. TÜSKA Başkanı Prof. Dr. Figen Çizmeci Şenel, “SANKO Üniversitesi Hastanesi Türkiye’de 1600 hastane arasında akredite 65 hastaneden biri oldu. Bu başarı uzun bir sürece yayılan ve yoğun çalışma gerektiren bir emeğin karşılığıdır” ifadelerini kullandı. Akreditasyonu öncü yaklaşım olarak gördüğünü ve bazı kuruluşların bu konuda farkındalığı yüksek yöneticilere sahip olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Çizmeci, şöyle devam etti: “SANKO Üniversitesi’nin sağlık alanında eğitim vermesi TÜSKA açısından ayrıca önemli. Akreditasyon alan kurumlarda mezun öğrenciler, çalışan hekimler, uzmanlık yapanlar gittikleri yerlere bu sistemi taşıyorlar. Farkındalıkları artıyor. Sağlık temalı bir üniversitenin bu konuda liderlik yapmasını önemsiyoruz. SANKO Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Beslenme ve Diyetetik ile Hemşirelik Bölümlerinin çok yetkin kuruluşlardan akreditasyon alması önemlidir. Çünkü akreditasyon bir ekosistem. Bu farkındalık ve bilincin oluşması böyle yetkin kurumlardan akreditasyonun alınması beraberinde sağlık hizmetlerindeki akreditasyonu da getiriyor. Ayrıca Üniversite Araştırma Laboratuvarı’nın (ÜniAr) gerçekleştirdiği Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması (TÜMA) sonundaki başarılarınız göz dolduruyor. Her konuda farkındalığınız olduğunu görüyoruz. Bu konuda da sizleri tebrik ediyorum.” SANKO Üniversitesi Hastanesi Genel Müdürü Dr. Sermet Kileci, “Bugün geldiğimiz nokta inancımızın ve heyecanımızın bir sonucudur” sözleriyle konuşmasına başladı. “Kalite sürekli gelişme, iyileşme ve yeniliğe odaklı bir yolculuktur. Bu yolculukta ufkunuz ne kadar geniş, donanımınız ne kadar güçlü ve ekip arkadaşlarınız ne kadar inançlı ise o kadar ilerlersiniz” diyen Dr. Kileci süreçle ilgili şu bilgileri verdi: “Kurumun kalite ve güvenlik standartlarına uygunluğunun belgelendirilmesi sürecinde yoğun bir çalışma ve başarılı bir denetim süreci geçirdik. Bu belgeyi alarak hizmet kalitemizi taçlandırmış olduk. Tüm çalışma arkadaşlarım SAS (Sağlıkta Akreditasyon Standartları) Uygulama Ekibi Başkanımız, Kalite Yönetim Sorumlumuz ve SAS Uygulama Ekibimiz rehberliğinde büyük bir özveri ve gayretle çalıştılar. Bu başarı için hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.” SANKO Üniversitesi Hastanesi Mesul Müdürü Dr. Mehmet Subaşı ise “Çok yorulduk ama sonunda bu kıymetli belgeyi almaya hak kazandık. Bugün bunun gurur ve mutluğunu yaşıyorum” diyerek mutluluğunu dile getirdi. SAS Uygulama Ekibi Başkanı da olan Dr. Subaşı, “Önceliğimiz olan hasta ve çalışan güvenliğini, hasta ve çalışan konforuyla birleştirerek, değişerek ve gelişerek yolumuza devam ediyoruz. Yeni hedefler için çalışmaya, gelişmeye ve geliştirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı. SANKO Üniversitesi Hastanesi Kalite Yönetim Sorumlusu Sare Karabulut da kalitenin bir tesadüf olmadığını, yoğun çalışma ve süreklilik gerektirdiğini SAS yolculukları süresince ve aldıkları bu belgeyle bir kez daha kanıtladıklarına vurgu yaptı. SANKO Üniversitesi Hastanesi kalite yolculuğunun anlatıldığı sunumun izlenmesinin ardından Akreditasyon Belgesi Prof. Dr. Figen Çizmeci Şenel tarafından SANKO Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Güner Dağlı, SANKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Konukoğlu, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. M. Metin Bayram, SANKO Üniversitesi Hastanesi Genel Müdürü Dr. Sermet Kileci ve Mesul Müdür Dr. Mehmet Subaşı’na takdim edildi. SAS Uygulama Ekibi Başkan ve Üyelerine çalışmalarından dolayı Rektörü Prof. Dr. Güner Dağlı, TÜSKA Başkanı Prof. Dr. Figen Çizmeci Şenel ve Genel Müdür Dr. Sermet Kileci tarafından teşekkür belgesi verildi. Anı fotoğrafı çekiminin ardından pasta kesimi ve kokteylle tören son buldu. Törene SANKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Konukoğlu, SANKO Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. M. Metin Bayram, Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Mustafa Yıldız, İl Kalite Koordinatörü Nervin Ürey Sert ve koordinatörlük çalışanları, Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Murat Akkın, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Türkan Pasinlioğlu, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Ayşen Bayram, Sani Konukoğlu Vakfı Başkanı Mütevelli Heyet Başkan Vekili Naci Boran, Gaziantep Ytong Genel Müdürü Cengizhan Açık, SANKO Üniversitesi Hastanesi Genel Müdür Yardımcıları Rabia Ağar ve Hüseyin Söylemez, hekimler, sağlık çalışanları ve idari personel katıldı.
İzmir KVKK değişikliklerine uymayan şirketlere cezalar kapıda Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda (KVKK) yapılan son değişiklikler, şirketler için ciddi uyum süreçlerini zorunlu hale getiriyor. 12 Mart’ta Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren düzenlemeler, veri işleme, yurtdışına veri aktarımı ve e-posta kullanımına yönelik yeni kurallar getiriyor. Bu değişiklikler, şirketlerin hem yurt içi hem de yurt dışı veri işleme süreçlerinde önemli yenilikler içeriyor. Fazlanet Bilgi Teknolojileri A.Ş. CEO’su Perviz Altay, özellikle kanunun 6., 9. ve 18. maddelerinde yapılan güncellemelerin, veri sorumluları ve işleyenler için doğrudan bağlayıcı olduğunu belirtti. Altay, “Veri sorumluları, özel nitelikli kişisel verileri işlerken, bu verilerin işlenme şartlarını ve yurt dışına aktarım kriterlerini acilen gözden geçirmek zorundalar. Bu maddelere uyum sağlanmaması durumunda ciddi yaptırımlar gündeme gelecek,” diye uyardı. Veri aktarımı ve yeni sorumluluklar Perviz Altay, KVKK’daki değişikliklerin, özellikle yurt dışına veri aktarımı konusunda önemli değişiklikler içerdiğini ve bu süreçte veri sorumlularının Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na beyan yükümlülüklerinin arttığını belirtti. KVKK gerekliliklerinin GDPR’a (Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü/EU General Data Protection Regulation) biraz daha yakınlaştırıldığı ifade eden Altay, “Bu değişiklikler ile Veri Sorumluları’nın aklında kalan soru işaretlerinin giderilmesi ve özel nitelikli kişisel veri işleme şartları ile yurt dışına veri aktarımı konusunda esneklik tanınması hedeflenmiştir. Ama yeterlilik kararının alınmadığı durumlarda ise her bir aktarım için açık rıza alınmasının zorunlu hale geldi. Ayrıca, VERBİS Veri Sorumluları Sicil Bilgi Sistemi) kaydı ve kişisel veri envanterlerinde yapılacak güncellemeler de bu süreçte kritik bir rol oynuyor.” dedi. Fazlanet: KVKK uyumunda güvenilir çözüm ortağı Öte yandan, Fazlanet Bilgi Teknolojileri A.Ş., kişisel veri güvenliğine yönelik sunduğu kapsamlı hizmetlerle şirketlerin KVKK’ya uyum sağlamasında güvenilir bir çözüm ortağı olarak öne çıkıyor. Kişisel Veri Envanteri Çalışması, Hukuki Sözleşme Düzenlemeleri, BT Teknik Yeterlilik Kontrolü ve ISO 27701 Kişisel Bilgi Yönetim Sistemi Kurulumu gibi hizmetlerle müşterilerine tam destek sunuyor. Şirketin CEO’su Perviz Altay, “25 yıllık bilgi teknolojileri deneyimimizle, şirketlerin KVKK değişikliklerine hızla uyum sağlamalarına yardımcı oluyoruz. Uyum sağlamayan firmalar içinse telafisi güç sonuçlar doğabilir” diyerek uyarıda bulundu.