GÜNDEM - 06 Ağustos 2024 Salı 09:26

Baba yadigarını yarım milyon harcayarak sıfırdan topladı

A
A
A

Trabzon'da yaşayan Özer Öztürk, 14 yıl önce babası için satın aldığı Tofaş marka Şahin'i babasının vefatının ardından yıllar boyunca sürmedi.

Zamanla bazı parçaları eskiyen otomobili 2 yıl önce tekrar eski haline getirmek için restorasyon çalışmalarına başlayan Öztürk, yarım milyon harcayarak otomobili fabrikasyon haline getirdi. Türkiye'nin değişik illerinden bulduğu orijinal parçalarla otomobilin restorasyon sürecini tamamlayan Öztürk, kapalı garajda muhafaza ettiği otomobilini satmayı düşünmediğini söyledi.

Trabzon'un Ortahisar ilçesinde yaşayan Özer Öztürk, 2010 yılında babası için 1998 model Tofaş marka Şahin otomobili satın aldı. Otomobili satın aldıktan 4 yıl sonra babasını kaybeden Öztürk, aracı yıllar boyunca kullanmadı. Bazı parçaları eskiyen baba yadigarını tekrar eski haline getirmek isteyen Öztürk, hummalı bir restorasyon sürecine girdi. Otomobili tamamen fabrikasyon haline getirmek isteyen Öztürk, dükkan dükkan dolaşarak parça aradı. Ankara ve Isparta gibi bazı illerden orijinal parçalar bulan Öztürk, aracı somun ve cıvatasına kadar sıfırdan topladı. 500 bin TL harcayarak baba yadigarını eski haline getirmenin mutluluğunu yaşayan Öztürk, bir sosyal medya hesabı da açarak restorasyon sürecini paylaştı. Yoğun ilginin gösterildiği sosyal medya hesabından olumlu tepkilerin geldiğini belirten Özer Öztürk, aracı çok sayıda kişinin satın almak istediğini dile getirdi.

Bir kamu kurumunda çalışan Özer Öztürk, restorasyon sürecinde meşakkatli süreçlerden geçtiğini belirterek, “Aracı 2010 yılında babam için almıştım. Sonrasında 2014 yılında babamı kaybedince belli bir dönem muhafaza ettim, sakladım. Sonrasında Aralık 2022'de bir restoran sürecine girmeye karar verdim. Aracı baştan aşağıya restorasyon yapmak istedim. Aracı komple kasnak haline kadar indirdik. Sonrasında yine eski üretim, orijinal parçalarla toplamaya çalıştık. Tabii meşakkatli süreçlerden geçtik. Burada hem emek harcadık hem para harcadık hem zaman harcadık. Yani gerçekten iyi bir şey ortaya çıkardığımız için düşünüyorum” diye konuştu.

“Yaklaşık yüzde 96 civarında aracı fabrikasyon ayarlarına kadar getirdik”

Eski üretim orijinal parçaları bulmanın hatır işine dayandığını kaydeden Öztürk, “Ustalarımız sağ olsunlar. Hatır, rica bizi kırmadılar. Ellerinden geleni yaptılar. Bu zaman zarfında bize yardımcı oldular. Tabii onlar için de benim içinde zor bir süreçti. Yaklaşık yüzde 96 civarında aracı fabrikasyon ayarlarına kadar getirdik. Parça bulmak kolay fakat eski üretim orijinal parçaları bulmak maalesef zor ve hatır işine dayanıyor. Ustalarımız, sevdiğimiz insanlar bir şekilde aracı oldular. Bu şekilde tedarik ettik. Ve aracı bu hale getirdik. Aracın sosyal medya hesabı var ve arkadaşlar çok dikkatliler. Yani en ufak ayrıntısına kadar inceliyorlar. Bazen eleştiriler de geliyor. Hani Tofaş dediğimiz zaman insanların aklında ikiye bölünme gibi bazı şeyler canlanıyor ve bunu da yorumlarda bazen belirtiyorlar. Ama dediğim gibi aracın hatırası olduğu için de baba yadigarı olduğu için benim için çok sorun teşkil etmiyor açıkçası bu tarz yorumlar. Ama tabii onları da dikkate alıyorum” şeklinde konuştu.

“Babadan bize kaldı; benden de artık çocuklarıma kalır diye düşünüyorum”

Aracı satmayı düşünmediğini dile getiren Öztürk, “Aslında bir yarım milyon gibi bir parayı gözden çıkarmaları gerekiyor. İşin para kısmını bir kenara koyarsak emek ve zaman en önemli kavram. Sosyal medya hesabından da arkadaşlar soruyorlar sürekli ne yapabiliriz? Bizde yapmak istiyoruz, nasıl toplayabiliriz? Ama dediğim gibi para bu işin üçüncü kısmında. İlk olarak emek, ikinci olarak zaman, üçüncü olarak da işin maddi kısmı var. Açık konuşmak gerekirse bu şekilde bir araç toplamak için şu anda yarım milyonu gözden çıkarmaları gerekiyor. Sosyal medyadan ve çevremden aracı almak isteyenler var. Sürekli soruyorlar satılık mı değil mi diye. 14 saklıyorum ben aracı. Bundan sonra da satmaya niyetim yok açıkçası. Babadan bize kaldı. Benden de artık çocuklarıma kalır diye düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

“Babamın sevdiği şarkıları dinleyerek, onun geçtiği yollardan geçiyorum”

Otomobili kapalı garajda muhafaza ettiğini belirten Öztürk, “Koltuklar kumaş artık biliyorsunuz bu aracın parçaları birçok parçası artık üretilmiyor. Tedarik edilemiyor. Tedarik sorunu var. Çok sevdiğimiz bir arkadaşımızı bulduk Ankara'dan. Yine bu işle uğraşan. Orijinal kumaşlarla birlikte koltukları neredeyse ayarına kadar getirdik. Orijinal ayarına kadar getirdik. Tofaş'larda torpido çatlaması meşhurdur. Onu da Isparta'dan tedarik ettik. Onun haricinde yine far, top, sinyal, özellikle Tofaş yazılı olmasına dikkat ettik ki sosyal medyada arkadaşlar zaten en çok dikkat ettikleri noktalardan birisi orijinal parça ve eski üretim olup olmadığıydı. Yani bir şekilde işin içinden çıktık diyebiliriz. Arabayla gezmek mutluluk verici açıkçası. Eksik bir noktamız var. Çocuklarımla birlikte çıktığım zaman trafikte dolaştığım zaman tabii bu da babamın eksikliği tabii. Gönül isterdi onun da kendi aracını görmesi, sürmesi ama maalesef bazı şeyler istediğimiz gibi olmuyor. Restorasyondan çıkalı yaklaşık bir 8 ay kadar bir zaman oldu. Kapalı garajda muhafaza ediyorum. Hafta sonları boş kaldığım zamanlarda babamın sevdiği şarkıları dinleyerek, onun geçtiği yollardan geçiyorum. Sonrasında tekrar kapalı garaja bırakıyorum. Günlük hayatıma devam ediyorum. Araç 98 model, 2010 yılında aldığımızda 89 bin kilometreydi şuanda 134 bin kilometrede” dedi. 

Ozan Köse - Tolga Şahin

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara 12-19 Eylül tarihleri arasında 2 milyon 645 bin 136 araç denetlendi, 466 bin 170 araca-sürücüye işlem yapıldı İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, 12-19 Eylül tarihleri arasında 2 milyon 645 bin 136 aracın denetlendiğini ve 466 bin 140 araca-sürücüye işlem yapıldığını açıkladı. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın paylaştığı bilgilere göre, emniyet ve jandarma trafik ekipleri tarafından 12-19 Eylül tarihleri arasında 2 milyon 645 bin 136 araç denetlendi. Işıklı ya da sesli uyarı işareti bulunan cihazları (çakar) mevzuatta izin verilmeyen araçlara takarak kullanan 273 sürücüye işlem yapıldı. Ayrıca hız ihlalinde bulunan 126 bin 597, periyodik muayenesi yaptırılmamış 27 bin 925, emniyet kemeri kullanmayan 20 bin 376, sürücü belgesiz araç kullanan 18 bin 421 ve zorunlu mali sorumluluk sigortası bulunmayan 10 bin 788 olmak üzere diğer işlemlerle birlikte toplam 466 bin 170 araca/sürücüye işlem yapıldı. Motosikletlerin karıştığı kazaların önlenmesi için denetimlerin devam edeceğini belirten Bakan Yerlikaya, "Ülkemizde motosiklet ve motorlu bisikletler, toplam motorlu araçların yüzde 19,3’ünü oluşturmasına rağmen, 2024 yılının ilk sekiz aylık döneminde toplam kazaların yüzde 45,2’sine motosiklet ve motorlu bisikletler karıştı. Bu çok yüksek bir oran. Motosikletlerin karıştığı trafik kazalarının önlenmesi ve trafik güvenliğinin sağlanması için denetimlerimiz etkin ve yoğun bir şekilde devam edecek” ifadelerine yer verdi.
Konya Konya, Türkiye’nin en büyük “Yeşil Sanayi” zirvesine ev sahipliği yapacak Konya, yeşil dönüşüm ve sürdürülebilir sanayi konusunda Türkiye’nin en büyük zirvesine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Konya Sanayi Odası tarafından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı himayelerinde Ekonomi Gazetesi iş birliğinde gerçekleştirilecek 3. Sanayide Yeşil Dönüşüm ve Sürdürülebilirlik Zirvesi, 25 Eylül Çarşamba günü Selçuklu Kongre Merkezi’nde yapılacak. 3. Sanayide Yeşil Dönüşüm ve Sürdürülebilirlik Zirvesi ile ilgili bilgi veren Konya Sanayi Odası Başkanı Mustafa Büyükeğen, zirvede yeşil dönüşümün sanayiye etkisinden, finansmanına kadar tüm süreçlerin konuşulacağını söyleyerek, sanayiciler başta olmak üzere ilgi duyan herkesi davet etti. İhracatın yüzde 30’u AB pazarına Zirvenin Konya sanayisi için son derece önemli olduğunu ifade eden Büyükeğen, Konya’nın en önemli ihracat pazarlarının başında Avrupa Birliği (AB) ülkeleri geldiğinin altını çizdi. Büyükeğen, “İhracatımızın yüzde 30’unu AB ülkelerine gerçekleştiriyoruz. AB ülkeleri ise, 2030 yılına kadar karbon salınımını yüzde 55 azaltmayı, 2050 yılına kadar ise karbon sıfır olmayı hedefliyor. Dolayısıyla Yeşil Mutabakat ve Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması, sanayicilerimizi yakından ilgilendiriyor. Konya Sanayi Odası olarak biz de, sanayicilerimizin yeşil dönüşüm sürecine daha hızlı intibak edebilmeleri, Avrupa Birliği başta olmak üzere ihracat pazarlarımızdaki hakimiyetlerini kaybetmemeleri için yoğun bir çalışma programı yürütüyoruz. Bu yıl 3.’sünü gerçekleştireceğimiz Sanayide Yeşil Dönüşüm ve Sürdürülebilirlik Zirvemiz, bu çalışmalarımızın başında geliyor” dedi. Sanayicilere katılım çağrısı Üç farklı oturumda gerçekleştirilecek zirvede yeşil dönüşüm süreçlerinin tüm yönleri ile ele alınacağını aktaran Başkan Büyükeğen, sanayicileri ve ilgi duyan herkesi zirveye davet ederek, şöyle devam etti: “Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’mızın himayelerinde, Ekonomi Gazetesi iş birliğinde gerçekleştireceğimiz zirvemizde, alanında uzman konuklarımızın yer aldığı 3 farklı oturum düzenleyeceğiz. Panelistlerimiz Türk sanayisinin yeşil dönüşümünden, sınırda karbon düzenlemesine, yeşil finansmandan, yatırım ve sürdürülebilirliğe kadar çok önemli bilgileri Konyalı sanayicilerimiz ve katılımcılarımızla paylaşacaklar. Konyalı sanayicilerimiz başta olmak üzere konuya ilgi duyan herkesi zirvemize davet ediyorum.” 25 Eylül 2024 tarihinde Selçuklu Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek 3. Sanayide Yeşil Dönüşüm ve Sürdürülebilirlik Zirvesi’ne kso.org.tr adresinden kayıt yaptırılabiliyor.
Konya Konya’da tarım işçilerini taşıyan minibüs devrildi: 12 yaralı Konya’nın Beyşehir ilçesinde, tarım işçilerini taşıyan minibüsün devrilmesi sonucu 12 kişi yaralandı. Kaza yapan minibüs içerisinden çok sayıda kümes hayvanı ile koyunlar da çıktı. Kaza, Beyşehir’in Yenidoğan Mahallesi yakınlarında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, H.T. yönetimindeki Şanlıurfalı tarım işçilerinin içerisinde olduğu 63 NN 953 plakalı minibüs, Konya-Hüyük Karayolu’nun 60. kilometresinde yağış nedeniyle kayganlaşan zeminde virajı alamayarak kontrolden çıkıp devrildi. Yol kenarına yan yatan minibüsteki aynı aileden aralarında çocukların da bulunduğu 12 kişi yaralandı. Kaza ihbarı üzerine adrese çok sayıda sağlık ve jandarma ekibi nakledildi. Yaralılar, ambulanslarla kaldırıldıkları Beyşehir Devlet Hastanesi’nde tedavi altına alındı. Ekipler, kaza yapan tarım işçileriyle beraber minibüsün arka koltuk altları ve koltukların kaldırılmasıyla oluşturulan bölümde aynı araç içerisinde çok sayıda canlı kümes hayvanı ile koyunların yanı sıra bir araç dolusu eşya ile karşılaştı. Kazada, devrilen minibüsün üst bagajındaki eşyalar da yol kenarında toplandı. Tarım işçilerinin Samsun’dan Isparta’ya gittiği öğrenildi. Devrilen minibüs düzeltilerek içerisindeki koyun, kümes hayvanları ve eşyalarla birlikte yediemine teslim edilmek üzere çekici tarafından yoldan kaldırıldı. Kaza ile ilgili soruşturma sürüyor.