EKONOMİ - 23 Aralık 2024 Pazartesi 08:52

Ticaret Bakanlığı denetimlerinde uygulanan idari para cezaları, 1 Ocak 2025’ten itibaren yüzde 43,93 oranında artırıldı

A
A
A
Ticaret Bakanlığı denetimlerinde uygulanan idari para cezaları, 1 Ocak 2025’ten itibaren yüzde 43,93 oranında artırıldı

Ticaret Bakanlığı denetimlerinde uygulanan idari para cezaları, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren yüzde 43,93 oranında artırıldı.


Bakanlıktan yapılan açıklamada, Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü ile Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü mevzuatları kapsamında yer alan idari para cezaları ve bu cezalara ilişkin alt ve üst sınırlar; 27/11/2024 tarihli ve 32735 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 574) ile 2024 yılı için yeniden değerleme oranının yüzde 43,93 olarak tespit edildiği belirtilerek 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren yeniden değerlenme oranında artırılarak uygulanacağı kaydedildi.


Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre; yeniden değerlendirme oranları kapsamında üretici, tedarikçi ve perakende işletmeler tarafından bir mal veya hizmetin satış fiyatında fahiş artış yapılması halinde 2024 yılında 100 bin TL ile 1 milyon TL idari para cezası uygulanırken, 2025 yılında uygulanacak idari para cezasının alt sınırı 143 bin 930 TL üst sınırı ise 1 milyon 439 bin 300 TL olarak belirlendi.


Ticaret Bakanlığı tarafından alınan tedbirlere ve yapılan ikincil düzenlemelere uymamaları halinde, alışveriş merkezleri ve zincir mağazalar gibi perakende işletmeler ile üreticilere ve tedarikçilere; ayrıca taşınmaz, ikinci el motorlu kara taşıtı ve kuyum alım satımı gibi ticari faaliyetleri yürütenlere yönelik mesleki davranış kurallarına ve bu itibarla yapılan düzenlemelere aykırı hareket edenlere, 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun 18’inci maddesinde ayrı bir idari para cezası öngörülmemiş olması durumunda her bir aykırılık için 2024 yılında 15 bin 856 TL ile 475 bin 380 TL idari para cezası uygulanırken 2025 yılında uygulanacak idari para cezasının alt sınırı 22 bin 807 TL üst sınır ise 684 bin 214 TL olarak, denetime yetkili olanlarca istenilen defter, belge ve diğer kayıtlar ile bunlara ilişkin bilgileri vermeyenlere veya eksik verenlere ya da denetim elemanlarının görevlerini yapmalarını engelleyenlere 2025 yılında uygulanacak idari para cezasının alt sınırı 114 bin 35 Türk lirası, üst sınırı ise 570 bin 178 Türk lirası olarak uygulanacak.


Bunun yanında üretici, tedarikçi ve perakende işletmeler tarafından piyasada darlık oluşturan, piyasa dengesini ve serbest rekabeti bozucu faaliyetler ile tüketicinin mallara ulaşmasını engelleyici faaliyetlerde bulunulması halinde 2024 yılında 1 milyon TL ile 12 milyon TL idari para cezası uygulanırken 2025 yılında uygulanacak idari para cezasının alt sınırı 1 milyon 439 bin 300 TL, üst sınırı ise 17 milyon 271 bin 600 TL olarak belirlendi.


Sebze ve meyve ticaretinde serbest rekabeti engellemek amacıyla, meslek mensuplarının kendi aralarında veya üreticilerle ticarî anlaşmalar yapması, uyumlu eylemde bulunması ve hâkim durumu kötüye kullanması; piyasada darlık oluşturmak, fiyatların yükselmesine sebebiyet vermek veya fiyatların düşmesine engel olmak için, malların belirli ellerde toplanması, satışından kaçınılması, stoklanması, yok edilmesi, bu amaçla propaganda yapılması veya benzeri davranışlarda bulunulması halinde 2024 yılında 123 bin 213 Türk lirası idari para cezası uygulanırken, 2025 yılında uygulanacak idari para cezası 177 bin 340 TL olarak, alışveriş merkezleri, büyük mağazalar, zincir mağazalar ve perakende ticaretle uğraşan diğer işletmeler ile üretici ve tedarikçilere; tedarik zincirinde vücut bulan haksız ticari uygulamalar, mağaza markalı ürünler, büyük mağaza ve zincir mağazalarda raf tahsisi, kampanyalı satış, sürekli indirimli satış, çalışma saatleri, alışveriş merkezinde yer alan ortak kullanım alanları ile ortak gider ve gelir gibi çeşitli konular bakımından 6585 sayılı Kanuna aykırılık halinde 2025 yılı için 14 bin 335 Türk lirasından 718 bin 987 Türk lirasına kadar, çeşitli miktarlarda olmak üzere, cezalar yeniden değerlendirme oranlarıyla uygulanacak.


Reklam Kurulu tarafından aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamaların neden olduğu tüketici mağduriyetleri ile adil rekabet şartlarını bozan haksız rekabet hallerinin önlenmesi için aykırılığın gerçekleştiği mecra türünün etkilediği tüketici kitlesi ile haksız olarak elde edilen menfaatin veya neden olunan zararın büyüklüğü ve aykırılığı gerçekleştirenin kusuru ile ekonomik durumunu dikkate alarak, 2024 yılında 55 bin TL ile 22 milyon 100 bin TL arasında uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 79 bin 161 TL ile 31 milyon 808 bin 530 TL arasında cezai işlem uygulanabilecektir.


Tüketicilerle iş yeri dışında kurulan sözleşme yapabilmek için Ticaret İl Müdürlüğünden yetki belgesi almayan satıcılara 2024 yılında 1 milyon 100 bin 122 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 1 milyon 583 bin 405 TL olarak uygulanacak.


6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda yazılı olarak düzenlenmesi öngörülen sözleşmeler ile bilgilendirmelerin on iki punto büyüklüğünde düzenlenmemesi, düzenlenen sözleşmelerin bir örneğinin tüketicilere verilmemesi, sözleşmelerde öngörülen şartların sözleşme süresi içinde tüketiciler aleyhine değiştirilmesi, tüketicilerden talep edilecek her türlü ücret ve masrafa ilişkin bilgilerin sözleşmenin eki olarak tüketicilere verilmemesi, sipariş edilmeyen mal veya hizmetlerin tüketicilere gönderilmesi veya sunulmasına ilişkin hükümleri ihlal edenler hakkında her bir işlem veya sözleşme başına 2024 yılında 2 bin 200 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 166 TL olarak, teşhir edilen bir mal veya hizmetin haklı bir sebep olmaksızın satışından kaçınılması halinde, aykırılığı tespit edilen her bir işlem veya sözleşme için 2024 yılında 2 bin 200 TL’den az olmamak üzere satışından kaçınılan mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam satış fiyatının yüzde 10’u kadar uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 166 TL’den az olmamak üzere satışından kaçınılan mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam satış fiyatının yüzde 10’u kadar belirlendi.


Perakende işletmelerde satışa arz edilen malların fiyat etiketi ve fiyat listelerine ilişkin olarak tüketicilerin tam ve doğru bilgilendirilmesi için belirlenen yasal yükümlülüklere uyulmaması durumunda, her bir aykırılık için 2024 yılında 2 bin 200 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 166 TL olarak uygulanacak.


Ticaret Bakanlığı’ndan alınması gereken satış sonrası hizmet yeterlilik belgesini almayan üretici ve ithalatçılara 2024 yılında 1 milyon 115 bin TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 1 milyon 604 bin 819 TL olarak belirlendi.


Satış sonrası hizmet yeterlilik belgesinin geçerlilik süresi boyunca asgari servis istasyonu sayısını sağlamayan üretici ve ithalatçılar hakkında eksik kalan her bir servis istasyonu için 2024 yılında 124 bin TL olan idari para cezası, 2025 yılında 178 bin 473 TL olarak, yetkili servis istasyonlarına ilişkin bilgileri güncel olarak Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan sisteme kaydetmeyen veya bu kayıtları güncellemeyen üretici veya ithalatçılara her bir servis istasyonu için 2024 yılında 18 bin TL olan idari para cezası, 2025 yılında 25 bin 907 TL olarak belirlendi.


Azami tamir süresinin aşılması, bakım ve onarım hizmetlerinin mevzuata uygun olarak sunulmaması durumlarında aykırılığı tespit edilen her bir işlem için 2024 yılında 2 bin 200 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 166 TL olarak, garanti belgesinin ve Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzunun düzenlenmemesi ya da eksik düzenlenmesi, yasal düzenlemelere aykırı uygulamalar, garanti belgesinin ve Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzunun tüketiciye hiç veya mevzuata uygun şekilde teslim edilmemesi gibi durumlarda satıcıya 2024 yılında 2 bin 172 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 126 TL olarak belirlendi.


Herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonlarının, her türlü mecra ve faaliyetlerinde kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde “özel servis” ibaresini kullanmaması durumunda özel servis istasyonlarına 2024 yılında 18 bin TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 25 bin 907 TL olarak uygulanacak.


Bunun yanında Yenileme yetki belgesi gerektiren mallarla ilgili olarak, belgesi olmaksızın yenileme faaliyetinde bulunulması hâlinde 2024 yılında 1 milyon 766 bin 274 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 2 milyon 542 bin 198 TL olarak; yenilenmiş ürün satışında tespit edilen aykırılık ve eksikliklerle ilgili olarak ise her bir işlem için 2024 yılında bin 765 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 2 bin 540 TL olarak gerçekleştirilecek.


Tüketicilere aidat ödemesi bulunmayan kredi kartı sunulmaması halinde ilgili kuruluşlara 2024 yılında 55 milyon 6 bin 905 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 79 milyon 171 bin 438 TL olarak; tüketici kredisi ve konut finansmanı sözleşmelerinde ise Kanunun cayma hakkı, faiz oranı, erken ödeme, temerrüt, hükümlerini ihlal eden, ayrıca tüketicilere kredi kullanma karşılığı olarak haksız ve yersiz sigorta, ücret ve masraf talep eden kredi verenlere her bir aykırı sözleşme veya işlem için 2024 yılında 10 bin 978 TL olarak uygulanan idari para cezası 2025 yılında 15 bin 800 TL olarak uygulanacak.


Elektronik ticarette tüketicilerin taraf olduğu mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı ve satıcının keyfi ve gerekçesiz sipariş iptalini engelleyen haklar başta olmak üzere, tüketicilerimize tanınan bilgilendirme ve hak kullanımlarına ilişkin aykırılık hallerinde, aykırı her bir işlem veya sözleşme için 2024 yılında 2 bin 200 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 166 TL olarak; aracı hizmet sağlayıcıların, tüketicilerin talep ve bildirimlerini iletmesi ve takip edebilmesine elverişli sistem kurma ve kesintisiz olarak açık tutma yükümlülüğüne aykırılık için 2024 yılında 3 milyon 532 bin 548 TL olarak uygulanan idari para cezası 2025 yılında 5 milyon 84 bin 396 TL olarak; elektrik, su, elektronik haberleşme gibi tüketicilerimizin temel ihtiyaçlarından olup süreklilik arz eden mal veya hizmetlerin teminine ilişkin olarak uygulama alanı giderek genişleyen abonelik sözleşmeleri hakkındaki düzenlemeler kapsamında, bilgilendirme ve onay yükümlülüklerine uyulmaması, süresi biten abonelik sözleşmelerinin otomatik uzamaması yasağına uyulmaması, taahhütname şartlarında tüketici aleyhine değişiklik yapılması ve sözleşmenin feshine yönelik taleplerin yedi gün içerisinde yerine getirilmemesi gibi mevzuata aykırılık teşkil eden uygulamalar için sözleşme veya işlem başına 2024 yılında 2 bin 200 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 166 TL olarak, tüketicilerle akdedilen taksitle satış sözleşmeleri ve paket tur sözleşmelerinde tespit edilen aykırılıklar kapsamında aykırı her bir işlem veya sözleşme için 2024 yılında 2 bin 200 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 3 bin 166 TL olarak, devre tatil sözleşmelerine ilişkin hükümlere aykırılık halinde sözleşme veya işlem başına 2024 yılında 12 bin 363 TL olarak uygulanan idari para cezası, 2025 yılında 17 bin 794 TL olarak uygulanacak.


Ön ödemeli konut satış sözleşmelerine ilişkin hükümlere aykırı her bir sözleşme veya işlem başına 2024 yılında 10 bin 978 TL olarak uygulanan idari para cezası 2025 yılında 15 bin 800 TL olarak; teslim edilmeyen konut başına 2024 yılında 247 bin 278 TL olarak uygulanan idari para cezası 2025 yılında 355 bin 907 TL olarak; yapı ruhsatı almadan tüketicilere ön ödemeli olarak konut satışı yapanlara 2024 yılında 1 milyon 100 bin 122 TL olarak uygulanan idari para cezası 2025 yılında 1 milyon 583 bin 405 TL olarak; teminat sağlama yükümlülüğünü yerine getirmeyen satıcılara 2024 yılında 5 milyon 500 bin 667 TL olarak uygulanan idari para cezası 2025 yılında 7 milyon 917 bin 110 TL olarak uygulanacak.


Diğer taraftan, 01.04.2022 tarihli ve 31796 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 7392 sayılı Kanunun 17 nci maddesi ile 6502 sayılı Kanuna eklenen Geçici Madde 3 kapsamında, 6502 sayılı Kanunun söz konusu değişiklikten önceki düzenlemelerine göre idari para cezası uygulanması gereken durumlarda uygulanacak idari para cezaları da yeniden değerleme oranında artırıldı.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Başakşehir’de haraç alamadığı kuzeninin iş yerini ateşe verdi İstanbul Başakşehir’de bir şahıs haraç alamadığı kuzeninin iş yerini ateşe verdi. Yaşanan o anlar saniye saniye güvenlik kamerasına yansıdı. İş yeri sahibi Efe Aydın, "Şahıstan 1 aydır tehdit alıyorduk. Sonunda da böyle bir eylem gerçekleştirdi. Şahıs kendisi akrabam olur" dedi. Olay, saat 00.00 sıralarında Başakşehir İkitelli Atatürk Oto Sanayi Sitesi’nde meydana geldi. İddiaya göre, bir kişi yedek parça oto alım satım yapan iş yerinin önüne gelerek, önündeki otomobili ateşe verdi. Şüpheli daha sonra olay yerinden kaçtı. İhbar üzerine olay yerine polis ve itfaiye ekipleri sek edildi. İtfaiye ekipleri yangını söndürürken, polis ekipleri de iş yeri güvenlik kameralarını inceledi. Öte yandan şüphelinin iş yeri sahibinin halasının oğlu olduğu ve haraç alamadığı için yaptığı öğrenildi. İş yeri sahibi Efe Aydın, “Tek şanslı yönümüz itfaiyenin yakın olması. İtfaiye müdahale etti zaten araba kül oldu. Yan komşumuzun da dükkanında birkaç parçası yandı. Şahıstan 1 aydır tehdit alıyorduk. Böyle bir şey bekliyorduk. Güvenlik görevlilerine de bildirdik. Vardiyaları daha çok atın diye. Şahsın zaten 35 tane suç dosyası var. 3 dosyadan da firar geziyormuş. Haraç istendi bir kısım verdik ama sonu gelmedi. Sonu gelmedi bir türlü. Ters yaptığımız zamanda elemanımızı arayıp tehdit etti. Abimi tehdit etti. sonunda da böyle bir eylem gerçekleştirdi. Şahıs kendisi akrabam olur. Şahıs halamın oğlu oluyor. Canımla da beni tehdit ediyor. İsterken haraç diye değil de ihtiyacım var diye istiyordu. 10 verdik, 20 oldu sonra 30’a çıktı" dedi.
İstanbul LC Waikiki’nin yurtdışındaki 15. Yılı Yurtdışında mağazalaşmaya başlamalarının bu yıl 15’inci yılını kutlayan LC Waikiki, LC Waikiki’nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Berna Akyüz Öğüt’le birlikte Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da bir basın toplantısı düzenledi. Toplantının açılış konuşmasını yapan LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Berna Akyüz Öğüt, "Bugün altmıştan fazla ülke beş kıtada ’Made in Türkiye’ dedirtmeyi ve bu yoldaki hızımızı, sayımızı arttırmaya devam ediyoruz" dedi. 1998’de alınan Waikiki lisansı LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, yurt dışına açılmalarının 15. yılı olduğunu belirterek, "Zeytinburnu’nda küçük bir atölyede bodrum katında ihracata yönelik fason üretime yönelik bir şirket olarak kurulduk, iki yıl sonra Waikiki’yle yollarımız kesişti. LC Waikiki’ye üretim yaparken bir taraftan da onların talepleri doğrultusunda fabrika yatırımlarına başladık. Konfeksiyon fabrikası; baskı, nakış, boyahane, örme, triko Ne talep edildiyse, ne yaptıramıyorsak o alanda yatırım yapmaya başladık. 1990 yılı geldiğimizde marka yatırımı yapmaya başlama kararı aldık. O zaman da LC Waikiki’yi bir taklit furyası vardı. Hangi yere gitsen LC Waikiki’nin taklidini görüyorsun. Ben bayramda Malatya’daki köyüme gittim; o zaman gençlerin %99’unda Waikiki tişörtü vardı, ama taklit. Sultanahmet’e gidiyorsun, tüm hanlar Waikiki’nin taklidini satıyorlar. Ve bundan Fransa, Waikiki rahatsız oldu. Biz de dedik ki gerçeği olmazsa insanlar taklide döner, sen bize Türkiye lisansını ver, biz burada markalaştıralım. Böylece taklit kendinden yok olur. Fazla üstelemediler ve bize 1990 yılında Waikiki lisansını verdiler. Ve bizim üretimin yanı sıra marka yatırım serüvenimiz böylelikle başlamış oldu" ifadelerini kullandı. Kendi mağazasıyla yola devam kararı 1998’e geldiğinde işlerin ters gittiğini görmeye başladıklarını belirten Küçük, Amerikalı bir danışmanın “Ben üretimle markayı, perakendeyi aynı anda başarılı olan pek firma görmedim. Ya üretimde başarılı olmuşlar. Ya markada perakende başarılı olmuşlar” ifadesinin kendilerine ilham kaynağı olduğunu, 98 yılında üretimle perakendenin tamamını ayırdıklarını ve bu kararın 2001 yılında kendilerine can suyu olduğunu belirterek, " Eğer o kararı vermeseydik bizim fabrikalar bize üretim yapar durumda olacaklardı. Döviz girdisi olmayacaktı, ihracat olmayacaktı. 2001 krizinde yara aldık ama gemiyi batırmadan karaya çıkmamıza vesile oldu. 2001 krizinde yine bir karar vermemiz gerekiyordu. Bayilik kanalından vazgeçelim Artık biz kendi mağazalarımızı açmaya başlayalım. Tabii zor bir karar. Bu kararı verdiğimizde 800 bayinin 700 tanesi bizden ürün almayacak. Rakam verecek olursam 80 milyon dolarlık gelir 10-15 milyona düşecek, yapı komple değişecek yeni bir organizasyon yapısı oluşturacaksın ve farklı bir iş alanına geçmiş olacaksın. Ben biraz daha duygusalım, kardeşim Mustafa Bey, biraz daha realist. Onun realistliği bu kararı aldırttı bize ve biz bayilikten vazgeçtik. Kendi mağazalarımızı açmaya karar verdik" dedi. Alışveriş merkezleri olmasaydı Türk perakendesi bu durumda olamazdı 2001’de mağazalaşmaya başladıklarını belirten Küçük, "Bizim karar vermemiz tam alışveriş merkezlerinin yatırımıyla denk geldi. Yani her alışveriş merkezine LC Waikiki açma şansını yakaladık. Malum neredeyse her yıl 15-20 alışveriş merkezi yapılıyor, belki daha fazla yapılıyor. Tabii cadde fiyatları makul fiyata inmeye başladı. Alışveriş merkezleri bana göre Türkiye perakendesine büyük bir katkı sağlayarak markalaşma konusunda önemli bir yol kat etti. Aksi takdirde alışveriş merkezleri yatırımı olmasaydı Türk perakendesi bugün bu durumda olamazdı, olmazdı. O zaman katlaya katlaya büyüme yapıyorduk. Yılda iki kat, üç kat büyüme yaparak gittik” İlk mağaza Romanya’ya Yurt dışına açılma kararları ile ilgili olarak Küçük, “2009 yılında Romanya’da bir mağaza denk geldi. İlk mağazamızı Romanya’da açarak yurt dışı serüvenimiz başladı. Ondan sonra ardı ardına Kazakistan, Irak, Fas, Balkanlar ve burada da yine Türkiye’deki tecrübemizi yurt dışında kullanarak gelişmiş ülkelere gitme yerine daha bakir ülkeleri tercih ettik. Çünkü gelişmiş ülkeler doymuştu. Bugün gitmekle beş yıl, on yıl sonra gitmenin farkı yoktu ama bizler bu bakir ülkelere gitmediğimiz takdirde yarın buralarda da iyi lokasyonlar tutulacak ve buralara girmek de zor hale gelecek diye Türkiye’nin 10-15 yıl gerisinde olan ülkeleri tercih ettik. Mısır, Fas, Balkanlar, Rusya, Gürcistan, Cezayir, Tunus vesaire. Ve o günkü verdiğimiz karar bizi şu anda globalde yirmi üç ülkede sektör lideri yaptı. Bugün 61 ülkede beş kıtada 1300 mağazayla faaliyet gösteriyoruz 2 milyon metrekare satış alanımız var" dedi. Mağazalardaki ürünlerin menşei Mağazalardaki ithal ve yerli ürünlerle ilgili bilgi veren Küçük, Türkiye’deki mağazalarında ithal ürünlerin yüzde 10 civarında olduğunu, Türkiye’de satıştaki ürünlerin yaklaşık yüzde 90’ının Türkiye’de üretildiğini söyledi. Yurt dışında ise bu oranın değiştiği bilgisini paylaşan Küçük, zaman zaman yüzde 50 ithal, yüzde 50 yerli olduğunu belirterek, ’Ama bu aralar yurt dışı üretimleri biraz daha artmış durumda. Bu durum döviz kurundan kaynaklı olabilir. Bizim yurt dışında yaklaşık 20-25 yıldan beri çok ciddi bir tedarik deneyimimiz var. Mısır’da, Çin’de mesela. Endonezya’da ve Myanmar’da alım yaptığımız firmalar var.’ diye konuştu. Gelirlerinin yüzde 60’ı Türkiye’den, yüzde 40’ı yurt dışından Küçük, gelirlerinin yüzde 60’ının Türkiye’den, yüzde 40’ının yurt dışından olduğunu ifade ederek, yurt dışının her geçen gün makası kapattığını, bu oranın 1-2 yılda yurt dışı lehine yüzde 50’ye ulaşabileceğini söyledi. 2024’te yüzde 55 büyüme 207 milyar lira ciro LC Waikiki’nin, 2024’te yüzde 55 büyüme kaydederek 207 milyar lira ciro elde ettiği bilgisini veren Küçük, Markalı ihracat rakamını 1,2 milyar dolara yükselttiklerini 23 ülkede pazar lideri konumuna ulaştıklarını, haftada 17 milyon misafiri mağazalarında ağırladıklarını, yıl boyunca tüm dünyada 600 milyon ürünü müşterileriyle buluşturduklarını söyledi. 2025 yılında yüzde 40 büyüme hedefiyle cirosunu 290 milyar liraya çıkarmayı hedeflediklerini belirten Küçük, " 2023’ü 144 milyar TL ile kapattık. 2024’te 207 milyar TL ile büyük bir ciro yakalayacağız. 2023’te 1,1 milyar dolarlık marka ihracatımızı bu sene 1,2 milyar dolara çıkartıyoruz. Bu da yine iftihar edeceğimiz bir konu. Bu sadece bir ürün değil, aslında konsept ihraç ediyoruz. LC Waikiki geçen sene 16,3 milyar TL vergi ödemiş. Bankaları ve devlet kurumlarını çıkarttığımızda özel sektörde ilk üçte; bankayı ve devlet kurumlarını çıkarttığında en fazla vergi veren üçüncü firma. İnşallah bu sene 25 milyar TL’yi bulur. Bugün 35 bini kadın 55 bin kişiye direkt iş veriyoruz, bordromuzda 55 bin kişi var. Üretim firmalarımızı saydığımızda bize fason üretenleri de saydığımızda tedarikçilerimiz sayılırsa bu 1 milyon kişiye yaklaşıyor. 120 bin metrekare daha mağaza açarak 2 milyon 120 metrekareye ulaşacağız. 2025’te yüzde 40 büyüme hedefiyle 290 milyar TL’yi bulacağız. 1,4 milyar dolar marka ihracatı yapma hedefi koyacağız. E-ticarette yüzde 70 büyüyerek 15 milyar TL ciro yapmayı hedefledik. 2025’te dolar olarak baktığımızda 6,5 milyar dolar eşiğini geçmiş olacağız. İki yıl önce pazaryerlerinden çıktık ve kendi pazaryerimizi oluşturduk. 250’den fazla işletmeyle 400’den fazla markayla faaliyet gösteriyoruz. Oran ne derseniz yüzde 10’unu alıyoruz şu anda. LC Waikiki toplam Türkiye satışının yüzde 10’unu e-ticaretten sağlıyoruz. Diğer markalar da e-ticaretin yüzde 15’ini buldu. Yeni olan pazaryeri oluşumumuz hızlı büyüyor. O tarafta yatırımlarımız büyüyerek devam edecek. 2025’te yine, lojistik yatırımları devam edecek, Yalova’da Aksaray’da. Mağazalaşma yatırımımız devam edecek, ömrünü zaman açısında doldurmuş bazı mağazalar yenileniyor, yeni mağazalar açılıyor. Teknoloji yatırımları devam ediyor, bilişim sektöründe. 2025’te yaklaşık 5 milyar TL - 130 milyon dolar gibi yatırım öngörüyoruz" ifadelerini kullandı. Suriye’de ortalık durulursa Vahap Küçük Suriye’de mağaza açmayı düşünüp düşünmedikleri sorusuna "Suriye, daha yeni bir olay, biz de bekliyoruz. İnşallah kısa zamanda düzen oturur. Savaştan önce Suriye’de bizim mağazamız vardı ve orada hızlı mağazalaşma konusunda gayretlerimiz vardı, kendimiz şirket kurmuştuk. Bu aralar bize, ’Bayilik verir misiniz, franchise verir misiniz?’ diye talepler gelmeye başladı ama kendimizin iyi bildiği bir coğrafya orası, yakın bir coğrafya. Eğer düzen olursa, ortalık durulursa oraya kendimiz gideriz. Atölye kurulup kurulmayacağını da zaman gösterecek" dedi.
Kars Sosyal medya üzerinden giyim eşyası satarak dolandırıcılık yapan çete çökertildi Kars merkezli 8 ilde düzenlenen operasyonda sosyal medya üzerinden giyim eşyası satarak dolandırıcılık yapan 1’i kadın 29 kişi yakalandı. İl Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri sosyal medya üzerinden giyim eşyası satarak dolandırıcılık yapan çeteyi tespit etti. Çetenin sahte sosyal medya hesaplarından giyim eşyası sattığı ve alıcının kargosu eline ulaşmayınca kişilere iade kodu gönderip banka bilgilerine ulaşarak hesaplarındaki paraları kendi hesaplarına aktardıkları belirlendi. Yaklaşık 3 aylık teknik ve fiziki takibin ardından "suç işlemek amacıyla örgüt kurma" ve "nitelikli dolandırıcılık" suçlarından Kars’ın yanı sıra İstanbul, İzmir, Bursa, Diyarbakır, Siirt, Van ve Konya’da belirlenen adreslere eş zamanlı operasyon düzenlendi. Özel harekat destekli operasyonlarda İstanbul’da B.E., S.A., M.İ., A.D., C.A., R.A., Y.B., İ.S., B.S., U.S., Y.A., Y.K., T.S., K.F.Ö., U.Ş., N.A., Bursa’da E.D., Konya’da A.S., E.D., Y.Y., M.Z., M.M., B.B., İzmir’de Ş.S., M.T., Siirt’te K.A., Ö.E., Van’da S.K. ve Diyarbakır’da S.A. gözaltına alınarak Kars’a getirildi. “48 bin 800 dolar, 101 bin 765 TL ele geçirildi” Sağlık kontrolleri sonrası adliyeye sevk edilen şüphelilerin ev ve iş yerlerinde yapılan aramada; 49 cep telefonu, 44 sim kart, 10 flaş bellek, 8 hafıza kartı, 4 hard diks, 10 laptop, 2 tablet, 101 bin 765 TL ve 48 bin 800 dolar ele geçirildi. Öte yandan, şüphelilerin suçtan elde ettiği paraları kripto üzerinden yurt dışına aktardıkları öğrenildi.
Erzurum Anadolu’nun zirvesinde gençlik çalıştayı Erzurum Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Palandöken Gençlik Merkezinde ‘Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayı’ düzenlendi. Erzurum’da hafta sonu ‘Çalıştay’ heyecanı yaşandı. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Palandöken Gençlik Merkezinde ‘Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayı’ düzenlendi. ‘Gençlik Politika Belgesi’ oluşumuna katkı sağlamak üzere, katılımcı bir yaklaşımla Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından Türkiye’de 81 ilde eşzamanlı olarak çalıştay düzenlendi. Oluşturulan politika belgesine ‘ben de katkı sunmak istiyorum’ diyen herkesin katılım sağladığı farklı ve güzel bir ortamın oluşturulduğu ‘Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayı’ Erzurum Palandöken Gençlik Merkezi’nde düzenlendi. STK’lardan da katıldılar ‘Vizyon çalıştayı’nda gençlik alanında çalışan kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimlerin ilgili birimleri ve gençlik alanında çalışmalar yürüten akademisyenler öncelikli olmak üzere il ve ilçe protokol listesinde yer alan tüm kişi, kurum ve kuruluşların, muhtarların, özel sektör temsilcilerinin ve çalışanlarının, ortaöğretim ve üniversite düzeyindeki öğrencilerin, öğretmenlerin ve diğer kamu personelinin, eğitimde ve istihdamda bulunmayan tüm vatandaşlar ile il ve ilçelerde yaşayan tüm gençlerin katılımıyla, belirlenen 11 politika alanının ve alt başlıklarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi hedeflendi. Erzurum Palandöken Gençlik Merkezinde 550 gencin katılımıyla düzenlenen çalıştayda 11 ana başlık olarak ele alınan Gençlik Politika Belgesi Taslak Politika Alanları ve Alt Başlıkları katılımcılarla istişare edilmiş ve ön bilgilendirme yapılarak çalıştaya geçilmiş ve çalıştayın amacına uygun olarak oluşturulan gruplarca ortaya çıkarılan görüş ve önerilerin değerlendirilmesi yapılmış, politika alanlarına ilişkin hedefler belirlenerek; eylem önerileri oluşturuldu. Erzurum Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri Müdürü Zülküf Yılmaz ile Palandöken Gençlik Merkezi Müdürü Memet Gözütok, Çalıştaya ev sahipliği yaparken, çalıştaya katılım sağlayan herkese teşekkür ettiler. Gençlik Hizmetleri Müdürü Yılmaz, “Bakanlığımıza ve genel müdürlüğümüze böylesi faydalı bir çalıştaya sağladıkları desteklerden ötürü teşekkür ediyoruz” diye konuştu. Bu arada Gençlik ve Spor Bakanlığı Uzmanlarından Gizem Erkan da çalıştaya katıldı.