GÜNDEM - 16 Mart 2025 Pazar 17:46

Kızılay Kars Şube Başkanı Kübra Hüryurt oldu

A
A
A
Kızılay Kars Şube Başkanı Kübra Hüryurt oldu

Kızılay Kars Şubesi Olağan Genel Kurulu Kars’ta Kızılay’a ait yerleşkede gerçekleştirildi.


Kızılay delegelerinin oy kullandığı Olağan Genel Kurulda, geçerli oyların tamamını alan Kafkas Üniversitesi Öğretim Görevlisi Kübra Hüryurt, Kızılay Kars Şube Başkanı seçildi.


Kübra Hüryurt, 157 yıllık Kızılay tarihinin Kars’taki ilk kadın başkanı olarak da tarihe geçti. Kızılay Kars Şubesi yerleşkesinde gerçekleşen olağan genel kurulda tek listeyle seçime giren Kübra Hüryurt, "Kızılay, sadece bir yardım kuruluşu değil, bu ülkenin vicdanıdır! Kriz anlarında umut, zor zamanlarda güven ve her daim iyiliğin en güçlü temsilcisidir. İşte bu sorumluluğun bilinciyle, Kızılay’ın misyonunu daha da ileriye taşımak için buradayız" dedi.


Genel kurulda konuşan Kübra Hüryurt sözlerini şöyle sürdürdü:


"Kızılay’ın 157 yıllık köklü geçmişini gururla taşırken, geleceğe daha sağlam adımlarla yürümek istiyoruz. Bugüne kadar yapılan güzel işleri daha da ileriye götürmek istiyoruz. Önümüzde büyük hedefler var. Bizler, sadece kriz anlarında değil, her zaman ve her şartta insanların yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. Bizler, Kızılay’ın asil ruhunu yaşatan bir nesiliz. Burada bulunmamızın tek sebebi, insanlığa hizmet etmek ve mazlumun, muhtacın, düşkünün yanında olmaktır. Sizlerin desteğiyle, Kızılay’ı daha ileriye taşıyacağımıza yürekten inanıyorum".


Kızılay Kars Şube Başkanlığı’nı Sıddık Demir’den devralan Kübra Hüryurt, Demir’e Türk Kızılayı’na sunmuş olduğu değerli katkılardan dolayı plaket takdim etti. Kübra Hüryurt başkanlığındaki Kızılay Kars Şubesi Yönetim Kurulu ise şu isimlerden oluştu: "Yücel Yücel, Coşkun Fahrioğlu, Müjgan Cengiz, Onur İbrahimoğlu, Metin İrenci, Sevilay Sel, Uğur Aydın, Pelin Günerhan, Sibel Polat, Alişan Ekinci".



Kızılay Kars Şube Başkanı Kübra Hüryurt oldu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Hanehalklarının yüzde 7,8’i en az bir üyesi için evde bakım hizmetine ihtiyaç duydu Hanelerin yüzde 7,8’i en az bir üyesinin uzun dönemli fiziksel veya zihinsel hastalık, sakatlık veya yaşlılık nedeniyle sağlık ve evde bakım hizmetlerine ihtiyaç duydu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılı Hizmetlere Erişim ve Ayrımcılık verilerini paylaştı. Buna göre, hanelerin yüzde 7,8’i en az bir üyesinin uzun dönemli fiziksel veya zihinsel hastalık, sakatlık veya yaşlılık nedeniyle sağlık ve evde bakım hizmetlerine ihtiyaç duydu. Sağlık ve evde bakım hizmetlerine ihtiyaç duyan hanehalklarının yüzde 9,6’sı, bu fert/fertlerin bakımı için profesyonel sağlık ve bakım hizmeti veren kişilerden, hane tarafından ödenmese dahi (örn; devlet tarafından ödeniyorsa) evde ücret karşılığı bakım hizmetlerine erişebildi. Sağlık ve evde bakım hizmetlerine ihtiyaç duyan hanehalklarının yüzde 90,4’ü ise evde sağlık ve bakım hizmeti alamadı. Çocukların yüzde 1,5’i zorunlu eğitim saatleri dışında profesyonel bakım hizmetine ihtiyaç duydu Zorunlu eğitim faaliyeti dışında uzmanlaşmış bir kişi veya kurumdan alınan bakım hizmetine veya bu bakım hizmetinden faydalanıp daha fazlasını almaya ihtiyaç duyan 0-12 yaş arasındaki çocukların oranı yüzde 1,5 olarak tahmin edildi. Uzmanlaşmış bir kişi veya kurumdan alınan bakım hizmetine ihtiyaç duyan bu çocukların yüzde 74,7’si maddi yetersizlik, yüzde 21,4’ü hizmet alınacak yerin koşulları ile uyumsuzluğu, yüzde 3,9’unun ise diğer nedenlerle bakım hizmetine ulaşamadığı tespit edildi. Toplu taşıma harcamaları hanelerin yüzde 5,3’üne çok yük getiriyor Son 12 ay içerisinde toplu taşıma harcamalarının haneye getirdiği yük incelendiğinde; hanehalklarının yüzde 5,3’üne toplu taşıma harcamasının çok yük getirdiği, yüzde 46,7’sine ise biraz yük getirirken, yüzde 33,6’sına ise yük getirmediği görüldü. Hanehalklarının yüzde 14,4’ünün toplu taşıma harcaması olmadı. Fertlerin yüzde 2,4’ü kamu kurumunda veya kamu hizmeti alırken ayrımcılığa uğradığını hissetti Son 12 ay içerisinde 15 ve daha yukarı yaştaki fertlerden, herhangi bir kamu kurumunda veya kamu hizmeti alırken (yüz yüze, telefon veya e-posta) bir kez bile olsa ayrımcılık hissedenlerin oranı yüzde 2,4 oldu. Son beş yıl içerisinde konut kiralamaya veya satın almaya çalışırken ayrımcılığa uğradığını hissedenlerin oranı ise yüzde 1,1 olarak tahmin edildi. Son 12 ay içerisinde ebeveyn/veli veya öğrenci olarak bir eğitim kurumundan biri ile iletişim kurarken ayrımcılığa uğrayanların oranı yüzde 0,8, kamusal alanlarda (alışveriş merkezi, kafe, restoran vb.) veya eğlence/spor tesislerini kullanırken ayrımcılığa uğradığını hissedenlerin oranı ise yüzde 0,6 oldu.