GENEL - 03 Mart 2021 Çarşamba 09:41

Başkan Sandal’dan esnafa can suyu

A
A
A
Başkan Sandal’dan esnafa can suyu

Bayraklı Belediyesi Meclisi, pandemi sürecinde sıkıntılı günler yaşayan esnafa destek olmak amacıyla önemli kararlar aldı.

Bayraklı Belediyesi Meclisi, pandemi sürecinde sıkıntılı günler yaşayan esnafa destek olmak amacıyla önemli kararlar aldı. Buna göre ilçe sınırları içinde yer alan ve pandemi sürecinde dükkanları kapalı kalan esnaftan katı atık, çevre temizliği ile ilan ve reklam vergileri alınmayacak. Öte yandan yiyecek-içecek ağırlıklı hizmet veren kafe gibi işletmelere de gıda paketi ve 500 lira nakdi yardım yapılacak. Bayraklı Belediye Başkanı Serdar Sandal, zor günler geçiren esnafın her zaman yanında olduklarını belirtti.


Bayraklı Belediyesi Mart ayı olağan meclis toplantısının ana gündem konuları pandemi sürecinde maddi ve manevi sıkıntılar çeken esnafa yapılacak destekler oldu. Pandemi boyunca ilçe sakinlerinin temel ihtiyaçları noktasında imkanlar dahilinde her konuda destek veren, kimseyi yalnız bırakmayan Başkan Sandal, zorlu sürecin dayanışmayla atlatılacağını bir kez daha vurguladı.



İşletmelere gıda paketi ve nakdi yardım


Bayraklı Belediyesince Korona virüsü tedbirleri kapsamında Bayraklı’da faaliyetlerini durduran veya ara veren kıraathane, çay ocağı, internet kafe, oyun salonu ve yiyecek-içecek satışı yapan işletme sahiplerine gıda paketi, 500 lira da nakdi destekte bulunulacak. Mecliste gündeme gelen konu ikinci oturumda oylanmak üzere ilgili komisyonlara havale edildi.



Vergiler alınmayacak


Ayrıca yine salgın tedbirleri kapsamında faaliyetlerine belirli süre ara verilmiş olan umuma açık istirahat ve eğlence yerleri, lokanta, restoran, paket servisi yapmayan pastane, birahane, kıraathane, kırbahçesi, dernek lokali, çay bahçesi, kuaför, berber, yüzme havuzu, hamam, sauna, masaj salonu, spor salonları, sinema salonları, lunapark, internet ve oyun salonu, bilardo ve nargile salonları gibi işyerlerinin kapalı olduğu sürelerde katı atık bedelleri ile başvuruda bulunmaları halinde kapalı bulunulan dönemlere ait çevre temizlik vergisi ile ilan ve reklam vergileri alınmayacak. Meclis toplantısında komisyonlara gönderilen madde ikinci oturumda karara bağlanacak.



Pazarcılara tahsis ücreti desteği


Meclis gündeminde yer alan madde ile ayrıca, pazar yerlerinde giyim ve oyuncak, züccaciye, süs eşyası, çanta tezgahı bulunanlar ile hafta sonu sokağa çıkma yasakları nedeniyle tezgahlarını açamayan pazarcıların, tezgahlarını açmadığı sürelerde pazar yeri tahsis ücretleri alınmayacak. Devlet okulları, özel okullar, ana sınıf ve anaokulları, öğrenci yurtları ile bu yerlerde faaliyet gösteren kantin işletmelerinin kapalı olduğu sürelerde de işyerlerinin katı atık bedelleri ile ayrıca başvuruda bulunmaları halinde, kapalı bulunulan dönemlere ait çevre temizlik vergisi ile ilan ve reklam vergileri tahsil edilmeyecek. Meclis üyeleri tarafından komisyonlara gönderilen, Bayraklı esnafına can suyu niteliğindeki destekler ile ilgili maddeler; bir sonraki mecliste kabul edilmek üzere oylanacak.



Başkan Sandal’dan teşekkür


Öte yandan, İzmir Büyükşehir Belediyesinin geçtiğimiz gün gerçekleştirdiği olağanüstü meclis toplantısında, 30 Ekim depremi sonrası ağır ve orta hasarlı olarak tespit edilen ruhsatlı yapılar ile 1 Ocak 1998 tarihinde yürürlüğe giren “Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkındaki Yönetmelik” öncesinde ruhsat alan yapılar veya 6306 sayılı kanun kapsamında riskli olarak belirlenen ruhsatlı yapıları kapsayan düzenleme oy birliği ile kabul edilmişti. Uygulama gereği ilçe belediye meclislerinde de kabul edilmesi gereken önerge Bayraklı Belediye Meclisi’nde de görüşüldü. Komisyonlara sevk edilen madde Cuma günü yapılacak meclis Mart ayı ikinci oturumunda oylanarak Büyükşehir Belediyesine gönderilecek. Konuyla ilgili konuşan Bayraklı Belediye Başkanı Serdar Sandal, “Pazartesi olağanüstü mecliste kabul edilen bir önergeyle birlikte ihtiyaçlarımıza cevap veren bir uygulamanın önü açıldı. Bayraklılı yurttaşlarımız adına emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kilis Kilis’te hijyen baskını: Gıda imalathanesi 4 günlüğüne kapatıldı Kilis’te ihbar üzerine harekete geçen Kilis Belediye Başkanı Hakan Bilecen, zabıta ekipleriyle birlikte Suriyeli bir vatandaşa ait gıda imalathanesinde denetim gerçekleştirdi. Denetimde imalathane 4 gün süre ile kapatıldı. Kilis’te ihbar üzerine gıda imalathanesine baskın yapan Belediye Başkanı Hakan Bilecen, hijyen kurallarına uyulmadığı tespit edilen iş yerini 4 gün süreyle kapattı. Bilecen, "Kendi yemediklerimi halkıma da yedirmem" diyerek denetimlerin artarak süreceğini vurguladı. Başkan Bilecen yaptığı açıklamada, "İhbar üzerine geldik. Tavukların yerde olduğunu, hemen yanında ayakkabıların bulunduğunu ve buzdolaplarının gıda saklamaya uygun olmadığını, pas içinde olduğunu gördük. Buna kayıtsız kalamazdık. Zabıta müdürümüzle birlikte bizzat geldim. Kanunun bana verdiği yetkiyle bu iş yerini 4 gün süreyle kapatacağım. Tekrarı halinde yaptırım daha da ağır olacak" dedi. "Denetimler ayrımsız sürecek" Kentteki tüm gıda işletmelerinin titizlikle denetleneceğini belirten Başkan Bilecen, "Bu şehirde denetimler sıklıkla devam edecek. Gıda maddesi satılan her yer, insan ayrımı yapılmaksızın denetlenecek. Bu, vatandaşımızın eşit şartlarda rekabet etmesini sağlayacak. Bir esnaf haftada bir denetlenirken, diğerinin denetlenmemesi bu tarz görüntülere neden oluyor" ifadelerini kullandı. "Ben kendi yemediklerimi halkıma da yedirmem" Denetimlerin artırılacağını vurgulayan Başkan Bilecen, "Kurumsal marketler, küçük ve büyük esnaflar dahil herkes denetlenecek. Halk sağlığı ile kimse oynayamaz. Ben kendi yemediklerimi halkıma da yedirmem. Bunun önüne geçeceğim. Belediye Başkanı olarak söz veriyorum" şeklinde konuştu. İş yerinin encümen kararı olmaksızın 4 gün süreyle kapatıldığını belirten Bilecen, "İl Sağlık Müdürlüğü’ne de bilgi verelim. Ayrıca onlar da denetlesin’’ dedi. Başkan Bilecen, iş yerine 2 bin 950 TL idari para cezası kesildiğini de belirterek, "Ceza miktarı düşük görünebilir ama biz yasal sınırlar içinde hareket ediyoruz. Bu ilk olduğu için bu şekilde işlem yaptık" diye konuştu.
İstanbul Esenyurt Belediyesi işten çıkarma iddialarını yalanladı Esenyurt Belediyesi, çok sayıda belediye çalışanının işten çıkarıldığı iddialarını yalanladı. Esenyurt Belediyesi tarafından belediye çalışanlarının işten çıkarıldığı iddialarına ilişkin yazılı açıklama yapıldı. Açıklamada, "Bazı basın ve yayın organlarında belediyemiz tarafından çok sayıda işçinin çıkarıldığı şeklinde asılsız haberlere yer verilmiştir. Belediyemiz yaklaşık 3 bin 500 çalışanı ile Esenyurt’a en iyi hizmeti sunmak amacıyla çalışmalarını aralıksız sürdürmektedir. 1 Kasım 2024 tarihinden bu yana hukuken haklı gerekçeler ile iş akdi tek taraflı feshedilen çalışan sayısı toplam 54 olup, bunun 52’si Belediye Personel Şirketi (ESPAŞ) çalışanı işçi, geriye kalan 2 tanesi ise sözleşmeli memurdur. 3 bin 500 personele sahip bir belediyede 5,5 ayda 54 personelin iş akdinin hukuken geçerli olan haklı sebeplerle sona ermiş olması sıra dışı bir durum değildir. Buna mukabil, 1 Nisan 2024 ile 31 Ekim 2024 tarihleri arasında görev yapan belediye yönetimince 7 aylık dönemde toplam 222 ESPAŞ personelinin iş akdi tek taraflı şekilde feshedilmiştir. Öte yandan, belediyemizce iş akitleri tek taraflı olarak haklı sebepler ile feshedilenler arasında işe gelmeden maaş alanlar, performans düşüklüğü ve iş disiplini ile kamu görevine yakışmayan davranışlarda bulunduğu tespit edilenler dışında terör örgütüne üye olmak, uyuşturucu kaçakçılığı, ihaleye fesat karıştırma, belgede sahtecilik, belediyenin alacaklarının usulsüz şekilde silinmesi ve taşınmazlara ilişkin rayiç bedelin düşürülmesi gibi ciddi suçlardan sabıkalı olanlar veya haklarında soruşturma açılanlar bulunmaktadır. Esenyurt Belediyesi olarak adalet, şeffaflık ve disiplin ilkeleri çerçevesinde görevimizi kararlılıkla sürdürmeye devam edeceğimizi kamuoyuna saygıyla duyururuz" ifadelerine yer verildi.
Bolu Bolu Belediyesi’nden su ücretinde yeni dönem: "Zenginden daha fazla, fakirden daha az alıyoruz" Bolu Belediye Meclisi’nin nisan ayı 2. birleşiminde su ücretlerinin zenginden daha fazla fakirden de daha az alınacak şekilde alınması oy birliği ile kabul edildi. Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan, "Zenginden daha fazla, fakirden daha az alıyoruz. Ama toplamda yine aynı miktarı topluyoruz" dedi. Bolu Belediye Meclisi Nisan ayı 2. birleşimi bugün gerçekleşti. Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan başkanlığında yapılan toplantıda, Plan ve Bütçe Komisyonu ile Çeşitli İşler Komisyonu’na ortak havale edilen konular görüşüldü. Bolu Belediyesi 2024 Yılı Faaliyet Raporu, hazırlandığı şekliyle aynen kabul edildi. Gündemin (b) bendinde ise su ücretleriyle alakalı tarihi bir karar alındı. Karara göre artık lüks konut sahipleri daha fazla su ücreti öderken, dar gelirli vatandaşlar yüzde 50 indirimli tarifeden yararlanacak. CHP’li Meclis Üyesi Ali Sarıyıldız tarafından okunan teklifte şu ifadelere yer verildi: "2025 yılı Gelir Tarife Cetveli’nin 52. sayfasına, 01.05.2025 tarihinden itibaren uygulanmak üzere 9. madde olarak aşağıdaki maddenin eklenmesine karar verilmiştir: ‘Meskenlerde kullanılan suların m ücretleri (KDV hariç), 15.12.1982 tarih ve 17899 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Bina İnşaat Sınıflarının Tespitine Dair Cetvel’e göre 1. Grup: Lüks inşaat-mevcut ücret tarifesinin yüzde 50 fazlası, 2. Grup: 1. sınıf inşaat-mevcut ücret tarifesinin yüzde 15 fazlası, 3. Grup: 2. sınıf inşaat-mevcut ücret tarifesi, 4.Grup: 3. sınıf ve basit inşaat-mevcut ücret tarifesi üzerinden yüzde 50 indirim uygulanacaktır." Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan, gündem maddesine ilişkin yaptığı konuşmada şunları söyledi: "Arkadaşlar, bu konuyla ilgili sosyal medyadan bir çağrıda bulundum: ‘Acaba bu nasıl değerlendiriliyor?’ diye sordum. Bu çağrının ciddi anlamda karşılık bulduğunu fark ettim. Ayrıca farklı uygulamaların da olduğunu bu vesileyle öğrendim. Örneğin İskandinav ülkelerinde trafik cezaları bile gelire göre kesiliyormuş. Türkiye’deki gibi sabit bir rakam değil; gelir yüksekse ceza yüksek, düşükse ceza da düşük oluyormuş. Bir de biz Anayasamızın 73. maddesini sanki toplum olarak unutmuşuz. 73. madde, ‘Vergi ödevi’ başlığı altında şunu söylüyor: Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere mali gücüne göre vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı, maliye politikasının sosyal amacıdır. Yani Anayasamız diyor ki: ‘Kamu giderlerini karşılamak için herkesten eşit almayacaksın, mali gücüne göre alacaksın.’ Bu sadece vergi için değil; su gibi belediye gelirleri kapsamında yer alan vergi dışı ücretler için de geçerli. Nitekim, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 97. maddesi de bu doğrultuda düzenlenmiş. Orada da deniyor ki: ‘Kamu giderleri eşit değil, mali güce göre karşılanır.’ Ayrıca araştırmalarım sırasında Maliye Bakanlığı’nın bir tebliğine de rastladım: Seri No: 31. Bu tebliğde açıkça şöyle deniyor: ‘Ücretler belirlenirken,Anayasa’nın 73. maddesine göre hareket edilecektir.’" "Zenginden daha fazla, fakirden daha az alıyoruz" Konuyla ilgili önceden yaptığı duyurular sebebiyle başka illerin belediye başkanlarının kendisini aradığını söyleyen Başkan Özcan, "Aslında bu uygulamayı çok daha önce hayata geçirmemiz gerekiyordu. Sosyal medyadaki paylaşımımdan sonra birkaç belediye başkanı da beni aradı; onların da aklına yattı. Komisyonda muhalefet partisine mensup arkadaşlar da destek verdi. Büyük ihtimalle bizden sonra onlar da bu uygulamaya geçeceklerdir. Özetle şunu yapıyoruz: Zenginden daha fazla, fakirden daha az alıyoruz. Ama toplamda yine aynı miktarı topluyoruz." Özcan’ın konuşmasının ardından madde, komisyondan geldiği şekliyle mecliste oy birliğiyle kabul edildi.