EĞİTİM - 29 Mayıs 2024 Çarşamba 17:07

Matematik öğretmenliği adayları ahşap materyallerle fark oluşturuyor

A
A
A
Matematik öğretmenliği adayları ahşap materyallerle fark oluşturuyor

MUŞ (İHA) – Muş’ta eğitim öğretim gören öğretmen adayları, tasarladıkları ahşap materyallerle eğitime yeni bir soluk getirdi.


MAUN İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3. sınıf öğrencileri, materyal tasarımı dersi kapsamında tasarladıkları ahşap materyallerle eğitime yeni bir soluk getirdi. Öğrenciler, üniversitenin sağladığı imkanlarla çeşitli kesici ve şekillendirici araçlar kullanarak, matematiğin farklı alanlarının öğretimini kolaylaştıracak ve öğrencilere matematiği sevdirecek ahşap materyaller tasarladılar. Öğretmen adayları, bu materyallerle özellikle ortaokul öğrencilerinin matematiği daha anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Materyal tasarımı dersi kapsamında ilk kez gerçekleştirilen bu çalışma, ahşap malzemelerle materyal geliştirme anlamında önemli bir yenilik sunuyor. Öğrenciler, materyal geliştirme sürecinde tasarım ve el becerilerini de önemli ölçüde geliştirdiklerini belirtiyorlar.


Matematik Fen Ana Bilim Dalı Öğretim üyesi Doç. Dr. Fatma Cumhur, bu tür projeleri eğitimde yenilikçi yaklaşımları desteklemek ve öğrencilerin gelişimine katkıda bulunmak için geliştirdiklerini belirterek, "Materyal tasarımı dersinde öğrencilerimizle çeşitli etkinlikler yapmaktayız. Üniversitemiz, öğrencilerimize bir ahşap atölyesi sağladı. Amacımız; dayanıklı, kullanışlı ve görsel olarak güzel materyaller tasarlamalarını sağlamaktı. Daha önce bu şekilde bir çalışma yapılmamıştı. Bu anlamda, üniversitemiz adına yapılan ilk çalışma olma özelliğini taşıyor. Öğrencilerimiz, farklı konularda ve kazanımlara hizmet edecek çeşitli materyaller tasarladılar. Bu güzel becerileri ve emekleri için onlara teşekkür ediyoruz” dedi.


Materyallerle matematik öğretimini daha etkili hale getireceklerini söyleyen Doç. Dr. Cumhur, “Materyal kullanımı matematik öğretiminde bizim için çok önemli. Özellikle ilkokul ve ortaokul düzeyindeki öğrencilerin matematiği öğrenebilmeleri için farklı materyallere ihtiyaç duyuyoruz. Bu anlamda kullanacağımız materyallerin işlevselliği de bizler için önemli. Aynı zamanda, bu materyallerin kalıcı, kullanışlı ve uzun ömürlü olması da bizim için çok önemli. Bütün gereklilikleri düşünerek ahşap malzemeler kullanmayı amaçladık. İnanıyoruz ki tasarladığımız bu materyallerle öğrenciler, matematiğin çeşitli alanlarında tam sayılar, doğal sayılar ve geometri gibi zorlandıkları konuları daha kolay öğrenebilecekler. Bu materyallerle matematik öğretimini daha etkili hale getireceğiz" şeklinde konuştu.


Üçüncü sınıf öğrencisi Hasan Taymaz ise 14 haftalık bir süreç içerisinde önce teorik sonra tasarım aşamasına geçtiklerini belirterek, “Dersimizin adı materyal tasarımı. Bu derste, matematik anlaşılması zor ve kavram yanılgılarıyla dolu bir ders olduğu için öğrencilerin hem matematiği sevmelerini sağlamak hem de matematiği daha eğlenceli ve oyunlaştırılmış bir hale getirmeleri amacıyla materyaller ürettik. 14 haftalık bir süreç içerisinde önce teorik, sonra tasarım aşamasına geçtik. Böylelikle matematiği hem daha kolay sevdirip hem de daha eğlenceli hale getirebilmek adına bu çalışmayı yaptık. Yaptığımız çalışmaların hepsi, Milli Eğitim Bakanlığının bize verdiği kazanımlara hitap etmektedir. Her bir materyal, bir ya da iki kazanıma hizmet edecek şekilde tasarlanmıştır" ifadelerini kullandı.


Üçüncü sınıf öğrencisi Nurseda Çiftçi de, “Materyal odasında eğlenerek keyifli vakit geçirerek ahşaptan çeşitli maketler yapmak için uğraştık. Bu materyaller, hem bu dönemdeki öğrenciler hem de gelecek dönemdeki öğrenciler için saklaması kolay ve pratik olması açısından çok tercih edilecek nitelikte. Öğrencilerimize sunulması için oldukça uygun materyaller tasarladık. Bu materyalleri yaparken eğlenerek öğrenmeyi hedefledik. Temel amaçlarımızdan biri zaten buydu. Genellikle öğrenciler matematik derslerini soyut kavramlar üzerinden görüyorlar. Bu materyaller sayesinde öğrenciler, somut olarak beş duyu organlarını kullanabilecekler. Ayrıca, materyallerimiz renkli ve dikkat çekici. Bu sayede öğrencilerin ilgisi derste yoğunlaşacak ve eğlenceli bir şekilde gülerek ve duygularını kullanarak matematiği öğrenebilecekler" dedi.



Matematik öğretmenliği adayları ahşap materyallerle fark oluşturuyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Başkan Şahan’dan İBB Meclisinde bütçe konuşması Şişli Belediye Başkanı Resul Emrah Şahan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) 2025 yılı bütçe görüşmelerinde konuştu. Başkan Şahan, “2025 için getirdiğimiz teklif, 415 milyar lira. Biz, bu bütçeyle bu kente değer katacağız” dedi. İBB Kasım Ayı Meclis Toplantısı’na katılan Şişli Belediye Başkanı Resul Emrah Şahan, 2025 yılı bütçesine ilişkin konuşma yaptı. Başkanı Şahan şu ifadelere yer verdi: “2025 yılında kadınlar, anneler ve çocuklara ayırdığımız bütçeyi bir önceki döneme göre işte tam da bu sebeple 2 buçuk kat artırdık. Bu yüzden, İstanbul’un bütçesi emeklinin de bütçesidir. Bu kentte hayat pahalılığına, yoksulluğa direnen on binlerce emeklimize 10 bin lira pazar desteği verdik. İlçelerimizde de binlerce emeklimize maddi destek sağladık. Başlattığımız burs programlarıyla 311 bin öğrenciye toplamda 1,3 milyar lira destek sağladık. 2025 yılında dünya standartlarında, temiz, sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitimlerine devam edebilmeleri için 2,9 milyar lira bütçe ayırdık. 2025 yılı bütçemizde ise gençlerimize toplam 6 milyara yakın kaynak ayırdık. Sudan ulaşıma, kent lokantalarından sağlığa yani aylık giderlerini bir nebze olsun hafifletmek amacıyla 10 milyar liraya yakın destek sunmaya devam ediyoruz. Bizim ise hesabını veremediğimiz tek bir kuruş bile yoktur. 2025 için de getirdiğimiz teklif; 415 milyar lira. Biz, bu bütçeyle bu kente değer katacağız. Biz, bu kentin katma değerini artırıp daha çok üretim yapacağız. Daha çok hizmet vereceğiz.” Bütçeyi halka geri vermek için çalışacaklarını Şahan, “Halkımıza adil ve eşitlikçi bir kamu hizmeti sağlamak için yeni dönemde çalışmaya var gücümüzle devam edecek” ifadelerini kullandı.
Erzincan Vali Aydoğdu’dan öğrencilere mesaj: “Okullar sizi bekliyor” Erzincan Valisi Hamza Aydoğdu, olumsuz hava koşulları nedeniyle 2 günlük tatilin (Pazartesi, Salı) sona erdiğini ve Çarşamba günü eğitim öğretime devam edileceğini sosyal medya hesabından duyurdu. Vali Aydoğdu, Çarşamba günü ders başı yapılacağını şu ifadelerle öğrencilere duyurdu: “Sevgili öğrencilerimiz. Kar yağışında tatil yapmanın mutluluğunu hep birlikte yaşadınız, ama artık büyük bir gerçeğimiz var: Okullar sizi bekliyor! Evet, yanlış duymadınız. O sıcacık sınıflar, sizin seslerinizle dolmayı özledi. Öğretmenleriniz sizi görmeyi, sorularınıza cevap vermeyi ve o gözlerinizdeki öğrenme ışığını tekrar yakalamayı dört gözle bekliyor. Kar tatilini ne kadar sevdiyseniz, şimdi okul günlerini de o kadar sevmeniz gerekiyor. Çünkü başarı dediğimiz o büyük dağa karla değil, zorluklarla mücadele ederek tırmanılır. Her yeni bilgi, bu dağın zirvesine atılmış bir adım. Üstelik öğretmenleriniz de bu yolculukta rehberiniz; bir nevi kar fırtınasında yolunuzu aydınlatan fenerler. Şimdi size bir sır vereyim: Tatil güzeldi, ama artık öğrenmenin keyfini çıkarmanın zamanı geldi. Sizi tatil kadar seven başka bir şey varsa, o da sınıfınızdaki arkadaşlarınızdır. Kalemlerinizi kuşanın, defterlerinizi hazırlayın ve hayallerinizin peşinden koşmak için sınıflarınıza dönün. Unutmayın, tatil bir dinlenme, okul ise hayatınızın en önemli serüvenidir. O serüvende, her yeni gün sizin için bir fırsattır. Haydi bakalım, bu fırsatları değerlendirelim ve öğretmenlerimize “Biz buradayız!” diyelim. Şimdi de sosyal medyaya küçük bir not: “Tatil yapın!” mesajları yerine, “Okullarımızı ve öğretmenlerimizi özledik!” cümlelerini duymak istiyoruz. Emin olun, bu sözler en az kar tatili kadar kalbimizi ısıtıyor olacak! Sevgiyle ve kararlılıkla, Sizin her adımınızla gurur duyan Vali amcanız.” Öte yandan Vali Aydoğdu’nun sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımın altına ısrarla tatil isteyen öğrencilerin yazdığı yorumlarla verilen cevaplar yüzlerde tebessüm oluşturdu.