ÇEVRE - 03 Ocak 2025 Cuma 11:03

Konya’da yoğun sis etkili oldu

A
A
A
Konya’da yoğun sis etkili oldu

Konya’da sabah erken saatlerde etkili olan yoğun sis hayatı olumsuz etkilerken, uçak seferlerinde aksamalar yaşandı. Mevlana Müzesi ise siste kayboldu.


Konya’da gece saatlerinde başlayan sis, sabah saatlerinde de etkisini sürdürdü. Şehir merkezi ve karayollarında etkili olan sis nedeniyle görüş mesafesi düştü. Yetkililer, trafiğe çıkan sürücüleri dikkatli olmaları konusunda uyarırken, şehrin farklı yerlerinde çok sayıda maddi hasarlı trafik kazası meydana geldi. Şehrin simgelerinden Mevlana Müzesi ve Sultan Selim Camisi ise adeta siste kayboldu.


Öte yandan, Konya’da etkili olan sis nedeniyle uçak seferlerinde aksamalar oldu. Meteoroloji verilerine göre, Konya ve çevresinde sisin öğle saatlerinde etkisini yitirmesi, cumartesi günü çok bulutlu hava, pazar günü için de yağmur yağması tahmin ediliyor.



Konya’da yoğun sis etkili oldu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Tepebaşı’nda 44 bin vatandaş spor yaptı Tepebaşı Belediyesi’nin kent halkının sağlıklı bir yaşam sürdürebilmesi amacıyla düzenlediği spor etkinlikleri yoğun katılımla devam ederken, 2024 yılında 44 bin 13 vatandaş bu faaliyetlere katılım sağladığı açıklandı. Tepebaşı Belediyesi, kent halkının sağlıkla spor yapabilmesi için düzenlediği etkinliklerini sürdürüyor. Bu çerçevede, Tepebaşı Belediyesi Spor İşleri Müdürlüğü tarafından 2024 yılında birçok etkinlik ve kurs gerçekleştirildi. İlçede yaşayan her yaştaki vatandaş için gerçekleştirilen spor faaliyetlerinden 44 bin 13 vatandaş faydalandı. Her yaş grubuna hitap etti Hem çocuklar ve gençlerin hem de yetişkinlerin sağlıklı biçimde spor yapabildikleri başlıca merkezlerden biri olan Yunus Emre Spor Tesisleri’nde 2024 yılında 5 bin 975 kişi kurslara katıldı. Tesislerde çocuklar için jimnastik, tekvando, basketbol, voleybol, masa tenisi, satranç ve futbol; yetişkin kadınlar için ise zumba, pilates ve aerobik eğitimleri gerçekleştirildi. Hem yüzme öğrendiler hem de spor yaptılar Mustafa Kemal Atatürk Spor Kompleksi Su Sporları Merkezi, çevre dostu enerji tasarrufu alanında yeşil bina uygulamalarını uluslararası alanda sertifikalandıran LEED Sertifikası’nı ’Altın Puan’ kriteri ile alan Türkiye’nin ilk kamu binası olma özelliğini taşıyor. 2015 yılında hizmete açılan kompleksten açık havuz da dahil olmak üzere 14 bin 60 kişi yararlandı. Merkez sayesinde ilçe halkı hem yüzme öğrendi hem de spor yapma imkanı buldu. Halı sahalar 8 bin 280 kişiye hizmet verdi Tepebaşı Belediyesi bünyesinde bulunan Behiç Erkin Spor Kompleksi, Esentepe Halı Sahası ve Ediz Bahtiyaroğlu Futbol Sahası’ndan ise 8 bin 280 kişi faydalandı. Özellikle 7-13 yaş çocuklar için düzenlenen futbol yaz okullarında çocuklar spor yaparken futbolun inceliklerini öğrendi. Çeşitli aktiviteler yapıldı Belediye bünyesinde bulunan salonlarda gerçekleştirilen yetişkin yoga, tekvando, çocuk yoga, ebeveynli yoga, yetişkin dans, çocuk dans, çocuk aikido, kick boks, taebo ve aikido, hamak yogası, pilates, zumba gibi spor etkinliklerinden ise 7 bin 243 kişi yararlandı. Ekip 7 bin 200 kişiye ulaştı Tepebaşı Belediyesi tarafından oluşturulan etkinlik ekibi ise birçok etkinlikte yer alarak hem çocuklara hem de yetişkinlere yönelik aktiviteler gerçekleştirdi. Bu aktivitelere katılan 7 bin 200 kişi dikkati, başarıyı, beceriyi, takım çalışmasını, görev paylaşımını, ekip duygusunu ve takım çalışmasını pekiştirecek oyunlar oynadı. Öte yandan açık havada düzenlenen etkinlikler de vatandaşların yoğun katılımı ile gerçekleşti. Yıl boyunca açık alanlarda yapılan yoga ve sabah egzersizlerine bin 225 kişi katıldı. Ahmet Ataç: "Çok sayıda alternatif sunan bir belediye" Konuyla ilgili açıklamada bulunan Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, "Biz Tepebaşı Belediyesi olarak çocuklarımızın, gençlerimizin ve de yetişkinlerimizin spor yapmasının çok büyük bir öneme sahip olduğuna inanıyor ve çalışmalarımızı bu çerçevede gerçekleştiriyoruz. 1990’lı yıllarda bu açıdan çok nahoş bir Tepebaşı vardı. Birçok nesil de spor yapmaktan mahrum ya da çok kısıtlı imkanlar ile yetişti. Fakat bizim dönemimiz ile birlikte kentimiz çok sayıda spor alanı kazandı. Çocuklarımız, gençlerimiz sağlıklı ve güvenli bir ortamda spor yaparak yetişebiliyor. Yetişkinlerimiz de birçok branş arasından kendilerine uygun olan bir dalı seçerek sağlıklı kalabiliyor. Ne mutlu ki Tepebaşı, spor alanları ile vatandaşlarına çok sayıda alternatif sunan bir belediye konumunda. Kentimizde spora yaptığımız yatırımlar devam edecek” ifadelerini kullandı.
Kocaeli Bilgievleri, 2024’te 24 bin öğrenciye kucak açtı Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ödüllü gençlik projesi "Kılavuz Gençlik" çatısı altında hizmet veren Bilgievleri’nden 2024 yılında 24 bin 471 öğrenci faydalandı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin "Kılavuz Gençlik" çatısı altında ilkokul ve ortaokul öğrencilerine ücretsiz eğitim hizmeti sunduğu Bilgievleri, çocukların öncelikli tercihi oluyor. Kocaeli’nin 11 ilçesinde bulunan 16 Bilgievi’nde, çocukların enerjilerini doğru yönde kullanmalarına ve yeteneklerini keşfetmelerine imkan tanınıyor. 24 bin 471 öğrenci hizmet aldı Kocaeli’de 6-14 yaş öğrencilerin ikinci adresi olan Kılavuz Gençlik Bilgievleri’ne 2024 yılı içerisinde 7 bin 795 öğrenci yeni kayıt yaptırdı. Böylece toplam 24 bin 471 öğrenci aktif olarak Bilgievleri’nden faydalandı. Kulüp ve atölye çalışmaları Kulüp ve atölye etkinlikleri ile bilim, sanat ve teknoloji alanlarında öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine imkan sağlanırken, öğretmenlerin rehber olduğu ve öğrenci ile etkileşimin yüksek olduğu yazarlık, kodlama, satranç, dijital okuryazarlık ve akıl oyunları kulüpleri de ders programına dahil edilerek uygulandı. Ayrıca 3D yazıcı, ebru, resim, müzik, ahşap atölyeleri ise öğrencilere yüz yüze eğitim verdi. Kulüp ve atölye faaliyetleri kapsamında 2024 yılında 12 bin 168 öğrenciye hizmet verildi. Bilişim atölyeleri faydalı oldu Bilgievleri’nde 2024 yılında öğrencilerin teknoloji alanındaki yeteneklerini keşfederek araştırma yapma, sorgulama ve derslerini pekiştirmelerine fırsat sunuldu. Dijital okur yazarlık çalışması ile öğrencilere problem çözme teknikleri öğretildi. 2024 yılı içerisinde 3D tasarım, dijital oyun tasarımı, robotik kodlama, temel bilgisayar eğitimi olmak üzere bilişim alanındaki atölyelerden 4 bin 31 öğrenci faydalanma fırsatı buldu. Yeteneklere göre yarışmalar Bilgievleri’nde öğrencilerin zihinsel, bedensel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla ilgi ve yeteneklerine uygun yarışmalar düzenlenirken, eğitim faaliyetleri içerisinde akıl oyunları, turnuvalar, spor etkinlikleri ve aile katılımlı etkinlikler gibi çalışmalar yapıldı. 2024 yılı içerisinde gerçekleştirilen zeka oyunları ve bilgi yarışmaları ile futbol-voleybol turnuvalarına toplam 2 bin 16 öğrenci katılım sağladı. Bilgi destek programları İlkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik Türkçe, matematik, fen bilimleri, hayat bilgisi ve İngilizce branşlarında okul derslerine destek mahiyetindeki kursların yanı sıra branş derslerine ek olarak değerler eğitimi dersi de müstakil olarak yapıldı. 2024 yılında Bilgievleri’nde eğitim gören 14 bin 323 öğrenci değer eğitimi temelli bilgi destek programlarından faydalandı. Yaz dönemi de verimli geçti Bilgievleri’nde çocuklar yaz döneminde vakitlerini hem eğlenerek hem de öğrenerek geçirdi. Yaz döneminden öğrencilerin en verimli şekilde yararlanabilmesi için Bilgievleri eğitmenleri tarafından özel eğitim programları hazırlandı. Öğrenciler manevi eğitimler, atölyeler, spor etkinlikleri ve eğlenceli birçok içerikten oluşan yaz okullarından faydalanma fırsatı buldu. Bilgievleri yaz okullarından 2024 yılında 7 bin 418 öğrenci hizmet aldı. Sosyal etkinliklere önem verildi Bilgievleri’nde 2024 yılında eğitim dışında öğrenci-veli iletişimini artırıcı çalışmalar da yapıldı. Başta sosyal ve kültürel geziler olmak üzere aile ziyaretleri, bilim merkezi ziyaretleri, deprem evi ziyaretleri, esnaf ve kurum ziyaretleri gibi etkinliklere de önem verildi. Bilgievleri’nin yürüttüğü sosyal etkinliklere 2024 yılında 3 bin 101 öğrenci katılım gösterdi. Kamp ve spor faaliyetleri Bilgievleri’nde kamp faaliyetleri tematik doğa kampları, dil kampları ve sınav hazırlık kampları şeklinde yürütülürken; tematik kamplar öğrenci, anne-kız ve baba-oğul kampları şeklinde gerçekleştiriliyor. Talep edilen branşlarda görevli antrenörler eşliğinde Bilgievi veya Spor Okulları bünyesinde bulunan tesislerde; satranç, basketbol, tekvando, voleybol, masa tenisi, cimnastik, atletizm, güreş, okçuluk, halk oyunları ve yüzme eğitimleri veriliyor. 2024 yılında 765 öğrenci kamp, bin 960 öğrenci ise spor faaliyetlerine katılım gösterdi. Değerler eğitimi dersleri Bilgievleri’nde değerler eğitimi çalışmaları, kılavuz değerler eğitimi müfredatına uygun olarak ders, etkinlik, atölye ve diğer faaliyetlerin içerikleri ile harmanlanarak yürütülüyor. Bu kapsamda değerler eğitimi dersi her sınıf düzeyine göre ayrı ayrı belirlenmiş 8 adet değer ile eğitim dönemi içinde uygulanıyor. Branş dersleri, atölye faaliyetleri ve sosyal etkinliklerde belirlenen değerler çerçevesinde eğitici, pekiştiren ve örneklendirmeleri içeren etkinlikler eğitmenler öncülüğünde yapılıyor. 2024 yılında 12 bin 149 öğrenci değerler eğitimi derslerinden faydalandı. Öğrencilere rehberlik hizmeti Eğitim ve öğretim hizmetlerinin genel amaçları çerçevesinde; öğrencilerin eğitim sürecinden yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde fayda sağlamaları amacıyla önleyici rehberlik, psiko-eğitim ve sosyo-eğitim programları, seminer ve rehberlik saatleri gibi alanlarda çalışmalar yürütüldü. Bu kapsamda Bilgievleri’ne kayıtlı veli ve öğrencilerin randevu alarak yararlanabildiği bir hizmet haline getirildi. 2024 yılında rehberlik hizmetlerinden 4 bin 618 öğrenci faydalandı. Kitap alışverişi imkanı sağlandı Bilgievi çocuk kütüphanelerinde her öğrenci seviyesine uygun başta çocuk kitapları olmak üzere öykü serileri, romanlar, sözlükler, meal kitapları, kaynak kitaplardan oluşan 100 bini aşkın kitap bulunuyor. Kütüphaneler hikâye kulübü, bilgi destek programı ve atölye çalışmalarında aktif olarak kullanılırken öğrenci ve velilere istedikleri kitapları ödünç alıp, okuduktan sonra geri getirme imkânı da sağlanıyor. Kütüphanelerde 2024 yılı içerisinde 5 bin 424 öğrenci kitapla buluşurken 25 bin 255 kitap okundu. Üreten sınıflar atölyesi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında öğrencilerin eğitim ve gelişimlerine katkı sunmak ve Bilgievi faaliyetlerinin tanınırlığını artırmak amacıyla okul gruplarına kulüp ve atölye çalışmaları uygulandı. Kocaeli genelinde uygulanan proje ile okullardan gelen öğrencilere de hizmet verildi. 2024 yılı içerisinde Üreten Sınıflar Atölyesi Projesi’nden 2 bin 764 öğrenci faydalandı.
Ankara ASO’dan Mesleki ve Teknik Eğitim Çalışma Raporu Ankara Sanayi Odası (ASO), Türkiye’nin insan kaynağının ekonominin talepleri doğrultusunda geliştirilmesi için yol haritası niteliği taşıyan “İş Gücü Piyasasına Mesleki ve Teknik Eğitimin Entegrasyonu: Uyum ve Gelecek Öngörüleri Çalışma Raporu’nu yayımladı. Raporda, Türkiye’deki mesleki ve teknik eğitime yönelik temel tespitler yapıldı. Ankara Sanayi Odası, Türkiye’de sanayinin daha da gelişmesi ve ekonomik kalkınmanın hızlanmasına katkı sağlamak için hazırladığı çalışma raporlarına bir yenisini daha ekledi. ASO, Türkiye’nin insan kaynağının ekonominin talepleri doğrultusunda ve yetkinliklerin güncellenmesi için yol haritası niteliği taşıyan “İş Gücü Piyasasına Mesleki ve Teknik Eğitimin Entegrasyonu: Uyum ve Gelecek Öngörüleri Çalışma Raporu”nu yayımladı. Raporda, Türkiye’deki mevcut mesleki ve teknik eğitim sistemi tüm detaylarıyla ele alındı. Almanya, Avusturya, Danimarka, Fransa, İspanya ve Norveç’in eğitim sistemlerinin de ele alındığı raporda, Türkiye’nin eksiklikleri tespit edilirken, politika önerilerine de yer verildi. Küresel ekonomilerde yaşanan dijitalleşme ve yeşil dönüşümün, mesleki ve teknik eğitim sistemlerinin yeniden yapılandırılmasını zorunluğu hale getirdiğinin vurgulandığı raporda, Türkiye’nin mesleki eğitim kurumlarının altyapı eksiklikleri ve müfredat yetersizlikleri nedeniyle uluslararası standartların gerisinde kaldığına dikkat çekildi. “Uçurum daha da derinleşebilir” Raporda, yeşil dönüşüm ve dijitalleşmenin, iş tanımlarını da radikal bir şekilde değiştirdiği belirtilerek, “Büyük veri, yapay zeka, yenilenebilir enerji gibi alanlarda oluşan yeni meslekler, mesleki ve teknik eğitimin bu dönüşüme ayak uydurmasını zorunlu hale getiriyor. Türkiye’nin bu dönüşümü yakalayabilmesi için mesleki eğitimi, dijital beceriler ve sürdürülebilirlik temelinde yeniden şekillendirmesi gerekiyor. Aksi takdirde, mevcut beceri setleri ile iş piyasası ihtiyaçları arasındaki uçurum daha da derinleşebilir” ifadelerine yer verildi. Kapsamlı bir eğitim reformuna ihtiyaç var Türkiye’nin yüzde 17,4 ile genç işsizliğinde OECD ülkeleri arasında en yüksek oranlardan birine sahip olduğunun belirtildiği raporda, işverenlerin ’beceri eksiklikleri’ nedeniyle çalışan bulmakta zorlandığına dikkat çekildi. Mesleki ve teknik lise mezunlarının iş gücüne katılım oranı görece yüksek olsa da, işverenler tarafından yeterli niteliklere sahip görülmemelerinin, bu okullardan mezun olan gençlerin istihdamını zorlaştırdığı vurgulanarak, “Milli Eğitim Bakanlığı ile İŞKUR gibi kurumlar arasında geliştirilecek daha sıkı bir iş birliği, mezun-işveren eşleşmesini kolaylaştırabilir ve işsizliği azaltabilir” denildi. Türkiye’de eğitimin kalitesi ve iş gücü piyasası ihtiyaçları arasındaki uyumsuzluğa dikkat çekilen raporda, bu sorunu çözmek için kapsamlı bir eğitim reformuna ihtiyaç olduğu savunuldu. Mesleki eğitimin kalitesi ve prestiji yükseltilmeli Türkiye’de mesleki eğitime yönelik, “niteliksiz öğrencilerin eğitimi” şeklinde toplumsal bir algı olduğunun vurgulandığı raporda, bu durumun başarılı öğrencilerin mesleki liseleri tercih etmemesi yönündeki önyargıyı güçlendirdiği ifade edildi. Almanya ve Finlandiya gibi ülkelerde mesleki eğitimin prestijinin yüksek olduğuna dikkat çekilerek, “Türkiye’nin bu algıyı değiştirebilmesi için mesleki eğitimin kalitesini artırarak daha nitelikli öğrencileri çekmesi ve mezunları için istihdam fırsatlarını güçlendirmesi gerekiyor” ifadelerine yer verildi. Raporda, “Türkiye, OECD ülkeleri arasında ne eğitimde ne de istihdamda olan gençlerin oranının (yüzde 27,93) en yüksek olduğu ülkelerden biri. Bu kesimin iş gücüne dahil edilebilmesi için mesleki eğitimin çekiciliği artırılmalı ve bu programlar daha erişilebilir hale getirilmelidir. Aynı zamanda sosyal ve ekonomik politikalarla bu gençlerin eğitim-iş döngüsüne dahil edilmesi sağlanmalıdır” görüşüne yer verildi. "İşyeri ve okul temelli mesleki eğitim” Raporda Almanya’daki ikili eğitim sisteminin işyeri ve okul temelli öğrenmeyi bir araya getirerek mesleki eğitimi iş gücü piyasasına en etkili şekilde entegre ettiğine vurgu yapılarak, “Türkiye’de bu modelin uygulanması, sanayi ve eğitim kurumları arasında daha güçlü bir iş birliği gerektiriyor. Özellikle teknolojik alanlarda bu sistem, Türkiye’nin genç işsizliği azaltma çabalarına katkı sağlayabilir” denildi. Raporda, Avusturya ve Danimarka’da uygulanan, gençlerin mesleki beceriler kazanmasını sağlayan çıraklık eğitim modellerinin Türkiye için önemli bir rehber olabileceği de belirtildi. Türkiye’de işsizliğin ana nedenlerinden birinin beceri eksikliği olduğuna dikkat çekilen raporda, “Mesleki eğitim müfredatının sanayinin ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesi, işverenlerin bu şikayetlerini azaltabilir ve iş gücü piyasasında daha etkili bir eşleşme sağlayabilir” ifadelerine yer verildi. Raporda, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin akademik eğitimde yetersiz olduğunun altı çizilerek, müfredat reformları ve öğretmen eğitimine yönelik yatırımların, sorunun çözümünde kritik öneme sahip olduğu değerlendirmesi yapıldı. “Genç işsizlik oranını düşürmek için kritik bir adım” Ankara Sanayi Odası’nın hazırladığı çalışma raporlarıyla sanayinin daha da gelişmesi ve ekonomik kalkınmanın hızlanmasına katkı sağlamayı amaçladığını belirten ASO Başkanı Seyit Ardıç, “Sanayideki beceri ihtiyaçlarını karşılayacak, teknolojik donanımı yüksek bir mesleki eğitim ekosistemi oluşturmak Türkiye’nin hem iş gücü kalitesini artıracak hem de genç işsizlik oranlarını düşürmek için kritik bir adım olacak” dedi.