EKONOMİ - 24 Aralık 2024 Salı 17:12

OKA’dan bin 200’den fazla kalkınma odaklı projeye destek

A
A
A
OKA’dan bin 200’den fazla kalkınma odaklı projeye destek

Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) Yönetim Kurulu Başkanı ve Çorum Valisi Ali Çalgan, ajansın bölgede bin 200’den fazla kalkınma odaklı projeyi desteklediğini açıkladı.


2024 yılının son OKA Yönetim Kurulu Toplantısı Samsun’da OKA binasında düzenlendi. Toplantı, Çorum Valisi Ali Çalgan’ın başkanlığında ve Samsun Valisi Orhan Tavlı’nın ev sahipliğinde, Amasya Valisi Önder Bakan, Tokat Valisi Abdullah Köklü, Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, Amasya Belediye Başkanı Turgay Sevindi, Çorum Belediye Başkanı Halil İbrahim Aşgın, Tokat Belediye Başkanı Mehmet Kemal Yazıcıoğlu, Samsun TSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu ve OKA Genel Sekreteri Mehlika Dicle’nin katılımıyla gerçekleştirildi.



“Kalkınma ajansımızın, bölgemizde desteklediği bin 200’den fazla kalkınma odaklı proje bulunmaktadır”


Toplantının açılış konuşmasını yapan Çorum Valisi/OKA Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çalgan, "Kalkınma ajansları, ülkemizin topyekun kalkınma hedefi yönünde yapılandırılmış önemli aktörlerdir. Bölgelerin kalkınması amacıyla üstlendikleri öncü rol ile ajanslar, hizmet verdikleri bölgelerde yenilikçi, üretimi ve istihdamı arttıran projeler uygulamakta, büyüme potansiyellerinin açığa çıkarılması, iş ve yatırım ortamının, iş birliklerinin geliştirilmesi amacıyla çeşitli faaliyetler gerçekleştirmektedirler. Geçtiğimiz günlerde 16’ncı yılını dolduran Kalkınma Ajansımızın, bölgemizde desteklediği bin 200’den fazla kalkınma odaklı proje bulunmaktadır. Bu projelere ilaveten merkezi düzeyde yürütülen programlar çerçevesinde Aralık ayı itibarıyla yeni projeler aracılığı ile yeni kaynaklar bölgemize kazandırılmaktadır. Bugün toplantımızda ilk olarak devam etmekte olan mali destek programları hakkında bilgi alacak ve değerlendirmelerde bulunacağız, akabinde kalkınma ajansımıza yapılan fizibilite programı başvurularını değerlendireceğiz. Toplantımızın diğer bir gündem maddesi ise, önümüzdeki yıldan itibaren Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Dünya Bankası desteğiyle 26 kalkınma ajansı aracılığı ile uygulayacağı Sosyal Kapsayıcı Yeşil Geçiş Projesi olacak” dedi.



Başkanlık Vali Tavlı’ya devredildi


Toplantıda ayrıca 2024 yılında bölgede meydana gelen gelişmeleri tüm yönetim kurulu üyeleri ile birlikte değerlendireceklerinin altını çizen Çalgan, “Ajansımız, nitelikli bilgi ve strateji üreterek bölgemizin geleceğine yön vermek üzere de çalışmalarını gayretle sürdürmektedir. Ülkemizin kalkınma vizyonu doğrultusunda 2024-2028 yıllarını kapsayacak, bu dönemde ülkemizin odaklanacağı hedef ve stratejileri ortaya koyan On İkinci Kalkınma Planı ile uyumlu olarak 16 Aralık 2024 tarihinde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda, hazırlanan Bölgesel Gelişme Ulusal Stratejisi ve ajansımız tarafından ilk kez hazırlanan Orta Karadeniz Bölge Planı 9253 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile onaylanmıştır. ‘2024-2028 Orta Karadeniz Bölge Planı’nda yer alan her bir hedef ve öncelik alanında belirlenen proje fikirleri de illerimizdeki yatırımcı kurum ve kuruluşlarımız için yol gösterici olacaktır. Bugün bu toplantıda 2025 yılı için OKA Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı da kıymetli meslektaşım Orhan Tavlı’ya devrediyorum. Kendisinin yönetim alanındaki tecrübesiyle ajansımıza çok önemli katkılar vereceğine yürekten inanıyorum. Samsun’da düzenlediğimiz toplantımıza ev sahipliği yapan Valimize, Büyükşehir Belediye Başkanımıza, TSO Başkanımıza da ev sahipliklerinden ötürü teşekkürlerimi sunuyorum" diye konuştu.


Toplantıya ayrıca Amasya İl Genel Meclisi Başkanı Zeki Erarslan, Çorum İl Genel Meclisi Başkanı Muhammed Fatih Temur, Tokat İl Genel Meclisi Başkanı Ali İhsan Gürel ve Amasya TSO Başkanı Murat Kırlangıç katıldı.



OKA’dan bin 200’den fazla kalkınma odaklı projeye destek

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bazı bakanlıklara personel alım ilanları ve kadro ihdasları Resmi Gazete’de İçişleri Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı ve Helal Akreditasyon Kurumuna personel alım ilanları ile Bazı Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Kadro İhdas edilmesine ilişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Resmi Gazete’de yayımlandı. İçişleri Bakanlığı tarafından Resmi Gazete’de yayımlanan karar ile birlikte, İçişleri Bakanlığı Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfı’na 65 adet kaymakam adayı alınacak. Kaymakam aday adaylarının fakültelerinin uluslararası ilişkiler, siyaset bilimi, kamu yönetimi, iktisat, işletme, maliye, finans, ekonometri, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri bölümlerinden veya bu bölümlerden herhangi birinin müfredatında yer alan derslerin en az yüzde seksenine sahip olan diğer bölümlerden ya da hukuk fakültelerinden mezun olması veya; üniversitelerin mühendislik fakülteleri ile tarih, sosyoloji, halkla ilişkiler ve tanıtım, psikoloji bölümlerinden veya bu bölümlerden herhangi birinin müfredatında yer alan derslerin en az yüzde seksenine sahip olan diğer bölümlerden en az dört yıllık lisans eğitimi yapmış ve uluslararası ilişkiler, siyaset bilimi, kamu yönetimi, hukuk, maliye ve iktisat alanlarında tezli lisansüstü eğitimini tamamlamış olması gerekecek. Adaylar 1 Ocak 2025 itibariyle 35 yaşının doldurmamış olacak. Sınav, 23 Şubat 2025 tarihinde yapılacak. Adaylara 120 soru için 165 dakika verilecek. Adaylar başvurularını, 10-16 Ocak 2025 tarihleri arasında bireysel olarak internet aracılığıyla yapabilecek. Ticaret Bakanlığına ise sınavla 15 adet Ticaret Uzman Yardımcısı alınacak. Adaylar 35 yaşından büyük olamayacak ve “isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr" adresinden başvurularını yapabilecek. Ayrıca adayların ilgili KPSS türünden 70 ve üzeri puan alması zorunlu olacak. Giriş sınavı için başvurular, 20-31 Ocak 2025 tarihleri arasında yapılabilecek. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığında ise 16 sözleşmeli personel alınacak. Adaylardan avukatlık ve mühendislik pozisyonları için ilgili KPSS’den 70 büro personeli pozisyonları için 60 puan almaları beklenecek. Adaylar, 30 Aralık 2024 - 10 Ocak 2025 tarihleri arasında, Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı (https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr) üzerinden, e-Devlet şifreleri ile giriş yaparak başvuruda bulunabilecek. Adaylar sadece bir il ve öğrenim durumuna göre bir pozisyon için başvuruda bulunabilecek olup, birden fazla il veya nitelik (öğrenim, pozisyon) için yapılan başvurular geçersiz sayılacak. Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığına sözlü giriş sınavı ile 10 TİKA Uzman Yardımcısı alınacak. Müracaatlar 06.01.2025 tarihinde başlayacak olup 17.01.2025 tarihinde sona erecek. Giriş sınavı 03.02.2025-07.02.2025 tarihleri arasında TİKA Başkanlığında yapılacak. Adayların ilgili KPSS türünden en az 75 puan almaları istenecek. Helal Akreditasyon Kurumu’na ise 3 adet Helal Akreditasyon Uzman Yardımcısı alınacak. Başvurmak isteyen adaylar ilgili KPSS türünden en az 70 puan almış olması gerekecek. Adaylar başvurularını 13.01.2025-24.01.2025 tarihleri arasında e-Devlet üzerinde Helal Akreditasyon Kurumu- Kariyer Kapısı Kamu İşe Alım ve Kariyer Kapısı “https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr” üzerinden giriş yaparak, e-Devlet üzerinde belirtilen takvimde aktif hale gelecek olan iş başvuru ekranını kullanarak gerçekleştirebilecek. Adaylar bütün personel alım ilanları için detaylı bilgilere Resmi Gazete’de bulunan ilanlar üzerinden erişebilecek. Bazı Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Kadro İhdas edilmesine ilişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Resmi Gazete’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan imzası ile yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığında 2 adet Daire Başkanı, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığında 4 adet Daire Başkanı, Kültür ve Turizm Bakanlığında 1 adet Daire Başkanı 3 adet Müdür, Sosyal Güvenlik Kurumunda 13 adet Şube Müdürü ve 13 adet Sosyal Güvenlik İl Müdür Yardımcısı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığında toplam 200 Uzman ve Müşavir Avukat, Vakıflar Genel Müdürlüğünde 5 adet Şube Müdürü, Diyanet İşleri Başkanlığında 1 adet Daire Başkanı ve 1 adet Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri kadrosu ihdas edilecek.
Adıyaman Grand İsias Otel davasında karar açıklandı Adıyaman’da 6 Şubat depremlerinde yıkılan ve 72 kişinin hayatını kaybettiği Grand İsias Otel’le ilgili davanın 6’ncı duruşmasında karar açıklandı. 6 sanık bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek suçundan hapis cezasına mahkum edildi. 3. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen davanın 6. duruşması 16 saat sürdü. Cumhuriyet Savcısının, 3’ü tutuklu toplam 11 sanığın tamamına “Bilinçli tastirle birden fazla insanın ölümüne ve yaralanmasına neden olma” suçundan 22 yıl 6 aya kadar ceza istedi. Savcının mütalaasına karşı müşteki yakınları ve avukatlarının beyanlarının ardından, sanık ve sanık avukatları savunma yaptı. Sanıkların son sözlerinin sorulmasının ardından, mahkeme heyeti duruşmaya 3,5 saat ara verdi. Aranın ardından mahkeme kararı açıkladı. Kararda, otel sahibi tutuklu sanık Ahmet Bozkurt’a 17 yıl 17 ay 7 gün, Ahmet Bozkurt’un kendisi gibi tutuklu yargılanan oğlu sanık Mehmet Fatih Bozkurt 15 yıl 28 ay 28 gün, tutuklu sanık Mimar Erdem Yıldız’a 17 yıl 17 ay 7 gün, Fenni Mesul Halil Bağcı’ya 7 yıl 16 ay, Fenni Mesul Hasan Aslan’a 15 yıl 16 ay 20 gün, İnşaat Mühendisi Mehmet Göncüoğlu’na 7 yıl 16 ay ceza verilmesine, Otel Sahibi Ahmet Bozkurt’un eşi Ulviye Bozkurt, çocukları Efe Bozkurt, Bilge Açık, Seda Zeren ve Şule Özbek’in beraatine karar verildi. Dava sonunda açıklamada bulunan KKTC Başbakanı Ünal Üstel, “Öncelikle biz Türkiye Cumhuriyetinin adaletine güveniyoruz. O günden bugüne kadar burada salonda, çalışan emek koyan, gerek savcımız olsun, gerek yargıçlarımız olsun, gerekse hukukçu arkadaşlarımıza biz teşekkür ediyoruz. Bu dava burada neticelendi. Ama bizim için henüz bitmedi. Bizim daha işimiz var. Biz bu davanın gerekçeli kararı açıklandıktan sonra bu kararı biz istinafa götürüp orada da bunun ülke olarak takipçisi olacağız” dedi. KKTC Türk Barolar Birliği Başkanı Hasan Esendağlı ise açıklamasında, “6 sanık bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek suçundan mahkeme tarafından suçlu bulunup mahkum edilmiştir. 5 sanığın ise beraatine karar verilmiştir” ifadelerini kullandı.
Ankara Nüfus Politikaları Kurulu’nun kurulması hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Resmi Gazete’de Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı bünyesinde Nüfus Politikaları Kurulu ve Aile Enstitüsü’nün kurulması hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri Resmi Gazete’de yayımlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile yayımlanan kararname ile nüfus politikalarının eşgüdüm içerisinde bütüncül bir yaklaşımla oluşturulması ve daha etkin uygulanmasını sağlamak, demografik yapıdaki gelişmeleri izlemek ve değerlendirmek üzere Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı bünyesinde Nüfus Politikaları Kurulu kuruldu. Kurul, Cumhurbaşkanı Yardımcısı başkanlığında; Adalet Bakanı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı, Gençlik ve Spor Bakanı, Hazine ve Maliye Bakanı, İçişleri Bakanı, Milli Eğitim Bakanı, Sağlık Bakanı, Diyanet İşleri Başkanı, İletişim Başkanı, Strateji ve Bütçe Başkanı ve Türkiye İstatistik Kurumu Başkanından oluşacak. Cumhurbaşkanı Yardımcısının katılamadığı hallerde kurula Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı başkanlık edecek. Kurul toplantılarını 6 ayda bir gerçekleştirecek ancak başkan tarafından gerekli görülmesi halinde daha sık toplantılar yapılabilecek. Başkan tarafından gerekli görülmesi halinde kurul toplantılarına gündemle ilgili bakanlar ve kamu görevlileri ile özel sektör, sivil toplum kuruluşları, meslek kuruluşları, sendikalar ve üniversite temsilcileri davet edilebilecek. Kurul çalışmalarını yürütmek için komiteler çalışma grupları oluşturabilecek. Kurul doğurganlığın azalmasına tedbir alacak Kurul, nüfus politikaları alanında genel koordinasyonu sağlamakla yükümlü olacak. Nüfus politikalarının oluşturulması ve uygulanmasında görev ve sorumluluğu bulunan kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği sağlayacak, politikalar ile ilgili yürütülen ulusal ve uluslararası çalışmaları izleyecek ve değerlendirecek. Kurul, demografik yapıda meydana gelen değişimler ve doğurganlık oranının azalmasına neden olan faktörleri inceleyecek ve gerekli tedbirlerin alınmasını sağlayacak. Ayrıca doğurganlık hızının nüfusun yenileme seviyesinin üzerinde tutulması ve aile kurumunun güçlendirilmesi suretiyle sağlıklı ve dinamik nüfus yapısının korunması için kısa, orta ve uzun vadeli politikalar oluşturacak. Kurul için sekretarya kurulacak Kurulun sekretarya hizmetleri için Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca bir bakan yardımcısı ve yeterli sayıda personel görevlendirilecek. Sekretarya, kurulun görev alanına giren politika ve program önceliklerini yansıtan eylem planının hazırlık, uygulama ve izleme çalışmalarını ilgili kurumla koordine ederek yönetecek. Kurul toplantılarına yönelik üyelerin gündem önerilerini başkana sunacak. Toplantıların davetlerini yapacak ve gündeme ilişkin bilgileri üyelerle paylaşacak ve kurulda alınan kararların uygulanmasına yönelik izleme ve değerlendirme sonuçlarını kurula sunacak. Aile Enstitüsü’nün kurulması hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Resmi Gazete’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan imzası ile yayımlanan bir başka kararname ile ise Aile Enstitüsü kurulacak. Enstitü; Aile yapısının ve değerlerinin güçlendirilmesi, ailenin sosyal refahının artırılması, kadın, çocuk, engelli, yaşlı, şehit yakını, gazi ve gazi yakınları ile ilgili politikalarla ilgili araştırmalar üzerine çalışacak. Ayrıca sosyal hizmetlerin iyileştirilmesi için uzmanlık ve sertifika programları ile seminer, sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikler düzenleyebilecek. Enstitü teşkilatı Genel Müdürlük, Yönetim Kurulu ve Danışma Kurulundan oluşacak. Genel Müdürlükte daire başkanlarının sayısı 4’ü geçemeyecek. Yönetim Kurulu Başkanı bakan olacak ve yönetim kurulu 9 üyeden oluşacak. Kurul en az 2 ayda bir toplanacak. Danışma kurulu ise 15 üyeden oluşacak.