EKONOMİ - 09 Ekim 2024 Çarşamba 15:50

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

A
A
A

Mersin’in Tarsus ilçesinde, otomotiv perakendeciliği sektörünün öncü kuruluşu Otokoç’un Volvo tesisi törenle açıldı. Otokoç Otomotiv Şirket Lideri İnan Ekici, "Tarsus’daki tesisimiz, Otokoç’un ülkemizdeki en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi olma özelliğini taşıyor" dedi.

Öncülük ve güven vizyonu doğrultusunda attığı adımlarla 96 yıldır sektörlerinde standartları tanımlayan Otokoç Otomotiv çatısı altında faaliyet gösteren Otokoç, showroom ağını genişletmeye devam ediyor. Bu çerçevede yürütülen faaliyetler kapsamında, Otokoç’un Türkiye’deki en yeni ve en kapsamlı tesisi olma özelliği taşıyan Volvo Tarsus tesisinin açılışı törenle yapıldı.

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

Otokoç Otomotiv Şirket Lideri İnan Ekici, açılışta yaptığı konuşmada, Otokoç Otomotiv çatısı altında çözüm sağlayan Otokoç’un otomotiv perakendeciliğinde ilk akla gelen marka olarak konumlandığını söyledi. Otomotiv perakendeciliği ve araç kiralama alanlarında faaliyet gösteren Otokoç Otomotiv olarak, Türkiye dahil toplam 9 ülkede, 307 noktada ve 4 bine yakın çalışanla hizmet verdiklerini ifade eden Ekici, "Ne mutlu ki, şu anda Türkiye’nin lider mobilite şirketi ve Türkiye’nin en büyük 22. şirketi konumundayız. Otokoç Otomotiv, tüm şirket olarak geçtiğimiz yıl itibarıyla yaklaşık 3,8 milyar dolar ciro elde etti. Oluşturduğu katma değerle tüm çalışanlarımız, paydaşlarımız ve stratejik ortaklarımız yanında ülkemize de kazanç sağlamanın gururunu yaşıyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana insanların hayatını kolaylaştırma hedefiyle geliştirdiğimiz yeni hizmet ve uygulamaları sunuyor, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı tam 96 yıldır birincil önceliğimiz olarak kabul ediyoruz. Sürekli yenilenerek ve hep daha iyisini hedefleyerek otomotiv sektörüne değer katan Otokoç, her tür ihtiyaca uygun araç seçenekleri ve kapsamlı hizmet ağıyla 52 noktada otomotiv perakendeciliğinin lideri konumundadır" diye konuştu.

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

"Tarsus tesisimiz ile 9. noktaya ulaştık"

Söz konusu liderliklerini daha da pekiştirmek ve Tarsus bölgesine yönelik hizmetleri zenginleştirmek için yeni bir adım attıklarını belirten Ekici, şöyle devam etti:

"Bugün burada açılışını yaptığımız ve önde gelen markalarımızdan Volvo’nun satış ve satış sonrası bakım hizmetlerini gerçekleştirdiğimiz Tarsus’daki tesisimiz, Otokoç’un ülkemizdeki en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi olma özelliğini taşıyor. Volvo ile yol arkadaşlığımız, 2009 yılında Otokoç Taşdelen tesisi ile başladı; şu anda da Tarsus tesisimiz ile 9. noktaya ulaştık. Yıllar ilerledikçe bu sinerji etkisinin daha da güçlenerek gelişeceğini de biliyoruz. Bu iş ve güç birliği kapsamında, Volvo’nun Türkiye’deki satış adetlerine, pazar payına ve müşteri adedine ulaşma oranının artmasında önemli rol oynadığımızı düşünüyoruz. Volvo ise bizim bugünkü başarımıza ulaşmamızda önemli mihenk taşlarından biri durumunda. Yaptığımızın her yönüyle bir ’hizmet işi’ olduğunun bilincindeyiz."

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

"2024 yıl sonunda toplam 4 bin satış adedine ulaşmayı hedefliyoruz"

Otokoç Otomotiv Ford ve Volvo İş Birimi Lideri Tanıl Akçaoğlu da Otokoç olarak Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerini, hizmetlerinden daha erişilebilir ve kolay şekilde yararlandırmak için çalışmalar sürdürdüklerini söyledi. Hem fiziksel hem de dijital kanalları çeşitlendirerek müşterilere daha yakın hale geldiklerini belirten Akçaoğlu, "2024 yılının ilk 9 ayına baktığımızda Otokoç olarak tüm tesislerimizde Volvo satışlarında yüzde 31’in üzerinde pay ile yer almış olmamız başarımızın en önemli göstergelerinden biri. 2024 yıl sonunda toplam 4 bin satış adedine ulaşmayı hedefliyoruz. Otokoç’un Volvo markasıyla ilgili başarı karnesinin yalnızca satışla sınırlı olmadığını, yetkinlik ve müşteri memnuniyeti gibi önemli alanlarda da ödülleriyle başarının taçlandırıldığını belirtmek isterim. Bu başarılar, büyük bir özverinin, adanmışlığın ve iki markanın takım olarak gösterdiği uyumun bir sonucu" dedi.

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

Tesisin elektrik enerjisi güneş enerjisinden elde edilecek

Tarsus tesislerinde hizmet verecekleri Volvo’nun, bu yapıyı daha da güçlendireceğine gönülden inandığını dile getiren Akçaoğlu, şöyle konuştu:

"Tarihi, coğrafi konumu, kültürel değerleri ve geleneği ile bölgeyi en iyi temsil edenlerden biri olarak konumlanan Tarsus’taki yeni tesisimiz ile Volvo müşterilerine Otokoç kalitesini ve güvencesini sunabileceğimiz için son derece mutlu ve gururluyuz. Tarsus, bulunduğu konum itibarıyla oldukça stratejik bir noktada, Çukurova Bölgesi’nin kalbinde yer alıyor. Tarsus’ta da müşterilerimiz; Volvo markasının güvenlik ve kalite unsurlarını teknoloji ile sunan, geniş araç yelpazesini bulabilecek. Otokoç Volvo Tarsus tesisi, 8 bin 880 metrekare arsa üzerinde, 820 metrekare showroom ve 830 metrekare servis alanı ile yeni araç satışı, servis için hizmet veriyor. Tesiste, yeni araç satışının yanı sıra, mekanik satış sonrası hizmetleri, yedek parça ve aksesuar satışı, sigorta, finansman ve araç koruma hizmetleri tek çatı altında sunuluyor. Diğer taraftan tesisimiz çok önemli bir zincirin de yeni halkasını oluşturuyor. Tesisin elektrik enerjisinin tamamı Niğde’de kurduğumuz güneş enerjisi santralinden sağlanacak. Bu yönüyle de Otokoç Otomotiv’in sürdürülebilirlik ve temiz çevre politikalarının somut bir örneğini görüyoruz."

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

"Amacımız, Tarsus ve çevresine en yüksek kalitede müşteri deneyimi sunmak"

Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu ise 15 yılı aşkın süren Volvo ve Otokoç iş birliğinin, bugüne kadar birbirinden değerli birçok projeyi hayata geçirdiğini belirtti. Açılışı yapılan yeni tesisin, bu iş birliğinin en son ve en önemli adımlarından biri olduğuna dikkat çeken Emiroğlu, "Bu yeni tesis aynı zamanda, Otokoç Otomotiv’in yalnızca Volvo markası olarak varlık gösterdiği ilk yetkili satış ve servis noktası olma özelliğini de taşıyor. Bu da bizi son derece gururlandırıyor. Bunun yeni bir başlangıç olmasını diliyorum. Aynı zamanda bu tesis, Volvo ailesinin en güncel standartlarına uygun şekilde inşa edildi ve en modern teknoloji ile donatıldı. Amacımız, bu tesis sayesinde Tarsus ve çevresine en yüksek kalitede müşteri deneyimi sunmak, Volvo markasını daha fazla müşteriyle buluşturmak ve bölgedeki Volvo ailesini daha da büyütmektir" diye konuştu.

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

"Yatırımcılarımızı bu bölgeye yatırım yapmaya teşvik etmek için çalışacağız"

Açılışa katılan Tarsus Belediye Başkanı Ali Boltaç da Tarsus’un çok büyük adım ve gelişmelere ev sahipliği yapan bir kent haline geldiğini ifade etti. Türkiye’nin önde gelen kurumlarından Otokoç ve Volvo’nun Tarsus’a yatırım yapmalarının kendileri için son derece sevindirici, gurur verici ve örnek teşkil edecek bir adım olduğunu vurgulayan Boltaç, "Tarsus’u ileri taşıma hedefimiz doğrultusunda, yerel yönetimler olarak bütün yatırımcılarımızı bu bölgeye yatırım yapmaya teşvik etmek için çalışmaya devam edeceğiz" diye konuştu.

Otokoç’un en yeni ve en kapsamlı Volvo tesisi Tarsus’ta açıldı

Vali Yardımcısı İbrahim Küçük’ün de katıldığı açılışta kurdele kesimin ardından katılımcılar tesisi gezdi.

Veli Gürgah - Fevzi Demircan

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Marmarabirlik Türkiye turunu tamamladı Marmarabirlik yurt içi satışlarını arttırmak ve sektörde yaşanan sıkıntıları bertaraf etmek üzere saha buluşmaları gerçekleştirdi. Anadolu’da yedi coğrafi bölgedeki tüm bayilerini tek tek ziyaret eden Marmarabirlik, 25 bin kilometre alanda bölgesel çalışmalarda bulundu. Dünyanın dört bir yanında tüketicisinin sofralarına misafir olan Marmarabirlik, yurt içinde sahip olduğu geniş pazar payındaki dengeleri gözden geçirmek üzere sahaya indi. Yaklaşık altı ay devam eden süreçte Türkiye’deki tüm bayilerini ziyaret eden Marmarabirlik, bu pazar turu çerçevesinde piyasadaki arz-talep dengesini gözlemleyerek, raftaki durumunu tespit etmeyi hedefledi. Bütün illerde bayilerini ziyaret eden Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa ve Pazarlama ve Satış Müdürü Tuncay Kural, paydaşları olan tüm yerel zincir mağazalar ve toptancılar ile bir araya gelerek, kapsamlı bir çalışma yaptı. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Haziran ayından bu yana ülkenin dört bir yanındaki tüm bayilerle yapılan çalışmalar neticesinde, “Her bölgede tüm bayilerimiz ve 150’ye yakın yerel zincir mağazası ile toptancılar ziyaret edilmiştir. Bayilerimizle birlikte sektör ve satışlarla ilgili yürütülen çalışmalar üzerine fikir alışverişlerinde bulunduk. Edirne’den Kars’a, Hakkari’den Muğla’ya, Zonguldak’tan Mersin’e, Rize’den Mardin’e kadar ülke genelindeki bayi ziyaretlerimizi İzmir, Denizli, Muğla, Antalya, Isparta ile tamamlamış bulunmaktayız” ifadelerini kullandı. Marmarabirlik bayileriyle yapılan stratejik görüşmeler hakkında bilgiler aktaran Hidamet Asa, “Bayi buluşmalarındaki temel amacımız yaklaşan ürün alım kampanyası öncesinde satışları arttırmak ve üreticiden daha fazla ürün alabilmekti. Piyasalarda oluşan daralmanın saha yansımalarını değerlendirdiğimiz ziyaretlerde, önceki yıllara göre arz-talep dengelerini karşılaştırarak, raflardaki durum gözlenmiş, görülen eksikliklerin giderilmesine yönelik çalışmalar başlatılmıştır. Yurt içi satışlarımızı arttırmak ve ağımızı her geçen gün daha da genişletmek üzere çalışmalar yapılmaktadır” açıklamalarında bulundu. Bayi ziyaretlerinin sebebi algıyı kırmak Farklı çevrelerce piyasaya olumsuz bir algının oluşturulduğunu dile getiren Asa sözlerini şöyle sürdürdü; “Meydana getirilmek istenen ürün fiyatlarının geri geleceği yönünde olumsuz algı oluşturmak. Biz de bu algının kırılması için bölge temsilcilerimizle birlikte büyük emek harcamış bulunmaktayız. Altı aylık programımız sonunda bu algı kırılmış ve sektör normal seyrine dönmüş, raftaki payımız arttırılmıştır. Bunu rakamsal ortalamalara baktığımızda da rahatça görebiliyoruz ki, satış rakamlarımız yılın ilk yarısına göre ikinci altı ayda satışlarımız yüzde 37 seviyelerinde arttırılmıştır. Bu çok ciddi bir artış oranıdır. Marmarabirlik markasına koydukları katkı, gösterdikleri başarılı çalışmalar sebebi ile zeytin üreticimiz adına tüm iş ortaklarımıza ve ulusal-yerel zincir marketlere teşekkür ediyoruz.”