Türkiye Bilimsel Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından ortaöğretim öğrencileri arasında düzenlenen Araştırma Projeleri Bilim Şenliği yarışması sonucunda bölgede sergilenmeye değer 70 proje arasında seçilen 11 eser, Ankara`daki Türkiye finaline katılma hakkını elde etti.
Malatya İnönü Üniversitesi Turgut Özal Kongre ve Kültür Merkezi`nde düzenlenen Bilim Şenliği yarışma sonuçlarının açıklanması ve ödül töreninde konuşan Milli Eğitim Müdürü Mehmet Bulut, "Belki birçok proje hayata geçmeyecek, ancak sanayi kesimi bu projelerden yararlanabilir" diyerek, öğrencilerin bilim ışığında yetişmelerinin önemini vurguladı. İnönü Üniversitesi Rektör Vekili ve Bilim Şenliği Koordinatörü Prof:Dr. İlhan İçen ise, TÜBİTAK hakkında bilgi verip, öğrencilerin yaratıcı yönlerini ortaya
çıkarmak amacıyla düzenlenen bu tür yarışmaları önemsediklerini vurguladı. Konuşmalardan sonra, Ankara`daki Türkiye finaline katılma hakkını elde eden 11 proje ile, ikincilik ve üçüncülük ve teşvik ödülü alanlar açıklandı, başarılı okullara hediyeleri verildi.
Ödülleri, Milli Eğitim Müdürü Mehmet Bulut, İnönü Üniversitesi Rektör Vekili Prof:Dr. İlhan İçen, Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof.Dr. Asım Kündül, Juri Başkanı Prof.Dr. Bülent Alıcı, Rektör Danışmanı Prof.Dr., Mehmet Karagöz, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mahmut Berk ve diğer ilgili ve yetkililer verdi. Birinci olup, Ankara`da Türkiye finaline katılma hakkını elde eden 11 okul ve proje isimleri şöyle:
"Diyarbakır Burhanettin Yıldız Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İşitme engelli öğrenciler için görsel zil), Diyarbakır Özel Dicle Fen Lisesi ( Ultraviyole ışınlarla mısır tarlalarındaki yabancı otların temizlenmesi), Elazığ Kaya Karakaya Fen Lisesi ( Prostat kanser hücresinin araştırılması), Elazığ Kaya Karakaya Fen Lisesi ( Elazığ`da tarım arazilerinin amaç dışı kullanımının araştırılması), Şanlıurfa Özel Çağlayan Murat Anadolu Lisesi (Cep telefonu SMS komutu ile çalışan yeni nesil meşrubat
otomatı), Özel Mardin Safiye - Beşir Atak Lisesi ( Borik asit fabrikaları alçılı atığının iyileştirilmesinin araştırılması) , Diyarbakır Rekabet Kurumu Cumhuriyet Fen Lisesi ( Kenar ortayın özel dikdörtgenlerdeki gizemi), Şanlıurfa Fen Lisesi ( Taban aritmetiğinde bölünebilme), Malatya Bilim ve Sanat Merkezi ( Biri bizi gözetliyor), Malatya Yakınkent Sadiye Ünsalan Lisesi (Sosyal yıkım olmadan kentsel dönüşüm nasıl olur?), Şanlıurfa Özel Çağlayan Tevhide Hatun Anadolu Lisesi)"
Malatya Yakınkent Sadiye Ünsalan Lisesi`nin "Sosyal yıkım olmadan kentsel dönüşüm nasıl olur?" projesini yapan öğrenciler Fadime Balıca ve Dilara Ağaoğlu, "Başarı bekliyorduk. Emeğimizin karşılığını aldık" ifadelerini kullanırken, rehber öğretmen Basri Yakut ise, " En kötü ihtimalle bir teşvik ödülü ile Ankara`dan Malatya`mıza döneceğimizi ümit ediyoruz" dedi.