EĞİTİM - 04 Ocak 2023 Çarşamba 19:23

Çeşmeli öğrenciler topraksız tarım yapmaya başladı

A
A
A
Çeşmeli öğrenciler topraksız tarım yapmaya başladı

İzmir Çeşme’de bulunan İsmail Güral Ortaokulu öğrencileri, Fen ve Teknoloji Öğretmeni Aydın Kaya öncülüğünde, öğretmenler odasındaki arıtma cihazının kanalizasyona giden atık suyunu değerlendirerek, topraksız marul yetiştirmeye başladı.

İzmir Çeşme’de bulunan İsmail Güral Ortaokulu öğrencileri, Fen ve Teknoloji Öğretmeni Aydın Kaya öncülüğünde, öğretmenler odasındaki arıtma cihazının kanalizasyona giden atık suyunu değerlendirerek, topraksız marul yetiştirmeye başladı. Projenin mimarı Kaya, "Umarım burada yerel imkanlarla geliştirmiş olduğumuz inovasyon ve girişim, Alaçatı’mızda ve ülkemizde yaygınlaşır" dedi.


Çeşme’deki öğrenciler, öğretmenlerinin öncülüğünde çevreci projeler üretmeye devam ediyor. Alaçatı Mahallesi’ndeki İsmail Güral Ortaokulu’ndaki öğrenciler de, Fen ve Teknoloji Kulübü Öğretmeni Aydın Kaya öncülüğünde topraksız tarım yapmaya başladı. Öğretmenler odasında bulunan arıtma cihazının kanalizasyona giden atık suyunu değerlendirmek isteyen Fen Bilgisi Öğretmeni Aydın Kaya, Okul Müdürü Mehmet Sait Haydaroğlu’nun da desteği ile atık suyu değerlendirmek için proje geliştirdi. Kanalizasyona giden atık suyu boruyla öğretmenler odasının balkonuna taşıyan Kaya, internetten yaptığı araştırmayla topraksız tarım için gereken düzeneği balkona kurarak, öğrencilerle birlikte topraksız marul yetiştirmeye başladı.



"Öğrencilerimize hem çevre bilinci kazandırıyoruz, hem de topraksız tarımı öğretiyoruz"


Fen ve Teknoloji Kulübü Öğretmeni Aydın Kaya’nın geliştirdiği proje ile daha önce kanalizasyona karışan suyun tamamının değerlendirildiğini belirten Okul Müdürü Mehmet Sait Haydaroğlu, "Öğrencilerimize hem çevre bilinci kazandırıyoruz, hem de topraksız tarımı öğretiyoruz. Öğretmenimizin kurduğu düzenekteki fazla suyu da boruyla bahçemize taşıyarak, bahçemizdeki ağaçları suluyoruz. Daha önce kanalizasyona karışan suyun tamamını değerlendirmiş oluyoruz" diye anlattı.



"Su israfının önüne geçebilmek için yeni bir inovasyon geliştirdik"


Fen ve Teknoloji Kulübü Öğretmeni Aydın Kaya da geliştirdiği proje hakkında bilgi vererek, "Ülkemizde ve Çeşme’de birçok ev ve işyerinde yoğun şekilde su arıtma cihazları kullanılıyor. Alaçatı’da ise arıtma cihazı kullanım oranı neredeyse yüzde 100 oranında. Arıtma cihazları şebeke suyunu her ne kadar arıtarak, daha kaliteli ve içilebilir hale getirse de, herkesin gözünden kaçan husus; arıtılan her bir litre suya karşılık, kanalizasyona yaklaşık 4 litre su pompaladığıdır. İşte biz İsmail Güral Ortaokulu Fen ve Teknoloji Kulübü olarak bu soruna bir çözüm bulabilmek ve su israfının önüne geçebilmek için yeni bir inovasyon geliştirdik" diye açıkladı.



"Yüzde 100 su tasarrufu sağlamış bulunmaktayız"


Öğretmenler odasındaki arıtma cihazından kanalizasyona giden atık suyu, boruyla öğretmenler odası önündeki balkona taşıdıklarını söyleyen Kaya, "Balkonda kurduğumuz ve tasarımı Fen ve Teknoloji Kulübü’müze ait olan bir sistemle; toprak kullanmadan, sadece su ile marul yetiştirmeye başladık. Kurduğumuz sisteme gelen suyun fazlasını da bir boruyla okulumuz bahçesine aktararak, bahçemizdeki bitkileri ve ağaçları suluyoruz. Sonuç olarak yüzde 100 su tasarrufu sağlamış bulunmaktayız. Umarım burada yerel imkanlarla geliştirmiş olduğumuz inovasyon ve girişim, Alaçatı’mızda ve ülkemizde yaygınlaşır. Kulübümüze katkılarından dolayı tüm velilerimize ve bizlerden desteğini esirgemeyen, başta Okul Müdürümüz Mehmet Sait Haydaroğlu olmak üzere tüm yöneticilerimize teşekkür ediyoruz" diye belirtti.


İsmail Güral Ortaokulu 5. sınıf öğrencilerinden Ege Kurtaran ve Tuana Ulaş da, öğretmenleri öncülüğünde gerçekleştirdikleri proje hakkında bilgi verdiler. Öğrenciler, öğrendikleri topraksız tarımı evlerinde de uygulayacaklarını söylediler.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir Aliağa’dan doğu illerindeki öğrencilere bisiklet Aliağa Cumhuriyet İlkokulu’nun hayata geçirdiği "Velespitim Pırıl Pırıl" projesi kapsamında, Iğdır, Ardahan ve Kars’taki öğrencilere toplam 42 adet bisiklet hediye edildi. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün "İyilik Gönüllüleri" projesi kapsamında başlatılan "Velespitim Pırıl Pırıl" Kasım ayı projesi, Aliağa Cumhuriyet İlkokulu öğrencileri ve öğretmenlerinin duyarlılığı sayesinde hayata geçirildi. Proje kapsamında, Iğdır Tuzluca Eğrekdere İlkokulu, Ardahan Göle Tahtakıran İlkokulu ve Kars Alçılı İlkokulu’nda eğitim gören öğrencilere toplam 42 adet bisiklet hediye edildi. Bisikletler, çocukların hayallerine ulaşmalarına vesile oldu. Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, "Bu bisikletler, çocuklarımızın hayallerine yol arkadaşlığı yapacak, kimi köy yollarında rüzgarla yarışacak, kimi bir arkadaşını ziyaret etmek için pedal çevirecek. Ancak en önemlisi bu bisikletler onlara umut ve mutluluk getirecek." ifadeleri kullanıldı. Bisikletlerine kavuşan öğrenciler, sosyal medyada "Aliağa Cumhuriyet İlkokulu’na teşekkür ederiz" yazılı görseller paylaşarak mutluluklarını dile getirdi. Proje, Aliağalı iş insanlarının ve Kafkas Üniversitesi Öğretim Görevlisi Üstüner Baki’nin destekleriyle gerçekleştirildi. Projenin hayata geçmesinde destek veren tüm veliler, Aliağalı iş insanları ve bisikletlerin ulaşım ve teslimatında büyük katkıları olan Kafkas Üniversitesi Öğretim Görevlisi Üstüner Baki’ye teşekkür edildi.
Ankara Türk Eğitim-Sen’den ’her nöbet için ücret ödensin’ talebi Türk Eğitim-Sen, öğretmenlere her nöbet için ücret ödenmesi talebinde bulundu. Türk Eğitim-Sen’den yapılan yazılı açıklamada, "Bilindiği gibi Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlere nöbet görevi verilmekte, haftalık tutulan nöbet sayısı okul yönetimleri tarafından belirlenmekte, öğretmenlere verilecek nöbet sayısında üst sınır bulunmamakta olup, ücret olarak ise sadece bir nöbet görevi için üç saat ek ders ücreti ödenmekte, birden fazla tutulan nöbet görevleri için ise ek ders ücreti ödenmemektedir. Ayrıca hafta sonları açılan destekleme ve yetiştirme kurslarında da öğretmenlere nöbet görevi verilmekte olup, bu görevler için de ek ders ücreti ödenmemektedir. Diğer taraftan ücretli olarak çalışan öğretmenlere de nöbet görevi verilmekte olup, ücretli öğretmenler de bu görevleri karşılığında ücret alamamaktadır. Diğer bir ifadeyle birden fazla tutulan nöbetler, ücretli öğretmenlerin tuttuğu nöbetler ve destekleme yetiştirme kurslarında tutulan nöbetler için ücret ödenmeyerek öğretmenler angarya olarak çalıştırılmakta, ücret verilmeyerek mağdur edilmektedirler" ifadelerine yer verildi. Açıklamanın devamında şunlar kaydedildi: "Öte yandan devlet; çalışanlarının haklarını korumak, çalışanlarının hak ettiği ücreti ödemek zorundadır. Yukarıda bahsettiğimiz nöbet görevini yerine getiren öğretmenlere yapılacak olan ödeme de Bakanlığın bütçesine ekonomik anlamda çok da fazla yük getirmeyecektir. Bu nedenle öğretmenlerimizin yerine getirdikleri her bir nöbet görevine karşılık hak ettikleri ücretlerinin ödenmesi ve nöbet görevi noktasında öğretmenlerimizin teşvik edilmesi gerekmektedir. Diğer taraftan, nöbet görevini yerine getirmeyen öğretmenler hakkında disiplin soruşturması açılarak ceza veriliyor ise; yani öğretmenler nöbet tutmaya zorlanıyor ise bu durumda her türlü nöbet görevine karşılık ücret ödenmesi hak ve adalet gereğidir. Devlet kurumları her türlü şart altında angaryadan kaçınmalı, çalışanlarının hak ettiği ücretleri gecikmeksizin ödemelidir." Açıklamada, "Bakanlığa bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlere haftada birden fazla nöbet görevi verilmesi durumunda her bir nöbet görevine karşılık ek ders ücreti ödenmesi, hafta sonlarında açılan destekleme ve yetiştirme kurslarında öğretmenlere nöbet görevi verilmesi durumunda bu görevlere ek ders ücreti ödenmesi, ücretli öğretmenlere de nöbet görevi verilmesi durumunda bu görevlere karşılık ek ders ücreti ödenmesi için gerekli yasal düzenlemelerin yapılması, yasal düzenlemeler yapılıncaya kadar ek ders ücreti ödenmesi hak ve adalet gereğidir" denildi.
Yalova Çiftlikköy’de Sanat Atölyesi açıldı Çiftlikköy Şehit Muhammet İslam Altuğ Anadolu İmam Hatip Lisesi bünyesinde kurulan Sanat Atölyesi’nin açılışı gerçekleştirildi. SADA Kültür Sanat ve Edebiyat Projesi kapsamında inşa edilen sanat atölyesinin açılışı büyük bir coşkuyla gerçekleştirildi. Açılış törenine Çiftlikköy Kaymakamı Ali Ada, Yalova İl Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Akmeşe, Çiftlikköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Zeki Sitar, öğretmenler, öğrenciler ve sanatseverler katıldı. Sanat atölyesi, Mevlana’nın 7 öğüdünden ilham alınarak tasarlandı ve hat, çini, ebru, mozaik gibi geleneksel sanat dallarını merkezine alan bir anlayışla oluşturuldu. Atölyenin yapımı, hibe destekleri, sponsorlar ve okul aile birliğinin katkılarıyla tamamlandı. Açılışta düzenlenen workshoplar büyük ilgi gördü. Etkinliklere katılan öğrenciler ve misafirler, geleneksel Türk sanatlarını deneyimleme fırsatı buldu. Çini boyama, ebru yapımı ve hat sanatı gibi uygulamalar, katılımcılara unutulmaz anlar yaşattı. Sanat atölyesi, öğrencilerin sanatsal becerilerini geliştirebileceği, kültürel birikimlerini artırabileceği ve geleneksel sanatlara olan ilgiyi artırmayı amaçlayan önemli bir proje olarak öne çıkıyor. Açılışta konuşan yetkililer, atölyenin genç yeteneklere ilham vereceğini ve kültürel mirası gelecek nesillere aktarmada önemli bir rol oynayacağını belirtti. Çiftlikköy Şehit Muhammet İslam Altuğ Anadolu İmam Hatip Lisesi, sanata ve eğitime katkı sağlayan bu projeyle büyük bir başarıya imza atarak yerel ve ulusal düzeyde örnek bir çalışma gerçekleştirmiş oldu.
Sinop Sinop Defterdarlığı dolandırıcılara karşı uyardı Sinop Defterdarlığı vatandaşları dolandırıcılara karşı uyardı. Sinop Defterdarlığı’ndan yapılan açıklamada, “İlimiz genelinde 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun 69’uncu maddesi kapsamında gerçekleştirilen hasılat denetimlerinden sonra mükelleflerimize kendini avukat, arabulucu vb. şekilde tanıtarak, söz konusu denetimlerde ve vergilendirme süreçlerinde yardımcı olunacağı vaat edilerek dolandırıcılık girişimlerinde bulunulduğu öğrenilmiştir. Bu nedenle, mükelleflerimizin ve vatandaşlarımızın bu türden sahtecilik girişimlerinden dolayı mağdur olmalarını önlemek amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, vergilendirme işlemlerine (vergi iadesi dahil) yönelik olarak hiçbir şekilde mükellefler ile e-posta yoluyla iletişim kurmamaktadır. Belli numaraları aramaya yönlendirme yapan sahte SMS’ler başkanlığımızca gönderilmemekte ve kurumumuzla bir ilgisi bulunmamaktadır. Denetim ve vergilendirme süreçlerine ilişkin telefon, e-mail, SMS vb. üzerinden yapılan girişimler aldatma ve sahtecilik yoluyla haksız maddi menfaat temini amaçlı girişimler olup, Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı ve Defterdarlığımız ile bir ilgisi bulunmamaktadır. Yukarıda yer alan veya benzeri yöntemler kullanılarak maddi menfaat temin etmeye veya kredi kartı bilgilerini elde etmeye yönelik sahtecilik ve dolandırıcılık girişimlerine karşı mükelleflerimizin ve vatandaşlarımızın dikkatli olmaları, bu tür sahte belge, e-posta, SMS vb. dikkate almamaları ve herhangi bir soru, bilgi ve ihbar için 189’nolu Vergi İletişim Merkezi’ni aramaları gerektiği kamuoyuna saygıyla duyurulur” denildi.