ASAYİŞ - 23 Eylül 2024 Pazartesi 09:31

Avcılar’da tır şoförlerinin çekiçli kavgası kameraya yansıdı

A
A
A
Avcılar’da tır şoförlerinin çekiçli kavgası kameraya yansıdı

İstanbul’da Avcılar Ambarlı liman yolunda iki tır şoförü, liman kuyruğunda araya kaynak yapma gerekçesiyle tartışmaya başladı. Kavgaya dönen olayda tır şoförlerinden biri, kendisine hakaretler yağdıran diğer şoföre çekiçle saldırdı. O anlar cep telefonu kamerası ile görüntülendi.


Olay, Cuma günü öğle saatlerinde Avcılar Ambarlı liman yolunda meydana geldi. İddiaya göre, limana girmek için sıra bekleyen tır şoförleri arasında kaynak yapma gerekçesiyle tartışma başladı. Tartışma büyüyerek kavgaya dönüştü. Öfkelenen bir şoför, aracından inerek tartıştığı bir başka şoföre saldırdı. Tartıştığı şoförün elinde çekiçle indiğini gören diğer sürücünün, "Gel hadi vur, aşağı inip erkeklik yapıyor" diye bağırması üzerine daha da öfkelenen şoför, elindeki çekiçle tırın camlarını kırdı. Yaşanan o anlar kavga eden şoförün cep telefonu kamerası ile görüntülendi.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Vali Coskun; “Ahilik işletmelere yol gösterici olabilecek çağdaş niteliklere sahiptir” Denizli Valisi Ömer Faruk Coskun, Ahilik Haftası nedeniyle bir mesaj yayımlayarak, “Esnaf ve sanatkârın piri Ahi Evran Veli’nin “Akıl ve ahlak ile çalışıp bizi geçen bizdendir” düsturuyla ticaret ahlakı, yardımlaşma ve dayanışma gibi ilkeleriyle günümüzde de esnaf ve sanatkârlarımıza yol göstermekte, ticaret erbabına kılavuzluk etmektedir” dedi. Denizli Valisi Ömer Faruk Coskun Ahilik Haftası çerçevesinde bir mesaj yayımladı. Vali Coskun mesajında, “Temelleri 13. yüzyılda Ahi Evran tarafından Anadolu’da atılan Ahilik Teşkilatı; Türk insanının mesleğini, dayanışma ve güzel ahlak ile bütünleştiren, milli birlik ve bütünlük anlayışıyla asırlar boyu toplumda düzeni sağlayan, üreten ve tüketen ilişkisini en iyi şekilde düzenlemeyi amaç edinen kültürel, sosyal ve ekonomik değerleri esas alan kadim bir müessesedir. Kaliteli üretim, sosyal güvenlik, işçi ve işveren ilişkileri, eğitim gibi uygulamalarıyla Ahilik, günümüzdeki işletmelere de yol gösterici olabilecek çağdaş niteliklere sahiptir. Esnaf ve sanatkârın piri Ahi Evran Veli’nin “Akıl ve ahlak ile çalışıp bizi geçen bizdendir” düsturuyla ticaret ahlakı, yardımlaşma ve dayanışma gibi ilkeleriyle günümüzde de esnaf ve sanatkârlarımıza yol göstermekte, ticaret erbabına kılavuzluk etmektedir. Bu duygu ve düşüncelerle Ahilik Teşkilatı’nın kurucusu Ahi Evran-ı rahmet ve minnetle yâd ediyor, Türkiye ekonomisinin mihenk taşı olan esnaf ve sanatkârlarımızın Ahilik Haftasını kutluyor, bereketli kazançlar diliyorum” dedi.
İzmir Elas Plastik, güneşten gelen enerji ile geleceği aydınlatıyor Naylon ambalaj üretiminde öncü firmalardan biri olan Elas Plastik, sürdürülebilir enerji çözümleriyle sektörde fark oluşturmaya devam ediyor. Firma, Ankara/Akyurt Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikasının çatısına kurduğu 818,4 kWp kapasiteli güneş enerjisi santralini devreye aldı. Bu yatırımla, Elas Plastik hem çevreye olan duyarlılığını ortaya koyuyor hem de enerji maliyetlerinde önemli tasarruf sağlıyor. Yeşil gelecek için kararlı adımlar Elas Plastik Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Gülseven, firmanın bu yatırımı ile çevresel sorumluluklarını yerine getirdiğini vurgulayarak, “Güneş enerjisi gibi doğaya dost kaynaklarla hem üretim maliyetlerimizi düşürüyor hem de sürdürülebilir bir gelecek için çevremize katkıda bulunuyoruz. Daha yeşil bir dünya için çalışmaktan gurur duyuyoruz.” dedi. Çevre dostu ve ekonomik güneş enerjisi yatırımı Elas Plastik, güneş enerjisi yatırımı sayesinde enerji ihtiyacının yüzde 70’ini temiz enerji kaynaklarından karşılamayı başardı. Yatırım, sadece şirketin maliyetlerinde sağladığı katkısı ile değil, aynı zamanda doğaya sağladığı önemli faydalarla da dikkat çekiyor. Bu proje, her yıl 682 bin 246 ton karbon emisyonunu azaltarak çevreye olumlu bir etki sağlıyor. Ayrıca, bu azalma, yaklaşık 32.488 ağacın çevreye kattığı faydaya eşdeğer bir çevresel yarar sunuyor. Yenilenebilir enerjiye ilgi artıyor Fokus Enerji Genel Müdürü Cüneyt Kavaklı, güneş enerjisi yatırımlarının sunduğu avantajlara dikkat çekerek, “Güneş enerjisi santralleri, sürdürülebilirlik hedefi güden firmalar için mükemmel bir çözüm sunuyor. Şirketler, bu yatırımlarla hem kendi elektriklerini üretip maliyetlerini azaltıyor hem de çevresel etkilerini minimize ederek doğayı koruma yolunda önemli bir adım atmış oluyorlar.” diye konuştu.
Bursa Kaza "Touch and go" eğitimi sırasında yaşanmış Bursa’nın Yenişehir ilçesinde iki pilotun hayatını kaybettiği uçak kazasının pilotların "Touch and go" eğitimi yaptıkları sırada yaşandığı öğrenildi. Yenişehir Havalimanı’nın apron kısmında yaşanan eğitim uçağı kazasında deneyimli pilot Ünal Aster (61) ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı (42) olay yerinde hayatını kaybetti. Cumhuriyet Savcılığı’nın olay yerindeki araştırması devam ederken kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı’nın eğitim uçuşunda olduğu öğrenildi. Yenişehir Havalimanı’nda saat 08.10 sıralarında tek motorlu eğitim uçağı aprona düştü. Kazada iki pilot da olay yerinde hayatını kaybetti. Özel uçuş okuluna ait tek motorlu uçak kazası sonrası bölgeye itfaiye, ambulans ve arama kurturma ekipleri sevk edildi. TC UDI kuyruk işaretli uçağın burun kısmında hasar meydana gelmesi dikkat çekerken, Kazanın kesin sebebinin bilirkişi raporu ve son kule görüşmelerinden sonra netlik kazanacağı öğrenildi. Soruşturmanın ardından kaza yapan uçağın enkazının aprondan kaldırılacağı bildirildi. Kaza "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandı Öte yandan kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı’nın eğitim uçuşunda olduğu öğrenildi. "Touch and go" Bir piste inmeyi ve tam olarak durmadan tekrar kalkış yapmayı içerir Genellikle pilot daha sonra havaalanını devre olarak bilinen tanımlanmış bir desende daire çizer ve manevrayı tekrarlar. Bu, kısa sürede birçok inişin uygulanmasına imkan tanır. Uçağın tekerlekleri yere değmezse, buna "alçak geçiş" denir. Hem bir touch-and-go inişi hem de bir alçak geçiş, bir tür go-around’dur. Planlanmamış bir touch-and-go inişi, "reddedilen iniş" veya "balked iniş" olarak da adlandırılır. Bir uçağın tamamen durmaya yetecek kadar alana sahip olmadığı, ancak hızlanıp tekrar havalanmaya yetecek kadar alana sahip olduğu inişlerde, touch-and-go inişler kritik bir güvenlik rolü üstlenebilir.