GÜNDEM - 23 Eylül 2024 Pazartesi 12:23

Muğla’da okul servisi şoförlerine ve rehber personele güvenlik eğitimi verildi

A
A
A
Muğla’da okul servisi şoförlerine ve rehber personele güvenlik eğitimi verildi

Muğla İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü, Muğla Büyükşehir Belediyesi ve çeşitli kamu kurumlarının iş birliğiyle, okul servisi şoförleri ve rehber personele yönelik "Güvenli Trafik, Güvenli Sürüş ve İlkyardım" konularında kapsamlı bir eğitim düzenledi.



Eğitimde, okul servis araçlarının sahip olması gereken güvenlik donanımları ve alınması gereken önlemler detaylı bir şekilde ele alındı. Bu kapsamda, okul servis araçlarının arkasında uygun renk ve ebatta "okul taşıtı" yazısının reflektif kuşak olarak bulunmasının zorunlu olduğu vurgulandı.



Özellikle öğrenci güvenliğine dikkat çekilen eğitimde, okul servis araçlarının arkasında en az 30 cm çapında kırmızı bir lambanın bulunması gerektiği belirtildi. Bu lambanın, öğrenci iniş ve binişleri sırasında yakılarak üzerinde büyük harflerle "dur" yazısının okunur hale gelmesinin zorunlu olduğu ifade edildi.



Eğitimde, okul servis araçlarının iç düzenlemelerinin de güvenli sürüş ve öğrenci emniyeti açısından önem taşıdığı belirtildi. Araçlardaki camların sabit olması gerektiği, demir aksamların ise açıkta bulunmaması ve yaralanmalara sebebiyet vermemesi için yumuşak bir madde ile kaplanması zorunluluğu getirildi.



Servis araçlarının 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun ve ilgili yönetmeliklere uygun şekilde tasarlanmasının gerektiği vurgulandı. Araç kapılarının şoför tarafından otomatik veya mekanik olarak açılıp kapanabilmesi gerektiği, ayrıca araçların temiz, bakımlı ve güvenli durumda tutulmasının hayati öneme sahip olduğu belirtildi. Servis araçlarının her 6 ayda bir düzenli bakım ve onarımdan geçirilmesi gerektiği ifade edildi.



Okul servisi olarak kullanılacak araçların 15 yaşından büyük olmaması gerektiği vurgulanan eğitimde, araçların tescil belgelerinde gösterilen oturma kapasitesinin görülebilir bir şekilde aracın içine sabitlenmesi zorunluluğu da aktarıldı.



Eğitimde, güvenli sürüş tekniklerinin yanı sıra ilkyardım uygulamaları da detaylı bir şekilde ele alındı. Şoför ve rehber personele, trafik güvenliği ve acil durumlara müdahale konularında eğitim verilerek, öğrenci güvenliğini artıracak önlemler anlatıldı. Bu tür eğitimlerin düzenli olarak yapılacağı belirtildi.



Eğitim programına Muğla Büyükşehir Belediyesi, İl Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Emniyet Müdürlüğü, Jandarma Komutanlığı ve Muğla Şoförler Odası temsilcileri katıldı.



Muğla’da okul servisi şoförlerine ve rehber personele güvenlik eğitimi verildi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kırıkkale Kırıkkale Valisi Makas: "Ahilik, çalışma hayatına ahlaki değerler kazandırıyor" Kırıkkale Valisi Mehmet Makas, 37. Ahilik Haftası kutlamaları kapsamında yapılan ziyarette, Ahiliğin kültür, sanat ve ticaret hayatına katkılarının yanı sıra çalışma hayatına da ahlaki değerler kazandırdığını söyledi. Kırıkkale’de 37. Ahilik Haftası etkinlikleri kapsamında Ticaret İl Müdürü Mehmet Demir, Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Osman Cebeci ve yılın Ahisi seçilen Yusuf Ersan’dan oluşan heyet, Vali Mehmet Makas’ı makamında ziyaret etti. Heyet adına konuşan Osman Cebeci, Ahilik Haftası kutlamalarının il genelinde çeşitli etkinliklerle kutlanacağını ifade ederek, Vali Makas’a esnaf ve sanatkarlara verdiği desteklerden dolayı teşekkür etti. Ziyaretten memnuniyetini dile getiren Vali Mehmet Makas, Ahiliğin medeniyetin gelişiminde, kültür, sanat ve ticaret hayatının zenginleşmesinde büyük bir rol oynadığını vurguladı. Ayrıca, Ahilik kültürünün çalışma hayatına ahlaki değerler kazandırdığını belirten Makas, Ahilik Haftası kutlamalarının başarılı ve amacına uygun şekilde gerçekleşmesi temennisinde bulundu. 23-29 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek Ahilik Haftası etkinlikleri, esnaf ve sanatkarların kültürel değerlerini ön plana çıkaracak. Ahilik Haftası kutlamaları çerçevesinde de çeşitli programlar ve etkinlikler düzenlenerek Ahilik kültürü yaşatılacak.
Eskişehir “Afetler Milli Güvenlik meselesidir” Coğrafya eğitimcileri tarafından İstanbul’da düzenlenen 6. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi sonuç bildirgesi yayınlandı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Eyüp Artvinli ve İstanbul Milli Eğitim Müdürü Doç. Dr. Murat Mücahit Yentür’ün Kongre Başkanlığını üstlendiği kongrede ‘Afetler ve Afet Eğitimi’ tüm yönleriyle masaya yatırıldı. Dünyadan başta Japonya olmak üzere birçok bilim insanının katıldığı Uluslar arası kongrenin sonuç bildirgesi yayınlandı. Sonuç bildirgesinde afetlerin ‘Milli Güvenlik’ meselesi olduğu ve toplumun her kesiminin bu konuda eğitilmesinin önemine dikkat çekildi. “Neden afet risklerini azaltma eğitimi?” “Afetler, ne zaman gerçekleşeceği kestirilemeyen olaylar olsa da aldığımız eğitim sayesinde bu olayların etkilerini azaltabiliriz. Japonya başta olmak üzere bunu başarmış birçok ülke vardır. Afet risklerini azaltma eğitimi, herkes için gerekli olmasına rağmen ne yazık ki çok az kimsenin “yapılacaklar” listesindedir. Çünkü “herkes için” olan bir şeyin bizim de başımıza gelebilecek olma ihtimalini düşünmek bile istemeyiz. Coğrafya Eğitimcileri olarak, erken yaş gruplarından itibaren toplumun tüm fertlerini kapsayan çok boyutlu bir afet risklerini azaltma eğitimi stratejisi ile toplumsal direncimizin daha kolay ve kalıcı şekilde artırılmasının “en az maliyetle” mümkün olabileceğine önemle vurgu yapmak istiyoruz” “Afetler Milli Güvenlik meselesidir” “Türkiye, coğrafi konumu nedeniyle çeşitli doğal ve beşerî kaynaklı afetler bakımından yüksek risk taşıyan bir ülkedir. Deprem, sel, heyelan, orman yangınları ve kuraklık gibi afetler, ülkemizin her bölgesini farklı düzeylerde tehdit etmektedir. Bu konu can kaybı, ekonomik, sosyal, psikolojik kayıplar açısından bir Milli Güvenlik meselesidir. Bu nedenle Coğrafya Eğitimcileri olarak, afet eğitiminde milletimizin her kesimine yönelik bilinçlendirme ve eğitim çalışmalarının, milli güvenliğimizin ve sürdürülebilir kalkınmamızın en az maliyetli, en kolay, en ideal, en sağlam ve en etkili yolu olduğunu bir kez daha vurgulamak istiyoruz” “Türkiye’nin afet eğitiminde güçlü yanları” Türkiye, yakın yıllarda yaptığı değişiklikle afetler konusunu farklı kurumların bireysel sorumluluğunun yanında merkezi olarak AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı) gibi ulusal çapta güçlü bir kurum altında toplamıştır. AFAD, afet öncesi, sırası ve sonrasında koordinasyon sağlayarak milletimizin bilinçlenmesi ve afetlere karşı hazırlıklı olmasında merkezi bir rol üstlenmiştir. Türkiye’de toplumsal dayanışma kültürü oldukça güçlüdür. Afet anında insanlar ve sivil toplum kuruluşları, yardım ve destek için kolayca organize olabilmektedir. Bu kültür, insanların afet sonrası iyileşme süreçlerinde destek alabilmelerini ve toplumumuzun bir arada hareket etmesini sağlamaktadır. Okullardaki Öğretim Programlarında Afetlerin Ağırlık Kazanması: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde afetler ve afet eğitimi önceki programlara göre göre daha belirgin şekilde entegre edilmeye başlanmış ve özellikle ilkokul düzeyinden itibaren öğrencilere temel afet bilgisi kazandırılması amaçlanmıştır. Türkiye’nin karşı karşıya olduğu deprem ve çeşitli afet risklerine karşı yapı güvenliğinin sağlanmasında eski binaların güçlendirilmesi, kentsel dönüşüm projelerinin hızlandırılması ve yapı denetim sisteminin yeniden düzenlenmesi, afet risklerini azaltma ve afet anında güvenliğin sağlanması açısından son derece acildir” Yerel yönetimlerin afet hazırlığı “Türkiye’de yerel yönetimlerin afet hazırlığı konusunda kapasitelerinin daha fazla geliştirilmesi beklenmektedir. Belediyeler, afet risklerine karşı planlama ve eğitim konusunda daha aktif olmalıdır. Her bölgeye özgü afet planları hazırlanmalı, halkın bu planlar hakkında sürekli olarak bilgi sahibi olması sağlanmalı ve bunları güncel tutuma yolları bulunmalıdır. Bu çalışmaların planlanmasında doğa ve insan etkileşiminin bütüncül bir perspektiften analiz edilmesi önem arz etmektedir” denildi.