ASAYİŞ - 03 Ocak 2025 Cuma 11:02

Konteyner üretim tesisinde yangın

A
A
A
Konteyner üretim tesisinde yangın

Tekirdağ Çerkezköy’de bir konteyner üretim tesisinde başlayan yangında, çalışanların hızlı müdahalesi muhtemel faciayı önledi.


Veliköy Mahallesi Vatan Caddesi üzerinde faaliyet gösteren bir konteyner üretim tesisinde sabah saatlerinde yangın çıktı. İddiaya göre, tesis içerisindeki konteynerlerden dumanların yükseldiğini gören işletme çalışanları hemen itfaiyeye haber verdi. Bu sırada çalışanlar vinç yardımıyla konteynerleri tesisin dışındaki boş bir alana taşıyarak yangının büyümesini engelledi.


Olay yerine gelen itfaiye ekipleri yangını kısa sürede kontrol altına alarak söndürdü. Jandarma ekipleri geniş güvenlik önlemleri alırken, yangında etkilenen kimse olmadı. Yangının çıkış nedeniyle ilgili inceleme başlatıldığı öğrenildi.



Konteyner üretim tesisinde yangın

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kocaeli Bilgievleri, 2024’te 24 bin öğrenciye kucak açtı Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ödüllü gençlik projesi "Kılavuz Gençlik" çatısı altında hizmet veren Bilgievleri’nden 2024 yılında 24 bin 471 öğrenci faydalandı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin "Kılavuz Gençlik" çatısı altında ilkokul ve ortaokul öğrencilerine ücretsiz eğitim hizmeti sunduğu Bilgievleri, çocukların öncelikli tercihi oluyor. Kocaeli’nin 11 ilçesinde bulunan 16 Bilgievi’nde, çocukların enerjilerini doğru yönde kullanmalarına ve yeteneklerini keşfetmelerine imkan tanınıyor. 24 bin 471 öğrenci hizmet aldı Kocaeli’de 6-14 yaş öğrencilerin ikinci adresi olan Kılavuz Gençlik Bilgievleri’ne 2024 yılı içerisinde 7 bin 795 öğrenci yeni kayıt yaptırdı. Böylece toplam 24 bin 471 öğrenci aktif olarak Bilgievleri’nden faydalandı. Kulüp ve atölye çalışmaları Kulüp ve atölye etkinlikleri ile bilim, sanat ve teknoloji alanlarında öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine imkan sağlanırken, öğretmenlerin rehber olduğu ve öğrenci ile etkileşimin yüksek olduğu yazarlık, kodlama, satranç, dijital okuryazarlık ve akıl oyunları kulüpleri de ders programına dahil edilerek uygulandı. Ayrıca 3D yazıcı, ebru, resim, müzik, ahşap atölyeleri ise öğrencilere yüz yüze eğitim verdi. Kulüp ve atölye faaliyetleri kapsamında 2024 yılında 12 bin 168 öğrenciye hizmet verildi. Bilişim atölyeleri faydalı oldu Bilgievleri’nde 2024 yılında öğrencilerin teknoloji alanındaki yeteneklerini keşfederek araştırma yapma, sorgulama ve derslerini pekiştirmelerine fırsat sunuldu. Dijital okur yazarlık çalışması ile öğrencilere problem çözme teknikleri öğretildi. 2024 yılı içerisinde 3D tasarım, dijital oyun tasarımı, robotik kodlama, temel bilgisayar eğitimi olmak üzere bilişim alanındaki atölyelerden 4 bin 31 öğrenci faydalanma fırsatı buldu. Yeteneklere göre yarışmalar Bilgievleri’nde öğrencilerin zihinsel, bedensel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla ilgi ve yeteneklerine uygun yarışmalar düzenlenirken, eğitim faaliyetleri içerisinde akıl oyunları, turnuvalar, spor etkinlikleri ve aile katılımlı etkinlikler gibi çalışmalar yapıldı. 2024 yılı içerisinde gerçekleştirilen zeka oyunları ve bilgi yarışmaları ile futbol-voleybol turnuvalarına toplam 2 bin 16 öğrenci katılım sağladı. Bilgi destek programları İlkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik Türkçe, matematik, fen bilimleri, hayat bilgisi ve İngilizce branşlarında okul derslerine destek mahiyetindeki kursların yanı sıra branş derslerine ek olarak değerler eğitimi dersi de müstakil olarak yapıldı. 2024 yılında Bilgievleri’nde eğitim gören 14 bin 323 öğrenci değer eğitimi temelli bilgi destek programlarından faydalandı. Yaz dönemi de verimli geçti Bilgievleri’nde çocuklar yaz döneminde vakitlerini hem eğlenerek hem de öğrenerek geçirdi. Yaz döneminden öğrencilerin en verimli şekilde yararlanabilmesi için Bilgievleri eğitmenleri tarafından özel eğitim programları hazırlandı. Öğrenciler manevi eğitimler, atölyeler, spor etkinlikleri ve eğlenceli birçok içerikten oluşan yaz okullarından faydalanma fırsatı buldu. Bilgievleri yaz okullarından 2024 yılında 7 bin 418 öğrenci hizmet aldı. Sosyal etkinliklere önem verildi Bilgievleri’nde 2024 yılında eğitim dışında öğrenci-veli iletişimini artırıcı çalışmalar da yapıldı. Başta sosyal ve kültürel geziler olmak üzere aile ziyaretleri, bilim merkezi ziyaretleri, deprem evi ziyaretleri, esnaf ve kurum ziyaretleri gibi etkinliklere de önem verildi. Bilgievleri’nin yürüttüğü sosyal etkinliklere 2024 yılında 3 bin 101 öğrenci katılım gösterdi. Kamp ve spor faaliyetleri Bilgievleri’nde kamp faaliyetleri tematik doğa kampları, dil kampları ve sınav hazırlık kampları şeklinde yürütülürken; tematik kamplar öğrenci, anne-kız ve baba-oğul kampları şeklinde gerçekleştiriliyor. Talep edilen branşlarda görevli antrenörler eşliğinde Bilgievi veya Spor Okulları bünyesinde bulunan tesislerde; satranç, basketbol, tekvando, voleybol, masa tenisi, cimnastik, atletizm, güreş, okçuluk, halk oyunları ve yüzme eğitimleri veriliyor. 2024 yılında 765 öğrenci kamp, bin 960 öğrenci ise spor faaliyetlerine katılım gösterdi. Değerler eğitimi dersleri Bilgievleri’nde değerler eğitimi çalışmaları, kılavuz değerler eğitimi müfredatına uygun olarak ders, etkinlik, atölye ve diğer faaliyetlerin içerikleri ile harmanlanarak yürütülüyor. Bu kapsamda değerler eğitimi dersi her sınıf düzeyine göre ayrı ayrı belirlenmiş 8 adet değer ile eğitim dönemi içinde uygulanıyor. Branş dersleri, atölye faaliyetleri ve sosyal etkinliklerde belirlenen değerler çerçevesinde eğitici, pekiştiren ve örneklendirmeleri içeren etkinlikler eğitmenler öncülüğünde yapılıyor. 2024 yılında 12 bin 149 öğrenci değerler eğitimi derslerinden faydalandı. Öğrencilere rehberlik hizmeti Eğitim ve öğretim hizmetlerinin genel amaçları çerçevesinde; öğrencilerin eğitim sürecinden yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde fayda sağlamaları amacıyla önleyici rehberlik, psiko-eğitim ve sosyo-eğitim programları, seminer ve rehberlik saatleri gibi alanlarda çalışmalar yürütüldü. Bu kapsamda Bilgievleri’ne kayıtlı veli ve öğrencilerin randevu alarak yararlanabildiği bir hizmet haline getirildi. 2024 yılında rehberlik hizmetlerinden 4 bin 618 öğrenci faydalandı. Kitap alışverişi imkanı sağlandı Bilgievi çocuk kütüphanelerinde her öğrenci seviyesine uygun başta çocuk kitapları olmak üzere öykü serileri, romanlar, sözlükler, meal kitapları, kaynak kitaplardan oluşan 100 bini aşkın kitap bulunuyor. Kütüphaneler hikâye kulübü, bilgi destek programı ve atölye çalışmalarında aktif olarak kullanılırken öğrenci ve velilere istedikleri kitapları ödünç alıp, okuduktan sonra geri getirme imkânı da sağlanıyor. Kütüphanelerde 2024 yılı içerisinde 5 bin 424 öğrenci kitapla buluşurken 25 bin 255 kitap okundu. Üreten sınıflar atölyesi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında öğrencilerin eğitim ve gelişimlerine katkı sunmak ve Bilgievi faaliyetlerinin tanınırlığını artırmak amacıyla okul gruplarına kulüp ve atölye çalışmaları uygulandı. Kocaeli genelinde uygulanan proje ile okullardan gelen öğrencilere de hizmet verildi. 2024 yılı içerisinde Üreten Sınıflar Atölyesi Projesi’nden 2 bin 764 öğrenci faydalandı.
Ankara ASO’dan Mesleki ve Teknik Eğitim Çalışma Raporu Ankara Sanayi Odası (ASO), Türkiye’nin insan kaynağının ekonominin talepleri doğrultusunda geliştirilmesi için yol haritası niteliği taşıyan “İş Gücü Piyasasına Mesleki ve Teknik Eğitimin Entegrasyonu: Uyum ve Gelecek Öngörüleri Çalışma Raporu’nu yayımladı. Raporda, Türkiye’deki mesleki ve teknik eğitime yönelik temel tespitler yapıldı. Ankara Sanayi Odası, Türkiye’de sanayinin daha da gelişmesi ve ekonomik kalkınmanın hızlanmasına katkı sağlamak için hazırladığı çalışma raporlarına bir yenisini daha ekledi. ASO, Türkiye’nin insan kaynağının ekonominin talepleri doğrultusunda ve yetkinliklerin güncellenmesi için yol haritası niteliği taşıyan “İş Gücü Piyasasına Mesleki ve Teknik Eğitimin Entegrasyonu: Uyum ve Gelecek Öngörüleri Çalışma Raporu”nu yayımladı. Raporda, Türkiye’deki mevcut mesleki ve teknik eğitim sistemi tüm detaylarıyla ele alındı. Almanya, Avusturya, Danimarka, Fransa, İspanya ve Norveç’in eğitim sistemlerinin de ele alındığı raporda, Türkiye’nin eksiklikleri tespit edilirken, politika önerilerine de yer verildi. Küresel ekonomilerde yaşanan dijitalleşme ve yeşil dönüşümün, mesleki ve teknik eğitim sistemlerinin yeniden yapılandırılmasını zorunluğu hale getirdiğinin vurgulandığı raporda, Türkiye’nin mesleki eğitim kurumlarının altyapı eksiklikleri ve müfredat yetersizlikleri nedeniyle uluslararası standartların gerisinde kaldığına dikkat çekildi. “Uçurum daha da derinleşebilir” Raporda, yeşil dönüşüm ve dijitalleşmenin, iş tanımlarını da radikal bir şekilde değiştirdiği belirtilerek, “Büyük veri, yapay zeka, yenilenebilir enerji gibi alanlarda oluşan yeni meslekler, mesleki ve teknik eğitimin bu dönüşüme ayak uydurmasını zorunlu hale getiriyor. Türkiye’nin bu dönüşümü yakalayabilmesi için mesleki eğitimi, dijital beceriler ve sürdürülebilirlik temelinde yeniden şekillendirmesi gerekiyor. Aksi takdirde, mevcut beceri setleri ile iş piyasası ihtiyaçları arasındaki uçurum daha da derinleşebilir” ifadelerine yer verildi. Kapsamlı bir eğitim reformuna ihtiyaç var Türkiye’nin yüzde 17,4 ile genç işsizliğinde OECD ülkeleri arasında en yüksek oranlardan birine sahip olduğunun belirtildiği raporda, işverenlerin ’beceri eksiklikleri’ nedeniyle çalışan bulmakta zorlandığına dikkat çekildi. Mesleki ve teknik lise mezunlarının iş gücüne katılım oranı görece yüksek olsa da, işverenler tarafından yeterli niteliklere sahip görülmemelerinin, bu okullardan mezun olan gençlerin istihdamını zorlaştırdığı vurgulanarak, “Milli Eğitim Bakanlığı ile İŞKUR gibi kurumlar arasında geliştirilecek daha sıkı bir iş birliği, mezun-işveren eşleşmesini kolaylaştırabilir ve işsizliği azaltabilir” denildi. Türkiye’de eğitimin kalitesi ve iş gücü piyasası ihtiyaçları arasındaki uyumsuzluğa dikkat çekilen raporda, bu sorunu çözmek için kapsamlı bir eğitim reformuna ihtiyaç olduğu savunuldu. Mesleki eğitimin kalitesi ve prestiji yükseltilmeli Türkiye’de mesleki eğitime yönelik, “niteliksiz öğrencilerin eğitimi” şeklinde toplumsal bir algı olduğunun vurgulandığı raporda, bu durumun başarılı öğrencilerin mesleki liseleri tercih etmemesi yönündeki önyargıyı güçlendirdiği ifade edildi. Almanya ve Finlandiya gibi ülkelerde mesleki eğitimin prestijinin yüksek olduğuna dikkat çekilerek, “Türkiye’nin bu algıyı değiştirebilmesi için mesleki eğitimin kalitesini artırarak daha nitelikli öğrencileri çekmesi ve mezunları için istihdam fırsatlarını güçlendirmesi gerekiyor” ifadelerine yer verildi. Raporda, “Türkiye, OECD ülkeleri arasında ne eğitimde ne de istihdamda olan gençlerin oranının (yüzde 27,93) en yüksek olduğu ülkelerden biri. Bu kesimin iş gücüne dahil edilebilmesi için mesleki eğitimin çekiciliği artırılmalı ve bu programlar daha erişilebilir hale getirilmelidir. Aynı zamanda sosyal ve ekonomik politikalarla bu gençlerin eğitim-iş döngüsüne dahil edilmesi sağlanmalıdır” görüşüne yer verildi. "İşyeri ve okul temelli mesleki eğitim” Raporda Almanya’daki ikili eğitim sisteminin işyeri ve okul temelli öğrenmeyi bir araya getirerek mesleki eğitimi iş gücü piyasasına en etkili şekilde entegre ettiğine vurgu yapılarak, “Türkiye’de bu modelin uygulanması, sanayi ve eğitim kurumları arasında daha güçlü bir iş birliği gerektiriyor. Özellikle teknolojik alanlarda bu sistem, Türkiye’nin genç işsizliği azaltma çabalarına katkı sağlayabilir” denildi. Raporda, Avusturya ve Danimarka’da uygulanan, gençlerin mesleki beceriler kazanmasını sağlayan çıraklık eğitim modellerinin Türkiye için önemli bir rehber olabileceği de belirtildi. Türkiye’de işsizliğin ana nedenlerinden birinin beceri eksikliği olduğuna dikkat çekilen raporda, “Mesleki eğitim müfredatının sanayinin ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesi, işverenlerin bu şikayetlerini azaltabilir ve iş gücü piyasasında daha etkili bir eşleşme sağlayabilir” ifadelerine yer verildi. Raporda, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin akademik eğitimde yetersiz olduğunun altı çizilerek, müfredat reformları ve öğretmen eğitimine yönelik yatırımların, sorunun çözümünde kritik öneme sahip olduğu değerlendirmesi yapıldı. “Genç işsizlik oranını düşürmek için kritik bir adım” Ankara Sanayi Odası’nın hazırladığı çalışma raporlarıyla sanayinin daha da gelişmesi ve ekonomik kalkınmanın hızlanmasına katkı sağlamayı amaçladığını belirten ASO Başkanı Seyit Ardıç, “Sanayideki beceri ihtiyaçlarını karşılayacak, teknolojik donanımı yüksek bir mesleki eğitim ekosistemi oluşturmak Türkiye’nin hem iş gücü kalitesini artıracak hem de genç işsizlik oranlarını düşürmek için kritik bir adım olacak” dedi.
İstanbul Bakırköy Belediyesi insan, çevre ve sokak canlılarının sağlığı için çalıştı Bakırköy Belediyesi, 2024 yılında çevre ve insan sağlığına yönelik gerçekleştirdiği çalışmalarıyla ilçeye değer katmaya devam etti. Sağlık alanında Bakırköy Tıp Merkezi yenilenerek hizmete sunulurken, hayvanlar için Mobil Veterinerlik Aracı olan VetBak hizmete alındı. İlçe genelindeki tüm Mahallelerde ilk kez toplu temizlik, peyzaj ve bakım çalışmasının yanı sıra sıfır atık konusunda önemli çalışmalara imza atıldı. Bakırköy Belediyesi, 2024 yılında çevre ve insan sağlığına yönelik gerçekleştirdiği çalışmalarıyla ilçeye değer katmaya devam etti. Doç. Dr. Ayşegül Ovalıoğlu’nun göreve gelmesinin ardından insan ve çevre sağlığının yanı sıra sokak hayvanları için de önemli çalışmalar yapıldı. Tıp Merkezi baştan sona yenilendi “Önce halk sağlığı” anlayışıyla çalışmalara hız kazandıran Bakırköy Belediyesi Tıp Merkezinde sağlık hizmetleri, birçok branş eklenerek nitelikli hale getirildi. Fizik Tedavi, Kadın Hastalıkları, Aile Hekimliği, Göğüs Hastalıkları, Diş Poliklinikleri, Diyetisyen, Psikolojik danışma hizmetleriyle 10 binden fazla hastaya sağlık hizmeti sunuldu. Ücretsiz olarak sunulan evde sağlık ve hasta nakil hizmetlerinin yanı sıra ücretsiz meme kanseri muayene ve tarama testleri de yapıldı. Tüm mahallelerde ilk kez toplu temizlik çalışması başlatıldı İlçedeki tüm mahallelerde ilk kez toplu temizlik, peyzaj ve bakım çalışmasını başlatıldı. Bakırköy Meydan, Osmaniye Meydan, Yeşilköy, Yeşilyurt Çarşı, General Şükrü Kanatlı gibi meydan ve ana arterlerde yıkama çalışmaları artırıldı. Çevre sağlığını korumak için İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü kurularak Tekstil Atığı, Ambalaj Atığı ve Bitkisel Atık Yağlar kaynağında toplanarak ekonomiye geri kazandırılmaya başlandı. 4 bin 16 sokak hayvanının tedavi ve bakımı yapıldı İlçede yaşayan canlıları ayırt etmeden hizmetlere devam eden Bakırköy Belediyesi, Sokak Hayvanları Rehabilitasyon Merkezinde kısırlaştırma, aşılama, tedavi ve bakım hizmetlerini sunuyor. Başkan Ovalıoğlu’nun göreve gelmesinden bu yana 4 bin 16 sokak hayvanının tedavi ve bakımı yapıldı. 63 sokak hayvanı ise sahiplendirilerek yeni yuvalarına kavuştu. VetBak, Bakırköylü komşuların hizmetine sunuldu Can dostlarımız için Mobil Veterinerlik Aracı olan VetBak, Bakırköylü komşuların hizmetine sunuldu. VetBak aracı ile acil müdahale ihtiyacı duyan sokak hayvanlarına tedavi imkânı sağlanıyor. İlçe genelinde sokak hayvanları için bir Pati Park açılırken 2 Pati parkın ise çalışmaları devam ediyor.