Polonya Ankara Büyükelçiliği Ticaret ve Yatırımı Geliştirme Bölümü I. Müsteşar Witold Prandota, Polonya’nın yatırım fırsatları konusunda dünyada 6. sırada yer aldığına dikkat çekerek, Türk işadamlarına Polonya’da yatırım yapma çağrısında bulundu.
Polonya Ülke Tanıtım Toplantısı İzmir Ticaret Odası’nda gerçekleştirildi. Toplantıya, Polonya Ankara Büyükelçiliği Ticaret ve Yatırımı Geliştirme Bölümü I. Müsteşar Witold Prandota, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Akın Kazançoğlu, Polonya Fahri Konsolosu Ceyla Borovalı ve İzmirli işadamları katıldı.
“YABANCI YATIRIMCIYA YARDIMCI OLMAYA HAZIRI”
Polonya’nın Avrupa’nın tam ortasında çok önemli bir stratejik konumda olduğunu belirten Polonya Ankara Büyükelçiliği Ticaret ve Yatırımı Geliştirme Bölümü I. Müsteşar Witold Prandota, “Ülkemizin stratejik konumu, işletmeye yönelik ilişkiler açısından büyük bir önem teşkil ediyor. Polonya, çok güçlü bir ekonomiye sahip ve şu anda, olumlu ve pozitif büyüme gösteriyoruz. 2004 yılından bu yana AB üyesiyiz ve AB’den çok fazla fon alıyoruz. Aldığımız fonları çok iyi bir şekilde ekonomimizi geliştirmek için kullandık. Bu da dünya çapındaki krizi atlatabilmemizin en önemli etkenlerinden birisi” dedi.
Polonya’nın yatırım fırsatları konusunda dünya çapında 6. sırada yer alan ülke olduğuna dikkat çeken Prandota, “Yabancı yatırımcılara her türlü yardımı sağlamaya hazırız. İyi ve nitelikli insan kaynaklarına sahibiz. Özel serbest ekonomi bölgelerimiz bulunmakta” diye konuştu.
“YATIRIM İÇİN CAZİP BİR MERKEZ”
Polonya ile Türkiye’nin dış ticaretinin düzenli bir artış gösterdiğini, 2011 yılında dış ticaret hacminin 5 buçuk milyar dolara yaklaştığını belirten İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Akın Kazançoğlu, “2011 yılında Ege Bölgesi’nden Polonya’ya 84 milyar dolarlık ihracat yapıldı. Polonya’nın en çok ihraç ettiği ürünler Makine ve Ulaşım Araçları, gıda ve canlı hayvan ürünleri. En çok ithal ettiği ürünler ise; Makine ve Ulaşım Araçları, Kimyasal Ürünler, Mineraller, yakıtlar, gres ve ilgili materyaller” dedi. Polonya’nın 38 milyonluk büyük bir pazar olduğunu dile getiren Kazançoğlu, “Ülke, genç ve eğitimli işgücü ile hem ticaret hem yatırım için cazip bir merkez” dedi. Polonya’nın stratejik konumunun önemine dikkat çeken Kazançoğlu, özellikle rekabet edebilir ürünlerin, Polonya vasıtasıyla Avrupa Birliği pazarına sokulması için işbirliği içine girilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.