ASAYİŞ - 21 Kasım 2023 Salı 18:28

Sinop’ta göçmen uygulaması

A
A
A
Sinop’ta göçmen uygulaması

Sinop’ta polis ekipleri tarafından düzensiz göçmen uygulaması yapıldı.


Edinilen bilgiye göre, Sinop Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı polisler “??ü???????????? ??öç ?????? ??ü???????????????? ??ö?????????? ?????????? ??????????????????ı" kapsamında il genelinde 26 ekip 78 personelin katılımıyla uygulama gerçekleştirdi. Uygulamada, 5 otogar ve 22 metruk bina kontrol edildi. 46 umuma açık yer denetlendi. 28 inşaat alanı kontrol edildi. 564 şahıs sorgulandı. Denetimlerde; 3 yabancı uyruklu şahsın geri gönderme merkezine sevki sağlandı ve 12 bin TL idari para uygulandı.



Sinop’ta göçmen uygulaması

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Isparta Her sabah itfaiyeci duasıyla güne başlıyor Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, her sabah dua ederek ve spor yaparak görevlerine başlıyor. 2024 yılında toplam bin 227 olaya müdahale eden ekipler; yangınlar, su baskınları, hayvan kurtarma ve trafik kazalarına anında müdahale etti. Isparta İtfaiyesi, Muğla, Antalya ve Uşak’taki büyük yangınlara da destek verdi. Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü ekipleri, her sabah mesailerine anlamlı bir gelenekle başlıyor. Sabah nöbet değişiminde okunan özel itfaiyeci duası ve ardından yapılan spor etkinlikleriyle göreve hazır hale gelen ekipler, vatandaşların can ve mal güvenliği için 7/24 özveriyle çalışıyor. 2024’te bin 227 olaya müdahale 2024 yılında toplamda bin 227 olaya müdahale eden Isparta İtfaiyesi, yangından arama kurtarmaya, su baskınlarından hayvan kurtarma operasyonlarına kadar birçok farklı görevde aktif rol aldı. 393 yangın, 30 asansör kurtarma, 213 su baskını, 379 hayvan kurtarma, 58 arama kurtarma ve 74 trafik kazası gibi olaylara anında müdahale eden ekipler, vatandaşların güvenliğini sağlamak için gece gündüz demeden çalışıyor. Yangınlara ve afetlere destek Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’in talimatıyla, Isparta İtfaiyesi sadece şehir içinde değil, şehir dışında da görev alarak büyük takdir topluyor. Ekipler, 2024 yılında Muğla, Antalya (Kemer ve Alanya) ve Uşak’taki büyük yangınlarda söndürme ve kontrol altına alma çalışmalarına destek verdi. Eğitim ve tatbikatlarla güçlü bir yapı Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, eğitim çalışmalarına da büyük önem veriyor. Resmi kurumlar, okullar, üniversiteler ve iş yerlerinde düzenlenen yangın tatbikatları ve eğitim programlarıyla yangın güvenliği bilincini artırmayı hedefleyen müdürlük, TOBB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı Bölümü öğrencilerine de staj imkânı sağlıyor. ISAK ve Su Altı Arama Timleri görevde Başkan Şükrü Başdeğirmen’in göreve gelmesiyle kurulan Arama Kurtarma Ekibi (ISAK) ve Su Altı Arama ve Kurtarma Timi, şehirde ve çevre bölgelerde arama kurtarma, boğulma ve diğer olumsuzluklara karşı anında müdahale ediyor. Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü ekipleri, her sabah görevlerine “Allah’ım, tehlikeye düşmüş olan her canlının imdadına geç kalmadan yetişebilmem için bana güç ver” sözleriyle başlayarak Ispartalıların gururu olmayı hedefliyor.
Samsun İlkadım Belediyesi ile Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi arasında protokol Samsun’un İlkadım Belediyesi ile Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi (SEAH) arasında savaş hallerinde, seferberlikte ve olağanüstü durumlarda iş birliği ve yardımlaşma yapılabilmesi amacıyla protokol imzalandı. Seferberlik, savaş halleri ve olağanüstü durumlarda sivil savunma planlarının etkin bir şekilde uygulanabilmesi, can ve mal kaybının en aza indirilmesi amacıyla İlkadım Belediyesi ile Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimliği arasında Yardım ve İşbirliği Protokolü imzalandı. İlkadım Belediyesi’nde gerçekleşen ve 5 yıl sürecek protokolün imza törenine İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz ve SEAH Başhekimi Doç. Dr. Ümit Çallı katıldı. "Çok önemli bir protokole imza attık" Kurumlar arası karşılıklı işbirliği ve yardımlaşma protokollerinin devam edeceğini söyleyen İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz, “Belediyemiz ve Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi arasında çok önemli bir protokole imza attık. Seferberlik ve savaş hallerinde, yaşanabilecek doğal afetler gibi olağanüstü durumlarda iki kurum arasında iş birliği ve yardımlaşma yapılabilmesi amacıyla 5 yıl süreli bir protokolü imzalayarak hayata geçirdik. Elbette ki en büyük temennimiz savaş hallerinin olmaması, afetlerin yaşanmamasıdır. İmzaladığımız protokolün iki kuruma, ilçemize ve şehrimize hayırlı olmasını diliyorum. Farklı alanlarda farklı kurumlarla da iş birliklerimiz ve temasımız devam edecek” dedi.
Antalya Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Ceviz: “2024 yılında 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi” Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Uzm. Dr. Emrah Ceviz, “2024 yılı içerisinde yaklaşık 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi. Yani vatandaşlarımız, randevu alıp gitmediler. Bu sorunun çözümü için daha ciddi adımlar atmamız gerekiyor” dedi. Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Uzm. Dr. Emrah Ceviz’in başkanlığında, Antalya İl Sağlık Müdürlüğü ek hizmet binasında Akdeniz Bölgesi’ndeki tüm il sağlık müdürleri, başhekimler ve ilgili yetkililerin katılımıyla bir toplantı düzenlendi. İlki düzenlenen toplantıda randevu sorunu yaşanan branşların tespiti ve çözüm yollarının geliştirilmesi ele alındı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Uzm. Dr. Emrah Ceviz, Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu’nun bir basın toplantısında, ’randevu sorunu yaşanan bazı branşların çözümü için çalışmalar yürüttüklerine’ dair sözlerini hatırlatarak, bu doğrultuda kapsamlı çalışmalara devam ettiklerini kaydetti. Ülke genelinde il il, hastane hastane, branş branş randevu yoğunluğunun kök nedenleri incelendiğini ve ayrı ayrı çalışmalar yapıldığını belirten Ceviz, “Bu çalışmalar sonucunda illere geri bildirimler yapılmakta ve gereken aksiyonlar alınmaktadır. Hastaların, doğru basamaklarda, doğru tedavi ve takip hizmetlerini en sağlıklı şekilde alabilmeleri için yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Her basamakta, hekimlerimizin hastaları sahiplenmesi ve hekim-hasta ilişkisinin en iyi şartlarda kurulabilmesi için çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Birinci, ikinci ve üçüncü basamakların entegrasyonu sağlanarak birinci basamak sağlık hizmetleri güçlendirilmiştir. Basamaklar, sadece program üzerinden değil, sosyal anlamda da bir araya getirilmiş, böylece hastalarımıza tüm basamaklarda bütüncül bir yaklaşımla hizmet sunulması hedeflenmiştir. Aile hekimlerimizin, birinci basamakta takip ve tedavi edebilecekleri rahatsızlıkları daha etkin bir şekilde yönetmeleri sağlanmış; ayrıca devlet hastanelerinde çalışan hekimlerle bir araya getirilmeleri sağlanmıştır. Bazı hastalık raporları ve ilaç reçetelendirme kuralları için branşlar bazında bilimsel komisyonlar oluşturularak detaylı çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmaların sonuçlarının ilerleyen günlerde alınması beklenmektedir” dedi. 2025 yılı içerisinde 12 bin uzman hekimin göreve başlayacağını aktaran Ceviz, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Randevu yoğunluğu yaşanan illerde ve hastanelerde, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile ortak çalışılarak hekim kadroları tamamlanmaktadır. Kadro müsaitliği bulunan hastanelerde mesai kaydırması yapılarak saat 17.00’den sonra randevulu muayene yapılmakta, hekim eksiği bulunan hastanelerde ise gönüllülük esasıyla mesai dışı çalışmalar gerçekleştirerek randevulu hastalar bakılıyor. Hastanelerdeki laboratuvar ve görüntüleme işlemleri için akıcı rehberler hazırlanmakta; MR ve tomografi raporlarının ülke genelinde radyoloji uzmanlarınca tele-radyoloji üzerinden okunması için pilot çalışmalar başlatılmıştır. Kısa sürede tüm kamu hastanelerinde bu sistemin aktif hale getirilmesi hedeflenmektedir.” “2024 yılı içerisinde yaklaşık 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi” Ceviz, son üç hafta içerisinde Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nde bekleyen hasta randevularında yüzde 30 civarında bir azalma sağlandığına dikkati çekerek, “Bu azalışın gün geçtikçe daha da artması beklenmektedir. İlerleyen günlerde, bu çalışmaların sonuçları Sayın Bakanımız tarafından kamuoyuyla paylaşılacaktır. Bugün burada, Antalya’da bulunmamızın iki nedeni var. Birincisi, ebelik eğitimlerine başladık. Üç yüz ebemizi ocak ve şubat aylarında iki program halinde eğiterek, ardından tüm Türkiye’deki ebelerimizi burada eğitim alan ebelerimiz vasıtasıyla eğitmeyi hedefliyoruz. İkinci neden ise Antalya, Muğla, Konya, Burdur, Isparta ve Karaman illerindeki kamu hastanelerinde işleyiş ve randevu sistemi sorunlarına yönelik çözümler geliştirmek için çalışmalara başlamamızdır. 2024 yılı içerisinde yaklaşık 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi. Yani vatandaşlarımız, randevu alıp gitmediler. Bu sorunun çözümü için daha ciddi adımlar atmamız gerekiyor. Çalışma prensibimiz, günde 24 saat, her gün üç ayrı sekiz saatlik dönem gibi çalışmayı içeriyor. Tüm bakanlık birimlerimiz bu tempoyla çalışarak sorunlara çözüm üretmeye devam ediyor” ifadelerini kullandı.