ASAYİŞ - 10 Eylül 2024 Salı 14:20

Sultanbeyli’de 1 TL için çıkan kavgada baba ve kızı öldürüldü

Sultanbeyli'de iki market sahibi arasında ekmeğe yapılan 1 liralık indirim yüzünden kavga çıktı. Kavga sırasında E.B. isimli şahıs diğer market sahibi Aytaç Ağbaba ve Star Ağbaba'yı silahla vurarak öldürdü.

Olay, İstanbul'un Sultanbeyli İlçesi, Hasanpaşa Mahallesi, Hisar Sokak üzerinde geçtiğimiz gece saat 23.45 sıralarında bir markette yaşandı. İddiaya göre, mahallede bulunan iki market arasında ekmeği 1 TL indirimli sattığı gerekçesiyle tartışma çıktı. İkili arasında çıkan tartışma bir anda şiddetlenerek kavgaya dönüştü. Kavga sırasında E.B. isimli şahıs belindeki silahı çıkararak. Aytaç Ağbaba(52) ve Berivan Ağbaba'yı(24) silahla vurdu.

Sultanbeyli’de 1 TL için çıkan kavgada baba ve kızı öldürüldü

Kurşunların hedefi olan Aytaç Ağbaba ve kızı Berivan Ağbaba kanlar içinde yere yığıldı. Çevredekilerin ihbarı üzerine olay yerine çok sayıda polis ve sağlık ekibi sevk edildi. Olay yerine gelen sağlık ekipleri yerde kanlar içinde yatan baba ve kızı hastaneye kaldırılırken, şüpheli E.B. isimli şahıs ise gözaltına alındı. Hastaneye kaldırılan Aytaç Ağbaba ve Berivan Ağbaba tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak hayatını kaybetti. Aytaç ve Berivan Ağbaba'nın naaşı otopsi yapılmak üzere Adli Tıp Kurumu'na kaldırıldı. Polis ekipleri olaya ilişkin inceleme başlattı.

"Bir şarjör boşaltmış"

Aile yakını Osman Çimen, "Ürünleri daha uyguna satıyor diye arka sokaktaki komşusu gelmiş. 'Neden ucuza mal veriyorsun? Benim müşterilerimi çekiyorsun' diye bir tartışma olmuş. İnsanlar kavgayı ayırmış ama daha sonra cinayeti işleyen vatandaş silahını alıp geliyor vuruyor. İkisini de kaybettik" dedi. Nurettin Turan isimli bir vatandaş ise, "Aytaç Ağbaba kendi köylüm, burada da yakın oturuyoruz. E.B. ile de aynı yerde oturuyoruz. Ben yatıyordum, saat 12'ye geliyordu. Kurşun sesleri geldi. Bir şarjör boşaltmış. Biz gittik, sokak üzerinde polis doluydu. Ambulans gelip götürmüş" diye konuştu.

Mehmet Güzel - Metin Başar

Muğla Fethiye’nin içme suyu sıkıntısı sona eriyor Muğla Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (MUSKİ) Genel Müdürlüğü tarafından İl genelinde yaşanan su sıkıntıları tek tek ortadan kaldırılıyor. Kentin farklı noktalarında yaptığı çalışmalarla birçok bölgenin kesintisiz su almasını sağlayan ekipler son olarak Fethiye’de çalışma gerçekleştirdi. Ecebeli mevkiinin su sorunu ortadan kalktı Özellikle yaz aylarında ortaya çıkan ve günlük hayatı olumsuz etkileyen su kesintilerinin giderilmesi için Yeşil Üzümlü Mahallesi Ecebeli mevkiinde çalışma başlatan MUSKİ ekipleri bölgeye modüler depo montajı yaptı. 25 metreküp kapasiteye sahip deponun inşası ile birlikte aynı zamanda Ecebeli mevkiine Yeşil üzümlü Mahallesinden su basacak bir pompa montajı da gerçekleştirildi. Proje kapsamında Yeşil Üzümlü Mahallesinden pompa yardımıyla Ecebeli mevkiine montajı yeni yapılan depoya su basılarak evlere aktarılması sağlanıyor. Bunun yanı sıra elektrik sorunu bulunan bölgede ise pompanın çalıştırılabilmesi için jeneratör montajı yapıldı. Bu çalışmaların ardından bölgenin su ihtiyacı tamamen ortadan kaldırıldı. Ganioğlu, “Artan su sıkıntısı MUSKİ’nin çalışmasıyla ortadan kalktı” 40 yıl Fethiye’de oturduğunu son 9 yıldır ise Yeşilüzümlü Mahallesi Ecebeli mevkiinde ikamet ettiğini söyleyen Birol Ganioğlu geldiği günden bu yana yaşanan su sıkıntısının çözüldüğünü söyledi. Ganioğlu, “Ben 40 yıldan fazla bir zamandır Fethiye’de yaşıyorum. Son 9 yıldır ise Yeşilüzümlü Mahallesinin Ecebeli mevkiinde ikamet etmekteyim. Ben buraya 9 yıl önce geldiğimde su sorunu vardı. Gece depo dolardı gündüz o suyu kullanırdık. Bu şekilde sorunu çözüyorduk. Ama yeni evler yapılınca sıkıntı attı. Son 3-4 yıldır su sorunu iyice artmaya başladı. Artık su gelmemeye başladı. Galiba 25 tonluk bir depo konuldu. Bir pompa sistemi oluşturuldu. Şimdi artık su gelmeye başladı. Bunun üzerine Üzümlü’den gelen suyun bir pompa ile bize aktarılmasının çözüm olacağı ortaya çıktı. Konulan depo ve pompa ile su geldi. Elektrik sistemi bağlanana kadar jeneratör koydular. Ve artık suyumuz var. Başkan Ahmet Aras’ta bir düşünceyi ve işi takip ederek yıldırım hızıyla yapmak gibi bir özelliği var. Seçildiğin bu yana Fethiye’ye onlarca kez geldi. Diğer ilçelere de de çok sık gittiğini görüyorum. Pek yerinde oturmuyor. Olayları yerinde çözmeye çalışıyor. Bu nedenle kendini tebrik ediyorum” dedi. Muhtar Cengiz Çatal, “MUSKİ sorunumuzu kısa sürede çözdü” Çalışma hakkında açıklamalarda bulunan Yeşil Üzümlü Mahalle Muhtarı Cengiz Çatal, “Bizim Yeşil Üzümlü mahallesi olarak çok su sorunumuz yok. Ancak kot farkından dolayı yüksek rakımlara suyu basamıyorduk. Onunla ilgili MUSKİ bir plan yapıp çalışma gerçekleştirdi. Kısa zamanda bu sorunu çözdük. Şimdi bölgemizde bir su sıkıntımız kalmadı. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz” şeklinde konuştu.
Ankara Dünyanın en büyük Adliyesinin temeli Ankara’da atılıyor Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, temeli atılacak Ankara Adalet Sarayı’nın, modern yapısı ve çevre dostu teknolojileriyle Türkiye’de yargı hizmetlerinde yeni bir dönemin kapısını açacağını belirterek, “Ankara Adalet Sarayı, sadece bir bina olmanın ötesinde, yargı hizmetlerinde kaliteyi ve erişilebilirliği artıracak, vatandaşlarımızın adalete erişimini kolaylaştıracak bir merkez olacaktır” dedi. Adalet Bakanı Tunç, Ankara’da projesi ve zemin çalışmaları tamamlanan yeni Adalet Sarayı’nın temellerinin 19 Eylül Perşembe günü düzenlenecek törenle atılacağını belirtti. Yeni Adalet Sarayı ile mevcutta 6 ayrı binada sürdürülen yargı hizmetlerinin tek çatı altında toplanacağını ifade eden Bakan Tunç, projenin Ankara’daki yargı hizmetlerinin daha etkin şekilde yürütülebilmesi açısından çok önemli bir adım olduğunu dile getirdi. Bakan Tunç, yargı hizmetlerinin Ankara’nın farklı noktalarında dağınık vaziyette bulunmasının hem hakim, savcılar ve avukatlar açısından hem de vatandaşlar açısından zorluğa neden olduğunu belirterek, “Yenimahalle’de inşa edilecek adalet sarayımızla yargı hizmetlerimiz daha kaliteli ve etkin bir şekilde vatandaşlarımıza sunulmuş" dedi. ‘Yatay mimariyle Dünya’nın en büyüğü’ Bakan Tunç, yeni Ankara Adalet Sarayının toplamda 745 bin 900 metrekare kapalı alanıyla dünyanın en büyük adalet sarayı olacağını kaydetti. Yüksek katlı bloklar yerine yatay mimariyle inşa edilecek binada doğal havalandırma ve aydınlatmadan üst düzeyde faydalanılacağını ifade eden Tunç, şöyle devam etti: “Çatılarda tasarlanan güneş panelleri ile yenilenebilir enerjiyi kullanacak yeni adalet sarayımız yeşil bina olarak tasarlanmıştır. Bu büyük proje, yargı hizmetlerinin hem vatandaşlarımız hem de yargı mensuplarımız için daha hızlı ve etkin sunulmasını sağlayacak. Ankara Adalet Sarayı, sadece bir bina olmanın ötesinde, yargı hizmetlerinde kaliteyi ve erişilebilirliği artıracak, vatandaşlarımızın adalete erişimini kolaylaştıracak bir merkez olacaktır. Modern teknoloji ve çevre dostu uygulamalarla donatılan bu yeni yapı, geleceğin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde tasarlandı. Yatay mimari anlayışı ve yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanması, hem sürdürülebilirlik hedeflerimize katkı sağlayacak hem de vatandaşlarımıza ferah ve konforlu bir adalet hizmeti sunacaktır. Ankara Adalet Sarayı, modern yapısı ve çevre dostu teknolojileriyle ülkemizin yargı hizmetleri anlamında yeni bir dönemin kapısını açacaktır.” Bakan Tunç, yeni binada bin 382 Hakim ve Cumhuriyet Savcısı odası, 588 duruşma salonu, 4 bin 180 araçlık otopark ve 610 kişilik konferans salonunun yer alacağını ifade etti. Yeni Ankara Adalet Sarayı’nın temelini Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte atacaklarını belirten Bakan Tunç, inşaatın 3 yılda tamamlanacağını söyledi.
Samsun Bakan Uraloğlu: “Samsun-Sarp arasında yapılacak 510 kilometrelik hattın 300 kilometresi tünel olacak" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Samsun-Sarp arasında yapılması planlanan 510 kilometrelik hızlı tren hattının 300 kilometresinin tünel olacağını açıkladı. Bakan Abdulkadir Uraloğlu, ‘Samsun İçin Her Daim Birlikte Özümüzden Geleceğe Türkiye Buluşmaları’ kapsamında katıldığı programın sonunda gazetecilerin sorularını cevapladı. Türkiye’deki raylı sistemlerden para kazanılmadığını vurgulayan Bakan Abdülkadir Uraloğlu, “Devlet Demir Yolları’nın yaptığı işler olsun, belediyelerin yaptığı raylı sistemler olsun, bunun para kazananı var mı bilmiyorum. Zarar ediyor ama ülke için hep kârdır. Onu da net söylüyorum. Yani bakın Marmaray dahil zarar ediyor. Niye? Ucuz taşıma adına. Ama ülke için kârdır. Niye? Akaryakıttan tasarruf ediyoruz” dedi. “300 km tünel” Karadeniz’de yapılması düşünülen hızlı tren hattı için 300 kilometrelik tünel açılması gerektiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Samsun-Sarp arası Karadeniz’e bu hızlı tren nereden gider diye çok tartışılmıştır. Samsun’dan Sarp’a kadar gidecek hat, oradan da Gürcistan’a bağlanacak. Bunun da ön proje çalışmaları başladı. Net bilgi budur. 510 kilometre civarında bir hattan bahsediyoruz ve 300 kilometreye yakını da bunun tünel olacak. Böyle bir projeden bahsediyoruz. Yani bugünden yarına hemen bir beklenti oluşturmamız kesinlikle doğru değildir. Bunu doğru yönetmemiz gerekir. Biz Samsun’un, biz Karadeniz’in ihtiyaçlarını biliyoruz. Ona göre de planlama yapıyoruz” diye konuştu. "Samsun Batı Çevre Yolu tasarruf tedbirlerine takılmadı" Uraloğlu, Samsun için planlanan ulaşım projeleri hakkında da şu bilgileri verdi: “Biz 2025 yılında Samsun-Çorum-Kırıkkale hızlı tren projesine başlarsak, maksimum 4 yılda bitiririz. 2030’a kalmadan inşallah biz bunları bitiririz. Hedefimiz bu. Biz, Samsun Batı Çevre Yolu’nu tasarruf tedbirleri yayınlandıktan sonra yatırım programını aldık. Yani tasarruf tedbirlerine takılmadı. Doğru zamanda doğru işler yapmalıyız. Doğru zaman ve doğru iş de Samsun Batı Çevre Yolu’dur. Bunda bir sıkıntı yok. Onu yakın takip ediyoruz. İhaleyi bu sene yetişmezse, önümüzdeki sene yapacağız. Doğru Çevre Yolu’nun ön projelerini bitirdik. Detay projelerini çalışıyoruz. Yaklaşık 35 kilometrelik bir hattı çalışıyoruz. Şehir içi sorunlarla ilgili Büyükşehir Belediyemizle iş birliği yapıyoruz."
Düzce Yıllarca milli takımlar kamp merkeziydi, bakın ne oldu Düzce Belediyesi, şehrin turizmine katkı sağlamak amacıyla Akçakoca Kalkın köyünde, daha önce milli takımlar kamp merkezi olarak kullanılan yapıyı otele dönüştürdü. Sahili, havuzu ve lüks konseptiyle dikkat çeken otelin, Düzce turizmine büyük katkı sağlaması bekleniyor. Akçakoca Kalkın köyünde bulunan Milli Takımlar Kamp Merkezi, geçtiğimiz yıllarda Vilayetler Birliği ile dönüşüme başladı. Daha sonra Düzce Belediyesi, bu yapıyı devralarak turizme katkı sunmak amacıyla otele çevirdi. Bahçesine havuz yapılarak sahiline özel kum getirildi ve odalarda lüks bir konsept ile yenilemeler yapıldı. Düzce Belediyesi bünyesinde Bel-Tur Otel adıyla hizmet vermeye başlayan otel, 52 oda ve 4 süit oda ile dikkat çekiyor. "Mavi ile yeşilin birleştiği bir yerdeyiz" Toplantı, konferans ve düğün salonu konseptiyle de hizmet veren Bel-Tur Otel’in, Düzce turizmine katkı sağladığını belirten Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü, "Burası daha önce Vilayetler Evi’nin oteliydi. Biz anlaşma yapıp devir aldık. Kamu misafirhanesi havası vardı. Şimdi otele çevirdik. Akçakoca’nın en güzel otellerinden birisi oldu. Düzce, Sapanca ve Bolu arasında adeta bir cennet. Biz bu bölgede turizmi geliştirmek istiyoruz. Sadece Akçakoca değil, Düzce’nin birçok bölgesi; yaylası, şelalesi, gölü, mağarası ve tarihi olan bir bölge. İnşallah önümüzdeki dönemde turizmin geliştirilmesi faaliyetleri çerçevesinde Düzce’ye her hafta en az 10 bin kişinin gelebileceği mekanlar oluşturuyoruz. Burası da bunlardan birisi. Burası butik bir otel. Türkiye’nin her tarafından vatandaşlarımızın buraya gelmesini, burada kalmasını arzu ediyor ve davet ediyoruz. Gelsinler konaklasınlar, güneşi, denizi, sahili güzel ve sakin bir ortam. Bir tarafı yemyeşil orman, diğer tarafı masmavi deniz. Mavi ile yeşilin birleştiği bir yerdeyiz" dedi. "Yatak kapasitemizi artırmaya çalışıyoruz" Düzce’nin turizmde büyük hedefleri olduğunu ve yatak kapasitesini artırmayı amaçladıklarını dile getiren Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yatak kapasitemizi artırmaya çalışıyoruz. Önümüzdeki günlerde Düzce’ye uluslararası bir markanın otelinin temelini atacağız. Düzce, aslında iş merkezi statüsünü taşıyan bir şehir. Düzce’de çok fazla iş merkezi, fabrika, iş yeri var. Dünyanın en prestijli otomobil fabrikalarına parça üreten fabrikalarımız var. İnsanlar hafta içi Düzce’ye geliyorlar. Biz bunu hafta sonuna yayacak şekilde geliştirmeye çalışıyoruz. Bu çerçevede yol açıyoruz. Biliniyor ki yol medeniyettir. Farklı bölgelerden Düzce’nin ve çevresinin güzel mekanlarına ulaşımı kolaylaştıracak yollar açıyoruz. Bu çalışmaları sürdürmeye devam edeceğiz. Bölgesel kalkınma planı peşindeyiz. Sadece Düzce değil, Düzce’nin çevresinin de gelişmesini arzu ediyoruz. Burası Batı Karadeniz ve Doğu Marmara bölgesi. Sakarya’dan başlayıp Sinop’a kadar olan bölgeyi düşünün; çok güzel ve huzurlu bir bölge. İnsanların zamanlarını geçirebilecekleri güzel mekanlar inşa ediyoruz" "Ata binmek isteyenler Düzce’ye gelecek" Önümüzdeki dönemde ata binmek için insanların Düzce’ye geleceğini belirten Özlü, "Türkiye Binicilik Federasyonu ile beraber bir çalışma yürütüyoruz. Atçılık sporunun Düzce’nin dağlarında, yaylalarında, şelalelerinde gelişmesini sağlayacak bir program üzerinde çalışıyoruz. Türkiye Binicilik Federasyonu ve Düzce Belediyesi olarak bu sporu yaygınlaştırmak istiyoruz" şeklinde konuştu. (EB-HFV-RFK