GÜNDEM - 12 Aralık 2024 Perşembe 10:30

TİKA’dan Benin’de uygulamalı sağlık eğitimi

A
A
A
TİKA’dan Benin’de uygulamalı sağlık eğitimi

Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) ve Can Veren Eller Derneği iş birliğiyle Benin’in Porto-Novo ilinde kapsamlı göz muayeneleri gerçekleştirilerek, yerel sağlık personeline uygulamalı eğitim verildi.


TİKA ve Can Veren Eller Derneği’nin gönüllü sağlık ekibi, Benin’in Porto-Novo ilindeki Centre Hospitalier Universitaire Departemental Oueme a Porto-Novo Hastanesi’nin göz hastalıkları polikliniğinde 7 gün boyunca 140 hastayı muayene etti ve 125 hastaya katarakt ameliyatı uyguladı. Tıbbi müdahaleler yerel hekimlerle iş birliği yapılarak ve bilgi aktarımı sağlanarak gerçekleştirildi. Hastaların durumlarının değerlendirilmesinin ardından izlenecek süreç hakkında bilgi verilerek, sağlık yardımı organizasyonu tamamlandı.


Proje ile Afrika’da sağlık hizmetleri kapasitesinin arttırılması, işleyişin hızlandırılması, yerel sağlık personeline bilgi ve deneyim aktarılması, yeni tekniklerin öğretilmesi ve ülkeler arası dostluğun güçlendirilmesinin amaçlandığı belirtildi.



TİKA’dan Benin’de uygulamalı sağlık eğitimi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Türkiye’de nüfusun üç katından fazla aktif sosyal medya hesabı var Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Ülkemizde kullanıcılar sosyal medyada 2 saat 37 dakika geçiriyor. Sosyal medya platformlarında Türkiye’den 303 milyon 97 bin aktif hesap var” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater’in hazırladığı Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu’nu değerlendirdi. Uraloğlu, 2024 yılı 3. çeyrekte dünya nüfusunun 8,18 milyara ulaştığını aktardı. Uraloğlu, “Dijital medya istatistiklerinin yayınlandığı rapora göre dünya genelinde internet kullanıcı sayısı 5,52 milyara ulaşırken, nüfusa göre internet kullanım oranı ise yüzde 67,5 olarak gerçekleşti. Ülkemizde de bu oran dünya ortalamasının bir hayli üzerine çıkarak yüzde 86,5 oldu” diye konuştu. "Medya platformlarındaki aktif hesap sayımız 303 milyon 97 bin" Raporda yer alan bilgilere göre dünya genelinde sosyal medya kullanıcılarının sayısının 5,22 milyar olduğunu ve bu sayının nüfusa oranının yüzde 63,8 olduğunu kaydeden Bakan Uraloğlu, “Türkiye’de ise aktif sosyal medya kullanıcıları nüfusumuzun yüzde 65,7’sine denk geliyor. Bu kişilerin yüzde 86,5’inin interneti benimsediğini, ülkemizde internette geçirilen zamanın ise 6 saat 51 dakika, yaklaşık 7 saat olduğunu görüyoruz. Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayımız ise 303 milyon 97 bin” dedi. Sosyal medyaya ayrılan süre 2 saat 37 dakika Dünyada internet kullanıcılarının 2 saat 19 dakikayı, Türkiye’de ise günlük ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğini belirten Bakan Uraloğlu, “Dünya çapındaki sosyal medya kullanıcıları aylık olarak ortalama 6,8 sosyal medya platformu kullanıyorken, bu oran ülkemizde 7,5’tir. Raporda yer alan verilere göre dünya genelinde en çok kullanıcısı bulunan sosyal medya platformunun ise 3,07 milyar ile Facebook olduğunu görüyoruz. Dünya genelinde ilk çeyrekte en fazla zaman geçirilen uygulama da 34 saat 15 dakika ile TikTok iken, bu süre Türkiye’de 30 saat 39 dakikadır” açıklamasında bulundu. Popüler medya platformlarına ilgi azaldı Dünyadaki popüler sosyal medya uygulamalarının Türkiye’deki kullanıcı sayısının önceki yıla oranla düşüş gösterdiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, en büyük düşüşün X platformunda olduğunu ifade ederek şu bilgileri paylaştı: “2023 yılında 22,7 milyon üyesi olan X platformunun Türkiye’deki kullanıcı sayısı yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona geriledi. Benzer bir şekilde Instagram kullanıcı sayısı da önceki yıla göre yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı ise yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştü. Buna karşın Tiktok’taki kullanıcı sayısı ise önceki yıla göre yüzde 9,3 artış göstererek 39 milyona ulaştı.” Türkiye’de 18 yaş üzeri nüfusun yüzde 82,8’ine Instagram reklamları ulaşıyor Raporda yer alan sosyal medya reklam istatistikleri ile ilgili bilgi veren Bakan Uraloğlu, “Instagram reklamları ile ulaşılabilen 18 yaş üzeri Instagram kullanıcılarının toplam 18 yaş ve üzeri nüfusa oranı dünya genelinde yüzde 28,1 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 82,8’e ulaşarak bu konuda en yüksek orana sahip ülke olmuştur” dedi. Rapora göre dünyada mobil telefon kullanıcılarının sayısının 5,75 milyar olduğunu kaydeden Uraloğlu, “Dünyada aylık ortalama akıllı telefon hücresel veri trafiği 20,3 GB’tır” dedi. Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 57,9’u çevrimiçi alışveriş yapıyor Bakan Uraloğlu, dünyada en çok ziyaret edilen internet sitesinin Google olduğunu belirterek, “İnternet üzerinde satın alma alışkanlıklarına baktığımızda ise dünya genelinde çevrimiçi olarak her hafta bir şeyler satın alan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının oranı yüzde 55,2 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 57,9’dur. Dijital içerik satın almalarına baktığımızda ise bu kullanıcıların her ay yaptığı satın alımlarının oranı dünyada yüzde 65,9 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 65,4’tür” ifadelerini kullandı. Yüzde 12,1 mobil ödeme kullanıyor Finansal istatistiklere bakıldığında ise her ay bankacılık, yatırım, sigorta web sitesi veya uygulaması kullanan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının yüzdesi dünya genelinde yüzde 38,1 iken, bu oranın Türkiye’de yüzde 36,1 olduğunu aktaran Bakan Uraloğlu, “Her ay dünya genelinde mobil ödeme servislerini kullanan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının oranı yüzde 23,7 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 12,1’dir” dedi. Dijital pazarlama verilerinde ise çevrimiçi marka araştırması için kullanılan birincil kanalın yüzde 32,9 ile arama motorları olduğunu ve bunu yüzde 32,8 ile TV reklamlarının takip ettiğini kaydeden Uraloğlu, “Dünya genelinde internet kullanıcılarının yüzde 32,3’ü reklam engelleyici uygulamalar kullanırken, Türkiye’de ise bu oran yüzde 30,9’dur” dedi.
Antalya Başkan Böcek: “2025 yılında da çiftçinin yanında olmayı sürdüreceğiz” Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, tarım sektörünün güçlü bir şekilde büyümesi ve gelişmesi için, her zaman çiftçinin yanında olmayı sürdüreceklerini belirterek, "Hep birlikte daha güçlü bir tarım sektörü için 2025 yılında da el birliğiyle çalışmaya devam edeceğiz” dedi. Antalya Büyükşehir Belediyesi, daha verimli, sürdürülebilir ve rekabetçi bir üretim ortamı oluşturmak için 2024 yılında da tarımsal desteklemeler ile çiftçilerin yanında yer aldı. Kaliteli fide ve fidan konusunda üreticileri destekleyen Antalya Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, 2024 yılında 19 bin 571 adet fide-fidan hibesi gerçekleştirdi. Bu kapsamda üreticilere hünnap, defne, zeytin, ceviz, badem, Antep fıstığı gibi ekonomik değeri yüksek ürünlerin fidanları dağıtıldı. Yine üreticilere destek olmak amacıyla 10 bin adet nergis soğanı ve 5 bin adet frezya soğanı verildi. Hayvancılığın yoğun olarak yapıldığı Aksu, Elmalı, Serik, Korkuteli, Döşemealtı ve Manavgat’ta ise 10 bin 400 kilogram silajlık mısır tohumu hibe edildi. “Verimi azaltabilecek etkenler en aza indirildi” Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı üretimin daha sağlıklı sürdürülebilmesi konusunda da destekler gerçekleştirdi. Bitkilerde verimi azaltabilecek dış etkileri en aza indirmek için 2000 kilogram bordo bulamacı, 12 bin kilogram tarımsal kaolin kili ile 300 bin adet sarı ve mavi yapışkan tuzak dağıtıldı. 2022 yılından bu yana kültür mantarı üreticileri tarafından dönüşümlü olarak kullanımı devam eden elektrikli tuzaklar 2024 yılında da üreticinin kullanımına sunuldu. 2024 yılında yaşanan fırtına, sel ve hortum gibi afetlerin ardından da üreticilerin yanında yer alan Antalya Büyükşehir Belediyesi, doğal afetlerde seraları zarar gören üreticilere 310 bin metrekare sera naylonu desteğinde bulundu. Dijital Tarım Projesi kapsamında da seraları don afetinden korumak amacıyla dağıtımı ve kuruşlumu gerçekleştirilen 300 adet ısı/nem sensörünün kullanımına devam edildi. “Eğitim desteği sağlandı” Sadece maddi karşılığı olan desteklerle değil, aynı zamanda tarımsal bilgi ve deneyim paylaşımıyla da çiftçilerin yanında yer alan Antalya Büyükşehir Belediyesi, tarımsal eğitimler ile çiftçilerin en yeni tarım teknikleri ve verimli üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağladı. Üreticilere toprak analiz desteği de verildi. “2025 yılında da destekler sürecek” Başkan Muhittin Böcek, Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak, tarım sektörünün güçlü bir şekilde büyümesi ve gelişmesi için, her zaman çiftçinin yanında olmayı sürdüreceklerini söyledi. Başkan Böcek, “Tarım sektörünün gelişmesini ve çiftçilerimin refahını artırmayı kendimize bir görev bildik. Fide, fidan, tohum ve diğer desteklerimizle çiftçilerimizin üretim kapasitelerini artırmalarına ve Antalyamızın tarımsal üretim gücünü daha da yukarıya taşımalarına yardımcı oluyoruz. Bu desteklerin, hem ekonomik açıdan hem de çevresel sürdürülebilirlik açısından önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Hep birlikte daha güçlü bir tarım sektörü için 2025 yılında da el birliğiyle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Nevşehir Tatilciler rotasını Kapadokya’ya çevirdi UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’nde yer alan Kapadokya bölgesi yerli ve yabancı turistlerini ‘noel’ ve yeni yıl kutlamalarında ağırlamak için gün sayıyor. Noel ve yeni yıl kutlamalarına hazır olan Kapadokya otelcileri, Dünya’nın birçok yerinden gelecek yerli ve yabancı turistleri beklemeye başladı. Kapadokya’yı ve yeni yılın ilk saatlerini dolu dolu yaşamak isteyen misafirler için tüm hazırlıklarını tamamlayan Kapadokya bölgesinde doluluk oranları da yüzde 70’i geçti. Peribacalarının yanı sıra ilginç kaya oluşumları, birbirinden güzel vadileri, yeraltı ve yer üstü oluşumlarıyla tarihi ve kültürel zenginleriyle yerli ve yabancı turistlerin dört mevsim ilgi gösterdiği Kapadokya’da yılbaşında da yoğunluk yaşanacak. Bölgedeki kayadan oyma eğlence tesislerinde yılbaşı gecesi için hazırlıklar sürerken, bazı oteller haftalar öncesinde kontenjanlarını doldurup rezervasyonları kapattı. Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (KAPTİD) Başkanı Teyfik Ölmez yaptığı açıklamada, Kapadokya bölgesinde yılsonuna doğru bir yoğunluğunun yaşanacağını söyledi. Bölgede doluluk oranlarının yüzde 70’leri geçtiğini söyleyen Ölmez ayrıca yeni yıla Kapadokya bölgesinde girmek isteyen misafirlerin erken rezervasyon yaptırmaları konusunda da uyardı. Ölmez; “Ayın üçüncü haftasından itibaren bölgede bir yoğunluk bekliyoruz. Şu anda doluluk oranlarınız yüzde 65-70 seviyelerinde. Son dakika rezervasyonları ile de doluluk oranları yüzde yüze ulaşacak. Çünkü Kapadokya’da yılbaşı geçirmek, özellikle iç pazarda bir ritüel haline geldi. Geçen yıl Kapadokya bölgesi tamamen dolmuştu. Bu yılda aynı doluluk oranına ulaşacağız” dedi. Kapadokya bölgesinde her bütçeye uygun konaklama ve eğlence merkezlerinin de olduğunu söyleyen KAPTİD Başkanı Ölmez, bölgede 35 Euro ile 800 Euro arasında değişen fiyatlar ile konaklama imkanı olduğunu da sözlerine ekledi.
Antalya Turizmcilere tanıtım çalışmaları hakkında bilgi verildi Kemer Belediyesi Turizm Birimi Sorumlusu ve Meclis Üyesi Cansın Efir, Kemer Belediyesi Şehit Ömer Halisdemir Toplantı Salonu’nda turizmcilerle düzenlenen toplantıda, tanıtım çalışmaları hakkında bilgi verdi. Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Kemer Belediyesi’nde turizmcilerle bir araya geldi. İlçe merkezinde bulunan otel yöneticilerinin katıldığı toplantıda, turizmcilere yapılan tanıtım faaliyetleri hakkında bilgi verildi. Toplantıda bir konuşma yapan Cansın Efir, özellikle Kemer Belediyesi tarafından tekrar hayata geçirilen VisitKemer projesi hakkında turizmcileri bilgilendirdi. Efir, Ağustos ayından bu yana son derece aktif bir şekilde paylaşımların yapıldığı VisitKemer sayfasının daha büyük kitlelere hitap etmeye başladığını ifade ederek, şunları söyledi: “VisitKemer projesine Kemer Belediye Başkanımız Sayın Necati Topaloğlu ciddi bir bütçe ayırdı. Kemer’de yer alan STK’lar da elini taşın altına koydu. Kurumsal bir firma ile anlaştık ve Ağustos ayından itibaren çekimlere başlandı. İçerikler üretiliyor. Sayfa aktif şekilde kullanılmaya başladı. Yayınlanan videolar şu an için tamamen organik olarak 20 bin rakamının üzerine çıkmaya başladı. Rakamları daha yukarıya çekmeyi hedefliyoruz. Onun için de öncelikle mavi tik almak için gerekli başvuru yapıldı. Ocak ayından itibaren sponsorlu reklamlara çıkacağız. Bu sayede erken rezervasyonlara da katkı sağlamayı hedefliyoruz. Ocak ayından itibaren Kemer Belediyesi’nin desteğiyle sponsorlu paylaşımlara başlayacağız. Bu konu hakkında Kemer’e en çok turist gönderen tur operatörlerini ziyaret ederek gerekli bilgilendirmeleri yapmaya devam ediyoruz. Hedefimiz, acentelerin ofislerinde bulunan televizyonlarda ve sosyal medya hesaplarında Kemer’in tanıtım videolarını VisitKemer etiketiyle yayınlamaları.” Mayıs ayında Kemer’e YouTuberların geleceğini belirten Efir, “Şu anda görüşmelere başladık. Kendi branşlarında profesyonel olan insanları davet ediyoruz. Örneğin gastronomi ve spor gibi alanlarda uzman olan YouTuberlar kendi alanlarında çekimler yapacak” dedi. Efir ayrıca tur operatörlerinden aldıkları verilere göre erken rezervasyon oranlarının bir önceki seneye kıyasla artışta olduğunu sözlerine ekledi. Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu ise turizm tanıtım çalışmalarını yürüten Cansın Efir ve belediye personeline teşekkür ederek, düzenlenen turizm fuarlarında yaptıkları çalışmalar ve tur operatörleri ile gerçekleştirdikleri birebir görüşmeler hakkında turizmcilere bilgiler verdi.