ASAYİŞ - 02 Ekim 2024 Çarşamba 15:16

Ordu’da bir haftada 15 binden fazla araç ve sürücüsü denetlendi

A
A
A
Ordu’da bir haftada 15 binden fazla araç ve sürücüsü denetlendi

Ordu’da polis ekipleri tarafından trafik kazalarını azaltmaya yönelik yapılan denetimlerde son bir haftada 15 bin 695 araç ve sürücüsü kontrol edildi.


Emniyetten yapılan açıklamada, son bir haftada Ordu genelinde 48 yaralanmalı trafik kazasının meydana geldiği, bu kazalarda 68 kişinin yaralandığı bildirildi. İl Emniyet Müdürlüğü trafik ekipleri tarafından trafik kazalarını azaltmaya yönelik yapılan denetimler çerçevesinde 41 araç sürücüsüne alkollü araç kullanmaktan, 87 sürücüye modifiyeli araç kullanmaktan, 39 araç sürücüsüne drift ve hatalı şerit değiştirmekten, 68 araç sürücüsüne kırmızı ışık ihlalinden, 862 araç sürücüsüne hız sınırlarını aşmaktan, 134 araç sürücüsüne seyir halinde cep telefonu ile konuşmaktan, 212 araç sürücüsüne emniyet kemeri kullanmamaktan ve 377 araç sürücüsüne kask kullanmamaktan cezai işlem yapıldı.


Ekiplerin yapmış oldukları diğer denetimler ile birlikte toplam 15 bin 695 araç kontrol edildi, 3 bin 526 araç sürücüsüne çeşitli maddelerden işlem yapıldı, 43 araç trafikten men edildi ve 41 araç sürücüsünün sürücü belgesi geri alındı.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Hayat Hastanesi’nden meme kanseri farkındalığı Özel Bursa Hayat Hastanesi, ‘1-31 Ekim Meme Kanser Farkındalık Ayı’ kapsamında Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin’in gerçekleştirdiği sunumla, kadın muhtarlar ve kadın basın mensuplarına bilgilendirme toplantısı düzenledi. Özel Hayat Hastanesi’nde yapılan organizasyonda Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin, meme kanserinde erken teşhisin önemi ve etkilerine yönelik bilgilerini paylaştı. Programın açılış konuşmasını yapan Özel Hayat Hastanesi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Başhekimi Uzm. Dr. Fatih Özkul, sadece sağlık hizmeti veren bir kuruluş olmadıklarını aynı zamanda toplumsal sorumluluklarının da bulunduğunu belirterek meme kanseri gibi toplumu ilgilendiren konularda farkındalık oluşturmaya çalıştıklarını söyledi. “Toplumsal sorumluluğumuzun farkındayız” Meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çeken Başhekim Uzm. Dr. Fatih Özkul, “Topluma yön veren kadınlarımızın sağlıklarına dikkat etmeleri gerekiyor. Bu tarz toplantılarla meme kanserinin önlenebilir olduğunun bir kez daha bilincine varıp, çevremizdeki bir kişiye dahi yardımımız olursa mutlu olacağız” dedi. Başhekim Uzm. Dr. Fatih Özkul, katkılarından dolayı Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin’e ve katılan tüm kadın konuklara teşekkür ederek sözlerini tamamladı. Özel Bursa Hayat Hastanesi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Koordinatörü Betül Kabalar ise kurum olarak meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çekerek, kadına dokunan her çalışmada öncü olmaya devam edeceklerini ifade etti. Meme kanserinde erken teşhis farkındalığını her zaman hatırlatacaklarını da aktaran Betül Kabalar, “Önce kendimiz sonra etrafımızdaki tüm kadınlar için elimizden geleni yapmalıyız. Erken tanının önemine değinmeye bu etkinliklerle devam edeceğiz” diye konuştu. “En sık görülen kanser türü” Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Servet Yetgin ise meme kanserine yönelik “Erken Tanı, Hayat Kurtarır” konulu bir sunum gerçekleştirdi. Meme kanserinin kadınlarda en çok görülen kanser türü olduğunu hatırlatan Op. Dr. Servet Yetgin, “Her 8 kadından 1’i, meme kanseri riski taşıyor. Her yıl 2 milyon kişi meme kanseri olurken bu oran ülkemizde 20 ile 28 bin işi arasında değişiyor. Bu hastalığı toplum olarak hepimiz ciddiye almalı, gereken önlemleri almalıyız” dedi. Meme kanserinde risk faktörlerinden de bahseden Op. Dr. Servet Yetgin kadın olmanın en önemli risk faktörü olduğuna , genetik özellikler, obezite, alkol ve sigara kullanımının risk doğurduğuna işaret etti. Her kadının kendi kendine meme muayenesi yapmasının önemine de dikkat çeken Op. Dr. Servet Yetgin, periyodik olarak yapılan muayenelerin erken teşhis konusunda oldukça faydalı olduğunu söyledi. Programın sonunda Op. Dr. Servet Yetgin, kadın konukların sorularını cevapladı.
İstanbul Acun Ilıcalı: "Sorularıma odaklanıp somut cevaplar vermenizi bekliyorum" Fenerbahçe Asbaşkanı Acun Ilıcalı, Galatasaray İkinci Başkanı Metin Öztürk’ün açıklamalarına cevap vererek, "Sorularıma odaklanıp somut cevaplar vermenizi bekliyorum" dedi. Fenerbahçe Asbaşkanı Acun Ilıcalı, Galatasaray İkinci Başkanı Metin Öztürk’ün açıklamalarına cevap verdi. Ilıcalı, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı: "Dün sözlerime başlarken ’Konuşacağım her şey somut olacak, bir iddia, gri alan üzerinde konuşma yapmayacağım. Kimse de laf kalabalığı yapmasın, konuşmayı başka yerlere çekmesin, kinimi kusacağım diye bize saldırmasın’ dedim. Ancak ne yazık ki kalemşörler tam olarak laf kalabalığı çerçevesinde, topyekün cevap yetiştirme çabası içerisindeler. Az önce aklınca bana mesaj vermeye çalışan Metin Öztürk de yine laf kalabalığıyla konuyu dağıtmaya çalışıyor. Özellikle eski başkanımızın seçim kazanma hırsıyla yaptığı, yargıya taşıdığım mesnetsiz ve çirkin iftiralar üzerinden bana saldırmaya çalışanlar komik duruma düşüyorlar. Alakasız konular odağında beni karalama ve olayı sulandırma çabasında olanlara somut cevap vereceğim, TV8’de yayınlanan bahis reklamı, Hollandalı servis sağlayıcıdan gelen, sinyali dışarıdan alınan, kanalımızın anlaşması olmayan ve hiçbir bedel almadığımız bir reklamdı. Bunu kamuoyuna açıkladık, bu gerçek herkes tarafından biliniyor. Şimdi bana laf yetiştirmeye çalışan sözcüler ve Metin Öztürk, size yaptığınız alakasız gündemi bir yana bırakıp gerçeklere yönelik 4 somut soru sorup somut cevaplar bekliyorum: 1 - Ben hiçbir illegal bahis şirketi ile görüşmedim, anlaşmadım, herhangi bir para da almadım. Siz illegal bahis şirketi ile görüştünüz mü? Anlaştınız mı? Sponsorluğundan para aldınız mı? 2 - Eğer illegal bahis şirketinden para aldıysanız bu para illegal bir para olmuyor mu? Bu durum haksız rekabet yapmıyor mu? 3 - Geçen sezon transfer ettiğiniz futbolcuların maaşlarını doğru bildirdiniz mi? Bildirmediğinizi tüm Türkiye biliyor. Siz yalanlayabiliyor musunuz? 4 - Bu durum haksız rekabet olmuyor mu? İki durumda harcama limitlerinde size haksız avantaj sağlamıyor mu? Konuyu bambaşka yerlere dağıtıp bana saldırınca zor durumda ve suçlu görünüyorsunuz. Bu net sorularıma odaklanıp somut cevaplar vermenizi bekliyorum."
Ankara TEDAŞ’ın Elektrik Arıza İhbar Uygulaması ile 1 buçuk milyona yakın ihbar alındı Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş (TEDAŞ) Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen ’Elektrik Arıza İhbar Uygulaması’ndan bugüne kadar 1 buçuk milyona yakın ihbar alındı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş (TEDAŞ) Genel Müdürlüğü tarafından, geliştirilen ve kullanımına sunulduğu günden bu yana yoğun ilgi gösterilen ‘Elektrik Arıza İhbar Uygulaması’ bugüne kadar 520 bin kullanıcı tarafından indirilirken, söz konusu uygulama üzerinden 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde 1 buçuk milyona yakın ihbar alındı. Bırakılan ihbarların tümü uygulama sayesinde çözüme kavuşturuldu. Sorunların hızlı bir şekilde çözülmesi amaçlanıyor İlk olarak 2019 yılında vatandaşların kullanımına sunulan uygulamanın ilk versiyonu sadece sokak aydınlatma arıza ihbarlarına yönelik hizmet veriyorken, 2023 yılında yapılan geliştirmeyle Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına dönüştürüldü. Yapılan bu geliştirme ile uygulamaya sokak aydınlatma arızaları dışında; ‘elektrik kesintisi ve elektrik arızalarına ilişkin ihbarların yapılması bırakılması sağlanırken, kullanıcıların yapmış olduğu ihbara ilişkin geri bildirim bırakması ve sonuçlanan ihbarların silinmesi gibi yenilikler eklendi. Türkiye’ye özel şirketler tarafından yürütülen elektrik dağıtım hizmetlerinin kesintisiz bir şekilde vatandaşlara sunulması amaçlanan uygulamayla elektrik dağıtımında karşılaşabilecek sorunların çözümünde kamunun da bu tür mekanizmalar üretmesinin önünün açılması da hedeflendi. “İhbarlar otomatik konum alma özelliği sayesinde dağıtım şirketlerine iletilerek çözüme kavuşturuluyor” Uygulama üzerinden bildirilen ihbarlar otomatik konum alma özelliği sayesinde TEDAŞ’la birlikte aynı anda ilgili dağıtım şirketlerine iletilerek çözüme kavuşturuluyor. İhbarlarda yer alan, arıza ya da kesintilere müdahale işlemleri TEDAŞ tarafından da ayrıca takip ediliyor. Kullanıcıların ihbar olarak bıraktığı arızaların elektrik dağıtım şirketi tarafından mevzuatta belirtilen, en erken 24 saat ile en geç 144 saat içerisinde çözüme kavuşturuluyor.