GENEL - 16 Mart 2012 Cuma 15:22

HAVALİMANINDAKİ SORUNLAR ÇALIŞTAYDA MASAYA YATIRILDI

A
A
A
HAVALİMANINDAKİ SORUNLAR ÇALIŞTAYDA MASAYA YATIRILDI

Atatürk Havalimanı’nda acil çözüm bekleyen sorunlar Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Çalıştayı’nda masaya yatırıldı.
Günde ortalama bin uçağın iniş kalkış yaptığı Atatürk Havalimanı’nda acil çözüm bekleyen sorunlar Devlet Hava Meydanları İşletmesi Çalıştayı’nda masaya yatırıldı. Önce havalimanında trafiği rahatlatmak için yapılan çalışmalar sinevizyon gösterisi eşliğinde anlatıldı. Ardından çalıştaya katılanlardan yaşadıkları sıkıntıları ve çözüm önerileri anlatmaları istendi. Herkesin ortak şikayeti havalimanının fiziki yapısının ihtiyacı karşılamakta yetersiz kaldığı yönündeydi. Çözüm için Atatürk Havalimanı’na 4’üncü
paralel pist yapılması, meteorolojik verilerin anlık olarak pilotlara verilmesi, hatta şiddetli rüzgarlı havalarda pilotların görerek pas geçmesi bile vardı.
Şikayetlerden en dikkat çekeni ise THY Uçuş İşletmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Asaf Ahmet Bora’dan geldi. Bora, "Uçaklarımızın pist başına gitmek için geçirdikleri süre 20 dakikanın üzerine çıktı. Aynı şekilde piste inen bir uçağımız park yerine 20 dakikanın üzerinde bir sürede gelmektedir. Bu THY için çok ciddi bir maddi kayıp anlamına geliyor. Bunun bir hesabını da yaptık. Ocak 2011’den Şubat 2012’ye kadar taksi süreleri 20 dakikanın üzerine çıktığı için 5 milyon 781 bin dolarlık ekstra yakıt
harcadık. Her uçakta bir dakika zaman eksiltebilirsek, 1.5 milyon dolar tasarruf etmiş olacağız" diye konuştu.
"GEREKİRSE İLK ARAMAYI BİLE KALDIRIZ"
Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) Başkanı Gürcan Mantı ise dünyanın hiçbir yerinde görmedikleri pasaporttan önce çift x-ray ile aramanın pilotları zora soktuğuna dikkat çekti. Mantı, "Sayın Mülki İdare Amirimiz Ahmet Aydın Bey burada. Kendisinden bir uçuş personelinin tek x-ray’dan geçerek uçağa gitmelerini sağlayacak bir çözüm bulmalarını rica ediyoruz" dedi. Atatürk Havalimanı Mülki İdare Amiri Ahmet Aydın da , "Burada 1.5 yıldır görevdeyim. Arkadaşlarımızın getirdikleri bütün çözüm
önerilerine hep sıcak baktık. Yeter ki uygulanabilir bir öneri getirilsin, gerekirse havalimanına ilk girişteki arama noktalarını da kaldırabiliriz. Ben bununla ilgili İçişleri Bakanlığımız ve İstanbul Valiliğimizden gererken onayı alma sözünü de veriyorum" diye konuştu.
Çalıştayda eleştiri ve çözüm önerilerini dikkatle dinleyip not alan DHMİ Gelen Müdürü Orhan Birdal, çıkıştı gazetecilerin sorularını cevapladı. Birdal "Belki haklı belki haksız bazı eleştiriler aldınız. Çözüm için ne yapacaksınız stratejiniz nedir? " sorusuna "Bugünkü toplantının amacı ne yapacağımızdan ziyade bu az önce bahsettiniz biz bunları eleştiri olarak almıyoruz bu havalimanını kullanan herkesin tüm paydaşların kullanıcıların bu havalimanı ile görüş düşünce ve çözüm önerisi olarak algılıyoruz.
Önerilerin hepsini alacağız ve bunları değerlendireceğiz ve sıralamaya tabi tutacağız hemen bugün yapmamız gereken şeyler neyse onları yapacağız. Bugüne yetiştiremediğimiz yarına kalan şeyleri tespit edeceğiz. Ve Atatürk havalimanın da kısa bir zaman içinde nasıl daha fazla güçlendiririz kapasitesini nasıl arttırırız veya mevcut kapasitesini nasıl etkin kullanırız işte sadece kapasite de değil konu araç trafiğinin hava alanında kara tarafındaki araç trafiğinin sirkülasyonundan tutun da hava trafiğindeki
ayırmalara varıncaya kadar pek çok görüş geldi. Bundan elde edeceğimiz çözümleri süratle uygulamaya koyacağız" diye cevap verdi.
"GERÇEKÇİ ÇÖZÜM ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI"
Atatürk Havalimanı’nda pek çok acil çözüm bekleyen konu olduğuna değinen Birdal, "Bunların hepsi geçici çözümler olacak. Ancak belli bir süreye kadar burayı rahatlatacak çözümler bulabiliriz. İstanbul’un havacılık adına tek gerçekçi çözümü yeni bir havaalanının yapılmasıdır" dedi.
İstanbul’a üçüncü havalimanı yapılması için çalışmaların ciddi seviyelere geldiğini anlatın Birdal "Bu çalışmalar bittiğinde tabi ki ciddi bir rahatlama olacak ama şu anda AHL’deyiz ve burası çalıştığı sürece ne yapılabilir onun arayışı içindeyiz. Buradaki en ciddi sıkıntı olan nokta şu; AHL İstanbul’un ortasında kaldı. Etrafını zaman içerisinde yapılaşmalarla kapattık. Yani 30-40 yıl önce düşünmemiz gereken şeyleri şimdi düşünüyoruz. Onun için de çözüm bulmakta zorlanıyoruz. AHL’yi büyütebilirsiniz
genişletebilirsiniz etrafındaki bir sürü yapılaşmayı yok farz ederseniz hepsini yıkarsanız genişletebilirsiniz ama, genişlettiğiniz andaki durumda hangi noktada iseniz ondan bir adım daha ileriye yine gidemezsiniz. Onun için İstanbul’un ihtiyacı genişlemeye müsait bir alan üzerinde kurulacak yeni bir havalimanıdır. Bununla ilgili çalışmalar yapılıyor. Hemen bu bugünden yarına olabilecek bir şey değil. Şu anda bir niyet sürecini yaşıyoruz. bu konuda en üst makamlarımızda böyle bir niyet var bununla ilgili
çeşitli verilmiş talimatlar, çalışmalar var. Bu neticelendiği zaman yapım sürecine geçilecek. Yapım sürecinden sonra da bir havalimanının ne kadar sürede yapılacağını ez çok herkes tahmin edebilir. Takvim vermem şu anda uygun da değil mümkün de değil. Ancak konumuz AHL’nin mevcut şartları dahilinde en iyiyi bulabilme konusundaki arayışlar bunun peşindeyiz ve bugün de bunu yapıyoruz" şeklinde konuştu.
Birdal "Madrid Barahas Havaalanı’nda planlamayı 100-150 yıllık yapmışlar. Bizde de T1 T2 T3 şeklinde inşa edilmesine imkan veren ihtiyaca paralel çok büyük bir arazı mi ayrılacak?" şeklindeki soruyu da "Büyük bir arazi ayrılması gerekiyor. Planlamanın etaplandırılması doğru bir yaklaşım. Ama Madrid Barahas havalimanı Eurokontrol verilerine göre 2011 yılı Ağustos ayının en pik dönemindeki verilere göre Avrupa’da 20 havalimanı içerisinde inişteki en yüksek gecikmenin olduğu havalimanı. AHL ise 17’nci
sırada" sözleriyle cevapladı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir